Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A radiátorokat be kell állítani a mostani kazánodhoz.
Ezt a visszatérő megfelelő zárásával-nyitásával éred el.
Tekerd a termosztátot maxra, úgy hogy állandó előremenővel fűtsön a kazán, a szivattyú legyen szintén állandó fordulatú.(ne modulációs legyen, már ha ki lehet választani).Termoszelepek tökig nyitva, ha leveszed mégjobb.
Kell egy infra hőmérő, kézrátételes ellenőrzést csak a gyurcsok tudta.
Olyankor mit próbál elérni a kazán mikor 40C-ra van beállítva az előremenő, a visszatérő 31,5C.
Az előremenő el kezd lassan emelkedni, felmegy 45C-ig is , a visszatérő tartja a 31C-t. A kazán végig le van modulálva (8kw :( ) Ha már eléri a 10fokos dT, akkor is szökik fel az előremenő, gondolom bent "ragad" a hő. Hogyan tudok a kazánnak segíteni? Egyszerre megy a két szint fűtése, lent padlófűtés, itt van plusz egy keringető szivattyú, fönt csak radiátor, ezt a kört a kazánszivattyú hajtja.
Az nem tetszik,hogy hiàba megy 48 fokon a viz előre,mégis lassabb az àtfolyàs a radiàtorok tetején,mint a régi turbós kazànnàl,abba 45 w os keringető volt,fixen
Erős hidegben azt is bele kell számolni szerintem, hogy nekem pl. ezelőtt a 40kw kéményes gázkazán úgy tele szívta hideg levegővel a pincét, hogy 4-5c volt lent. Utána éven kondenzációs csere, ráadásul hidegebb tél is volt mint az előző, és végig 10c fölött volt a pince hőmérséklete.
Korábban 25kW-os vegyeshez méretezett, majd ugyanekkora gázos állókazánnal hajtott rendszerben mindent változatlanul hagyva, de a kondenzációsra cserével egyidejűleg hőszigetelést is végezve az eredeti fogyasztás fele alatt vagyunk most. Én legfeljebb a felét mondanám a kazáncserére, tehát legyen 25%.
Sziasztok.az immergas tera 28 eléggé lassan tudja àtfűteni a 4 db 1600 as,33 k radiàtorokat.nem lehet huzni a szivattyújàn esetleg?? Hogy gyorsabban tolja a melwg vizet,ami 48 fokon van
Azért ez nem ennyire egyszerű. Az eddigi visszajelzések alapján, átmeneti időszakban kb 30%
Erős hidegben kb 3%. Minden attól függ milyenek a körülmények, hogy milyen hideg van kint, a kazán mennyire tud alacsony hőmérsékleten működni, és úgy kifűteni a házat/lakást. Egyik szezon sem ugyan olyan, ezért ezt így nem nagyon lehet megállapítani.
Kérdés milyen radiátoraid vannak. De nekem a kondenzációs kazán is kéményes :P
(Saját példa: nálam az összes radiátort lecserélték. Jelentősen nőtt a felület, de azért az is hozzá tartozik, hogy a korábbiak már kb. 20 évesek voltak és úgy voltunk vele, hogy ha kb. mindent cserélni kell, akkor mindent cserélünk.)
Köszi a tippet! Erre nem is gondoltam. Most, ahogy kipróbáltam - egyelőre csak kézzel emelve és a csöveket rögzítő bilincseket szorítva hagyva, is tudtam 1-2 mm-t emelni a végén. Ha a bilincseket kilazítom, akkor akár lehet, hogy még a csövek engednek annyit, hogy esetleg fél cm-t is tudjak emelni. Úgy már csak kijön minden :)
Miként lehetne kiűzni a levegőt a rendszerből? Nem teljesen kazán téma, de hátha kapok választ :) Kondis kazán rendszer lett kiépítve teljesen a nulláról és kb. 1 hónapja beüzemelve. A földszint és az emelet két külön körön van. Az emeleten van 1-2 radiátor, ami kutyorog az első pár masodpercben, ha elindul a szivattyú. Az első napokban nem tapasztaltam, gondolom "vándorol" a levegő. Automata légtelenítő van mind a 2 körön. A radiátorok ugyan olyan melegek lesznek, mint a többi. Ha engedek ki vizet a radiátorokból, akkor kicsit sistereg. De utána nem igen változik. Legyek kitartó és előbb utóbb elfogy a levegő? :) Vagy van valami más hatékonyabb módszer?
Mert nem kell többet tudnia. A 3000-es teljesen másra van mint egy 2300-as...
A 2300 tipikusan társasházi lakások kazáncseréjére lett kifejlesztve. Ezért csak is kombiba létezik, és ezért bír 40m kémény is akár, nem úgy mint a többi széria, és a tágtartálya is kicsi. Egy lakásba nem kell attól több tudás bele, mint ami benne van :)
Hát a primer hőlépcső alatt a primer be/ ki közötti delta t , míg a szekunder hőlépcső alatt meg a szek be/ki közti delta t külonbséget kell érteni.Legalábbis én így tanultam.
Igen értem mit mondasz ,de akkor is nagyon fura,hogy egy 15 éves tervezésű kazán elektronikája többet tud ,mint egy 1 éves konstrukciójú kazáné.Dizájnban nagy az előrelépés ,beltérben meg visszafele haladunk?
Viszont az nekem fura, hogy ki van kapcsolva (áramtalanítva) a kazán 10-20 percig, minden hideg, és a füstgáz hőmérséklet azonnal 99 fokot mutat, még mielőtt elindulna a gyújtási vagy melegítési fázis...