Keresés

Részletes keresés

Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9844
Vö: "1.2.11: Biztosított állomás - Olyan szolgálati hely, ahol a váltók és jelzők közötti szerkezeti függés a vonat vágányútját a teljes be-, ki-, vagy áthaladásának ideje alatt rögzíti (kivéve a váltózárkulcs-azonosító berendezést)"
"1.2.69. Nem biztosított szolgálati hely
Olyan szolgálati hely, amely az 1.2.11. pontban meghatározott feltételek bármelyikének nem felel meg."

és

"2.12.5. Váltóellenőrzés helyszíni állítású le nem zárt váltóknál
Helyszíni állítású le nem zárt váltók helyes állásáról érkező és áthaladó vonatok előtt a váltók állításával megbízott és az ő munkáját ellenőrző második dolgozó egyaránt valamennyi váltónál a helyszínen köteles meggyőződni."

és "2.7.3. A vágányút beállításának elrendelése után:
a)meg kell szüntetni a vonatközlekedés közben meg nem engedett tolatásokat,
b)a 2.7.4. pontban foglaltak szerint meg kell vizsgálni, hogy a kijelölt vágányút szabad-e, a sarukat (féksaru, rögzítő saru) a vágányról eltávolították-e,
c)meg kell győződni a vágányútban fekvő váltók használhatóságáról,
d)a váltókat a kijelölt vágányra vezető állásba (helyes állásba), a vágányúthoz tartozó védőváltókat védőállásba kell állítani, a lezárandó váltókat le kell zárni,
e)a lezárt váltók kulcsait a szolgálati helyiségbe kell vinni,
f)ellenőrizni kell a váltók és védelmi berendezések helyes állását,
g)jelenteni kell a forgalmi szolgálattevőnek a vágányút beállítását,
h)az útsorompókat le kell zárni,
i)állítani kell a helyhez kötött jelzőket és
j)el kell foglalni a vonatfogadásra kijelölt helyet.
A felsorolás a tevékenységek elvégzésének sorrendjét jelenti."

A biztosítóberendezés csak a vasutasok munkáját segíti, ellenőrzi. Biztosítóberendezés hiányában a vasutasok feladata a vágányút beállításának teljes folyamatának az ellenőrzése, és ennek eredményeként vezérelhetnek ki továbbhaladást engedélyező jelzést a főjelzőre. Szokolyán nem ez történik.
A nem biztosított jelző nincs szerkezeti függésben az általa fedezett váltókkal, fedezendő pontokkal. Ezt a függést ilyenkor (elvileg) kizárólag a vasutas dolgozók teremtik meg utasításszerű munkavégzésükkel.
Előzmény: Törölt nick (9843)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9843
Persze hogy mutathat váltóellenőrzés nélkül szabadot, hiszen nem biztosított jelző.
Előzmény: Mozdonyhajtó (9840)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9842
Ott megspóroltak tíz centi vaslemezt. MÁV-nál ez órási dolog! Ki kéne találni, hogy jöhet össze csak ismétlőjelzőkből a 30 milliárd...

Vinye
Előzmény: Infós (9841)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9841
Igazából ebben semmi extra nincs. :)
A vinyei ipvk. ismétlőjelzője cifrább...... :((
Előzmény: Mozdonyhajtó (9840)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9840
Előzmény: Törölt nick (9831)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9839
Lásd. 9828.sz. hozzászólást.
Előzmény: Rbatka (9838)
Rbatka Creative Commons License 2009.04.26 0 0 9838
Értem, köszönöm!

Milyen jelzőt jelez előre?
Előzmény: semmeringbahn1 (9837)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2009.04.26 0 0 9837
Tudod ez olyan jelző, ami mindig ugyanazt mutatja. Na már most, minek esetleg több száz méter árkot kiásni a vezetéknek, aztán kiégés, rongálás esetén cserélgetni az izzókat, amikor ez is megfelel a célnak és a fényvisszavető kialakítása miatt éjszaka is jól látható.
Előzmény: Rbatka (9825)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9836
"Azért azt nem mondtam, hogy kezdd dicsérni magad! :-))"

:-PPPPP
Előzmény: Vendégsín (9835)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9835
gondolkodni is lusta vagyok

Azért azt nem mondtam, hogy kezdd dicsérni magad! :-))
Előzmény: Törölt nick (9834)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9834
Na meg ugye a lustaságom határtalan, még gondolkodni is lusta vagyok. :-DDDDD
Előzmény: Törölt nick (9833)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9833
Tudok én, csak ma kifejezetten fáradt vagyok... :-SSSS
Előzmény: Vendégsín (9832)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9832
Látod, tucc te, ha akarsz... :-))
Előzmény: Törölt nick (9831)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9831
Jóóó, végülis nálunk is volt/van hasonló, lásd az F betű.
Előzmény: Vendégsín (9830)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9830
Miért ne lenne az? Nem ungarisztán.
Előzmény: Törölt nick (9827)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9829
Teljes mértékben. :)
Előzmény: Törölt nick (9827)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9828

Mi milyen?

Egy tábla, rajta két sárga pötty. Jelentése "Vorsicht", azaz a főjelzőn vörös várható.

 

Hozok egy jelentésében másik, de ugyanilyen stílusút is. :) 

Előzmény: Rbatka (9825)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9827
Ez komoly? :-)))
Előzmény: Törölt nick (9822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9826
Egy dél-olaszországi állomás, Gallipoli
Rbatka Creative Commons License 2009.04.24 0 0 9825
Milyen ez?
Előzmény: semmeringbahn1 (9824)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2009.04.24 0 0 9824
Energia takarékos. Láttam már hasonlót máshol is.
Előzmény: Törölt nick (9822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 9823

Egy osztrák falusi közút-vasút keresztezés biztosítása. Mind két irány, mind két oldala fényjelzőkészülékkel felszerelt.

 

Ez egy másik és már működő. (Érdekes elrendezés.) A fényjelzők ekkora optikával szereltek.

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 9822

Osztrák előjelző :)

kerbaim Creative Commons License 2009.04.20 0 0 9821
korszerű és rugalmas forgalmi szabályaink alkalmazásának lehetőségei pedig hosszan boncolgathatók.

:(
Előzmény: Vendégsín (9819)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 9820
Elsősorban forgalmi szempontból érdekel(t volna) a dolog.
Előzmény: Vendégsín (9819)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.20 0 0 9819

Vagy ez csak akkor lehetséges...

 

Műszakilag minden további nélkül lehetséges, a korszerű és rugalmas forgalmi szabályaink alkalmazásának lehetőségei pedig hosszan boncolgathatók.

Előzmény: Törölt nick (9817)
Zénóka23 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 9818
d70-nél lehetséges ilyen. Aztán, hogy az utasítás erről mond-e valamit? :S
Mindenképpen egy könyebbség, hogy a vonat lezárt vágányúton közlekedik, ha az csak tolató szinten is van lezárva.
Aztán az alacsonyabb szintű vágányút meg folytatodhat magasabb szintűvel.
Előzmény: Törölt nick (9817)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 9817
Urak, ha egy vonat az első kijárati jelzőn egy fehér fénnyel halad át (tolatásjelzővel egyesített főjelző), akkor a második kijárati jelző szabad fénye esetén kijárhat a vonalra? Vagy ez csak akkor lehetséges, ha mindkét kijáraton szabad fény jött meg?
Rbatka Creative Commons License 2009.04.19 0 0 9816
Egy kicsit régebbről... Szakmai vélemény?


Bár lehet, hogy a vicinális topikban jobb helye lenne.
Bazsi75 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 9815
Passz. Amikor múltkor voltam a SzErvinben a 3-as KFM-ben akkor ott a gombok a panorámán voltak. Pulton csak a telefonközpont volt.
Előzmény: Infós (9813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!