Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMW Power Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4084

Ezek szerint létezik...

 

De sztem a CRD már nem  VM, A VM még csak a hagyományos kamrás motorokat szállitotta. Osztot h.fejes ohv vezérlésü motor, többekközt alfákban, opel fronterában- montereyben, ford scorpioban, toyota landcruiserben, és voyager, jeep.

 

 

Előzmény: Stunt62510 (4083)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4083

Pl. a Chrysler Voyager/ Jeep Cherokee CRD  motorján (VM gyártmány, olasz) a nagynyomású pumpa visszafolyó ágában is van, mert a pumpában nagyon felmelegszik a gázolaj. A fenéklemezen van, az autó alatt.

 

Osztott égésterű, nem közvetlen befecskendezéses dízelmotoron én még soha nem láttam, szerintem nincs is.

Előzmény: BMW Power (4082)
BMW Power Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4082

Én már csak azt nem tudom hogy mi az a "gázolajhűtő". Mert ilyet nemhogy sosem láttam de mégcsak nem is hallottam róla. Ez persze nem zárja ki hogy létezik.

 

Előzmény: Stunt62510 (4081)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4081

Párszor végigolvastam ezt a hozzászólást, hogy megértesem miről van szó benne.

Összefoglalva, azt mondhatnám róla relációanalízis mintájára, hogy igaz, igaz, de nincs összefüggés. :-)) Biztos igaz, amit leírsz, de nem azért van, amivel indokolod.

 

A résolajnak a porlasztók záródásakor a záróelem (porlasztócsúcs) által kiszorított, már be nem fecskendezett tüzelőanyag mennyiséget nevezzük. Ez a résolajcsőben jut vissza az adagolóba. Ennek mennyisége nem változik a kopással, mert a porlasztócsúcs kopása minimális, ha ennyit kopna, akkor nem is zárna. Itt ezredekről beszélünk. A résolaj térfogata csak a fordulattól függ. 

Amit az adagoló szivattyúja szállít, az nem kerül mind befecskendezésre, hanem visszakerül a tankba így biztosítva egy körforgást, egy hűtést a tüzelőanyagnak.

 

 

 

 

Előzmény: UNO TD (4063)
kalala Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4080
Nekem az volt a golfomon a baj hogy visszafojott a tankba a gázolaj és ezér nehezen indult. Leürítette az adagolót. Én beraktam egy visszacsapó szelepet az adagoló elé és azóta királyságos. Érdemes megpróbálni mert csak pár száz forintos kütyü.
Előzmény: fodorb (4076)
BMW Power Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4079

fodorb

 

a gyártók igyekeznek a diesel viselkedését a benzineshez közeliteni, kisebb turbolyuk stb. Na a tds is ilyen, egyszerüen húz folyamatosan, semmi hirtelen érkező erő. Pedig nekem pont az teccik ha: nemmegyek,nemmegyek,nemmegyek,húúbazzdemegyek,áááá,vége  :-))

 

lehet nem érthető :-)

 

 

Előzmény: BMW Power (4078)
BMW Power Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4078

fodorb

 

A TDS egy nagyon kulturált, halk, pörgös diesel motor, de valóban nem tartom tulzottan jónak, mert punnyadt, és sokat zabál.

A TDS elött voltak olasz dieseleim is régen Croma TD, Kappa TD, ott megszoktam hogy gázadás ssssssssssssssssss -hang kiséretében ülésbepréselődés. Na itt ilyen nincsen, egyenletes lomha huzás van leszabályozásig. De eszméletlen kulturált, bent egyszerűen semmi hangja, és nagy massziv kaszni veszi körül.

Az uj 3.0d cr motorokrol már jobbakat hallani, én nem probáltam még, valszeg az nyujtja már azt ami nekem annyira hiányzik a tds-ből. 

De az még kib.... drága.

 

 

 

Előzmény: fodorb (4073)
fodorb Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4077

Hi

 

Elösször cseréld ki a kuplungot, aztán ha odakened neki, akkor célszerű visszaváltani egyet vagy 2 öt attól fuggetlenul, hogy mennyivel mész, nem véletlen, hogy azt automata is visszateszi.

 

Előzmény: podani (4062)
fodorb Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4076

Hi

 

Egyik haverom Sierrájával ugyenez van, még nem orvosolta

Szenved az indulással ha jól tudom.

Lehet, hogy azt kell tenni bér költséges lehet, hogy a tanktol kezdve mindent kicserélni, amíg eljut a nafta az adaholóhoz

 

Én ugy gondolom, hogy ez biztosan segít.

 

Egy biztos, valahol beszivja a levegőt

Vagy a motor irányábül, vagy a tank irányából, márha bármelyik is lehetséges

 

BAlazs

 

Előzmény: Imii (4046)
fodorb Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4075

Hi

 

Nem értek kulonösebben a motorokhoz, de nem képzelhető el, hogy az uzemanyagellátó rendszer fellevegősődik ?

 

Előzmény: Imii (4043)
kalala Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4074

Dinitrogén-oxid azér jobb! :D

Mit szólna egy dízel a kéjgázhoz? Örömében ledobná a hengerfejet? Puposodna a motorháztető a lóerőtől?! :)

De most télleg! Csinált/hallot már valaki ilyet?

fodorb Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4073

Hi

 

Ha jól veszem ki szavaidból, akkor

nem tartod tul  jónak a TDS - t, vagy azt tartód igazán jónak ?

 

És még egy kérdés :

 

Melyik a jobb? ha egyaltalán ennek a kérdésnek van értelme, azt tudom, hogy a CR az ujjabb ?!

 

Várom válaszod

 

Balazs

 

Előzmény: BMW Power (4029)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4072

"nem semmíiti meg a katalizator ? "

 

nem :-) hanem atalakitja N2-ve es o2-ve :-)) tehat vegulis "mexunteti"

 

 

Előzmény: fodorb (4071)
fodorb Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4071

Hi

 

Lehet, hogy marhaság amit mondok, de a Nitrogén - dioxidot nem semmíiti meg a katalizator ?

 

Előzmény: Tvnet_Sanya (3977)
oslagbar Creative Commons License 2004.10.25 0 0 4070

Szakik!

 

Ha egy adagolós bmw 320D-t megcsippelnek (gyárilag 136ps), akkor az adagolót is utána kell állítnani? Vagy az autómatikusan megtörténik?

Diesel kérdésben teljesen láma vagyok :/

 

Köszi: Osli

Hörbi Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4069
Jaj, elfelejtettem válaszolni: igen, az enyém (VW motoros) SEAT Toledo.
Előzmény: Hörbi (4068)
Hörbi Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4068
Mindhárom alkalom elektronikai hiba volt, ebből az egyiknél totál meghalt a computer.
Előzmény: no_holy_shit (4067)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4067

Hörbi

 

kosz a valaszt :-)

 

megtudnad mondani miert maradt ott 3x aposod ott az ut szelen? nagy hiba volt? bar mindegy, mert 120km alatt nem illik ilyet jatszani.

Haveromeknak van Tddi, de ceges ezert nem hiszem hogy olyan hiteles kepet tud adni az apja mondeojarol(1, mert apjae, 2, mert nem ok fizetik a gazolajat és a javitast 3, mert nekik is csak 130ekm van benne) Viszont azt mondta hogy 6,5-t fogyaszt vegyesben a csapotthatu, ami nem vmi nagy szam hisz a 1,4i 60 le kombi astrank is beeri 6,5-lel 130-140 autopalyatemponal es varosban sincs nagyon 8folott (ok azert mondeo nehezebb, de az astra 1x sem hagyott ott 120ekm alatt es szinte bele is lehet hugyozni motorolaj helyett...)

 

az 1,9TDI(110le) az VW?

 

többieknek vmi infoja a dizel mondeorol?

 

 

Előzmény: Hörbi (4066)
Hörbi Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4066
Apósomnak van egy Tddi. Most kétéves, van benne 120e Km. Eddig háromszor hagyta ott az út közepén. A kocsiban a minőségérzet nulla. Az igaz, hogy nagyobb a hely benne, de mindig attól félek, hogy valami eltörik a kezemben. A fogyasztás pedig röhejes! Az én 1.9 TDI-m (110 LE) két-három literrel kevesebbet eszik és jobban megy.
Előzmény: no_holy_shit (4059)
HDImi Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4065

podani

 

Hello

Az baj hogy a gyári kuplung nem igazán birja meg a nagyobb nyomatékot, igy uj kuplungtárcsa kellene bele, ha továbbra is élvezni akarod a gyorsulást.

Én is várom már hogy nálam mikor jön elö, annál inkább hogy ez már a második tuningos gépem és az elsönél is elö jött ez a probléma.

A megoldás az, hogy ujraferodoroztadod a régi tárcsát egy erösebb anyaggal, egyébként volt ez itt már téma régebben is.

Ezt pesten csinálják, de joval olcsobb mint a gyári cucc, ha jol emlékszem 15ezer ft.

A szerelést azt meg kell fizetned, ha csak nem vagy hozzáértö.

Tehát a megoldás: kivenni a régi tárcsát, szegecseltetni kell rá erösebb ferodolt, majd vissza kell szerelni. Ez simán megvan egy nap alatt.

 Ne felejtsd el megmondani hogy erösiteni akarod a tárcsát a chipp miatt.

Hajdu kuplung, fek center

1174 Budapest, Rakoshegy, Zsuzsanna u. 18
30/942-7139 30/933-5030

 

 

HDImi

Előzmény: podani (4062)
UNO TD Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4064
UNO TD Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4063

Sziasztok!

 

   Nekem ugyan egy öreg (92-es) TD Unom van, de én szó nélkül beleteszem a repcét. Ugyan mindig van 'ócsó' olaj, de azért felesbe keverem, mert ha nincs utánpótlás, mehetek a MOL-hoz tankolni. Oda meg azértsem! Rajtam nem fognak meggazdagodni. :))

   A lényeg, hogy vagy veszek repceolajat 160-170 Ft-ért, vagy az összegyűjtött, szűrt használt étolajat keverem felesbe olcsó gázolajjal. :) Így elég olcsón jön ki 1 liter, ami nálam elég fontos, mert 150-160 L-t tankolok havonta. :((

   Egyébként is jól jön a sűrűbb anyag, mert a tuti magyar gázolaj (az előző tulaj szorgosan tankolta bele) meg ugye az idő vas foga már megviselte az adagolómat. Túl nagy a résolajam, így alacsony fordulatszámon nem volt erő. Ezért rátekertünk a füstcsavarra, hogy legyen megfelelő szállítás alacsony fordulatszámon.Igen ám, de a magas fordulatszám tartományban meg már nem volt ideje elfolyni a résolajnak, és így sokat szállított az adagoló.  Az eredmény: rohadtul füstölt a vas. :( A megoldás az lenne, ha felújítanám az adagolót, e hát az nem 2 fillér. Egy időben tettem fel gázolajhűtőt, mert a hideg olaj sűrűbb. Télen jó is volt, de nyáron nem sokat javított a helyzeten. Akkor kezdtem el a repcét belekeverni. A sűrű anyagnak köszönhetően nincs olyan nagy résveszteség, visszacsavarhattam a füstcsavart a helyére és nem is kormol. Meg kevesebbet is fogyaszt:)) Meg az 'illata' is jobb.

Előzmény: A_Feri (4035)
podani Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4062

Sziasztok!

 

Nemrég lett egy kicsit "chipelve" a 406 HDI-m, és ha többen ülünk az autóban, akkor néha 4-esben és 5-ösben a kuplung nincs éppen a helyzet magaslatán 1900-2000 fordulat körül, és nem bírja átvinni a nyomatákot, és megcsúszik egy picit. Van valakinek ilyen, lehet vele valamit csinálni?? Vagy lehet hogy csak az a baj hogy most először kipróbáltam a Shell V-power Diesel-t???? :))) (na jó ez csak poén volt)

Lehet valamit tenni, vagy ilyenkor visszább a gázzal??

Imii Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4061

Ok, megnezem, most mennem kell!

Üdv, és köszi mindenknek!

 

Előzmény: A_Feri (4060)
A_Feri Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4060

Hali

 

 

Az valami kokany megoldas. Az nem ugy lett kitalalva! Ott egy atmeno csavarnak kellene lenni! Nagyon megneznem, hogy ott sziv-e falsot!

 

Feri

Előzmény: Imii (4058)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4059

Sziasztok!

 

tehat ha mar igy Imii közremukodesevel ratalatam erre a forumra, lenne is egy par kerdesem(foleg hogy par embert viszontlatok a golf forumrol - foleg az o szivuket fogja melengetni a kerdes :-) )

 

tehat azt neztem hogy a TDDI mondeok(2001-esek), ill. par TDci(2002-tol) mondeok is mar eleg jo aron megszerezhetok(Nemetben). Ezek kozul nemelyikben eleg sok km(250ekm korul, ami feltetelezhetoen autopalyan kerult bele) van es az lenne a kerdesem hogy ezek mennyire tartos motorok

huzni nem nagyon akarom a motort, de azt sem szertnem hogy a kocsit kelljen kotellel huzni :-O

(tetszik a kocsi, a kombi eleg nagy is es feltetelezem kevesebbet fogyaszt mint az automata golfom)

 

van vkinek tapasztalata ezekkel a dizelekkel?

 

koszi

Imii Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4058
Összejött, köszi.
Előzmény: no_holy_shit (4057)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4057

imii:

 

képfeltoltes: "tallozas","feltoöltés" majd "beszuras", remelem segitettem. ezenkivul mar csak az lehet a problema ha tul nagy a kép

Előzmény: Imii (4056)
Imii Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4056

Sajna a képküldés nem jön össze. A lényeg, hogy nincs tömítés ahol írtad. Átnézem az egész rendszert. Még egyszer köszi!

Hali

 

Előzmény: A_Feri (4047)
Imii Creative Commons License 2004.10.24 0 0 4055

Megpróbálom még egyszer csatolni a képet, mert nem ment el.

 

Előzmény: A_Feri (4047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!