Keresés

Részletes keresés

hg7wgq Creative Commons License 2005.03.22 0 0 155

És a 234-gyel mi lesz ?

 

Sajnos erről még nem tudok semmit. De ha kiderül megírom.

 

A Komáromi tartalékot hétvégenként be szokták cserélni. Hogy miért van erre szükség azt nem tudom. Ezért lehet látni hétvégén gépmenetben púposokat Kelenföldön.

Előzmény: M40 120 (150)
V43 1359 Creative Commons License 2005.03.22 0 0 154

" Nem tartjátok túlzásnak, hogy a MÁV a meglévő 1x Púposból évente átlagban egyet eltüzel pontosan egy megadott forgatókönyv szerint? "

 

Ugye ezt Te sem gondolod komolyan???

 

"  Ha nincs pénz a kábelek cseréjére, de legalább egy alapos takarításra, akkor az a +2 palack tűzoltókészülék sem lenne olyan egetverően nagy összeg. "

 

Sajnos tényleg nincs pénz a kábelek cseréjére, mint ahogy annyi más dologra sem.

Az alapos takarítás tényleg nem lenne hülyeség, de az elöregedett kábeleken ez sem segít, sajnos a kábelek a tűz fő kiváltó okai, a szemét csak segíti az égést...

Valamint az elmaradt főműhelyek is szerepet játszanak abban, hogy ilyen állapotúak ezek a gépek.

Hiába raknál fel +2 tűzoltókészüléket, ha sz@rt sem érnek.

Valamint nem biztos, hogy mindig van lehetőség az oltásra, hallottam már komáromi kollégától, hogy amikor elkezdett égni a pupi vezetőállása, arra alig volt ideje, hogy a táskáját kidobja.

Csütörtökön a 45-ös bobót is a tűzoltók oltották el...

 

Az, hogy a kiégett gépekből ami még használható kimentik, az eléggé logikus, mivelhogy egy 40 éves gépet biztos nem fognak újrakábelezni, akkor inkább célszerű egy dög gépet ami még viszonylag egyben van feltámasztani...

 

Előzmény: nohab (153)
nohab Creative Commons License 2005.03.21 0 0 153

Nem tartjátok túlzásnak, hogy a MÁV a meglévő 1x Púposból évente átlagban egyet eltüzel pontosan egy megadott forgatókönyv szerint? Ha nincs pénz a kábelek cseréjére, de legalább egy alapos takarításra, akkor az a +2 palack tűzoltókészülék sem lenne olyan egetverően nagy összeg.

 

De az M44-esek körében is eléggé népszerű a fenti halál. Vagy úgyis kell alkatrészdonor, és így egyszerűbb?

Előzmény: hg7wgq (146)
Nydqist Creative Commons License 2005.03.21 0 0 152
Tegnap este a 220-as Púpi a komáromi fűtőházban pihent.
Előzmény: Bárdos Imre (151)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.20 0 0 151
Ma 14:30 körül a V46 028 az M40 220-ast húzta Fradiból Kelenföld felé. A 103. buszról láttam öket, mikor éppen mentek fel a Duna hídra.
M40 120 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 150

És a 234-gyel mi lesz ?

 

(ha esetleg tudod)

Előzmény: hg7wgq (146)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.19 0 0 149

Tudod milyen szar érzés mikor már sűrűn elfelejtesz dolgokat és nincs kire fogni, kit hibáztatni.?............:-(((

 

Ne öregedj meg.

45 évesen keress új, fiatal asszonyt, 50 évesen meg legyen picike gyereked.

Az szinten tart egy darabig.

Előzmény: V43 1359 (148)
V43 1359 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 148

Ezen a 3 szón kellett 4 napig és 15 percig gondolkodnod? :-)

Én is ilyen leszek ha megöregszem? :-)))

További kérdéseim:

A Te szóhasználatodban a MÁV kit takar?

Vagyis ki állítja össze a listát? Csak van valaki egy fizikai formában is létező nem kitalált személy, aki ezt összeállítja és eljuttatja Hozzád.

Ha meg szabadna még tudnom, hogy jut ez a lista Hozzád, megy a postás és bedobja a postaládádba, hogy " Szeva Laci, megküldték a MÁV-tól az akutális vontatójármű listát! " ???

Ha igen, akkor nekem miért nem jön?

Vagy ez vmi kiváltságos dolog, nekünk meg jut a szürke valóság amit a saját szemünkkel látunk, és persze az általad leírtak alapján kiderül, hogy azt sem hihetjük el amit látunk, ergo a Mátrixban élünk. :-)

Asszem ennyi, várok megint 4 napot és 15 percet, bár lehet most többet kell várnom, mert több kérdést tettem fel. :-)

Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.19 0 0 147

...V43 1359..:.

Én csak egy egyszerű kérdést tettem fel Neked:

Honnan származnak az " adataid " ?

 

 

traficc :

 

Jelentem a MÁV-tól !

 

( így már elég egyszerű a válaszom az egyszerű kérdésre ? csak 3 szó)

Előzmény: V43 1359 (135)
hg7wgq Creative Commons License 2005.03.19 0 0 146

Szép napot mindenkinek!

 

A 234-es és a 206-os elektromos hiba miatt leégett.

A 201-esből és 206-osból lesz egy púpos, valószínűleg M40 201 psz alatt.  

nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 145

Visszaolvasva...

Egy fix M40 forda,amit nem sokan tudnak,az alábbiak alapján:Hatvan (Rendező)-Jászberény,Hűtőgépgyár viszonylatú kiszolgáló vonat.

Régen a 206 vagy a 240 csinálta,mindig ezeket láttam.

V43 1298 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 144

Az ottaniak szerint be lehet indítani. 

Előzmény: v63 152 (138)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 143

Így már vili...nyilván a sűrű listából még nem tűnt ki ez,hisz még elég friss...

 

Előzmény: HOmeTrain (142)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.03.16 0 0 142

Topicösszevonás történt:

 

Gépház válasz | vissza a topikba 2005.03.08 04:50:18 (272)

M40-ES BARÁTOK IDE!! egybevonva M40 fan club topikkal.

 

 

Előzmény: nohabpeti (141)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 141
Mostanában mindig ilyen furcsa dolgok történnek...ráadásul egy hét kihagyás után nem könnyű követni a dolgokat,amellett,hogy karikásra olvastam a szemem a terméseket böngészve...
Előzmény: m61019andras (140)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.16 0 0 140
Itt valami topicösszeolvasztás lehetett moderátorilag szerintem, mert másképp nem értelmezhető a 84-es hozzászólás. És most, hogy visszagondolok volt szó ilyesmiről akkoriban a szinte teljesen hasonló témakörű topicok miatt.
Előzmény: nohabpeti (139)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 139
Mi van?
Előzmény: M62-181 (84)
v63 152 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 138

"Egy hónapja (ekkor voltam ott) még nem működött. A 234-es működik."

 

Akkor ezek szerint ez az állapot a múlté? A képek január végén készültek.

 

 

 

Előzmény: V43 1298 (106)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 137

Inkább vinnék a romkertbe vágányt foglalni, lassan kell oda egy bemutató darab, arra alkalmas lenne.

 

De a legjobb a remot lenne. (ugye traffic. :-) )

Előzmény: róna (131)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 136

Javaslom a 117 és a 123 sz hozzáírásokat elolvasni.

 

A 117-ből kimaradt az Eprjeske átrakó III. forda.

 

Tartalék az kb. állomási tolatás és tolatós tehervonat vhová, esetleg dögléskor pótlás, ezek üzleti tevékenységek zömmel. Záhonyiak a hét 7 napján üzemelnek forda szerint, a 6-7 elvileg lazább nap.

 

Záhonyba papír szerint 7 db M40, 2 db normál és 4 db széles M62 dolgozik minden nap.

 

A remot púpos meg vicc.

Nem jobban mint a többi.

Az 63-41 sokkal drágább és rosszabb vicc. :-) 

 

Egy 12 db-os üzemelő sorozatot, remotorizálni ??????,

Inkább humoros.

A remot dácsia kicsi helyette, tolatni nagyobb szerelvényekkel ezzel a legjobb, meg közepes nagyságút vontatni.

 

Nagyon csodálkoznék ha a végén lenne 10 db remot púpos.

Én is, inkább legyen több.

 

 

Előzmény: Törölt nick (134)
V43 1359 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 135

Én csak egy egyszerű kérdést tettem fel Neked:

Honnan származnak az " adataid " ?

 

Erre jössz mindenféle demagóg szöveggel, kertelsz, de a lényeget, hogy konkrétan honnan és kitől származnak az infóid arra nem válaszolsz...

 

Na mármost akkor  amit írtál az csak egybefüggő számomra információ tartalommal nem bíró karakterhalmaz. :-)

Előzmény: Törölt nick (134)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.15 0 0 134

Nos akkor milyen matematikai művelet után marad napi 8 dolgozó gépből Nálad csak 3?

Komolyan érdekelne, mert az "adataid" eléggé pontatlannak tűnnek...........

 

 

traficc :

Az adataim, MÁV, hivatalos jelentések.

 

Jaaaaaa, hogy a vasutasok, már zsigerből hazudnak, egymásnak és pszihés panaszaiklennének ha egyszer az igazat írnák meg, saját, szintén vasutas főnökségüknek ??????

 

Ez kérem vasutas belügy, egyéni szoc probléma.

 

A MÁV Vezig és a MÁV vezetői, hozott anyagból dolgoznak, amit vasutasok készítenek számukra.

 

Egy évben van 365 nap, naponta 3 szolgálattal = 1095 szolgálat.

 

A záhonyi és máshol is dolgozó mozdonyoknál is van gy kívánatos üzemkészségi mutató.

 

Az 1095 rendelkezésre llási lehetőségből illik levonni,és le is vonják, a karbantartás és javítás miat kiesőket.

Öreg gépeknél többet mint, a fiataloknál.

 

Úgy gondolom, hogy egy púpos korú szériánál már szép teljesítmény ha 50%-os üzemkészséget érnek el.

 

A MÁV dízel  ÁTLAG, mondom...ÁTLAG....üzemkészsége valahol 44% körül van.

 

Tehát a záhonyi púposok ( gépenként) egy évben dolgoznak 500 szolgálatot, akkor kíváló.

 

Ha nem, akkor nem.

 

 

 

más..

 

Igen nagy közlekedés barát hiba, hogy a közlekedési eszközökről ( troli, vonat, hajó, repülő, busz, stb.) napal, napsütésben, jó illatban, hétköznap  gondolkodnak.

 

Mi van szombatról vasárnapra virradóra ?

Hány M0-es dolgozik akkor ?

 

Ez IS része a szakmának.

Nem csak ez, hanem ez IS.

 

 

más2.

 

Mit csinálnak a záhonyi púposok?

- üzleti vagy üzemi tevékenységet inkább ?

- nem mindegy !

 

más3

Szívem szerint összehoznám kettő, max. három helyre az összes púpost.

Dolgozzanak ott, ameddig bírják.

 

A remot púpos meg vicc.

Egy 12 db-os üzemelő sorozatot, remotorizálni ??????,

Inkább humoros.

Nagyon csodálkoznék ha a végén lenne 10 db remot púpos.

 

 

 

 

 

Előzmény: V43 1359 (132)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.15 0 0 133

.....V43 1359....:...Csak tudnám honnan szerzed az "adataid" ???

 

 

traficc : vasutasoktól !............. kapom.

 

Előzmény: V43 1359 (132)
V43 1359 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 132

Csak tudnám honnan szerzed az "adataid" ???

 

Ha jól tudom Záhonyban jelenleg 9 darab M40-es van, mivel a 104-es Dombóváron van 302-esként.

Egy éven belül kétszer is sikerült járnom Záhonyban, tavaly március 27.-én voltam, akkor csak a 911-es volt bent javításon a többi dolgozott.

Idén február 26.-án voltam, akkor pedig a 115-ös volt csak bent a fűtőházban, a többi dolgozott.

Nos akkor milyen matematikai művelet után marad napi 8 dolgozó gépből Nálad csak 3?

 

Komolyan érdekelne, mert az "adataid" eléggé pontatlannak tűnnek...

 

Egy kép, hogy Sm-en sincs igény az M40-esre:

 

M40 203, Körmend, 2005.02.18
Előzmény: Törölt nick (114)
róna Creative Commons License 2005.03.13 0 0 131

Sziasztok!

Azt keresgéltem, hogy melyik topicon olvastam a 201-ről, és beugrott hogy az Indóházban volt róla kép, hogy innen (keritéstől) csak a bontóba visz csak az útja. És ma Veszprémben láttam! Hát tényleg oda megy?

Dash 9 Creative Commons License 2005.03.11 0 0 130

Igazad van, ezért gondoltam egy külön gépcsoportra.

 

A 017-es NoHAB-nál nem tudtam, hogy anyagi okok miatt választották azt a megoldást, de így már érthető, ismerve a felújítás költségeit.

 

Azért néha jólesik eljátszani a gondolattal, hogy mi lenne ha...

A felébredés már nem annyira kellemes. 

Előzmény: werner (129)
werner Creative Commons License 2005.03.11 0 0 129

"A remot project álltal beépített motor teljesítménye csökkentve let-e úgy mint a Bobóknál? Ha igen, akkor az eredeti teljesítménye mekkora?"

 

A fődinamó 1200 fordulatú, tehát ennyire le lett korlátozva a Púposban a CAT motor. Ez 1800 rpm-nél tud 1500 kW-ot, tehát a Púposban max. 1000-et. Ez valamelyest több a régi Púposnál, de a generátor ekkor is meghatározott teljesítményt vesz fel, nem biztos, hogy a motor adott fordulatához tartozó névlegeset. Ezért fel kell menni a M40,301-re és kijeleztetni a teljesítményt a kompjúterrel.

 

"Manapság már egyre kisebb motorok is tudnak egészen komoly teljesítményt leadni és a villamos gépek mérete is csökken."

 

Az áruk pedig ezzel arányosan növekszik. Nem véletlen, hogy az A61,017-ben is az MD agregátot szedték ketté és hajtják hidrosztatikuan.

 

A Púpos-fűtött személyvonat kérdésben a MÁV már húsz éve a Bz mellett tette le a garast, mivel jobb motorvonatokat egészen mostanáig nem tudott beszerezni. Ezért kínlódott is egy ideig a M47+2kocsival, mert a Daciiában egyszerűen felemeltették a motorfordulatot 1300-ról 1500-ra, és beletettek egy kis Ganz generátort, mert az volt kéznél, a hidraulika meg annyi teljesítményt vett fel, amennyit a M47,10 sorozatnál. Aztán minél több lett a Bz, úgy tűntek el a fűtős Daciák.

 

Dízel-villamos gépnél ez az átalakítás még macerásabb lett volna, mert ott a főgépcsoport jobban össze van hangolva. A Púposban talán működött volna egy hidrosztatikusan összekötött motor (elöl) és generátor (hátul), de szerintem nem érte meg a MÁVnak a fentiek miatt. Az lett volna értelmes, ha a MD-k gyártásával párhuzamosan már eleve így rendelik meg a M40,2 sorozatot, és nem kazánnal.

Előzmény: Dash 9 (126)
werner Creative Commons License 2005.03.10 0 0 128

Igazából az lenne a vonat szmeponjából a legegyszerűbb, ha két összekapcsolt Desiro lenne.

 

Szezonban pedig pedig vinné Sm egy éjjeli Sm-Gyékényes teher, gm Kaposvár, 8802-8801, gm Gyékényes, éjjel teher vissza Sm.

 

Ha már Dombóvárnak nem kell a vonat.

Előzmény: Szütyi (127)
Szütyi Creative Commons License 2005.03.10 0 0 127

Végülis járhatna akár Md is:-) vagy a 2162es Jolly Joker Dácsia.

Szerintem az a vonat csak púp a dombóváriak hátán mozdony szempontból.

Előzmény: nohab (121)
Dash 9 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 126

Véleményem szerint a Púpos tapadási tömege ismeretében 1300 kW főmotor-teljesítmény alatt ezen nem érdemes gondolkodni.

 

A remot project álltal beépített motor teljesítménye csökkentve let-e úgy mint a Bobóknál? Ha igen, akkor az eredeti teljesítménye mekkora?

 

Ha gyárt valaki ilyet :-)

Amekkora így oda beférne, annak gondok lennének a teljesítményével

 

Én erre a verzióra gondoltam. Külön dízelmotor egy generátorral. Kb akkora teljesítménnyel, ami 5 kocsira elegendő. A szabályzása pedig lehet, hogy elférne a gyári kazán előtt, a vez.állásban lévő tábla helyén kialakított asztalban. de ez már komoly tervezést igényel. Nem tudom ezek mekkora helyigénnyel párosulnának.

Manapság már egyre kisebb motorok is tudnak egészen komoly teljesítményt leadni és a villamos gépek mérete is csökken.

Előzmény: werner (124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!