Vö: "1.2.11: Biztosított állomás - Olyan szolgálati hely, ahol a váltók és jelzők közötti szerkezeti függés a vonat vágányútját a teljes be-, ki-, vagy áthaladásának ideje alatt rögzíti (kivéve a váltózárkulcs-azonosító berendezést)" "1.2.69. Nem biztosított szolgálati hely Olyan szolgálati hely, amely az 1.2.11. pontban meghatározott feltételek bármelyikének nem felel meg."
és
"2.12.5. Váltóellenőrzés helyszíni állítású le nem zárt váltóknál Helyszíni állítású le nem zárt váltók helyes állásáról érkező és áthaladó vonatok előtt a váltók állításával megbízott és az ő munkáját ellenőrző második dolgozó egyaránt valamennyi váltónál a helyszínen köteles meggyőződni."
és "2.7.3. A vágányút beállításának elrendelése után: a)meg kell szüntetni a vonatközlekedés közben meg nem engedett tolatásokat, b)a 2.7.4. pontban foglaltak szerint meg kell vizsgálni, hogy a kijelölt vágányút szabad-e, a sarukat (féksaru, rögzítő saru) a vágányról eltávolították-e, c)meg kell győződni a vágányútban fekvő váltók használhatóságáról, d)a váltókat a kijelölt vágányra vezető állásba (helyes állásba), a vágányúthoz tartozó védőváltókat védőállásba kell állítani, a lezárandó váltókat le kell zárni, e)a lezárt váltók kulcsait a szolgálati helyiségbe kell vinni, f)ellenőrizni kell a váltók és védelmi berendezések helyes állását, g)jelenteni kell a forgalmi szolgálattevőnek a vágányút beállítását, h)az útsorompókat le kell zárni, i)állítani kell a helyhez kötött jelzőket és j)el kell foglalni a vonatfogadásra kijelölt helyet. A felsorolás a tevékenységek elvégzésének sorrendjét jelenti."
A biztosítóberendezés csak a vasutasok munkáját segíti, ellenőrzi. Biztosítóberendezés hiányában a vasutasok feladata a vágányút beállításának teljes folyamatának az ellenőrzése, és ennek eredményeként vezérelhetnek ki továbbhaladást engedélyező jelzést a főjelzőre. Szokolyán nem ez történik. A nem biztosított jelző nincs szerkezeti függésben az általa fedezett váltókkal, fedezendő pontokkal. Ezt a függést ilyenkor (elvileg) kizárólag a vasutas dolgozók teremtik meg utasításszerű munkavégzésükkel.
Tudod ez olyan jelző, ami mindig ugyanazt mutatja. Na már most, minek esetleg több száz méter árkot kiásni a vezetéknek, aztán kiégés, rongálás esetén cserélgetni az izzókat, amikor ez is megfelel a célnak és a fényvisszavető kialakítása miatt éjszaka is jól látható.
d70-nél lehetséges ilyen. Aztán, hogy az utasítás erről mond-e valamit? :S Mindenképpen egy könyebbség, hogy a vonat lezárt vágányúton közlekedik, ha az csak tolató szinten is van lezárva. Aztán az alacsonyabb szintű vágányút meg folytatodhat magasabb szintűvel.
Urak, ha egy vonat az első kijárati jelzőn egy fehér fénnyel halad át (tolatásjelzővel egyesített főjelző), akkor a második kijárati jelző szabad fénye esetén kijárhat a vonalra? Vagy ez csak akkor lehetséges, ha mindkét kijáraton szabad fény jött meg?