Jan Hruovský Brzdy motorové a elektrické vozy, motorové a elektrické jednotky című könyve kb. 12 oldalt szentel neki, aszerint a Stopex Km, illetve az SZ különféle típusszámú változatai belülről, két szép metszeti rajz alapján mechanikailag nem különböznek egymástól.
Jiří Kubec Brzda nakladních vozů című könyve pedig az SZ-6, SZ-12 alkalmazásáról tesz említést.
1.) Stopex rudazatállítót alkalmaznak-e vontatott járműveken, ill. különbözik-e az "SZ"-jelű rudazatállítótól?
A neten a Stopexről nem találok semmit, csak azt, hogy svájci mozdonyokon fordul elő. Egy csehszlovák fékkönyvben az "SZ"-jelű szerkezetről van 4 oldal (a gyártóról egy szó sincs), míg a Stopexről csak 4 sort írnak. Ebben a 4 sorban említik, hogy van "A"-típusú (egyszeres működésű) és "Km"-típusú (kettős működésű) változata. A "Schienenfahrzeuge" c. újság egy régi számában viszont "Stopex SZ 10" van írva egy csehszlovák kocsi rajzához, tehát olyan, mintha az "SZ" is Stopex lenne.
2.) A Westinghouse E2, E3 kormányszelepek használatban vannak-e?
Az UIC döntvény szerint ezeket a kormányszelepeket "WE" jelöli a fékfeliratban. De azon a kocsin, amin ilyen feliratot láttam, C3W2 kormányszelep volt (a TSI szerint ez is "WE" feliratozású).
3.) Vendégsín néhány évvel ezelőtt az egyik felsorolásában említette többek között a Westinghouse S kormányszelepet. Ezt hol alkalmazzák?
Akkor biztosan megvan az AET 43. (1990.?) száma is. Ebben van egy "Grundlagen der Schienenfahrzeug bremse..." c. tanulmány is. Nem tudom, hogy hány oldalas, de legalább 60 (kb. 10-12 oldalt másoltam belőle).
Én csak hivatkozásokat teszek fel, a google dolgozik vele, nem én, ehhez nem kell különösebb tudás.
Vendégsínt viszont már itt a fórumon is próbáltam, próbáltuk rábeszélni egy fékkönyv megírására, de eddig sikertelenül. Remélem, hogy azért már nekikezdett:-))