Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mgy Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4263
Csipelés után én is 4.8-as átlaggal jártam anno. A fogy. mérő szerint. :)
Amúgy meg ha visszaosztottam tankoláskor a litert, meg a kilométert, simán maradt a 6. A mostani kocsimba már nem is lett "fedélzeti komputer", minek...
De nem gondolod komolyan, hogy a levegőből kivont oxigéntől megy jobban a kocsid, ugye? :-)))
Előzmény: podani (4262)
podani Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4262
Nem lett a gépetek egy kicsit "túlhúzva"??? Bár nem értek hozzá, de nekem is baromi jó lett a gépem a chippelés előttihez képest, de nem is füstől, és ha meszakadok, úgy taposom neki, akkor is 0,5-1 litterrel kevesebbet eszik mint előtte hasonló stílus mellett (persze akkor közel sem ment így). Azért megyek vele rendesen, de alig látom 6 liter felett az átlagfogyasztás mérőt (Pest és külváros viszonylatban), és előtte meg nem nagyon tudtam ezt 7 liter alá szorítani akármennyire is vigyáztam... Hát nem tom, de nem lehet hogy a tietek már egy kicsit túl van húzva az optimális határon??
Előzmény: szemmellato (4260)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4261

Visszaolvastam és láttam, hogy sokan beleütköztek vagy találkoztak ezzel a problémával. (turbó "leszabályoz" nagy terhelésen) (leon727, pittiTDS, vwgroove és persze A_Feri)

 

Kérlek benneteket, ha van új infótok segítsetek.  Én is körülnézek, azt már látom, hogy pwm jellel szabályoz a turbo wastegate solenoid. Ám sokan javasolták a wastegate tisztítását, de senki nem indokolta meg miért. Talán nem nyit olyan pontosan ha kormos?

Előzmény: szemmellato (4260)
szemmellato Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4260
Üdv. Mindenkinek, Hali Stunt!...................... Érdeklődéssel várom mire jutsz a "letiltással" kapcsolatban, ui. az én 66kw-s leonom is ugyanezt produkálja a csippelés óta. Pályán 5.-ben 180-nál letilt, aztán csak mint egy szívódízel...egészen a gyújtás le-fel-ig. Sőt, amikor egyszer letilt, utána már alacsonyabb sebességnél is ugyanezt teszi (én már rutinos vagyok: ilyenkor 180-nál kupplung ki, gyújtás le-fel, majd ugyanúgy a belsőben usgyi tovább).................. A turbónyomásra is mértünk nagy terhelésnél, de az határon belül volt- a bosch-os szaki szerint legalábbis.......................Egyébként nem akarlak megijeszteni, de eleinte nekem sem füstölt, de most már egyre inkább látom a mögöttem jövők lámpájában gyorsításkor. Különösen amikor motorfékkel gurulok rá valakire, és onnan padlózom le. Igaz, nekem a chip akkorát nyomott az autón, hogy a 215-ös gumikat simán elforgatja 2.-ban kupplung nélkül, és 9,2-t mértünk 2 személlyel 100-ra.......................... A tartósságról is hamarosan nyilatkozni tudok, mert amit az autó kap azóta...:-)).......................P.s.: Bocs mindenkitől, de nem tudok tagolni. Sziasztok.
Előzmény: Stunt62510 (4253)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4259

Dino

 

Kifelejtettem, orám nincsen, nem is kell mert az elötöltést magátol állitja a fötengely jelado és az egyik jeladós porasztócsúcs jele alapján. Persze bizonyos határok között. Én mindig középre dugom fel, probáltam döntögetni, de felesleges. Valaki azt mondja kell egy alap előtöltést állitani, valaki meg hogy nem. Elötöltés méréséhez van diag program is. 

 

Egyébként ha mechanikus adagolon elötöltést kell mérni akkor van benzines stroboszkóplámpa dizel megfelelője. Az órának nem hiszek, életemben nem használtam, mert az adagoló kopását és a porlasztócsucs nyitási pontatlanságát nem veszi figyelembe.

A legtöbben fülre állitják, és az jó is.

 

A lánc nyúlást már emlitette valaki, lehetséges, egysoros vékony láncocska....

A héten jön egy tds teljes generálra, azon cserélünk.

 

 

 

 

Előzmény: Dínó (4256)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4258

Dino

 

Persze hogy emlékszem rád....

Még be is linkeltem neked a két eprom tartalom közti külömbséget.

Én még nem probáltam bele az enyémbe, igazábol még csak a héten áll össze egy eprom iro.

Az adagoló helyreállitás az több fokozatos volt nálam, kezdve onnan hogy 40liter "olcso" anyag kissé elkoptatta a nagynyomásu adagolóelemet, ugyhogy ezt cseréltem. Utána az edc fej döglött meg, amit szoktak ugy ideiglenesen orvosolni hogy löknek a fejen kicsit. Én is ezt tettem, hosszas állitgatások közepette sikerült elérni hogy alapjárat 800 környékén és betonstabilan és mint irtam pöccre kilőtt induláskor. De mint mondottam ez ideiglenes volt, mert mint várható volt a fej jeladója ott is kikopott, most ismét más állásban van. Nincs más cserélni kell. De a bömös fórumon összeakadtam egy sráccal aki átalakitja, és egy mágneses helyzet jeladó lessz helyette. Most arra várok, elvileg egy-két hét. Ha megcsinálja akkor nem lessz szükség chip mókolásra mert felmerült extra igényeimet is kielégiti. Pl.: ha sport állásban van a váltóm akkor padlógáz esetén akkorra töltést és t. nyomást ad amekkorát csak akarok. stb.

Ha nem jön létre a projekt akkor veszek vadiuj edc fejet (110e), de én rakom fel, persze a pöccintésre kipörgető állásba :-). Utána chip....

 

A 35-40e ft-os chippelésröl:  Ez még egy elfogadható jó ár. Nem kell csodát várni, ezek előre megirt, több helyen bevált eprom tartalmak. Azt hogy te tudod hogy honnan kell szerezni, és hogy kell belerakni az autoba az egy dolog. Nyilván nem neked akarják a tuningcégek 40e-ért adni, hanem olyanoknak akiknek foggalmuk sincs az egészről, de dinamikára vágynak.  És a tudást meg kell fizetni. És boldogan kifizetik egy 1.5-2 millás autoba 35-40k-t egy kis teljesitmény növelésért. Szerintem ez rendben van. Akkor nem volt rendben mikor ugyanezt 120k-ért kinálták.  Én inkább azt utálom mikor jön hozzánk egy auto ami egy hónapja volt máshol teljes motor felujitáson, de mégis szar, szétszedem aztán mutatom az ügyfélnek a 300k-t lefutott gyűrűt és csapágyakat....... na ez már más téma. De ez Magyar o.  TISZTELET A KIVÉTELNEK!

Perzse ezek a sablon tartalmak korántsem ugyanugy viselkednek minden autóban.

Sokban függ a motor állapotátol. Mindig mondtam először legyen gyári a motor utána csak a chip mókolás.

 

 

 

Előzmény: Dínó (4256)
vili29 Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4257
Neked megvan a tis cd 2003, na azon állítólag minden megvan.
Előzmény: Dínó (4256)
Dínó Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4256

Szia!

 

Az adagoló helyrerakását hogyan csináltad? Van órád vagy fülre?

A motor vezérlésének elállítódásáról mit hallottál? Állítólag 100e km-erenként illik megnézni a lánc nyúlása miatt.

 

(talán emlékszel, én zaklattalak a TDS chiptartalmak kielemezésével pár hónappal ezelőtt :) )

Előzmény: BMW Power (4240)
Dínó Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4255

Egy kicsit pontosítsunk a "Dínó chippelte a kocsimat" dolgon :) :

én a saját kocsim programját másoltam le és tettük be a Vili kocsijába, cserébe megpróbáltam az enyémbe az övét (dilettantizmus rulez :) ). Mindezt természetesen ingyen. Neki bejött az enyém, fordítva pedig nem, mivel a kocsim ugyan beindult, de vészprogramra állt.

Nekem egyébként nem tetszik annyira a sajátom, pont a füstölés miatt (most egyébként nem is ez, hanem a gyári van a kocsimban). Épp emiatt keresek valakit aki át tudja egy picit variálni vagy esetleg olyat, akinek "szolídabb" cucc van a kocsijában. Végső esetben megpróbálkozom az ebay-el, bár lehet, hogy ott a sajátommat kapom meg újra... :)

 

Vilivel abban egyetértek, hogy szemétségnek tartom a "szerzett" (lopott, vagy jó esetben 10euróért letöltött) EPROM tartalmak 35-70e forintért történő árulását. Mondjuk én is 35-ért vettem, ez volt a tanulópénz....

 

 

Előzmény: vili29 (4248)
wiqq Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4254
Szal senki sem tud semmit az OPEL 2.0 DTI 16 V motorról?:-((((((
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4253

Tegnap kicsit körülnéztem a motortérben, utánaolvastam és a következőkre jutottam.

Nekem a turbo wastegate egy szolenoiddal van vezérelve, ennek az egyik lába az ECM-től kap jelet, a másik pedig testen van. A szívócsőnyomás is be van vezetve az ECM-be és ha ez nagyobbb egy értéknél, akkor a szolenoid betápja elejt, a wastegate kinyit és hurka lesz az autó, nem húz. Végseb 130-140 ilyenkor. Ez történik, ha most (a tuning után) egy hosszabb emelkedőn padlógázon nyomom neki direkt fokozatban. Megnő a nyomás és elejt, wastegate kinyit. Sík úton nehéz ezt produkálni, hosszú ideig kell állni a padlógázon és fel kell gyorsulni a végsebesség környékére. Gyakorlatilag csak kiprovokálni lehet, véletlenül nem sikerül.

 

Még azt akarom megmérni, hogy a wastegate szabályozza-e a nyomást vagy pedig csak kinyit, becsuk normál üzemben, illetve ki sem nyit, csak túltöltés esetén. Most ha túlnyomatom, akkor kinyit és csak gyújtáslevétel után csuk vissza. Kíváncsi lennék, hogy menet közben esetleg rányit-e, hogy szabályozza-e a nyomást, azaz a szolenoid valamilyen módon (pl. PWM jellel) tudja-e a nyomást szabályozni, vagy csak vezérel: kinyit, becsuk.

 

Kíváncsi lennék a hozzáértők tapasztalatára...meg jó lenne egy pontos leírás az egész motorvezérlésről. (VW tdi, AHU kód 66 kW)

Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4252

Sok a paramétert lehet változtatni, egyéni dolog, hogy ki mit változtat.

 

Most azt érzem az enyémnél, hogy a fogyasztás talán egy fél literrel megnőtt, de mostanában jobban nyomtam neki, tehát ez még nem mérvadó. Majd pár tankoláson keresztül, akkor jobban látszik.

 

Azt is észrevettem, hogy ha állóhelyből indulok, akkor az első gázadásnál kinyom egy halvány korompamacsot, majd azonnal megszűnik. Ez korábban nem volt. Nyilván ez a program nem várja meg a t nyomás felépülését, hanem a gázpedál szenzortól (TPS) vezérelve hamarabb ad nagyobb befecskendezést. Ez is lehet egy ok, hogy jobban elindul állóhelyből. Aztán felépül a nyomás és egyáltalán nem füstöl.

 

Egyértelmű számomra, hogy  befecskendezés mennyisége, együtt a nyomással meg van emelve egy kicsit, továbbá az emissziós normák miatti dolgok, pl. az említett induláskori kis kormocska is felül lett írva.

Máshogy nem lehet.

 

Ha az ember nyomja, akkor többet fogyaszt, ha részterhelésen mész, akkor akár kevesebbet is fogyaszthat, ez nem kizárt.

HDImi Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4251

vili29

 

Szerintem ez nem olyan egyszerü mint ahogyan itt leirod a müveletet.

Nekem kisebb lett a fogyim és sokkal dinamikusabba lett a gépem, de hozzáteszem hogy még sokkal többet is ki lehetett volna hozni a kocsibol, de én és szerintem még a legtöbb tulaj is ésszerü határokon belül akar maradni a tartosság miatt.

Nekem is lehett volna extrém progit irni, amint nagyon sok ember szvsz meg is tesz és lehet hogy a Te gépeden is többet huztak mint általában szoktak, de mint irtad füstöl is ahogy kell.

Én inkább nem akarom elvenni a gázt ha jönnek mögöttem ,hogy ne azt nézzék hogyan füstöl egy uj kocsi.

Egyébként a régi 90-esemre ugy tettek emailban kapott progit kétszer ennyiért hogy aki csinálta annak fogalma sem volt hogy miben változtattak a tuningprogiban az eredetihez képest. Ment is mint a barom, meg füstölt is elég rendesen, amikor szoltam neki kb egy hét mulva hogy állitani kellene valamit hogy mégse huzzak akkora csikot azt mondta hogy nem lehet változtatni rajt semmit, vagy ujra 80rugo és kapok egy másik progit.

Segitökész volt a csávo nagyon!!!

 

A szombathelyi srác is tudna irni biztosan olyat hogy többet egyen a kocsi, és erösebb is lenne akkor az is biztos,  csak kérni kellene.

Szerintem tökéletes munkát végez, de vannak magyobb igényü gépkocsitulajdonosok is.

 

HDImi

Előzmény: vili29 (4248)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4250

"egy kompromisszum a teljesítmény, valamint az élettartam és füstölés, fogyasztás között"

 

...meg karosanyagkibocsajtas kozott

 pl. a brenyasnal, ha jol tudom reszterhelesen kevesebbet, teljes terhetlesen tobbet kap a motor tuning chippel mint a sztochiometrikus ertek, ezt a gyarban a karosanyag miatt nem csinalhatjak... (tul magas NOx ill. tul magas CO)

 

 tehat a turbonyomasnovelesen kivul biztos ez is hozzajarul a dizel tuningnal is(legalabbis teljes tehelesen, mert reszterhelesen nincs ertelme dizelnel szochimetrikus aranyokrol beszelni)

Előzmény: Stunt62510 (4249)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4249

Azt gondolom minden ilyen program egy kompromisszum a teljesítmény, valamint az élettartam és füstölés, fogyasztás között. Egyéni preferenciák kérdése, hogy ki milyen tartományba állít. Teljesítmény, vagy kis füstölés, fogyasztás.

Programot írni fékpad (és sok próba) nélkül nem lehet szvsz.

Előzmény: vili29 (4248)
vili29 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4248
Opel omega 2.5td ,98"
Nekem a csippelést a Dínó csinálta,de nekem nőtt a végsebesség, 230-al mértek be az Austriában az A2-őn:(,a fordulatszám korlát:most 5000-nél korlátoz,a fogyim is változott: nőtt átlagban 1.5 literrel. Eddig kb. 2200 körül indult meg,most 1800-nál megindul,de olyan erőteljesen./ ja a turbónyomás 5 tizeddel magasabb/, és még mindíg füstöl.
Mentem a szhelyi srác tuningolta omega td-vel, hát elég harmatos volt,az enyémhez képest.Ahhoz,hogy valaki jó progit tudjon írni,oda komolyabb háttér kell: mérőpad, bent lenni a dízel autó működése,mi miért hogyan van stb.., egyébként az E-bay-ról lehet letölteni tuning progit kb : 15 eur. körül.
Egy előre megírt progit bárki aki egyszer csinált ilyet,meg tud írni + be tudja rakni a vezérlőbe,de 40 pénzért........
monyesz Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4247

Stunt62510 !

Igen ez még előkamrás, pontosabban örvénykamrás.

A 2.1TD-nél biztos igaz amit írsz, mert az a szívó 1.9D blokkjából van fúrva, a 2.5TD-nél talán kicsit jobb a helyzet. DE ez is SZVSZ !

Előzmény: Stunt62510 (4243)
HDImi Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4246

Stunt62510

 

Nekem sem változott felfelé a fogyasztásom, inkább jött lefele fél literrel minimum, de inkább többel.

A turbom nekem is jobban szol de csak éppen egy picivel.

A probakör gondolom nektek is az az 5-6 km volt  kifele a srác utcájábol és egy elkerülö szerü uton vissza.

Meddig pörgött fel a kocsitok azon a szakaszon? Gondolom ezt is megprobáltátok? Kiváncsi vagyok mert az enyém csak 170 ig ment ki, de a havar alfája 210 ig igaz hogy az 2.4-es.

 

HDImi 

Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4245

"Az üa. szűrőt mikor cseréted?"

 

Ne sértegess!!! :-) Minden olajcserénél cserélem, ezzel 5e km-t mentem eddig.

 

De amikor "leszabályoz" olyan érzés, mintha hirtelen visszavenném a pedált, nem folyamatos, hanem mintha lekapcsolnál valamit megy-megy---hirtelen meg nem. A szűrő ilyet nem produkál, de ha mégis, gyújtás levételre nem törlődik, az biztos... :-)

Előzmény: podani (4234)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4244

Azt mondja benzinessel is meg tudja ezt csinálni, de ott a növekmény olyan 10%, sőt a 68 lóerős SDI motorból is kihoz 80 lóerőt, pedig ott nincs turbónyomás! Én ebben kicsit kételkedem, mert...amit mondtam. Nagyot nem lehet alakítani a semmiből. Sajnos nem tudta megindokolni, hogy mivel mit csinál, de biztosra veszem, hogy nyomást növel és hozzá egy kicsit több anyagot ad, olyan arányban, hogy még ne füstöljön. Én csak ezt tudom elképzelni és minden jel erre mutat.

 

 

A srácnak van több programja egy-egy adott modellre, általában a legújabbakat használja, mert azok jobbak, mondja ő. Nincs fékpad, semmi nincs, de elmehetsz kipróbálni, ha nem tetszik visszateszi és mehetsz haza, fizetni nem kell.

 Úgy néz ki, ezek a programok elég jók, összehasonlítva a barátom autójával, amely okádja a füstöt... Talán erősebb a füstölős, de ilyen áron nekem nem kell(ene).

 

Annyira más az autóm, hogy 5 méter alatt éreztem, nem kellett volna hosszabb próbaút, csak amiatt, hogy nincs-e lyuk, torpanás, vagy valami. Egyenletes, jól megy stb.

 

Erről a "leszabályzásról" majd beszámolok, még körbejárom a dolgot. Ha ígymarad sem baj.

Előzmény: mgy (4236)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4243
Az a motor, ha jól tévedek előkamrás "hagyományos" dízel. Ezek sajnos érzékenyebbek a teljesítmény növelésre, mert a hengerfej tagoltsága, szerkezeti bonyolultsága miatt hajlamos a gátrepedésre. Ez lesz itt a szűk keresztmetszet. SZVSZ!
Előzmény: monyesz (4238)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4242

Köszönöm mindenkinek a kommenteket.

 

Azért nem izgat ez a "letiltás", mert nagyon kell forgatni és terhelni perceken keresztül és én így soha nem közlekedem. Ha nem próbálgatom akkor ezer év alatt sem jövök rá, hogy létezik ilyen. A 8-as úton nem is lehet előidézni, az M7-esen is csak az érdi emelkedőn "sikerült" pedig előtte is nyomtam neki, úgy, ahogy soha nem szoktam. Kimondottan erre kell utazni, hogy előjöjjön, lehet felfogni valami motorvédelemnek is.

 

Remélem, hogy megtanulja az új nyomásértéket, talán adaptív a rendszer ennyire.

A srác azt mondja elereszt a wastegate, de akkor miért törlődne gyújtás levételkor? Nem elektronikus a wgate, azt *hiszem*, de majd mindjárt ránézek egy tükörrel...

 

Azt automata váltóval kapcsolatban nekem is fenntartásaim voltak, mert mindek tol a motor 1800-tól, ha elmegy a szlipen, de nagyon nem így van. Úgy összekapcsolódik, hogy még soha ennyire korábban és nagyon nagyot tol. (ne nevessetek ki, nem egy 530d-hez képest, hanem egy másik alap automataváltós 90-es tdi-hez képest!)

Az apám 1.4 Honda Civic-jét (2003-as) zsebreteszi bárhol, a végsebesség kivételével.

És a szubjektív érzés pedig olyan, mintha valami nagy benzinmotor lenne benne és annak használná az ember az alsó tartományát... 2000-nél semmi hang, de megindul, automata összekapcsol és szépen elgyorsul...

A6Q Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4241

"Egyetlen egy dolog árnyékolta kicsit be a maradéktalan elégdettségemet, hogy az érdi emelkedőn padlógázzal felfelé 150-nél "leszabályozott", mintha elvette volna a t nyomást, visszaestem 110-re... Ellenőriztem a csatikat, csöveket, meg is javult, de aztán az autópályán (M5) még kiprovokáltam 3-szor (170-180 körül padlógázon) ugyanúgy leszabályzott és le kellett venni a gyújtást (állóhelyben) egy pillanatra, akkor törlődött ez a "vészprogram" (?) és megint nagyon ment."

 

Túl nagy a turbó nyomásod, azért tilt be.

S2-m csinált ilyet, de amikor levettem a gyújtást és utánna újra indítottam "megtanulta" az új max. nyomást.

Azóta műxik rendesen.

Előzmény: Stunt62510 (4231)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4240

Stunt

 

Itt valaki régen irogatta hogy automata válto esetén szinte értelmetlen "chippeltetni" mert ugysem érezni belőle semmit! Akkor most már te is megerősitheted hogy koránt sem igy van! Nekem is automata a tds, és mikor megvettem akkor olyan szokásosan nyúlósan ment, érezhetően váltogatott. Nekem még nem volt semmi mokolás a chippel, csak az adagolót tettem kissé helyre, de rá sem ismertem utána az autóra. Egyszerűen mintha megszünt volna a slip! Lámpánál hihetetlen dolgokra képes, sima uton elpörgeti a 205-ös gumit (hátsó kerék!) és húz ahogy kell, és komolyan egyáltalán nem érezni a váltásokat.

Szal nagyon is érezni ha a motor többet nyújt...

Az "erősités" után azért rögtön kapott 3liter uj dexron III-at !!!

 

 

Előzmény: Stunt62510 (4231)
monyesz Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4239

Sziasztok !

 

Ha valakinek vannak hosszabb távú tapasztalati, az lécci ossza meg velem amit chiptuning (spcec Superchips) kapcsán szerzett.

Destruktív módon állva a dologhoz, elsősorban a negatív dolgok érdekelnek főleg, illetve hogy ki mit változtatott a kocsi üzemeltetésén, hogy alakult a fogyasztás.

Egy chiptuninggal ellátott autó (egy Citroen XM 2.5TD, gyárihoz képest +30 LE, így olyan 160Le lehet) megvétele kapcsán érdeklődök, mert félek egy kicsit (kicsit nagyon :) ). Tudom, elvileg vissza lehet csinálni a dolgot (a chipcserét legalábbis), de használt autóként megvéve nem tudhatja az ember milyen előélete volt az autónak, és milyen fekete leves következik ebből.

 

A neten nem találtam ennek a motornak tuning utáni nyomaték és Le görbéjét, esetleg ha megvan ez valakinek, vagy van linkje hozzá, azt is szivesen látnám.

 

Jöhetnek tapasztalatok magánba is a monyesz kukac index pont hu mailcímre.

 

Úgy látom ez a chipes guru - akit itt emlegettek - helybélim ! Nahát ! :)

 

Előre is kösz mindenkinek !

monyesz Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4238

Hali Pugfan !

 

Én most nézegetek autóvétel kapcsán egy XM 2.5TD-t Superchips tuninggal. 130-ról 160 pacira, nyomatékot nem tudok (ábrát sem találtam a görbékről a neten).

Neked negatív tapasztalataid mik voltak ? Azt tudom, hogy a kuplunggal szenvedtél.

Változtattál-e valamit az üzemeltetésen (gyakoribb olajcsere pl.), veszel-e észre valami 'károsodást' mondjuk egy hasonló futásteljesítményű tuning nélküli géphez képest ?

Tudom, sok függ hogy mennyire gyilkolták az autót, de mégis, kiváncsi vagyok mire számíthatnék nagyjából...

 

Jöhet esetleg magánba is (monyesz kukac index pont hu) ! :))

Előzmény: Pugfan (4237)
Pugfan Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4237
Ha Superchips, akkor nekem jó tapasztalatom van velük (www.superchips.co.uk, 205Nm, 90Le PSA HDi -> 274Nm,107Le) - nem egy brutális változás, de érezhető: nem tanakszik annyit a gép gázadásnál, és a padlógáznak is van hatása :)

Pugfan
Előzmény: Kevin_Mitnick (4229)
mgy Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4236
Szerinte a t nyomás és a befecskendezett mennyiség is ugyanannyi marad, csak az időzítése pontosabb...
Akkor odavinném az 1.6 szívó kocsimat is. Kicsir pontosítson a befecskendezésen.
Honnan a szarból lenne plusz nyomaték, ha az üzemanyagot nem tolja feljebb. Hozzá meg a levegőt...
:-(
mgy Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4235
Ez a letiltás dolog elég gáz szerintem! A csipes gyereknek kell rendbetenni!
Ha jól rémlik, eddig azt írtátok, hogy a csóka nem kész progikat tölt fel, hanem ő csinálja. Hogy? Szemre, fülre, fékpad nélkül? Neked hogy volt?

Nekem az előző kocsimban upsolute volt, teljesen korrekt "beszereléssel", jó eredménnyel. A mostanit viszont - finomodtak az igények, ugye :) - már csak és kizáróag fékpados műhelybe vinném.

Szerinted kit javasolnék? :-)
Várjuk ki a végét! A fentiek miatt sztem nem túl szerencsés az ország másik végére menni csipeltetni!
Előzmény: Stunt62510 (4232)
podani Creative Commons License 2004.11.06 0 0 4234

Szia Stunt62510!

 

Örülök hogy hasonló érzésekkel jöttél vissza mint én, az agymosás után. Azért eléggé nyomattam hogy mennyire jó lesz a kocsi, aztán meg féltem hogy nehogy elromoljon a kocsid, ha leviszed a srácnak. Na de fő hogy sikerült :)

Én a mai napig meglepődök amikor egy kövérebb gázt adok, hogy hogy megindul :)

Ez a leszabályzás tényleg érdekes, kérdezted erről a srácot?  Sztem nem az volt a lényeg hogy piszkáltad a csöveket, hanem hogy megállsz akkor megszünik ez a dolog. Ez szerintem is valami védelem lehet. Az üa. szűrőt mikor cserélted?

A 2 órás csúszás nekem is ugyanúgy megvolt... és a végig telefonálás is:)

Hát annyira okos nem vagyok, hogy mik változhattak a gépnél, merthogy nekem 1 literrel ment lejjebb a fogyasztás, tehát annyira nem "ömölhet" bele az anyag. A túrbonak nekem is szebb hangja lett. Meg nekem alacsonayabb fordulatról is kezd el húzni. Sztem a turbónyomás azért csak növekedett egy picit, bár gondolom a HDI-nél mivel 5-6 adagban lövi be az anyagot, ezeknek az időbeli tologatásával is lehet játszadozni. A fő hogy királyul megy...

Előzmény: Stunt62510 (4231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!