Lehet, hogy neki megért ennyit. Ezért most el kell ítélnünk? Nem hinném... Inkább az eladó etikátlanságán lehetne vitatkozni, de nem tudjuk milyen chip volt, miért volt ennyi...illetve meg ha csak egy normál dolgot adott el ennyiért...nos, azt szokták mondani,m hogy amíg lószar van, addig van veréb is...
Egyébként a fékpadhoz csak annyit tennék hozzá, hogy inkább ott van jelentősége, ahol nem érezhető egyértelműen a beavatkozás eredménye. Mondjuk egy Hayabusa 170 lóerejét ha 180-ra akarják emelni...azt egy rövid teszttel nem mondod meg...
A_Feri!
Én is szívesebben beszélek és olvasok mechanikus tuningról, mert közelebb áll hozzám, de a mindennapi valóságban már nem másodlagos az ilyen elektronikus beavatkozás. Sokan csinálják és valamilyen módon azért belefér a dízel tuning topikjába, nem?
Nekem is jobban tetszik egy sima lefújószelepes turbó wastegate, ahol rugóerőt állítasz, mint egy ilyen pulse width modulation-ös, kitöltési tényezős szolenoidszelepes baszás. De mit csináljunk, ezzel vannak tele az autóink! :-)))
A "kikopott jeladó" az, amiről már beszéltünk korábban is gondolom (ami az enyémben elvileg már nincs :) ). Benézek a BMW topikba mi is ez a mágneses kütyü.
Neked egyébként szervízed van? Mert akkor esetleg egyszer bejelentkeznék hozzád...
Háj! Hazatoltad már azt a csúúúnya képedet? Kéne egy kis segítség, de nem akarom roaminggal feleslegesen terhelni a számládat. Az ülés visszaszereléséről lenne szó.
:-))) dave (aki olyan aranyos, hogy nem lehet neki nemet mondani)
Én úgy gondolom hogy az átlag dízeles embereknek a tuningolás általában (mármint az újabb dieselknél) a chiptuningról szól, mivel komolyabban nem is akarnak és nincs is pénzük belenyúlni. Tehát szerintem ez nem teszi annyira "Off"-á a topicot. Vagy szerinted igen? Emlékszem hogy amikor nem kezdük el ezt a chip témát ebben a fórumban, akkor igen csak pangott a forgalma... Igy legalább pörög :)
Na jó, én sem akarok ilyen stílust... Egyébként a gyári adatoknál is jobban fogyaszt a kocsi, amit én nagyjából annak tudok be, hogy erősebb lett az autó, lejjebb csúszott a nyomaték csúcs, és így sokkal jobban mozgatja a kasznit a motor, és nem kell állandóan taposni ha valami gyorsulást akarok, hanem ált. fél gázzal elég gyorsulni. Egyébként azt is megnéztem hogy chippelés előtt ha 5-ösben (90 küröl) lepadlóztam gépet akkor 15-16literre ment fel a pill. fogyi, most meg amellett hogy jobban húz, 11-12literre. (A 2literes benzines Lagunámban és 24 liter volt :))
Tényleg nekem volt olyan problémám hogy néha úgy gondolta hogy egyszerüen nem akart húzni, majd 2800-as ford. számtól megindult. De amikor nem jelentkezett ez a hiba akkor is ugyanúgy (többet) fogyasztott... A lényeg hogy sokkal jobban megy és ritkábban megyek kútra... Nekem ennyi pont elég... :)
Nekem is soxor letilt a TDi :) Gyári chip, turbonyomás 1,5bar, nagy csucsok, kipuff vissza vez lekötve, kat nincs, átmenö dob... Egész jol megy csak autopályán vmax: 160 :) pumpálva néha 180 is... Letilt aztán max 150 körül megy... Majd kell chip és aztán jo lesz...
Most beszéltem a szombathelyi chip-es sráccal a letiltás miatt, azt mondta, hogy nem hagyta nyugodni a dolog és utánanézett, valóban van egy bug abban a szoftverben, csütörtökön erre jön és megoldja.
Ez a hozzáállás nagyon pozitív, de majd nyugtával dicsérem a csütörtöki napot... :-)
Ne kezdjétek már ezt az akasztós stílust! Lehet, hogy podani autója előtte nem volt tökéletes, hiszen azt hiszem neki volt valami lyuk, vagy rángatás valahol, és az is elmúlt. Ez jelentheti, hogy a rossz szoftver helyett jó (jobb) került bele, ami magyarázattal szolgál arra, hogy az autó jobban (kevesebbet) fogyaszt.
A "túlhúzás"-ról meg annyit, hogy et a programot már sok autóra feltöltötte a srác és azt mondta, hogy volt már, aki hasonlóra panaszkodott, egy wastgate tisztítás megoldotta. Én is arra gondolnék, hogy túl magas a nyomás, de ő állítja, hogy nem ezért van.
Nyilván bosszant a dolog, de nem leszek öngyilkos, ha így marad. :-)
Várom, hogy azok is hozzászóljanak, akik foglalkoztak ilyen hibával.
Nem fogunk összeveszni.
Ha nem használjuk ki a nagyobb teljesítményt (mert nem kell, hisz sokkl lejjebb került a nyomatékmaximum), akkor kevesebbet fog fogyasztani az autó. Ennyi. Ezért jó a dízelt csipelni.
Hát képzeld én is visszaosztottam, és 64 liter üzemanyaggal 1065km-et mentem, mikor előtte meg 900km körül tudtam max. menni (főleg városban és autópályán). Dehát persze lehet nyugodtan hülyének nézni, biztos a km számláló is meg lett chippelve,mi?
Szoptam én is ezzel a letiltós dologgal, bár nekem az egr ki volt kötve.
A synteches chippel volt ugyanigy, ott az overboost tiltást nem tudta megoldani a srác, gyujtás le-fel és haladtam tovább. A megoldás egy másik cég volt és egy sokkal jobb program. Jelenleg 2.5 baros overboostjaim vannak és soha nem tiltott le...
Csipelés után én is 4.8-as átlaggal jártam anno. A fogy. mérő szerint. :)
Amúgy meg ha visszaosztottam tankoláskor a litert, meg a kilométert, simán maradt a 6. A mostani kocsimba már nem is lett "fedélzeti komputer", minek...
De nem gondolod komolyan, hogy a levegőből kivont oxigéntől megy jobban a kocsid, ugye? :-)))
Nem lett a gépetek egy kicsit "túlhúzva"??? Bár nem értek hozzá, de nekem is baromi jó lett a gépem a chippelés előttihez képest, de nem is füstől, és ha meszakadok, úgy taposom neki, akkor is 0,5-1 litterrel kevesebbet eszik mint előtte hasonló stílus mellett (persze akkor közel sem ment így). Azért megyek vele rendesen, de alig látom 6 liter felett az átlagfogyasztás mérőt (Pest és külváros viszonylatban), és előtte meg nem nagyon tudtam ezt 7 liter alá szorítani akármennyire is vigyáztam... Hát nem tom, de nem lehet hogy a tietek már egy kicsit túl van húzva az optimális határon??
Visszaolvastam és láttam, hogy sokan beleütköztek vagy találkoztak ezzel a problémával. (turbó "leszabályoz" nagy terhelésen) (leon727, pittiTDS, vwgroove és persze A_Feri)
Kérlek benneteket, ha van új infótok segítsetek. Én is körülnézek, azt már látom, hogy pwm jellel szabályoz a turbo wastegate solenoid. Ám sokan javasolták a wastegate tisztítását, de senki nem indokolta meg miért. Talán nem nyit olyan pontosan ha kormos?
Üdv. Mindenkinek, Hali Stunt!...................... Érdeklődéssel várom mire jutsz a "letiltással" kapcsolatban, ui. az én 66kw-s leonom is ugyanezt produkálja a csippelés óta. Pályán 5.-ben 180-nál letilt, aztán csak mint egy szívódízel...egészen a gyújtás le-fel-ig. Sőt, amikor egyszer letilt, utána már alacsonyabb sebességnél is ugyanezt teszi (én már rutinos vagyok: ilyenkor 180-nál kupplung ki, gyújtás le-fel, majd ugyanúgy a belsőben usgyi tovább).................. A turbónyomásra is mértünk nagy terhelésnél, de az határon belül volt- a bosch-os szaki szerint legalábbis.......................Egyébként nem akarlak megijeszteni, de eleinte nekem sem füstölt, de most már egyre inkább látom a mögöttem jövők lámpájában gyorsításkor. Különösen amikor motorfékkel gurulok rá valakire, és onnan padlózom le. Igaz, nekem a chip akkorát nyomott az autón, hogy a 215-ös gumikat simán elforgatja 2.-ban kupplung nélkül, és 9,2-t mértünk 2 személlyel 100-ra.......................... A tartósságról is hamarosan nyilatkozni tudok, mert amit az autó kap azóta...:-)).......................P.s.: Bocs mindenkitől, de nem tudok tagolni. Sziasztok.
Kifelejtettem, orám nincsen, nem is kell mert az elötöltést magátol állitja a fötengely jelado és az egyik jeladós porasztócsúcs jele alapján. Persze bizonyos határok között. Én mindig középre dugom fel, probáltam döntögetni, de felesleges. Valaki azt mondja kell egy alap előtöltést állitani, valaki meg hogy nem. Elötöltés méréséhez van diag program is.
Egyébként ha mechanikus adagolon elötöltést kell mérni akkor van benzines stroboszkóplámpa dizel megfelelője. Az órának nem hiszek, életemben nem használtam, mert az adagoló kopását és a porlasztócsucs nyitási pontatlanságát nem veszi figyelembe.
A legtöbben fülre állitják, és az jó is.
A lánc nyúlást már emlitette valaki, lehetséges, egysoros vékony láncocska....
A héten jön egy tds teljes generálra, azon cserélünk.
Még be is linkeltem neked a két eprom tartalom közti külömbséget.
Én még nem probáltam bele az enyémbe, igazábol még csak a héten áll össze egy eprom iro.
Az adagoló helyreállitás az több fokozatos volt nálam, kezdve onnan hogy 40liter "olcso" anyag kissé elkoptatta a nagynyomásu adagolóelemet, ugyhogy ezt cseréltem. Utána az edc fej döglött meg, amit szoktak ugy ideiglenesen orvosolni hogy löknek a fejen kicsit. Én is ezt tettem, hosszas állitgatások közepette sikerült elérni hogy alapjárat 800 környékén és betonstabilan és mint irtam pöccre kilőtt induláskor. De mint mondottam ez ideiglenes volt, mert mint várható volt a fej jeladója ott is kikopott, most ismét más állásban van. Nincs más cserélni kell. De a bömös fórumon összeakadtam egy sráccal aki átalakitja, és egy mágneses helyzet jeladó lessz helyette. Most arra várok, elvileg egy-két hét. Ha megcsinálja akkor nem lessz szükség chip mókolásra mert felmerült extra igényeimet is kielégiti. Pl.: ha sport állásban van a váltóm akkor padlógáz esetén akkorra töltést és t. nyomást ad amekkorát csak akarok. stb.
Ha nem jön létre a projekt akkor veszek vadiuj edc fejet (110e), de én rakom fel, persze a pöccintésre kipörgető állásba :-). Utána chip....
A 35-40e ft-os chippelésröl: Ez még egy elfogadható jó ár. Nem kell csodát várni, ezek előre megirt, több helyen bevált eprom tartalmak. Azt hogy te tudod hogy honnan kell szerezni, és hogy kell belerakni az autoba az egy dolog. Nyilván nem neked akarják a tuningcégek 40e-ért adni, hanem olyanoknak akiknek foggalmuk sincs az egészről, de dinamikára vágynak. És a tudást meg kell fizetni. És boldogan kifizetik egy 1.5-2 millás autoba 35-40k-t egy kis teljesitmény növelésért. Szerintem ez rendben van. Akkor nem volt rendben mikor ugyanezt 120k-ért kinálták. Én inkább azt utálom mikor jön hozzánk egy auto ami egy hónapja volt máshol teljes motor felujitáson, de mégis szar, szétszedem aztán mutatom az ügyfélnek a 300k-t lefutott gyűrűt és csapágyakat....... na ez már más téma. De ez Magyar o. TISZTELET A KIVÉTELNEK!
Perzse ezek a sablon tartalmak korántsem ugyanugy viselkednek minden autóban.
Sokban függ a motor állapotátol. Mindig mondtam először legyen gyári a motor utána csak a chip mókolás.
Egy kicsit pontosítsunk a "Dínó chippelte a kocsimat" dolgon :) :
én a saját kocsim programját másoltam le és tettük be a Vili kocsijába, cserébe megpróbáltam az enyémbe az övét (dilettantizmus rulez :) ). Mindezt természetesen ingyen. Neki bejött az enyém, fordítva pedig nem, mivel a kocsim ugyan beindult, de vészprogramra állt.
Nekem egyébként nem tetszik annyira a sajátom, pont a füstölés miatt (most egyébként nem is ez, hanem a gyári van a kocsimban). Épp emiatt keresek valakit aki át tudja egy picit variálni vagy esetleg olyat, akinek "szolídabb" cucc van a kocsijában. Végső esetben megpróbálkozom az ebay-el, bár lehet, hogy ott a sajátommat kapom meg újra... :)
Vilivel abban egyetértek, hogy szemétségnek tartom a "szerzett" (lopott, vagy jó esetben 10euróért letöltött) EPROM tartalmak 35-70e forintért történő árulását. Mondjuk én is 35-ért vettem, ez volt a tanulópénz....
Tegnap kicsit körülnéztem a motortérben, utánaolvastam és a következőkre jutottam.
Nekem a turbo wastegate egy szolenoiddal van vezérelve, ennek az egyik lába az ECM-től kap jelet, a másik pedig testen van. A szívócsőnyomás is be van vezetve az ECM-be és ha ez nagyobbb egy értéknél, akkor a szolenoid betápja elejt, a wastegate kinyit és hurka lesz az autó, nem húz. Végseb 130-140 ilyenkor. Ez történik, ha most (a tuning után) egy hosszabb emelkedőn padlógázon nyomom neki direkt fokozatban. Megnő a nyomás és elejt, wastegate kinyit. Sík úton nehéz ezt produkálni, hosszú ideig kell állni a padlógázon és fel kell gyorsulni a végsebesség környékére. Gyakorlatilag csak kiprovokálni lehet, véletlenül nem sikerül.
Még azt akarom megmérni, hogy a wastegate szabályozza-e a nyomást vagy pedig csak kinyit, becsuk normál üzemben, illetve ki sem nyit, csak túltöltés esetén. Most ha túlnyomatom, akkor kinyit és csak gyújtáslevétel után csuk vissza. Kíváncsi lennék, hogy menet közben esetleg rányit-e, hogy szabályozza-e a nyomást, azaz a szolenoid valamilyen módon (pl. PWM jellel) tudja-e a nyomást szabályozni, vagy csak vezérel: kinyit, becsuk.
Kíváncsi lennék a hozzáértők tapasztalatára...meg jó lenne egy pontos leírás az egész motorvezérlésről. (VW tdi, AHU kód 66 kW)
Sok a paramétert lehet változtatni, egyéni dolog, hogy ki mit változtat.
Most azt érzem az enyémnél, hogy a fogyasztás talán egy fél literrel megnőtt, de mostanában jobban nyomtam neki, tehát ez még nem mérvadó. Majd pár tankoláson keresztül, akkor jobban látszik.
Azt is észrevettem, hogy ha állóhelyből indulok, akkor az első gázadásnál kinyom egy halvány korompamacsot, majd azonnal megszűnik. Ez korábban nem volt. Nyilván ez a program nem várja meg a t nyomás felépülését, hanem a gázpedál szenzortól (TPS) vezérelve hamarabb ad nagyobb befecskendezést. Ez is lehet egy ok, hogy jobban elindul állóhelyből. Aztán felépül a nyomás és egyáltalán nem füstöl.
Egyértelmű számomra, hogy befecskendezés mennyisége, együtt a nyomással meg van emelve egy kicsit, továbbá az emissziós normák miatti dolgok, pl. az említett induláskori kis kormocska is felül lett írva.
Máshogy nem lehet.
Ha az ember nyomja, akkor többet fogyaszt, ha részterhelésen mész, akkor akár kevesebbet is fogyaszthat, ez nem kizárt.
Szerintem ez nem olyan egyszerü mint ahogyan itt leirod a müveletet.
Nekem kisebb lett a fogyim és sokkal dinamikusabba lett a gépem, de hozzáteszem hogy még sokkal többet is ki lehetett volna hozni a kocsibol, de én és szerintem még a legtöbb tulaj is ésszerü határokon belül akar maradni a tartosság miatt.
Nekem is lehett volna extrém progit irni, amint nagyon sok ember szvsz meg is tesz és lehet hogy a Te gépeden is többet huztak mint általában szoktak, de mint irtad füstöl is ahogy kell.
Én inkább nem akarom elvenni a gázt ha jönnek mögöttem ,hogy ne azt nézzék hogyan füstöl egy uj kocsi.
Egyébként a régi 90-esemre ugy tettek emailban kapott progit kétszer ennyiért hogy aki csinálta annak fogalma sem volt hogy miben változtattak a tuningprogiban az eredetihez képest. Ment is mint a barom, meg füstölt is elég rendesen, amikor szoltam neki kb egy hét mulva hogy állitani kellene valamit hogy mégse huzzak akkora csikot azt mondta hogy nem lehet változtatni rajt semmit, vagy ujra 80rugo és kapok egy másik progit.
Segitökész volt a csávo nagyon!!!
A szombathelyi srác is tudna irni biztosan olyat hogy többet egyen a kocsi, és erösebb is lenne akkor az is biztos, csak kérni kellene.
Szerintem tökéletes munkát végez, de vannak magyobb igényü gépkocsitulajdonosok is.