Az also Nagy turbon,alul van az a Nagy baszott vakumdob,az mozgatja a kipufogó,csonkban a,szelepet,az a szelep ülék lyukas,nem zâr.,vagy also turbot csere,Mert abban van,vagy javitas,en javitattam .Turbós rakott bele Új ülèket,és szelepet,ha Minden vakumon van és nem rug meg alul, akkor az a Baja.
De a kis vnt turbó dolgozik kis terhelési tartományokban, mert jó a reakciója és kis flownál is éled, a nagyra meg több teljesítményigénynél van szükség. A kis geós nyilván nagyobb nyomáson tud dolgozni, de korlátozott légtömeget szolgál ki.
a saját vizsgabiztosaink annyit mondtak, ha gyári tartozék, akkor nem lehet belekötni, namost fényképes nyilvántartás 2010 óta létezik, tehát ez előtti autókról nem tudja a helyi hülye, hogy gyári-e vagy sem, csak megérzésre eldönteni(első forgalomba helyezésről nincs fénykép).
ha esetleg meguntam végleg, akkor szívesen levizsgáztatják szárnyastól, mert hülyeségekkel nem érnek rá foglalkozni.
különben is mit izgulok, átment, igazam meg sohase lesz:-))
Az lehet,fixre kotod a vakumot Hogy legyen mindig s ha nem tol a turbo akkor ez a kipufogocsonkban a szelep vagy leragatt,vagy átègett,a vákum aktuátor is lehet lyukas az genyahoelyen van
Van ilyen horgász családtag, hármasgolffal kezdte, az megfeneklett itt-ott. hú terepjáró kell, lett egy kia sportage vagy mi, arra ráköltötte az árát, na az hobbiautónak drága. Eladta vett egy 4x4 sx4-est, azóta nyugalom van.
Most olvasom legalul, kell hozzá egy "hordozható áramforrás". Ergo felesleges az egész, elég lenne azt az áramforrást csatlakoztatni az autóhoz az akkucsere idejére.
Egy kis segítséget szeretnék kérni mert most fejben elakadtam.Bár végzettségem szerelő de csak a családban javítok néha ezt azt. Kérdés, adott egy Ford Focus 2005 ből 1.6 Tdci (hhda) szeretnék kompressziót és veszteséget mérni a motoron hogy a sógornak felvázoljam az autó jövőjét. Van egy homályos emlékem hogy ezek a motorok nem szeretik ha le van húzva az elektromos csatlakozó a befecskendőzőkről. Ti milyen módon oldjátok meg hogy nem kapjon üzemanyagot a rendszer a mérés alatt?
Ismerős annyira nézte injektoros autón hogy van-e szikra, hogy utána hetekig járt mint a Múmia gézburokban a fején meg ment költözésre a kórházba. 🙂 Szikra is lehetett mert láng is volt.
Nem is olyan règen,szinre,motorra èvjáratra azonos fabia bejôtt motorlámba hibalampa vilagitott,a 1es 2 es lambadadaszonfa fûtès áramkörhiba,vagy zárlat volt az uzenet,rajz alapjan,közöz betáp 12 v biztitábla a kormány alatt a felelös bizti hiányzik,Potoltam,Hiba megszunt.Ezt csak azèrt irom,Mert te is a betápokra gyanakszil.
valamikor régen fogtam egy szigetelt nyelű csavarhúzót, fémrészt hozzátesteltem a hengerfejhez vezetékkel, aztán a kiszerelt bekábelezett trafót járó motornál szépen körbesimogattam vele.
Most jött meg AZOPEL 3 hengerrel, virít az ESP sárgán. mot hiba lámpa alszik. Gyorsan trafó ki, kábelek bedug és megy mind a 4 henger. Esp elalszik. Ilyenkor mit kellene tenni? Felgyútani?
Sziasztok van 1 Új règi betegem,2 ève láncszettet cser3ltem.Most nem indul.Gyujtason Villog az összes index gyujtáson,spriccel 2 öt a lámpamosó,világît az összes lámpa,onindito teker de semmi.Hibakod AC,KOMPRESSZOR CAN COM,FAULT,ABS CAM COM FAULT.EZ MI A FENE LEHET SEGITSEGETEKET ELÔRE IS KÖSZI
Kuplungcsere 1.9 TDI AFN 1996-os tiszta, karbantartott Passatban esedékes ( keveset emel ki, felengedett pedálnál sikáló, súrlódó hang ). Szett megvan, Dunakeszi...Piliscsaba környék előnyben . Júni első hete lenne jó.
Szerintem csak a 2000 utáni 11,-1,2 FIRE tud ilyet csinálni,amiben már van veztengely jeladó is. a Régiek az egy szem holtpontadójukkal a főtengelyen nem voltak ennyire "okosak" és nem volt bennük kopogásérzékelő sem.Mondjuk fele ennyi bajuk se volt . Még össze se tudtak akadni,mert a dugó elfordul a nyitott szelep alatt (8 szelepesekről beszélünk)
Ezt az összeütést már megcsináltam pár hónapja akkor jó lett. Na most ugrik be, hogy akkor lehet csak döglődik a trafó sor? Eddig bírta? Nem sok! 1- 1.5 éve cseréltem. Ha jól emlékszem mobiletron van benne. Jó hogy mondtad! kössz.
EGR szelep takarítás jót tenne néki, talán csere is.Lehet olyan is, hogy a vákumszelep a hengerfej hátulján az EGR mellett el van kokszolódva, leragad, nehezen mozdul. Motorleállítás után le kellene zárjon, csak néha nem sikerül neki.
Igazából kellene egy komplett szívóoldali koksztalanítás, aka dióhéjazás, vagy valami egyenértékű művelet.
Hogy, hogyan azt nem tudom. Nem csináltam képernyőképet, de "egyszerre" két hiba van jelen az egyik "a computer túl magas jelet kapott a szenzortól", a másik pedig "a computer túl alacsony jelet kapott a szenzortól". A MES-ben nincs meghatározva, hog ymelyik szenzortól, szóval találgatós a dolog, ezért jött képbe nekem a lambda egy és kettő illetve a kopogásérzékelő. Bevallom a vezérműtengely jeladóra nem is gondoltam. (Pedig valószínűleg az volt a tanult értékeken kívül)
Mivel a P0300 egy nagyon széles tartományú hibakód, így az olaszok azt magyaráznak bele amit akarnak. :D
Mindegy is. Régóta tudjuk, hogy felejthető vagy :P
Bár lehet, hogy arrafelé már nem gyakori, de ha FIRE motoros Cinquecento, Seicento, Panda, Punto és hasonló autón vezérléscserében lesz részed akkor akkor ne felejtsd el a "Phonic wheel learn reset" funkciót használni, mert ezzel megy utána különböző vezérműszíj feszítésnek.
Asszony autóját megtörték, TK. Biztosító fizet mint katonatiszt azaz keveset és nehezen. Mindegy is, a kínált pénzösszegből megvehető egy egészen hasonló tétel.
Eksön: Nagy nehezen másik autó kiválaszt, csak a jegyzőkönyv kedvéért egy 2003-a Fiat Seicento FIRE motoros 1.1 MPI -ről van szó, ugyanolyan* mint az előző volt, csak más a színe. Nincs más lehetőség mert csak ezt fogadja el az asszony. Vásárláskor körbemér - gyári fény. Diagra rátesz P300 - sebaj az megoldható, a jelek szerint egy friss olajcsere van rajta sajnos nem a megfelelő olajjal mintha a 10W-40 olcsóbb lenne mint a belevaló 15W-40 - nem baj megoldjuk.
Hazaérés után egy csomó dolog átcserél a törött autóból, úgy mint 4000 km-es gyertyák, 1000 km -es trafómodulok, pár apróság. P300 mindig vissza és visszajön pár kilométer alatt. Két formátumban is. Alacsony jelszint a jeladótól, meg magas jelszint a jeladótól. Első esetben 2500-3000 fordulat fölött terhelésre, a második meg motorfékben vagy éppen csak csorogva. Fej vakarása történik, az autó megfutja a 150-et autópályán, tehát nem lehet üzemanyag ellátási gond. Gyertyákok, trafók, kábelek meg már újak, és az előző gépben hiba nélkül működtek, az sem lehet probléma.
Gyanú ráterelődik egyrészt a lambdákra, másrészt a katlizátorra, és végső kínban a kopogásérzékelő moduljára. Elvégre a hiba oka ezeknél a motoroknál a gyújtáson és az üzemanyagon kívül ezek is lehetnek (meg akár a túl magas olajszint is de azt volt a legkönnyebb leellenőrizni) Egyik olcsó, másik kurva drága a harmadik meg baszott nehezen hozzáférhető helyen van. Elvileg mind a hármat át lehetne pakolni a régi autóból, de mert azt a biztosító elkótyavetyélte 21 ezer forintért marha gyorsan kellene dolgozni. Viszont az orra van megtúrva, ha egyszer szét van kapva azt össze nem lehet rakni ugyanolyan töröttre. Egyből kibukik a lóláb.
Nagy sóhaj, "pótalkatrészek" elengedve és elviszik a donort ..... Na most mi legyen?
Felmerül, hogy az állandóan visszajövő csekkendzsin miatt adták el az autót ilyen olcsón**, az eladó nem is volt ott a műveletnél egy autószerelőtől hoztam el. Bevallása szerint tudott a P300-ról de " akár ki is törölhettem volna csak nem akartunk semmit eltitkolni" Fordítás: "Már a próbaúton úgyis kiderült volna". A diagcsatolóra meg a MES re amúgy nagyon csodálkozott a csóka, túl "profi" voltam vevőnek. Ő meg túl kevéssé jártasnak tűnt FIAT szervizelésben. És ahogy ezt végiggondoltam beütött a hitetlenkedő ötlet. Csak nem? Nem, nem hiszem, az lehetetlen. Képtelenség, ennyire hülye senki nem lehet.
Mindenesetre, mivel nem veszíthetek rajta semmit tegnap reggel elővettem megint a MES-t és megcsináltam a vezérléscsere után KÖTELEZŐ procedúrát azaz motor felmelegít üzemi hőmérsékletre, diagból elindít a "jeladókerék tanult érték reset" pont, majd 3x 4-5000 fordulatra pörgetés kis kitartással és gyújtás le.
Utójáték:
Ma elvittem egy hosszabb körre, 60 km országút, falvak, nagy gyorsítások, 30-as korlátozás a tóparton - minden volt. Persze nincs hibakód, én meg gyógyultnak nyilvánítom az autót.
De még most sem fér a fejembe hogyan lehetett ennyire balfasz valaki. És miért nem mondta el, hogy mikortól kezdett el sárga villogást produkálni a műszerfal, azzal megspórolt volna nekem 3 hétnyi fejtörést....
* más felszereltség, de a probléma szempontjából leszarható
** ők is katalizátorcserére gondoltak a következő vizsga előtt
Adott egy 2007-es Opel Astra H 1.9 Z19DTH motoros caravan autó.
Olyan problémám lenne, általában a napi első indításkor nehezen indul be. Teker, teker majd nehezen beröffen aztán teszi szépen a dolgát. Következő indítás szinte már hiba nélkül történik.
Amikor első indítás után beindul, jókora füst száll ki a kipufogóból. Nem tudom van-e összefüggés.
Hibajelzés nincs és az autó is szépen teljesít menet közben.
Heló! Én hiába járatom nem jön elő a dadogás, 3 hengerezés. A tulaj tapasztalja néha. Igen úgy szoktam nézni vendég gyertyakábellel + az üveges szikra vizsgálóval. Az a kérdés, hogy miért nem határozza meg a diag melyik henger ben van a gond? Szerintem az autó már tudja a P0301- P0302-stb hibát. A főteng. jeladót nem gondolom mert indul, nem áll le. A vezteg. jeladók tiszták nincs rajtuk fém kopadék, szelepdekliben pcv likas volt cserélve.
Mindkét autó ugyanott vizsgázik, az egyik 8-szor, másik 3-szor volt náluk.
A 8-szor vizsgáztatott gyárilag szárnytalan, a 7. vizsga előtt feltettem rá, átment, fotó is készült. A 8. alkalommal már levetették, hogy nem gyári, ok levettük ne legyen gond, mivel tényleg nem gyári.
A 3-szor vizsgáztatott gyárilag is szárnyas, 2011 óta az összes műszakis fotón szerepel, az utolsó előtti 2 vizsga is náluk készült, szárnnyal, fényképpel.
Most vizsgán levetette erről is, mondván nem gyári:-)))
Namost vagy másik vizsgabiztos van, vagy megőrült a régi nemtudom, mert nem én szoktam vinni az autót(részben ezért sem, 5 éven át hordtunk heti 2-3 szart műszakira, asszem elég volt).
a jött reakciokbol avval nem ertek teljesen egyet, hogy a helyi hülye azert hülye, mert nincs rendes központi szablyozas
azert is vagy azert, mert ö maga ilyen, akarja erezni, hogy most ö a kiraly, ö rendelkezhet (persze attetelesen ezt is a rendszer gyengesege engedi)
ilyen esetekben nekem is nehez a helyi hülyenek nem megmutatni, hogy nnna, itt meg itt meg ekkor es ekkor ugyanevvel levizsgazott mar; esetleg megvaltozott a rendelkezes es mar nem lehet, vagy mi az oka, hogy most nem megy igy ?
...az is igaz, hogy a helyi hülyek ritkan hajlanak meg az ervek elött, ...söt (katonasagnal az elsö hetvegen enyem volt a hosszu folyoso, ami maskor 4-5 csapaté volt; bocs a katonasagosért)
Félreolvastad. A tesla már félig olyan, mintha nem is a tied lenne, hanem valami bérautó.
A központ törli (archiválja) az ilyen hibákat helyben a memóriából, avval ,hogy ez a törésed, sérülésed a tesla nagy központi repozitorijában neten át mindörökre naplózva lesz.
Ahogyan a frissítések, az autó távnyitása, a "távönvezetés", és minden más is ilyen központi szerveres, neten lógós, cloud vezérelt megoldású.
Na ha valami, ez a rémálom, nem egy darab OBD kábelt beszúrni, és egy 2 dolláros műanyag kockával meg egy ingyenes programmal törölni 3 hibát.
Egyébként meg egy CR dieselnél ott fogsz diagnosztika nélkül pingvinezni, ha gyenge, ha füstöl, ha szarul jár, fogalmad nem lesz, mi az ok, turbó, a csúcs, a nagynyomású, mi a bánat van, pláne ha csak néha néha, üzemállapotokban, stb.
Ezzel tisztában vagyok. kb. 90% bármit megcsinálok a kocsin.
A maradék 10% érdekel, mert jó ha nem kell spéci szerszámokat kutatni, kölcsönözni, extra OBD műszerrel kiütögetni a piszlicsáré hibákat, mert nincs hozzá műszerem.
Pl. toptop ficsör a teszlánál, hogy egy gyalogosvédelem miatt felpattant tető javítása után semmit nem kell szoftveresen csinálni. Alkatrészek cseréje, beállítás és hibakódok automatice törlődnek. Most olvastam. Ezek a szuper dolgok, nem az féklámpaizzó betanítása laptoppal.
Köszi, ezt megtaláltam. Sőt Göbit személyesen is ismerem más témakörből.
Ő is vakon vette ezt a gépet. Az első videójában még mondja is többet között, hogy hurrá nincs benne VGT és az mennyire jó, mert ami nincs az nem romlik. :))
Aztán meg az egyik legnagyobb tétel ez lett. :)))
Ilyenek érdekelnek.
Nem jellemző a rohadás, ami nálam pozitívum, mert évekre venném. Versenyezni nem ezzel szeretnék. Bele nem tetszik de ez sem a fő szempont.
Tényleg az első helyen a problémamentesség lenne.
Az "öreg" kocsimnál sem kelek fel sose úgy reggel, hogy beindul-e. Többezres útra is elindulok úgy, hogy csak a folyadékokra nézek rá.
Van egy kiszemelt példány és csak amiatt érdekel. Igazából nem is akarok autót cserélni. Meg 100% tudom, hogy több bajom lesz vele mint az "öreggel". :))
Vettünk a családba egy kis 1-2-es Daewoo Kalost. Viszonylag a kínálat közepéről-tetejéről válogattunk, csak 105 ezer van benne, de azért lenne pár apróság:
- P0341 azaz vezérműtengely jeladó hibát ír, tehát nem a szokásos Lambda szonda és EGR elkokszolódás páros. Igazából ez 120 körül jött elő nálam.
Nagyon keveset találtam erről, de a topikjában azt írják az utángyártottakkal valahogy megint előjön a hiba, egy 10€-s Aliexpressest viszont nagyon ajánlanak. Rendelhetem, bepattinthatom? Nem egy nagy valami kb 1 vagy 2 csavar meg a csati.
- Nagyon lassan megy az ablaktörlőlapát. Szorulhat? Elég neki egy kis wd40 vagy ripityára szét kell szedni, csiszolni, reszelni, seegergyűrűzni, zsírozni?
- A fék nem túl acélos, erre majd egy átvizsgálással rá akarunk nézetni.
- A jobb hátsó küszöb-emelési pontnál van korrózió, sőt talán már lyukas is alulról, nem tudom egy ügyesebb öregebb vidéki szaki ezt mennyiből tudná megcsinálni?
Jó reggelt Urak! Valaki segítsen ha tud. Astra 2010 A16XER a hiba P0300. Az autónak kb 1 éve ugyan ez volt a baja. Akkor kapott új gyertyákat, egy trafó sort idáig jó volt. Most random módon rángat sőt csak 3 henger megy. Számomra furcsa hogy nem határozza meg, hogy melyik henger sántít. Ennél a típusnál is szóba jöhet az ECU hiba? Vagy a trafósor újra megmakkant?
Sok mindenre amire ezt mondták, 10évesen mind a bontóban lesz, mostmeg sok-sok-sok milliókért hordják be németből, tizenötévesen, ... ehh.
Egyszerűen a fenntartási üzemeltetési költségek mások, nem olyan a 15éves autó, hogy megveszed amennyiért, majd néha olajat, féket meg szilentet cserélsz, az a világ elmúlt.
Nyugaton persze sehol nem lesznek ezek, mikor 2-3-4 amúgyis előjövő tipushiba javításból kijön 3-4 éves lízing egy újra, tehát a régi szart javíttagatod anyniért, amennyiért vattaújban ülsz, majd hülye lesz a nyugati jólétpógár a régi szart tákoltatni.
Itt viszont még elfutják a maguk 10-15 évét majd ezek is, amit lehet kikötnek, amit lehet kiváltanak, amit lehet utángyártottra kicserélnek, és mehet.
Szar lesz, karácsonyfa lesz, gyenge lesz, okádja a mocskot újkorához képest, remeg, berreg, zabál, minden baja van, de az mindegy, megy és ennyi ide elég.
nekem volt hasonló esetem, a másik kocsira én raktam fel utólag ugyanilyen légterelőt, azt is levetették.igaz hogy előtte ugyanők ugyanazt átengedték műszakin, be is fényképezték, az se érdekes.
az hogy spec esetben hogy működik vagy nem működik a szabályzás, az itt mindegy, az enyém nem spec eset továbbra sem szerintem.
Egyik haver, míg vadőr volt, saját kárán trabanton megtanulta a sárban mászkálás mikéntjét.
Nem falgázon veretünk(trabi olyankor kiköpte a főtengőt vagy a hengert), hanem mint hóban, óvatosan kettesben. Aztán renyó 9esnél megtanulta, milyen hasznos elakadásnál a trapézemelő, ha az ember egyedül van.. (jó ha nem 1 van a kocsiban🤣) Én azért nem vagyok ennyire gyakorlott, mert volt mtz, meg sose kellett a legnagyobb pampedlában kimenni vele a Fűzfa-szigetekre🤔
Azt már akkor sejtem, hogy az uaz miért vonyít 4 kerékben(gondolom nincs középső difi)
Pl Samuraiban van? (pickupokban asszem nincs, G merciben van)
Ha nem használnám csak minimálisan aszfalton, akár hátulra mehetne egy nospin...(mondjuk crystalon nekem elöl volt)...bár szerintem már nem 400 euró az se...
Nekem van egy régi enduro motorom, elküldtek volna első forgalombahelyezésről, mert van a fényszórón védőrács. Az egy gyári alkatrész, ezzel árulták, csak azért engedtek mert ismerőssel intéztem (ez volt az első ilyen magyar modell, nem volt adat róla a rendszerben). Vették a fáradságot és megnéztek néhány képet a korabeli reklámokból.
egyebkent meg eleg regota ugatom, hogy a muszaki vizsga nem atment, vagy bukott profilbol kellene alljon.
a muszaki vizsga arra van, hogy mikor julcsikanak lejar a muszakija, akkor felkeres egy baratsagos muszaki allomast ahol atvizsgaljak az auto biztonsagteknikai berendezeseit.
ha hibat talalnak,. kozlik.
javitast kernek.
senki mas nem felhatalmazott az elbiralasban.
innentol irrelevans felkeszitett autot elvarni a muszakin...
papa, 2004 óta uniós tagállam vagyunk, és mint ilyen el kellett fogadjuk a műszaki vizsgáztatásra vonatkozó uniós irányelveket több alkalommal is, azoktól nem igazán térhetünk el, csak egyedi elbírálás alapján.
abba se vagyok biztos, hogy egyáltalán tudják hogy nézett ki az autó gyárilag.
azt kéne tudni, hogy a típusengedélyben amit kapott az autó, egyáltalán van-e különbség a szárnyas/talan között.
befoglaló méret változást okozhat a léte/nemléte, mást nem.
ha van különbség, akkor mi alapján tudható, hogy az érintett autó melyik.
alvázszám vmelyik karaktere?
mert az egyforma, VSSZZZ1LZWR, VSSZZZ1LZTR, az évszám 10. karaktere más, meg a sorozatszám nyilván.
karosszériakód 1L.
namost vagy van valami hiperszuper nyilvántartás, ami alvázszám szerint is tartalmaz az autóról gyári felszereltség/többletinformációt, például szárnyas vagy se, vagy az 1L típusengedélye mindkét verziót megengedi, és a fiúk exhas eldöntik, hogy volt-e vagy se.
no urak akit érdekel, ma kapott még 2 évet az élettől a kocsim.
nemhiszed el mibe kötött bele a vizsgabiztos(bizonytalan): na kitalálod?
leszereltette bazmeg a gyári hátsó szárnyat, mert szerinte nem gyári felszerelésű:-)))))))))))))))))))))
az autó továbbra is 98-as kockatoledo, afn motorral 280-as fékkel 15-ös kerekekkel.
poén az, hogy náluk vizsgázott már kétszer, mindkét alkalommal fent volt a szárny, nem kötöttek bele, sőt az összes műszakis fényképen rajta van 2011 óta.
én asszem feladtam, kérjek a pohutól egy papírt, hogy ezeken tényleg volt szárny, vagy mi?
van valami atombiztos nyilvántartása a nkhnak, amin van a szalagról legördült állapotról kép, vagy csak hülye a vizsgabiztos?
97-99 közt épp vw márkaszervízben melóztam, az összes 110 lovas afn kockán volt szárny, vége felé már az 1,6 benzin 100 lovas magnus kivitelen is, most vagy én vagyok a hülye, vagy nem, de ki kéne derítenem már, mert unom.
Kedden megint előveszem a céges vizsgásokat, mondjanak valamit erre.
(másik kocsira, amire tényleg én raktam utólag, annyit mondtak hogy valóban kéne átalakítási engedély, azt nem tudták megmondani hogy miért, de ők egyébként ezzel nem foglalkoznak, átengedik)
asszem vizsgáztatóhelyet váltok, elég a hülyeségből:-)
Van egy félig szétrozsdált loganom. Az a pecaautó. Újonnan vettem 2005ben. A gazdálkodást (földút, sár, garazsozás hiánya)meg a ridegtartást(+román barataink hanyag karosszéria kezelését a gyártás kezdetén) nemigen bírta a kaszni. A mechanika a gyár szempontjából nem sikerült jól, 320e van benne nagyobb javítás nélkül... Ehelyett kéne valami, ami jobban bírja a terepet, esetleg kevésbé járt kanális partokra be mernék vele menni.
Mivel a gazdálkodást abbahagytam (már csak a főállás maradt), megmaradt a forgótőkém, a bérbe adásból van évi rendszeres jövedelem, és örökös nincs... Így van valamennyi a hobbira.
Persze lehet a kaszni feljavítás se volt teljes körű. Már nèztem egyet, aminek jól állt a távolság...és arra is azt mondták, hogy kijavított kasznis...(meg csöpögő váltóval, terepváltóval árulták)
Kuplung az szvsz a tdi-é, lendkereket nem szoktak faragni, inkább az lehet hogy nem sikerült egytengelybe rakni a motor-váltót, aztán tördeli a tárcsaközepet.
vagy valami más.
benzines suzuki kuplungot a tdi szétkapna mint tarzanmajom a zsebórát.
Tavaly év vége vagy idén tél végén kapott raptor festést. Papíros, műszakis. Festéskor a kasznihoz nem nyúltak, mert nem merték levenni az alvazról (a kasznis műhelyesek) az utólagos elektronika miatt. A motort nem a mostani tulaj rakta bele. A műhely tulaja írta, hogy nincs benne a zajvédelem, ugyhogy epég hangos(minap volt szerencsém egy ilyenhez), meg a váltó nagyon rövid.
Meg gondolom a samu gyári kuplungja nemigen bírja, mert megint kuplungozva van.
Lehet kell vennem egy Golf4et... benzinest, első autónak
két kérdésem lenne:
-melyek a kerülendő időzített VW bomba motorkódok amiket kerülni kell?
-volt egy 2002es Fabiám pár éve abból szorgosan olvastam ki a VAG, VCDS programmal a hibákat. Szerintetek ennek a OBD csatija jó a Golfhoz? korban egyidősek. A golfnak is bal oldalt kell lenyitni valami műanyag rekeszt az OBD aljzathoz?
Hogy melyik eszközzel mit látsz, az egyrészt az eszköz szoftverén, másrészt a járműgyártó akaratán múlik. Na meg persze, hogy az eszköz tudja-e az adott járműhöz szükséges protokollt.
Ez qrvára nem ego kérdése, hanem célzás arra, hogy a kérdésed értelmezhetetlen. Kb. azon a szinten tetted fel a kérdést, amilyenen én is a homályosodást.
- Nem árultad el, hogy milyen autóhoz akarod használni
- Mikori az az autó
- Milyen kiolvasóra gondoltál
- Mit értesz OBD alatt
- Mit értesz pontosítás alatt
- Milyen op rendszeren akarod használni milyen szoftverrel
- Neked mi az olcsóbb
Elsőre ezeket kellene ismerni, hogy érdemben lehessen válaszolni.
Korábban volt egy olyan bajom, hogy nem indult az autó (illetve pöffent 2-t, és le is állt)
Szervízben orvosolták, EGR tisztítás kellett neki. (KIA sportage 2.0 crdi, (2008)
Na, a sok potya önindítózás miatt egyre többször csinálta ezt a tünetet is, hogy az önindító pörgött, de nem hajtotta a motort. A javítás után is csinálta, kb. minden 10-15. indításkor.
Akkor itt is azt mondta mindenki (többen) ,hogy a hiba csak súlyosbodni fog, bendix csere lesz a vége.
Na, érdekes módon az autó teljesen elhagyta ezt a gondját, minden indítás hibátlan. Erre mi lehet a magyarázat?
(nem mondom, hogy később nem lehet szarabb, sőt számítok is rá, de érdekelne, hogy lehetséges ez)
Persze, meg tudnám mondani, de sajnos a varázsgömböm pont szervizben van. Meg tudnád mondani mi okozza, hogy időnként jóslások közben homályossá válik? Kösz, L.
Sok, ajtó oszlpba, vagy belső boritó, elválasztó lemezbe gyárilag présölt ilyen anya is vidáman forog. Tizen év után főleg, mert addig ritkán, vagy sosem köll hozzányúlni ezökhöz.
Nem tudod meghúzni a csavart, mert az egy vállas csavar, ütközésig kell betekerni, akkor felül a váll a belső lemezre és nem megy tovább.
10mm körül van a szára, 8-as a menet rajta és van egy masszív 5mm vastag alátét a vállnál, ezt húzza neki a belső lemeznek a 8-as menet. A feje meg attól kiáll, hogy behúzom tökig.
Élbe kapta el az ajtót, jól előre nyomta, hogy az ajtó első éle beszaladt a sárvédő lemez mögé.
Azért kérdeztem, mert mellé raktam egy M8-as csavart, egész jónak tűnt a menetemelkedés, és az átmérőt megmérve az is megegyezett, de a sima M8 metsző nagyon vitte a meneteket.
Azt hittem, valami finom menet esetleg.
Bele meg nem megy másik csavar sem, mert az anya ledarálja a menetet róla.
Át kell majd azt is fúrni akkor.
Nem tartom valószínűnek, de lehet, akkorát kapott, hogy meghúzta a menetprofilt az anyában.
Történt kis törésteszt a corsa c vezető oldali ajtóján, amitől a zsanér előre nyomódott, a bekarikázott csavar meg elhagyta magát, kiszedni még ki tudtam, de a menet megadta magát, vissza már nem megy.
Lehet ilyet kapni valahol, vagy lehet e tudni, hogy milyen menet lehetett ezen?
Parkolóban ajtó nyitásba állt bele egy másik autó.
Páromnak azt mondta a rendőr, hogy ez 50%-50%, majd felhívott valami szakértőt, aki azt mondta, hogy az a hibás, aki kinyitja az ajtót.
Nekem is 50-50 lett volna a tippem, de ha nem így van, akkor mi értelme van annak a szabálynak, hogy az álló járművet ajtónyitás távolságban kell kerülni? Nyilván elszabta, hogy nem nézett hátra, de ez tényleg ennyire egyértelmű?
ha le van kötve a szivócső és tolsz bele egy kis anyagot felpörög? persze játszol a pillangószeleppel
Ha igen akkor vagy az injektor szart be, dugulás.. Esetleg beszart az lambda szenzor, és nem tud rendes keveréket beállítani ezért veszi el az anyagot mert túldúsultnak hiszi.
Nekem német benzin után injektor csere mert szarul nyomták az anyagot meg a lambdát is kinyírta.
Akkor sem esik le a nyomása a benyának, ha fullad éppen?
Szivattyúnak a szállítási mennyisége tud visszaesni, alapjáraton, meg amíg jó, szállít annyit, hogy felépül a nyomás, ha meg odarúgsz, hirtelen kevés a cucc.
Nagyobb terhelésre bedadog,leáll. Indítod megy tovább. Kis gázpededállal leforog tiltásig,jól indul,alapjárat is elfogadható.
Hibakód nincs. Tps kimérve, nincs szakadt rész. Szívócső lekötve,kipufogó lekötve,szenzorok lehúzgálva(kivéve főtengely jeladó) nincs semmi változás. Gyertyák újak belevalók,szárazak, mintha nem kapna elég anyagot. Benzinnyomás órával kimérve, ok.
Az ECU-t hozták hozzám, belső MAP szenzort kimértem,rendben van.
Ebből a vag számból raktam be pár éve kínai szettből kettő darabot, azóta sincs velük gond. Az valami tizenpár ezer / 4 db és egy hét alatt itt volt. Nem emlékszem, mi volt gyártóként rányomtatva.
Most 13e + szállítás, használt gyári garival meg 6e/db körül van Európából.
Nekem végülis tök mindegy mi honnan kerül ide. A gond inkább a tulajok részéről van, nem akarják megvárni a szállítást. (kártyával kell fizetni, garanciát nem egyszerű érvényesíteni)
Két hete vettem másik seicentot az asszonynak mert a régit kiütötték alóla. 20 éves (2003) és alul van pár vakrozsda de ennyi. Szóval nem lehetetlen találni olyat ami használható. És kb annyiba volt mint egy középkategóriás telefon ára.
Vectra B x20dth traverz gyűrű csere esedékes, de 0821093 számút nem találok. Az egyik külföldi oldalon az egyik terméknél megjelölték ezt is és a 2 430 223 003 Bosch számút. Ez az utóbbi sok helyen kapható. Ez tényleg a helyettesítője?
Üdv a mestereknek! Opel Astra g 2.0 dti(X20DTL)cserélt már valaki adagoló elektronikát? Egy csatis. Mennyire macerás,s tudd-e aztán rendesen kommunikálni az ecuval? Ennek esetleg külön vezérlője van?Nem szeretném az adagolót levenni,s az egészet cserélni. P1631-es hibakód. A jármű nem indul. Nincs üzemanyag.
Nem a hőgombát, hanem a hőmérséklet jeladót mondta. Ha pedig a hőmérséklet jeladót mérted és fixen ugyanazt az ellenállást adja minden hőmérsékleten akkor az egészen biztosan rossz.
Köszi, sajnos a hőgombának semmi baja, több ponton mérve fagyasztótól hőlégfúvóig atombiztosan ugyanazt az ellenállást adja... a vezeték olyannyira nincs eltörve, hogy mikor rövidre zártam, (mivel lehúzva azonnal túlmelegedést jelez) már be is írta hibára, innentől akkor motorvezérlő belső hiba lehet még.Vagy mégis ezt csinálja a víz ...valahogy.
Én levenném a porvédőket belenéznék a kormány mbe, éz lekötném a gömbfelyeket is a keragyfol akkor hogy mozdul, lehet xer gömbfelyeket stb, olaj szűrő a tartályban dugulás
Esetleg valaki tudja mekkora ellenállása kell lennie a külső hőmérséklet érzékelőnek különböző hőfokokon.
Kb 18 fok mellett 2.5 kohm-ot mérek. Alapból 10,8 voltot kap az érzékelő, s ilyenkor 18 fok mellett 8,5voltra esik a feszültsége. 2007-es 1.25 benzines ford fiesta. Digit klímás.
a cso letolodas ellen van biztositva. ..es oda is rohad fel.
a biztosito gyuruhoz lehet nem kell elore tolnod, de ha egyaltalan megakarod mozditani az o gyurut a csovon, akkor eloszor elore kell tolnod, mert ugye hatrafele biztositva van ,.. arra nem mozdul.
Igen, így van, az összes ( amivel eddig találkoztam) új cső selejt. :// 0.2mm-rel szűkebb mint a radiátor csöve. Tágítani kell, hogy fel lehessen tenni.
Még a kálváriához annyit, hogy az új cső, hiába original GM (most már PSA original parts zacskóban), mégsem ment rá a csőcsonkra.
Határozottan megszorult az O-gyűrű után, mielőtt a peremet elérték volna a körmök.
A régi meg simán szerelhető.
Arra gyanakodtam, hogy az O-gyűrű utáni alu rész megszorul. Az egyik dugókulcs szűk 20mm-es, a Norma konnektor DN20-as, tehát idomszernek pont jó lett.
A régi csőbe belemegy, az újba meg csak az O-gyűrűig, utána megszorul.
Finoman bekalapáltam, azaz kalibráltam a furatot, onnantól már erőlködés nélkül felment.
Erőt nem lehet kifejteni, mert lehetetlen helyen van, a tűzfalból csak 2 centi alucső áll ki, mozog előre-hátra, nincs hol ellentartani, és félek, megsínyli a fűtőradiátor.
Afelé hajlok, a hibás végből levágok 2 centit és visszarakom, hátha kiadja…
Háááát a légkulcson nem igazán lehet pontos nyomatékot beállítani, sokkal inkább a gyakorlat határozza meg. Aki nem bízik a szerszámában az szokott többször "ráveretni". Tök feleslegesen.
Igen, emellett a légkulcsos nyomatékra húzás után mégegyszer rányom ... Nos, ekkor biztosan nem a légkulcs beállított nyomatéka lesz a valós érték. Lehet, hogy rosszul látom, de az első stop után, ha még egyszer (ne adj Isten, többször) ráhúz, mire eléri a beállított nyomatékot a kulcs, tovább próbálja tekerni, azaz többlet nyomatékot eredményez a művelet.
Nem-nem. Amiről Ő beszél az a csavarok légkulccsal "bekapatása". Ha a légkulcsos betekerés előtt nem kapatják be kézzel a csavarokat, akkor szokott ilyen ferdére tekerve eset lenni.
Komoly elhatározásra jutottam: ha egy szerelő ráközelít légkulccsal a kerékcsavarokra - különös tekintettel a 'lopásgátlóra' - a jómodor utolsó nyomai is kivesznek belőlem.
Tegnap cseréltem a téli-nyári szettet a Citrom C4GP-n. A jobb hátsó kerék egyik csavarja a lazítás után nem jött kézzel, végig kulccsal kellett kihajtani. M12x1.25 - ös a menet, és már korábban gyanús volt, így rendeltem hozzá menetfúrót (lehet, hogy metszőt ?). A kereket levéve felújítottam a menetet, úgy nézett ki, mintha kissé ferdén indította volna meg valaki a csavar behajtását. A menet felújítása után teljesen símán lehet becsavarni és vissza is kézzel, valamint a 100-110Nm nyomatékkal meghúzásra sem mutatott semmi kifogásolhatót.
Kérdés: szerintetek a menet újra vágása után maradhat-e az előírt nyomatékra húzott csavar ? Remélem, nem túl sok idő fog eltelni a hátsó tárcsák cseréjéig, akkor megoldódik ez a kérdés.
Simán szarok azok a panelok mostanra, létezett vagy 3-4 féle is különféle korszakokban.
De a műszerek is megszorulnak, be kontaktosodnak álltukban évek alatt.
Szinte mindig a szétszedés, átmozgatás, és nem az elemcsere önmaga javítja megy, ennyire nem pocsék bennük a firmware, bár abból is van minden panelre 22féle.
Meg aztán ott van a code plug IS, hogy mi az autó, csakhogy nem lehet korlátlanul "átdugdosni" típusok és korszakok közt...ezenfelül és vannak még tárolt mindeféle "korrekciós" értékek is.
Anno nem igen volt eeprom mikor az E30 kezdődött (a code plug is prom, később esetleg eprom, egyszer beégették és azt tudja amit), a változókat, időmúlást, stb mind az elemek tartják a műszercsoport agyában.
Mivel az E30 mostanra ~új BMW árú kultautó, modern alkatrészekből (és ezt pl. még az elmebeteg magyar OT-n sem szúrják ki) elérhető akár klónpanel is:
(gyakran az végzi ki a gyári panelt, hogy kifolyik vagy szivárog az elem, és korrodál, bár szerintem egy nem fűtött garázsba évekre leállítva, szétszedve egy ládába dobva is hasonló történik a müszercsoporttal)
Megkaptam a netten és letöltöttem a Honda GVC 160 motor karburátorának szervízkönyvét (370 oldal, mert BB-BE-BF-BG-BK-BW-HDA-WYB-WYL osztályú karburátorokat szereltek az évek során a kis Honda motorokra- nekem a BB kellett).
A karburátoron csak az alapjárat fordulatszámát lehet állítani, vagyis azt, hogy a pillagószelep mennyire zárjon (az alapjárat nominális értéke 1800 ford/perc).
A levegő állító csavart csak egy negyed fordulatot lehet állítani, van rajta egy gátoló sapka (károsanyag kibocsájtás miatt- az az EU-ba szállított motorokra szerelik), amit a karburátor tisztitásánál le kell tőrni, új dűzni kell bele szerelni és fel kell ragasztani egy új gátlót is a düzni végére (a düzni állítása: teljesen be kell tekerni a dűznit -van rajta egy rugó is, majd két fordulatot vissza). Ez a két állítás határozza meg a keveréket is.
A maximális fordulatszáma a motornak 3000 (+100/-100) kell legyen, ezt tachométerrel állítottam be, a regulátor tengelyét 5 fokkal elfordítva. 1 perc az egész. meg kell lazítani egy 10-es anyát a regulátor karján, jobbra elforgatni a reguklátor karját ütközésig, egy patentfogóval elforgatni egy pinahajszálnit a regulátor tengelyén az óra járásával ellentétesen és visszahúzni az anyát (a rugókkal nem kell foglalkozni).
Gyárilag a regulátor tengelye a végállásra van állítva, jobbra nem tudtam elforgatni és a pillangószelep nem nyilt ki teljesen. Val., hogy a motor bejáratása miatt ez a gyári beállítás, de ez sehol nem írták le, a szervízkönybe se. Így a motor teljes gázon csak 2600-at forgott.
Beszéltem a Honda kisgép szervízzel (csak egy hivatalos képviselet van Romániába), azt mondták, hogy nem állítanak semmit a karburátoron, csak ki kell tisztitani. Küldtek egy tisztitó szetett a karburátornak és egy új legegő düznit és a sapkát. Újra szédszedtem a karburátort, kitakaírtottam és beállítottam a csavart és a düznit- az egyik pakolást meg kellet csináljam, mert nem bírta ki a negyedik szétszedést.
A gép most tartja a fordulatot magassabb fűben is és nem esik le annyira a fordulata (előtte szinte lefulladt), amikor rákapcsolom a lendkerékre a tengelykapcsolóval a vagóélet.
Cavintont mint memóriajavítót akkor szoktam emlegetni, ha 30+ éves autókról kérdezek.
poénnak szántam csak nem ment át.
nem én javítom valóban.
spongyát rá.
igyunk.
(kaptam szőlőből készült igazi házibort, málnaszörp abba is elfér. JH doblemez lakatolás közben pontjó, nemannyira fáj ha a fülembe esik egy cunder:-))
Ne haragudj, hogy ebben felemelő pillanatban zavarlak, ISTEN ÁLDJA A KIRÁLYT#, de neked biztos van ötleted mi szopat ebben ford kuplungban. Tegnap néztem élő adatban 1 másik tipusazonos, ford smax kuplung pedál helyzetérzékelőket minden adat azonos evvel a hibát jelző fordal, nem is törölhető a hiba. Pedál lenyomása elött, az érzékelők #NO# FÉLPEDÁLNÁL a felső érzékelő #YES# padlón lenyomva #YES#mind a 2 érzékelő, élő adatban.
Szép napot, kívánok, ezen nemes, koronázási napon, isten, áldja meg, az angol új királyát. Most pedig ami az apropóján írok, kedves kolegák :1éve szopat, ez a ford smax. Beesik a kuplung pedál, kábé 3,,,4 havonta, légteleníteni kell aztán rendszeresen 3,,,4 havonta. Cseréltem, lendkereket, kuplungot, komplett szettet, munkahengert alul2x fent 1x.hibakód is van,,, csatolom nektek,,, most hétfőn lefogyott a fékjolyad, ezért cseréltem munkahengert alul, fenti xáraz volt.
Anno arra emlékszem, hogy cseréltem ilyeneket, mert ha tönkre ment megzavarodott a műszercsoport. Hogy konkrétan mi volt a jelenség arra már nem emlékszem. Viszont szerintem eredetileg nem lithium akku van benne. Aztán lehet, hogy volt több változat is.
In the BMW E30, the battery in the instrument cluster serves as a backup power source for the instrument panel's memory functions. It is a small rechargeable battery that is designed to maintain power to the instrument cluster even when the car's main battery is disconnected or removed.
Some of the functions that are powered by the battery in the instrument cluster include the trip odometer, clock, and radio station memory. When the car's main battery is disconnected or replaced, the battery in the instrument cluster ensures that these settings are not lost and can be restored once power is restored.
It is important to note that the battery in the instrument cluster is not the same as the car's main battery, which is responsible for powering the engine and other electrical components of the car.
Capacity of the batteries (within reason) isn't important or relevant. Check the voltage across each of your replacement batteries to check they are charged. They should really be charged before fitting, if they're not supplied fully charged. Temp. gauge and tacho. are often affected by battery issues, but not the fuel gauge.Switch the ignition on and short pin 4 (brown/green wire) of the white instrument cluster plug to earth. This should make the fuel gauge go to full. You can try the same thing with pin 26 of the blue plug for the temp gauge.
a konkrét példa ahonnan az egész polémia indult a Smart 454 kompresszora, ennél nem egy "vékony vaslemez" van felszerelve hanem egy méretezett spiáter öntvény ami széttörik ha a kompresszor megszorul és így szűnik meg az állandó hajtás
Ezért "szeretek" olyanokkal beszélgetni gépészetről akik nem tanulták, csak "nekik gyakorlatuk van". Mert ugyebár a a lánchajtás igen, de a tárcsás tengelykapcsoló az nem erőátviteli elem, igaz?
Vagy gépészetileg vesszük és akkor minden beletartozik (a hardy is és a kardán is), vagy "népnyelven" de akkor egyik sem. A lentebb taglalt esetre amúgy hogy két egybeeső forgáspontú tengely, az egyik csőtengely, nem szükséges még rugalmas kapcsolat sem, azt ott nem hardy tárcsának tervezik, hanem törőelemnek.
Paco pontosan érti melyik a tengelykapcsoló, de ha " direkt nem hoztam ide a kardánt", akkor a tengelykapcsolók közé (pontosabban az oldható tengelykapcsolók közé) a hardy sem tartozik. Ha meg nem csak oldhatóról bezélünk akkor ugyanúgy od atartozik az ékszíj is mint a hardy vagy a kardán.
Tengelykapcsolók azok amelyek két mozgó gépelemet (leggtöbbször tengelyt) kötnek össze. Felosztható merev, rugalmas és oldható tengelykapcsolóra.
Az oldható tengelykapcsolók közé tartoznak a tárcsás tengelykapcsolók (kuplung), körmöstárcsák, dörzshajtások, néhány esetben fogaskerékpárok (pl váltóban) Ez az amit a "nép" tengelykapcsolónak hív, pontosabban ennek is az egytengelyű változata....
A rugalmas tengelykapcsolók állandó hajtásúak, közé tartozik a hardy tárcsa, a "gumicső" stb.
És a merev tengelykapcsolók pl kardánkereszt, vagy dörzshajtások, szíjhajtások, kúpkerékpár stb...
A tengelyeknek nem kell egytengelyűeknek lenni minden esetben akár párhuzamosak is lehetnek vagy szögben állnak egymáshoz képest .....
beleképzeltem, te meg rajzold le, ha ugyan azon tengelyre felhúzok egy csapágyat majd azt terhelem ugyan ott vagyok a csapágy átviszi ugyan úgy az erőt.
Na de Béláim....
ha az ékszíjtácsa részben vagy egy csapágy ami egy csőtengelyen van a kompresszor tengely meg abban, akkor ott csak kel lennie egy tengelykapcsolónak már ha a forgást át akarjuk vinni.
Bizony nem. Nem vagy könnyű eset! :P Az a csapágy egy külön vállon (csőtengelyen) van, a kompresszortengely azon csak átmegy és kívül rugalmasan csatlakozik a szíjtárcsához.
Fogalmam sincs, hogy mi érdekli őket, viszont a tények szerint igen. Még az is megeshet, hogy így olcsóbb gyártani, mint a kompresszor csapágyazását/tengelyét olyanra csinálni ami hosszútávon elviseli a hajtószíj terhelését.