Hali. Itt van a magyar ultima. :)) Egy ügyeskezü barátom csinálta 12 évvel ezelött. Gyártott egy csövázat, és beburkolta lemezzel. A formáján lehet vitatkozni, de a kivitelezés, a munka rajta nem semmi szerintem. A hátuljának támasztott Romet nem része a projektnek... :)) Még egy érdekes oldalra szeretném felhívni a figyelmeteket. Hogyan kell a semmiböl McLaren F1 replikát építeni. www.ddrmotorsport.com a process-re klikkeljetek.
a szélvédö keretet ragasztáshoz tervezték. A baj csak az, hogy a gyártó a leirásban angol márkanevekkel adott meg ragasztókat, amiket itthon nem lehet azonosítani. (Angliából megvenni pedig hülyeség lenne.)
Kösz a tippeket a Sikával kapcsolatban, megpróbálom.
Egyesületi tag vagy? a nick-nevek alapján nem mindenkit tudok azonosítani.
igazad van. Elnéztem az árat. A legjobb - ha valakit érdekel - az individualból kiszámítani, attól függöen, hogy mit akar, az árat.
Amúgy, hogy milyen a kocsi, szép-e, vagy csunya- izlés kérdése. Csupán azért tettem fel a képet, meg a linket, mert arra gondoltam, ultimát nem sokan fognak épiteni (pedig jó lenne), egy ilyenre inkább van fizetöképes kereslet itthon is. (És hátha fizet a Marlin egy kis jutalékot az üzletszerzés miatt :)))
Hali. Lego nagyoknak.... :)) Csak idegesítésképpen tettem fel ezt a képet. :)) Ultima, 15-16 ezer font... / ha jól bogarásztam ki, az angollal /is/ hadilábon állok. /
Sztm a 3380 font csaloka. Az csak a 3. modul ara. Elotte van meg a rolling chassis meg a powered rolling chassis fazis, 19xx illetve 17xx fontert. Az is igaz viszont, hogy meg igy osszeadva sem tul draga, egy-ket Super 7 kit is kerul ennyibe. Ahogy neztem a kepeket, ebben van raadasul futes is, ami nagyon szimpi, lehet telen csuszkalni menni a teszko parkoloba :)
Hali. A barátom Roverja 820-as, vagy miafene, olyan mint egy nagy Opel ascona. Abban 2 literes Honda motor van, bár lehet hogy ráfirkálták a Rover nevet a szelepfedélre. A BMW motort én is a diesel miatt tippeltem..
Érdekes ez a Marlin, engem egy másik, hasonló jellegű angol prdoktumra emlékeztet erősen, ami a Strathcarron nevet viseli. Az superbike motorral készül.
A Rover javarészt saját fejlesztésű motorokat használ, tudtommal csak a 75-höz rendelhető 2.0 CDTi dízel BMW-eredetű, az összes többi saját. És vannak köztük kifejezetten jó konstrukciók is pl. az 1.8-as amit a Lotus Elise-be is építenek.
Hali. Hát a rover motor az elég tág fogalom. Egy idöben például Honda motorokat raktak a Roverekbe.Most meg talán BMw-t. Nekem nem tettszik az autó,nincs stílusa, nem lehet összehasonlítani az Attack-al mondjuk. Azt nagyon kitalálták...
Mármint a replika fogalmával, vagy hogy burkoltan mire célozgattam? / M W / :)))) Na jó, nem feszegetem a témát, még Roland azt hiszi kötözködnek a barátnöjével.. :))
Rögtön megnéztem az oldalt, de szerintem amilyen jó segge van ennek az autónak olyan csúnya az eleje. A lámpája nagyon emlékeztet a 206CC-re. Szóval az elejével kapcsolatban másra számítottam. De egynek nem rossz :-) Én inkább maradnék még mindig a super 7-nél, de ez csak az én véleményem.
Bocs!, elfelejtettem (illetve közben olvastam) hogy a kocsinak van ajtókkal szerelt változata is.
És még valami. Egy angol pasas, aki alig fejezte be a Fury-ját, most áll neki a 5EIx épitésének. Ezen az oldalon lehet figyelni, hogyan halad. Ö motorkerékpár motorral akarja megépíteni az 5EXi-t.
Itt az építési naplója - hátha valaki kedvet kap, és itthon is megépíti:
láttátok a Marlin Cars új kit carját? A neve Marlin 5EXi. Feltöltök róla egy képet is.
Szerintem nagyon jó áron van. Egy majdnem full kit motor nélkül 3.380 angol font, vagyis kb. 1,3 millió forint. (Azt nem sikerült megtalálnom az árlistában, hogy áfával, vagy áfa nélkül. Ha nélkül, akkor se olyan vészes, az angoloknál 17,5% az áfa. Kb. 100 ezer forint a szállítás)
Egy baja van, hogy Rover motorokhoz van tervezve. Viszont 150 fontért már láttam a net-en használt Rover motort.
Kellemes kis autó. Azért teszem fel, hátha valaki kedvet kap az építésre. A link:
A heggesztett vázhoz - éppen most szívok nagyokat... Fel kellene tennem (ideiglenesen) a müanyag héjat a vázra. A dolog az istennek se megy, mert az autó egyik oldala kb. 2 centivel hosszabb, mint a másik. Az angolok erre azt irták, hogy a kit car az kézi munka, soha nem lesz olyan, mint a gyári - pontosságban, ezzel szemben általában sokkal jobb a minösége, mint a gyári autókak. (A kit az nem lego... csak nehéz az embernek az elsö autónál leküzdeni azt az érzést, hogy csak összetolom, összepattintom, és minden illeszkedik.) Gondolom, ezért lehetnek 'bajok' a Ferrarival is, meg más kisszériás autóval. Vagy ki tudja.
SZAKIK!
kellene nekem némi segitség - három dologban.
Elsö kérdés: Tud valaki olyan tüzálló szigetelőpaplanról valamit, aminek az egyik fele fémfóliás (visszaverö anyag, pl. aluminium), az anyag nem nagyon hullatja magát? A motorháztetöt kellene belülröl höszigetelnem a kipufogó-leömlök felett, meg oldalt a katalizátor mellett. (Pont oda esik a katalizátor, ahol a pedálbox van, és megsülnek a lábaim, ha valamit nem találok ki.) Kb. fél-egy centi vastag anyagot bir el a hely.
A második kérdés: mivel lehet hozzáragasztani a szélvédö-üveget a muanyag kerethez úgy, hogy az ott is maradjon? Bár nagyon szilárd a váz, azért kicsit bitosan csavarodik, és abbol valami át fog menni a karosszériára is.
A harmadik: tudja valaki, hogy a SPARCO szilikon-csöveket, amiket a hütőviz vezetéséhez lehet használni, forgalmazza e valaki itthon - de nem aranyárban? A neten nem találtam semmit. Idomok kellenének (könyök, félkönyök, ilyesmi) lehetöleg kék színben. A neten ugyan meg lehetne venni Angliából, de a posta nagyon drága. (Igaz, a magyar importörök is olyan drágák néha, hogy inkább megéri Angliából megvenni, mert a portával együtt is olcsóbb.)
Hali. Ez így van. Vettem a Ferrari 355-ösröl egy könyvet. Az egyik képen tisztán látszik, hogy az új autón lóg az ajtó kb fél centit, ráadásul az ajtó teteje fut a hátsó sárvédövel, de az alja kiáll annyira, hogy árnyékot vet a sárvédöre. :))) A másik. Dodge Viper, olyan pontosan hegesztik a vázat, hogy a müanyag elemeket néhol 1-1.5 cm-es hézagoló lemezkékkel teszik fel, hogy valahogy álljanak rajta. Hát szóval... Viszont egy 911-es, vagy 928-as Porsche szerintem nagyon precíz szerkezet. Odafigyelnek a részletekre. PL: magnézium ötvözetü kerékanya, olyan a súlya mint egy hatos anyának...