De sztem a CRD már nem VM, A VM még csak a hagyományos kamrás motorokat szállitotta. Osztot h.fejes ohv vezérlésü motor, többekközt alfákban, opel fronterában- montereyben, ford scorpioban, toyota landcruiserben, és voyager, jeep.
Pl. a Chrysler Voyager/ Jeep Cherokee CRD motorján (VM gyártmány, olasz) a nagynyomású pumpa visszafolyó ágában is van, mert a pumpában nagyon felmelegszik a gázolaj. A fenéklemezen van, az autó alatt.
Osztott égésterű, nem közvetlen befecskendezéses dízelmotoron én még soha nem láttam, szerintem nincs is.
Én már csak azt nem tudom hogy mi az a "gázolajhűtő". Mert ilyet nemhogy sosem láttam de mégcsak nem is hallottam róla. Ez persze nem zárja ki hogy létezik.
Párszor végigolvastam ezt a hozzászólást, hogy megértesem miről van szó benne.
Összefoglalva, azt mondhatnám róla relációanalízis mintájára, hogy igaz, igaz, de nincs összefüggés. :-)) Biztos igaz, amit leírsz, de nem azért van, amivel indokolod.
A résolajnak a porlasztók záródásakor a záróelem (porlasztócsúcs) által kiszorított, már be nem fecskendezett tüzelőanyag mennyiséget nevezzük. Ez a résolajcsőben jut vissza az adagolóba. Ennek mennyisége nem változik a kopással, mert a porlasztócsúcs kopása minimális, ha ennyit kopna, akkor nem is zárna. Itt ezredekről beszélünk. A résolaj térfogata csak a fordulattól függ.
Amit az adagoló szivattyúja szállít, az nem kerül mind befecskendezésre, hanem visszakerül a tankba így biztosítva egy körforgást, egy hűtést a tüzelőanyagnak.
Nekem az volt a golfomon a baj hogy visszafojott a tankba a gázolaj és ezér nehezen indult. Leürítette az adagolót. Én beraktam egy visszacsapó szelepet az adagoló elé és azóta királyságos. Érdemes megpróbálni mert csak pár száz forintos kütyü.
a gyártók igyekeznek a diesel viselkedését a benzineshez közeliteni, kisebb turbolyuk stb. Na a tds is ilyen, egyszerüen húz folyamatosan, semmi hirtelen érkező erő. Pedig nekem pont az teccik ha: nemmegyek,nemmegyek,nemmegyek,húúbazzdemegyek,áááá,vége :-))
A TDS egy nagyon kulturált, halk, pörgös diesel motor, de valóban nem tartom tulzottan jónak, mert punnyadt, és sokat zabál.
A TDS elött voltak olasz dieseleim is régen Croma TD, Kappa TD, ott megszoktam hogy gázadás ssssssssssssssssss -hang kiséretében ülésbepréselődés. Na itt ilyen nincsen, egyenletes lomha huzás van leszabályozásig. De eszméletlen kulturált, bent egyszerűen semmi hangja, és nagy massziv kaszni veszi körül.
Az uj 3.0d cr motorokrol már jobbakat hallani, én nem probáltam még, valszeg az nyujtja már azt ami nekem annyira hiányzik a tds-ből.
Elösször cseréld ki a kuplungot, aztán ha odakened neki, akkor célszerű visszaváltani egyet vagy 2 öt attól fuggetlenul, hogy mennyivel mész, nem véletlen, hogy azt automata is visszateszi.
megtudnad mondani miert maradt ott 3x aposod ott az ut szelen? nagy hiba volt? bar mindegy, mert 120km alatt nem illik ilyet jatszani.
Haveromeknak van Tddi, de ceges ezert nem hiszem hogy olyan hiteles kepet tud adni az apja mondeojarol(1, mert apjae, 2, mert nem ok fizetik a gazolajat és a javitast 3, mert nekik is csak 130ekm van benne) Viszont azt mondta hogy 6,5-t fogyaszt vegyesben a csapotthatu, ami nem vmi nagy szam hisz a 1,4i 60 le kombi astrank is beeri 6,5-lel 130-140 autopalyatemponal es varosban sincs nagyon 8folott (ok azert mondeo nehezebb, de az astra 1x sem hagyott ott 120ekm alatt es szinte bele is lehet hugyozni motorolaj helyett...)
Apósomnak van egy Tddi. Most kétéves, van benne 120e Km. Eddig háromszor hagyta ott az út közepén. A kocsiban a minőségérzet nulla. Az igaz, hogy nagyobb a hely benne, de mindig attól félek, hogy valami eltörik a kezemben. A fogyasztás pedig röhejes! Az én 1.9 TDI-m (110 LE) két-három literrel kevesebbet eszik és jobban megy.
Nekem ugyan egy öreg (92-es) TD Unom van, de én szó nélkül beleteszem a repcét. Ugyan mindig van 'ócsó' olaj, de azért felesbe keverem, mert ha nincs utánpótlás, mehetek a MOL-hoz tankolni. Oda meg azértsem! Rajtam nem fognak meggazdagodni. :))
A lényeg, hogy vagy veszek repceolajat 160-170 Ft-ért, vagy az összegyűjtött, szűrt használt étolajat keverem felesbe olcsó gázolajjal. :) Így elég olcsón jön ki 1 liter, ami nálam elég fontos, mert 150-160 L-t tankolok havonta. :((
Egyébként is jól jön a sűrűbb anyag, mert a tuti magyar gázolaj (az előző tulaj szorgosan tankolta bele) meg ugye az idő vas foga már megviselte az adagolómat. Túl nagy a résolajam, így alacsony fordulatszámon nem volt erő. Ezért rátekertünk a füstcsavarra, hogy legyen megfelelő szállítás alacsony fordulatszámon.Igen ám, de a magas fordulatszám tartományban meg már nem volt ideje elfolyni a résolajnak, és így sokat szállított az adagoló. Az eredmény: rohadtul füstölt a vas. :( A megoldás az lenne, ha felújítanám az adagolót, e hát az nem 2 fillér. Egy időben tettem fel gázolajhűtőt, mert a hideg olaj sűrűbb. Télen jó is volt, de nyáron nem sokat javított a helyzeten. Akkor kezdtem el a repcét belekeverni. A sűrű anyagnak köszönhetően nincs olyan nagy résveszteség, visszacsavarhattam a füstcsavart a helyére és nem is kormol. Meg kevesebbet is fogyaszt:)) Meg az 'illata' is jobb.
Nemrég lett egy kicsit "chipelve" a 406 HDI-m, és ha többen ülünk az autóban, akkor néha 4-esben és 5-ösben a kuplung nincs éppen a helyzet magaslatán 1900-2000 fordulat körül, és nem bírja átvinni a nyomatákot, és megcsúszik egy picit. Van valakinek ilyen, lehet vele valamit csinálni?? Vagy lehet hogy csak az a baj hogy most először kipróbáltam a Shell V-power Diesel-t???? :))) (na jó ez csak poén volt)
Lehet valamit tenni, vagy ilyenkor visszább a gázzal??
tehat ha mar igy Imii közremukodesevel ratalatam erre a forumra, lenne is egy par kerdesem(foleg hogy par embert viszontlatok a golf forumrol - foleg az o szivuket fogja melengetni a kerdes :-) )
tehat azt neztem hogy a TDDI mondeok(2001-esek), ill. par TDci(2002-tol) mondeok is mar eleg jo aron megszerezhetok(Nemetben). Ezek kozul nemelyikben eleg sok km(250ekm korul, ami feltetelezhetoen autopalyan kerult bele) van es az lenne a kerdesem hogy ezek mennyire tartos motorok
huzni nem nagyon akarom a motort, de azt sem szertnem hogy a kocsit kelljen kotellel huzni :-O
(tetszik a kocsi, a kombi eleg nagy is es feltetelezem kevesebbet fogyaszt mint az automata golfom)