Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Sajnos erről még nem tudok semmit. De ha kiderül megírom.
A Komáromi tartalékot hétvégenként be szokták cserélni. Hogy miért van erre szükség azt nem tudom. Ezért lehet látni hétvégén gépmenetben púposokat Kelenföldön.
" Nem tartjátok túlzásnak, hogy a MÁV a meglévő 1x Púposból évente átlagban egyet eltüzel pontosan egy megadott forgatókönyv szerint? "
Ugye ezt Te sem gondolod komolyan???
" Ha nincs pénz a kábelek cseréjére, de legalább egy alapos takarításra, akkor az a +2 palack tűzoltókészülék sem lenne olyan egetverően nagy összeg. "
Sajnos tényleg nincs pénz a kábelek cseréjére, mint ahogy annyi más dologra sem.
Az alapos takarítás tényleg nem lenne hülyeség, de az elöregedett kábeleken ez sem segít, sajnos a kábelek a tűz fő kiváltó okai, a szemét csak segíti az égést...
Valamint az elmaradt főműhelyek is szerepet játszanak abban, hogy ilyen állapotúak ezek a gépek.
Hiába raknál fel +2 tűzoltókészüléket, ha sz@rt sem érnek.
Valamint nem biztos, hogy mindig van lehetőség az oltásra, hallottam már komáromi kollégától, hogy amikor elkezdett égni a pupi vezetőállása, arra alig volt ideje, hogy a táskáját kidobja.
Csütörtökön a 45-ös bobót is a tűzoltók oltották el...
Az, hogy a kiégett gépekből ami még használható kimentik, az eléggé logikus, mivelhogy egy 40 éves gépet biztos nem fognak újrakábelezni, akkor inkább célszerű egy dög gépet ami még viszonylag egyben van feltámasztani...
Nem tartjátok túlzásnak, hogy a MÁV a meglévő 1x Púposból évente átlagban egyet eltüzel pontosan egy megadott forgatókönyv szerint? Ha nincs pénz a kábelek cseréjére, de legalább egy alapos takarításra, akkor az a +2 palack tűzoltókészülék sem lenne olyan egetverően nagy összeg.
De az M44-esek körében is eléggé népszerű a fenti halál. Vagy úgyis kell alkatrészdonor, és így egyszerűbb?
Ezen a 3 szón kellett 4 napig és 15 percig gondolkodnod? :-)
Én is ilyen leszek ha megöregszem? :-)))
További kérdéseim:
A Te szóhasználatodban a MÁV kit takar?
Vagyis ki állítja össze a listát? Csak van valaki egy fizikai formában is létező nem kitalált személy, aki ezt összeállítja és eljuttatja Hozzád.
Ha meg szabadna még tudnom, hogy jut ez a lista Hozzád, megy a postás és bedobja a postaládádba, hogy " Szeva Laci, megküldték a MÁV-tól az akutális vontatójármű listát! " ???
Ha igen, akkor nekem miért nem jön?
Vagy ez vmi kiváltságos dolog, nekünk meg jut a szürke valóság amit a saját szemünkkel látunk, és persze az általad leírtak alapján kiderül, hogy azt sem hihetjük el amit látunk, ergo a Mátrixban élünk. :-)
Asszem ennyi, várok megint 4 napot és 15 percet, bár lehet most többet kell várnom, mert több kérdést tettem fel. :-)
Mostanában mindig ilyen furcsa dolgok történnek...ráadásul egy hét kihagyás után nem könnyű követni a dolgokat,amellett,hogy karikásra olvastam a szemem a terméseket böngészve...
Itt valami topicösszeolvasztás lehetett moderátorilag szerintem, mert másképp nem értelmezhető a 84-es hozzászólás. És most, hogy visszagondolok volt szó ilyesmiről akkoriban a szinte teljesen hasonló témakörű topicok miatt.
Javaslom a 117 és a 123 sz hozzáírásokat elolvasni.
A 117-ből kimaradt az Eprjeske átrakó III. forda.
Tartalék az kb. állomási tolatás és tolatós tehervonat vhová, esetleg dögléskor pótlás, ezek üzleti tevékenységek zömmel. Záhonyiak a hét 7 napján üzemelnek forda szerint, a 6-7 elvileg lazább nap.
Záhonyba papír szerint 7 db M40, 2 db normál és 4 db széles M62 dolgozik minden nap.
A remot púpos meg vicc.
Nem jobban mint a többi.
Az 63-41 sokkal drágább és rosszabb vicc. :-)
Egy 12 db-os üzemelő sorozatot, remotorizálni ??????,
Inkább humoros.
A remot dácsia kicsi helyette, tolatni nagyobb szerelvényekkel ezzel a legjobb, meg közepes nagyságút vontatni.
Nagyon csodálkoznék ha a végén lenne 10 db remot púpos.
Nos akkor milyen matematikai művelet után marad napi 8 dolgozó gépből Nálad csak 3?
Komolyan érdekelne, mert az "adataid" eléggé pontatlannak tűnnek...........
traficc :
Az adataim, MÁV, hivatalos jelentések.
Jaaaaaa, hogy a vasutasok, már zsigerből hazudnak, egymásnak és pszihés panaszaiklennének ha egyszer az igazat írnák meg, saját, szintén vasutas főnökségüknek ??????
Ez kérem vasutas belügy, egyéni szoc probléma.
A MÁV Vezig és a MÁV vezetői, hozott anyagból dolgoznak, amit vasutasok készítenek számukra.
Egy évben van 365 nap, naponta 3 szolgálattal = 1095 szolgálat.
A záhonyi és máshol is dolgozó mozdonyoknál is van gy kívánatos üzemkészségi mutató.
Az 1095 rendelkezésre llási lehetőségből illik levonni,és le is vonják, a karbantartás és javítás miat kiesőket.
Öreg gépeknél többet mint, a fiataloknál.
Úgy gondolom, hogy egy púpos korú szériánál már szép teljesítmény ha 50%-os üzemkészséget érnek el.
A MÁV dízel ÁTLAG, mondom...ÁTLAG....üzemkészsége valahol 44% körül van.
Tehát a záhonyi púposok ( gépenként) egy évben dolgoznak 500 szolgálatot, akkor kíváló.
Ha nem, akkor nem.
más..
Igen nagy közlekedés barát hiba, hogy a közlekedési eszközökről ( troli, vonat, hajó, repülő, busz, stb.) napal, napsütésben, jó illatban, hétköznap gondolkodnak.
Mi van szombatról vasárnapra virradóra ?
Hány M0-es dolgozik akkor ?
Ez IS része a szakmának.
Nem csak ez, hanem ez IS.
más2.
Mit csinálnak a záhonyi púposok?
- üzleti vagy üzemi tevékenységet inkább ?
- nem mindegy !
más3
Szívem szerint összehoznám kettő, max. három helyre az összes púpost.
Dolgozzanak ott, ameddig bírják.
A remot púpos meg vicc.
Egy 12 db-os üzemelő sorozatot, remotorizálni ??????,
Inkább humoros.
Nagyon csodálkoznék ha a végén lenne 10 db remot púpos.
Azt keresgéltem, hogy melyik topicon olvastam a 201-ről, és beugrott hogy az Indóházban volt róla kép, hogy innen (keritéstől) csak a bontóba visz csak az útja. És ma Veszprémben láttam! Hát tényleg oda megy?
"A remot project álltal beépített motor teljesítménye csökkentve let-e úgy mint a Bobóknál? Ha igen, akkor az eredeti teljesítménye mekkora?"
A fődinamó 1200 fordulatú, tehát ennyire le lett korlátozva a Púposban a CAT motor. Ez 1800 rpm-nél tud 1500 kW-ot, tehát a Púposban max. 1000-et. Ez valamelyest több a régi Púposnál, de a generátor ekkor is meghatározott teljesítményt vesz fel, nem biztos, hogy a motor adott fordulatához tartozó névlegeset. Ezért fel kell menni a M40,301-re és kijeleztetni a teljesítményt a kompjúterrel.
"Manapság már egyre kisebb motorok is tudnak egészen komoly teljesítményt leadni és a villamos gépek mérete is csökken."
Az áruk pedig ezzel arányosan növekszik. Nem véletlen, hogy az A61,017-ben is az MD agregátot szedték ketté és hajtják hidrosztatikuan.
A Púpos-fűtött személyvonat kérdésben a MÁV már húsz éve a Bz mellett tette le a garast, mivel jobb motorvonatokat egészen mostanáig nem tudott beszerezni. Ezért kínlódott is egy ideig a M47+2kocsival, mert a Daciiában egyszerűen felemeltették a motorfordulatot 1300-ról 1500-ra, és beletettek egy kis Ganz generátort, mert az volt kéznél, a hidraulika meg annyi teljesítményt vett fel, amennyit a M47,10 sorozatnál. Aztán minél több lett a Bz, úgy tűntek el a fűtős Daciák.
Dízel-villamos gépnél ez az átalakítás még macerásabb lett volna, mert ott a főgépcsoport jobban össze van hangolva. A Púposban talán működött volna egy hidrosztatikusan összekötött motor (elöl) és generátor (hátul), de szerintem nem érte meg a MÁVnak a fentiek miatt. Az lett volna értelmes, ha a MD-k gyártásával párhuzamosan már eleve így rendelik meg a M40,2 sorozatot, és nem kazánnal.
Véleményem szerint a Púpos tapadási tömege ismeretében 1300 kW főmotor-teljesítmény alatt ezen nem érdemes gondolkodni.
A remot project álltal beépített motor teljesítménye csökkentve let-e úgy mint a Bobóknál? Ha igen, akkor az eredeti teljesítménye mekkora?
Ha gyárt valaki ilyet :-)
Amekkora így oda beférne, annak gondok lennének a teljesítményével
Én erre a verzióra gondoltam. Külön dízelmotor egy generátorral. Kb akkora teljesítménnyel, ami 5 kocsira elegendő. A szabályzása pedig lehet, hogy elférne a gyári kazán előtt, a vez.állásban lévő tábla helyén kialakított asztalban. de ez már komoly tervezést igényel. Nem tudom ezek mekkora helyigénnyel párosulnának.
Manapság már egyre kisebb motorok is tudnak egészen komoly teljesítményt leadni és a villamos gépek mérete is csökken.