Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Én személy szerint és laikus szemmel az _újbóli_ kiszervezést nem támogatom. De ahogy írtam, a mecsekbuszos téma más volt. Ha a BIOKOM az utasok érdekeit az Önkormányzat büdzséjével összhangban tudja képviselni, akkor azt gondolom, hogy semmi akadálya alvállalkozó bevonásának, ha plusz, a tükés keretekből nem kiadható és tartós teljesítmény kell. Ilyen lenne, ha mondjuk logikus módon Kozármisleny elővárosunkat is a városi megrendelő képviselné. Fontos még kiemelni, ha ilyen tenderre sor kerülne, a Tüke is indulhasson, ha úgy látja jónak, de egyenlő feltételekkel.
De a budapesti megoldást, ahol a BKV kárára történt a legtöbb kiszervezés, sem igazán támogatom, bár, ha a járművezető jogfolytonosan áthelyezhető bérsérelem nélkül, akkor adott esetben meggondolandó. A fővárosban nem így történt, szerintem a járművezetők csúnyán képviselet nélkül maradtak, amiben bizony nagy felelősségük van a szakszervezeteknek (a mai megegyezés sem mutatja ezt másképp...).
Ez személyes gondolatmenet, a PTKE hivatalos álláspontját nem tudom tolmácsolni.
Csak nem tudom mi történik minden évben ilyenkor, hogy alig tudják kihúzni a sulis időszakot. Tele vannak tartalékokkal meg osztott gépekkel a váltós fordák.
Sztem a Tükénél nagyon várhatják már a suli végét,mert még az utolsók utolsója,a BPV-080 is utcán van,valamint szólókból hosszú idő után 3 415 is be volt vetve. :) De ma legalább utasításba adták,hogy menjenek a klímák,már amelyik buszon működőképes állapotban van(és ugye,a Citadellek utasterét is le lehet hűteni,csak szándék kell hozzá). :)
Én még egyelőre nem következtettem,csak egy eldöntendő kérdést tettem fel a korábbi hsz-odhoz.Amire nem igazán válaszoltál,hanem-mint egy jó politikus-eladtad az utat. :) Tehát akkor még egyszer:Te/PTKE támogatod az újbóli pécsi kiszervezést?
Eleget gyalázol névvel is, csak nem érzed ennek súlyát. Én viszont nem gondolom, hogy ilyen alakokkal bíróságra kéne járni, legyen igazad és oszd az igazságot. Úgyis sokan meghallgatnak...
Pedig még az RTL híradóba is bekerülnétek. A ptke beperelte Galuska Galagonyovich indexes hozzászólót. Érdekes per lenne. Ott az igazat is elkéne mondanotok. ;-)
Ezt honnan következtetted ki? Én ebből a szempontból utas vagyok, nekem segg mindegy, ki a járművezető munkáltatója. Ebből a szempontból nem tudom támogatni sem a belső szolgáltatói, sem a kiszervezett modellt. Laikus szemmel értem mindkettő szerepét a budapesti közlekedésben. Értem, hogy a BKV nem volt hitelképes, hogy vegyen 159 új Citarot. Nem hiszem el, hogy ezen nem lehetett volna segíteni, de minden esetre a VT állami és önkormányzati kezességvállalás nélkül szerzett forrást a buszokra. Aminek ára a magasan rögzített km díj, amire viszont már van önkormányzati kezesség :)
Naná, hogy támogatják ha ők is benne vannak. A kiflikanyarító már építgeti a karrierjét a Biokomnál. A vekés Dorner (Tarlós Habonya) adja nekik a tanácsokat. Ha lesz BKV sztrájk, nincs béremelés és jön a kiszervezés. Pécsen is ezt lebegtetik a Tüke soförjeinek. 276 milliót bukott eddig a Tüke a fonódó hálózatukon. Persze majd mindjárt jön a himihumi, hogy ez valójában nem is veszteség mert a pécsiek jól jártak.
Nem akarom a bamát védeni, de az ugye megvan, hogy tegnap nem a bamától linkelték a béna cikket, csak bendeguz nem tud olvasni? Elsőre én is benéztem, jóvanna :)
Alapjában véve igazat adok, de természetesen a Mecsekbuszos rendszert a VT-ARRIVA rendszerével kellene összehasonlítanod! Anno a Mecsekbusz kábé teljhatalmat kapott, míg a VT-ARRIVA Budapesten egy zsíros km pénzt kap, meg egy eléggé cizellált malus rendszert, magyarul a BKK ahol csak tudja, kötbérezi a szolgáltatást. Még azt sem mondom, hogy ugyanez a cél Pécsett, de ezt a két rendszert érdemes összehasonlítani, nem pedig a Mecsekbuszt a Mecsekbusszal.
A higgadt tud maradni és a leüti az két különböző dolog. A terhes nőt pofozó villamosvezetőt például ismerem személyesen is, mégis úgy gondolom, hogy a reakció érthető, de nem elfogadható. Egy facebookos reakciómban úgy fogalmaztam, hogy jogilag ugyanaz, ha az utas kurvaanyázza le a sofőrt, meg a sofőr az utast, mégis az utóbbi munkaszerződése fog megszűnni, nem az előbbié. Szóval egy hivatásos járművezetőnek nem dolga az önbíráskodás, az önbíráskodás pedig nem olyan elemi ösztön, mint a WC, vagy a bagó. A pofont természetesen többnyire megérdemlik, azonban ezt egyik cég sem vállalhatja fel!
Ez már vagy a hatodik verzió... Nekem mondjuk magas, hogy ha a sofőr hívta a mentőket és a rendőröket, miért akart volna elhajtani, bár ha megindult a família és az utasok is veszélyben voltak, akkor akár ez is érthető cselekedet.
Amúgy ha valóban a buszsofőr is ütötte meg először és a fejét az aszfalthoz verte (ahogy a pereputty állítja), akkor jó eséllyel már nem élne - ismerve őket. Azt is el tudom képzelni, hogy annyira volt agresszív vele, mint anno Szögi Lajos, vagy Marian Cozma a gyilkosaival...
De ha tényleg megütötte, azt sem tudnám teljes szívvel elítélni. Tegye fel a kezét, aki egy ilyen stresszes helyzetben, amikor egy szabálytalan részeg és feltehetően agresszív gyalogos miatt kockáztatja az utasai testi épségét, higgadt tud maradni.
A vidámsághoz még az is hozzájárul, hogy Budapestről 20:55-kor nem indul Pécs felé sebesvonat. (Sőt, máskor sem.) Pécs felé 20:55-kor személyvonat indul, egész pontosan Pusztaszabolcsra, abból viszont bajos lenne kihajolni meggyet dézsmálni, lévén NPV. Viszont ennek a vonatnak 70 perc a menettartama, annyi idő alatt meg még egy MIG-25-ös sem érne Dubai-ba, bár elég közel jutna hozzá. A többi stimmel, de legalábbis jól hangzik.:-))
Budapestről 20:55-kor Pécsre induló sebesvonat szinte percre pontosan annyi idő alatt teszi meg a két város közötti távot, mint a Budapest-Dubai között közlekedő repülőjárat. Annyi, hogy az Emirates utasai viszonylag ritkán szoktak útközben kihajolva friss meggyet dézsmálni, ha időnként belóg az ablakon egy-egy faág.
Amennyibe valóban ittas volt (várható volt...) nem kellett ütnie, más kérdés, hogy ezekhez gumikesztyűben sem...
A dobálózós a kis golyófejű, amelyik le szokta köpködni a szélvédőket is, gyanítom tudja azt is, hogy az elmúlt pár hétben hősök terén, meg meszesen kik dobálóztak... De az sem egyszer fordult elő már, hogy a családhoz tartozó erősen fiatal korú purdé ült a buszban az anyja/nővére ölében és közbe nemzetközi jelzéseket mutogatott kifelé. Ezek rendszeresen hátul szálnak fel, egy mákos kártyával nyóócan, teleszotyizzák a buszt, firkálnak, karcolnak stb, a sünök sem véletlenül találták meg rövid idő alatt, hiába a családi háttér a környéken.
egy buszon utazó ismerősöm viszont a bama verziót erősítette meg. a sofőr kiszállt és leütötte a gyalogost. utána még tovább is akart hajtani mikor bedobták az ablakot/ajtót.