Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 741

Lehet, hogy volt már:

 

http://www.stabeg.com/index.html?1aufarb.html

 

A Stabeg cég honlapja, köztük az általuk gyártott fékberendezések. Oerlikon kormányszelepek, fékezőszelepek, mérlegszelep, stb.

Van Oerlikon UTB kormányszelep is. Ez eléggé ismeretlen típus.

A Stabeg gyárt Stopex rudazatállítókat is.

 

 

 

Itt pedig egy Oerlikon Est3c kormányszelepről írt régi könyv hirdetése:

 

http://cgi.ebay.at/Beschreibung-Steuerventil-Orlikon-OBB-Funktionsweise_W0QQitemZ280176129481QQihZ018QQcategoryZ35538QQcmdZViewItem

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 740

Köszönöm az ábrákat!

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (738)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.15 0 0 739
4 napja a Főpályaudvaron:





Előzmény: MTU-890 (737)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.15 0 0 738
Westinghouse P4 kormányszelep.

Jobb kép nincs.





Előzmény: MTU-890 (737)
MTU-890 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 737

Két ábra:

 

1. Westinghouse P4 kormányszelep egyszerűsített vázlata. Nincs feltüntetve a csapolóberendezés és az elsőfokozati szelep.

2. Oerlikon ESG129 kormányszelep ábra.

 

Ha valakinek van Westinghouse P4(a) ill. Oerlikon ESG, ESH kormányszelepekről ábrája, akkor ne mulassza el feltenni:)).

 

 

Thx: MTU-890

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 736

Ezt le kellene védetni, mielőtt a Knorr ráveti magát! :-)

 

Bár kitudja! Lehet a 2. 30-as FLIRT csoportra már ilyen kerül! :-(

(A Talentek levehető "műkukija" után már semmi sem lehetetlen.)

Előzmény: _nyunyuka (727)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 735
Előzmény: _nyunyuka (734)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 734

Majdnem. Az egész belső teret a leendő személyzet (is) építi, ha sz.r lesz, magukat szidhatják :-).

 

Királyrét légfékesített először Magyarországon resicai gőzöst, most az L60-nal is learatják a babért.

Előzmény: hmsoft (733)
hmsoft Creative Commons License 2008.01.14 0 0 733
Ja, értem, ez "a MÁV így rendelte" című eset alkalmazása keskenynyomközön. :)))

hm
Előzmény: _nyunyuka (732)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 732
Ezt kérdezd meg a leendő beo személyzettől, ők kérték így :-).
Előzmény: hmsoft (729)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 731
Királyréti Erdei Vasúté, felújítás alatt. A kecskeméti mini rozsdatemetőből megmentett L60-as.
Előzmény: Vendégsín (728)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.14 0 0 730
Az egyetlen jó a vasútban, hogy nincs rajta kormány. Se jobb, se baloldali...
Előzmény: hmsoft (729)
hmsoft Creative Commons License 2008.01.14 0 0 729
Nem kéne inkább egy-egy kormánykereket (vagy bármiféle kézikereket) feltenni rájuk? :)

hm
Előzmény: _nyunyuka (727)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.14 0 0 728
Kié ez a törekrázó?
Előzmény: _nyunyuka (727)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 727

Ennek semmi akadálya!

 

Tetszik ez a kétkarú megoldás :-).

Előzmény: Vendégsín (725)
rg7 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 726
A Zbr-ből is szeretmémk többet látni.

Erre a célra kifejezetten megfelel az alkohol tartalmú italok mértéktelen fogyasztása:)
Előzmény: Vendégsín (725)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.14 0 0 725
A Zbr-ből is szeretmémk többet látni.
Előzmény: _nyunyuka (724)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.14 0 0 724

Vendégsín Creative Commons License 2008.01.04 0 0 723

a "Popis brzd železničních vozidel" c. fékköny

 

Ő a színesebb, és a szűkszavúbb.

Előzmény: MTU-890 (722)
MTU-890 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 722

Köszönöm a választ!

 

Tehát ez is Stopex.

 

Nekem a "Popis brzd železničních vozidel" c. fékkönyv van meg /SR 15(V)/.

 

Az "SZ"-ről ebben is vannak ábrák, leírás, ill. egy táblázat az SZ 6, SZ 10 és SZ 12 adataival az állítóképesség függvényében.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (720)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.03 0 0 721
A Westinghouse E2, E3...

Életben egy-két francia kocsin láttam nálunk.
Előzmény: MTU-890 (719)
Vendégsín Creative Commons License 2008.01.03 0 0 720
Stopex rudazatállítót...

Jan Hrušovský Brzdy motorové a elektrické vozy, motorové a elektrické jednotky című könyve kb. 12 oldalt szentel neki, aszerint a Stopex Km, illetve az SZ különféle típusszámú változatai belülről, két szép metszeti rajz alapján mechanikailag nem különböznek egymástól.

Jiří Kubec Brzda nakladních vozů című könyve pedig az SZ-6, SZ-12 alkalmazásáról tesz említést.
Előzmény: MTU-890 (719)
MTU-890 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 719

BUÉK!

 

Lenne 3 kérdésem:

 

1.) Stopex rudazatállítót alkalmaznak-e vontatott járműveken, ill. különbözik-e az "SZ"-jelű rudazatállítótól?

 

A neten a Stopexről nem találok semmit, csak azt, hogy svájci mozdonyokon fordul elő.
Egy csehszlovák fékkönyvben az "SZ"-jelű szerkezetről van 4 oldal (a gyártóról egy szó sincs), míg a Stopexről csak 4 sort írnak. Ebben a 4 sorban említik, hogy van "A"-típusú (egyszeres működésű) és "Km"-típusú (kettős működésű) változata.
A "Schienenfahrzeuge" c. újság egy régi számában viszont "Stopex SZ 10" van írva egy csehszlovák kocsi rajzához, tehát olyan, mintha az "SZ" is Stopex lenne.

 


2.) A Westinghouse E2, E3 kormányszelepek használatban vannak-e?

 

Az UIC döntvény szerint ezeket a kormányszelepeket "WE" jelöli a fékfeliratban. De azon a kocsin, amin ilyen feliratot láttam, C3W2 kormányszelep volt (a TSI szerint ez is "WE" feliratozású).

 


3.) Vendégsín néhány évvel ezelőtt az egyik felsorolásában említette többek között a Westinghouse S kormányszelepet. Ezt hol alkalmazzák?

 


Thx.: MTU-890

Vendégsín Creative Commons License 2007.12.28 0 0 718
Akkor biztosan megvan az AET 43. (1990.?) száma is.

Az nincsen meg.
Előzmény: MTU-890 (717)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.28 0 0 717

Úgy van, itt vala a polcon.

Mázlista:-)).

Akkor biztosan megvan az AET 43. (1990.?) száma is. Ebben van egy "Grundlagen der Schienenfahrzeug bremse..." c. tanulmány is. Nem tudom, hogy hány oldalas, de legalább 60 (kb. 10-12 oldalt másoltam belőle).

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Vendégsín (694)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 716

Kösz, de nem.

Én csak hivatkozásokat teszek fel, a google dolgozik vele, nem én, ehhez nem kell különösebb tudás.

Vendégsínt viszont már itt a fórumon is próbáltam, próbáltuk rábeszélni egy fékkönyv megírására, de eddig sikertelenül. Remélem, hogy azért már nekikezdett:-))

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: v431185 (714)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 715

Argentin jármű- és fékalkatrészek (javítási?) előírásai:

 

http://www.cnrt.gov.ar/nefa/Catalogo%20FAT%203.htm#f1431

 

(benne pl. a SAB DRVAU rudazatállító, ill. feltűnik egy Westinghouse rudazatállító is)

 

 

Az ábrák külön is letölthetők innen:

 

http://www.cnrt.gov.ar/nefa/Planos%20Nefa%201.htm

 

 

Arrafelé még a légűrfék is használatos.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

v431185 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 714
Úgy nézem igen nagy rálátásod van ezekre a fékes témákra!
Nem akarsz Vendégsínnel 1 fékkönyvet írni?!?
Előzmény: MTU-890 (713)
MTU-890 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 713

Fékezőszelepek egy szerb levelezőlistán:

 

http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=2559&st=0&sk=t&sd=a

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 712

http://www.ferrovie.it/phpBB2/viewtopic.php?t=17058&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Ezen az oldalon az egyik hozzászólásban a Westinghouse-U kormányszelepről tettek fel színes ábrákat.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!