Én sajnos nem tudok különbséget tenni tüzelőanyagok között mert fakéz-faláb vagyok, de javasolom mindenkinek, hogy menjen ki a határ túloldalára végig 140-160 (erősebbek még gyorsabban) között haladva az M1-esen és ne tankoljon és érezni fogja, hogy a határ túloldalán már jobban megy a kocsi.
Én nem hiszek a "nyugaton jobb az üzemanyag" általánosan elfogadott nézetben. Sokat vagyok külföldön, sőt egyszer a versenymotoromba is hoztam 20 litert Ausztriából, de semmit nem éreztem. Ez az én meglátásom.
Nem mindenhová ugyanazt az anyagot szállítják. Hozzánk, ide a nyugati határszélre az osztrák finomítóból jön az anyag, ez a tuti - próbáltam ! Nem a fogyasztás csökken, hanem előbb melegszik a motor, nem kopog annyira azzal a dízeles kopogással hidegen sem, más a motorhang melegen is, és dinamikusabbnak tűnik az autó kicsit.
Szóval, aki nem a határszélen van, az nem ezt az anyagot kapja, hanem a MOL finomítóból származó dízelt + OMV adalékot, ami nem ugyan azt eredményezi érdekes módon. :)
Próbáltam a szlovák gázolajat (Párkánynál tankoltam), az is jobb volt mint az itthoni.
Itt is mint a chippeknél az anyagár nem éri el az ezer forintot, itt is a know-how-t kell megfizetni. És mivel se időm meg se kedvem elektronikákat forrasztgatni ezért ki kell fizetni.....
"mérik a befecskendezési idő hosszát (nem mechanikus adagolónál az ámítógép tudja), tudják az üzemanyagnyomást (mert persze be van állítva gyárilag) és az átfolyási kerestmetszetet és a három érték megfelelő szorzata adja ki a pill. fogyasztást"
Aha! de itt a nyomás állandó mivel pl 150-baron nyit a csúcs, a bef. idő is állanadó szóval az adagolósoknál nem igy mér. Ez amit leirtál a benzines injektorosra és a common rail dieselekre igaz. Az elektronikus adagolós autóknál máshogy megy, az biztos hogy az egyik a gázpedál állásának a jele.
A fogyasztáshoz (illetve annak méréséhez) szólnék hozzá.
Többféle képpen is tudnak fogyit mérni:
1: a leg egyszerűbb: egy mechanikus átfolyásmérővel mérik a tankból kiszívot és oda visszafolyt gázolaj különbségét. A különbség lesz a valóban elégetett üa. mennyiség. Ebből egy egyszerű műveletsorral visszakaphatod a pill. fogyasztást.
2: mérik a befecskendezési idő hosszát (nem mechanikus adagolónál az ámítógép tudja), tudják az üzemanyagnyomást (mert persze be van állítva gyárilag) és az átfolyási kerestmetszetet és a három érték megfelelő szorzata adja ki a pill. fogyasztást. Ha chippelés után felhúzzák a nyomást, akkor arról az ámítógép nem tud (hiszen ha tudna, visszaszabályozna), így a régi, kisebb nyomásértékkel számol, ami kevesebb fogyit ad. Elméletben.
Az autógyártók ezt a 2 módszert használják. Ha valakinek átfolyós rendszerű a mérése, annak chipelés után is a valós értéket fogja mérni. Ha nem átfolyós, akkor van az hogy a visszaosztott érték és a kiírt érték különböző.
A szakdogámat ebből írtam, azrt vagyok tájékozott a dologban. Készítettem egy brenyás (fúú de gáz!!) Omegába egy utólagos ámítógépet, és ott az injektor nyitásidőt használtam alapjelnek.
Aki a prémium benyát beszívta az tényleg egy barom. Ha a szakirodalmat megolvassa az ember akkor mingyá' tudja, hogy vagy 5000 m fölé kell menni és vagy a dugattyúnak kell közelebb menni a hengerfej felső pontjához, hogy legyen értelme ennek az egész 100-as benya mizériának. :)))
A gázolaj viszont más. Azt hittem hogy a drágábbiknak magasabb a cetánszáma és még számoltam olyan adalékkal is, amelytől valamelyest kultúráltabb lesz a motor járása, de ilyen nem történt. Ha valakit érdekel a véleményem, akkor szerintem a drágább csőből ugyanaz folyik mint az olcsóból. :))
"beszélgetni" BMW esetén mindennel (dme/dde, váltó, airbag, riaszto, klima, komfortmodul stb stb stb) , Opel esetén szerintem csak a motorelektronikával tud. Hibatároló megtekintése, üritése stb.
Sajnos opelnél nemtom van e valami tipusspecifikus program amivel bűvölheted, körül kell nézni külföldi fórumokon stb.
Bezzeg a vw-sek, vag-com-mal az utolso relét is tudják csesztetni, bár az sem fenékig tejfel, erről "mgy" tudna mesélni :-)
Próbáltam. 10%-ot, amennyivel kb. többe kerül semmiképp nem jelent. Szerintem 1-et sem, de már az első pont miatt nem éri meg tankolni... :)
Vmelyik autós újságban tesztelték a "prémium" benzineket. 0 különbség volt az eredmény.
Ez mind nagyon-nagyon jól hangzik.... Szólj, ha Neked aktuális. Számom megy mailban.
A carsoftnál a "beszélgetés" interaktivitásra utal, tehát lehet a kocsit kicsit faragni?(gondolok itt a hibakódtároló ürítésre, tempomat, rádió,...stb beállításokra)
szervíz: a sokbeállós csilivili szervízektől irtózom, egyből összerázkódik a pénztárca a zsebemben ha ilyet látok :D. Üdítő kivétel az ebben a topikban korábban emlegetett gödöllői Papp műhely volt eddig.
Én most kipróbáltam szép sorban a kutaknál reklámozott csoda diesel anyagokat és bátran állíthatom, hogy sem többet sem gyorsabban nem autóztam velük. Szerintem csak placebót vesz az ember azért a literenkénti kb. +30 Ft-ért. Más is próbálta?
Ha már itthon vagy, csörgess meg, visszahívlak! Szeretnék Veled beszélni teljesítmény-növelés :) ügyben.
PittiTds:
Mikor tudnál lejönni Szegedre úgy, hogy A_Feri is itthon legyen? Szerelni kellene (most _még_ nem chipelés), én már megkérdeztem A_Feritől, és igent mondott a szerszámhasználatra. :) Az elektronikai műhelyedet is hozd magaddal. :) Ha holnap 18:00 után felhívlak, az OK?
A gyárak nyilván elzárkóznak a módosított ECM szoftverektől, hiszen nem kontrollálható, hogy melyik mit csinál. Lehet, hogy jó, lehet, hogy 10e km alatt csapágyasra hajtja a motort és kirepül a turbo a kipufogócsövön. :-) Ki tesz különbséget?
Ettől azonban egy jól módosított szoftver még lehet jó. (úgy értem, nem befolyásolja a motor élettartamát jelentősen, de a motor erősebb, jobban viselkedik, jobb karakterisztikájú.)
Ha ezt a műszaki indokolást egyik tanítványom írta volna, nem biztos, hogy megkapta volna a kettest! :-)
Aki írta, az nem tudja mi a különbség az időegység alatti tömegáram és a légsebesség között, valamint nem tudja, hogy a nyomaték és a teljesítmény között van összefüggés, tehát olyan nincs, hogy a nyomatékot valami növeli adott fordulaton, de a teljesítményt nem.
Az egész szöveg egy elég műszakiaskodó maszlag, ez az én magán véleményem.
Mindenfele utagos bedugos box-okrol : Epp nezegettem tegnap a BOSCH ESI TRONIC programot (hivatalos bosch szervizinformacios dvd, minden hivatalos bosch muhelyben van ilyen ) a szervizinformaciok resznel(meg a 324 TD-nel is ) volt egy leiras amiben az ilyen utolagos kutyokrol ertesitett mindenkit az anya ceg amelyben felhivta a szervizesek figyelmet hogy ha valaki ilyennel talalkozik akkor haladektalanul kozolje az ugyfellel hogy a gari mindenre megszunik (meg a vegzett munkara is) mert ez az eszkoz oly modon avatkozik be a szallitasi mennyisegekbe hogy a Bosch nem vallal garanciat az ebbol eredo karokert mivel ezek a rendszerek nem erre lettek kifejlesztve. Es kifejezetten karos a hatasuk. Majd kinyomtatom es feldobom ide. Minden esetre erdekes. A chiptunigrol vagy program valtoztatasrol nem volt szo benne csak az utolagosan bedughato kutyukrol.
Attól függ mit nevezünk szerviznek, ha csilivili többálásos autószerelő tanoncoktól hemzsegő szervizre gondolsz, akkor nem.
BMW topicban nem sokat fogsz talállni, nincs közzétéve, az autómba kerül majd a prototipus. Majd szólok ha megvan. Meg a tds-t ugyis "Dunára néző" -nek tartják arrafelé :-)))
Elkészült viszont az interface kábel a carsoft-hoz, a napokban kapom meg. A carsoft egy progi ami bmw ecu-jával tud "beszélgetni". Esetleg valamikor rádughatjuk az autódra. elvileg mennie kell, mert bmw ecu van abban is.
Ha megy akkor akár meg is vehetsz egy példányt és otthon rádughatod a laptopot :-)
Van benne igazság, noha szerintem itt nem erről volt szó, hanem valakire rámelegítetek valami nagy dumával (marketing!) egy olcsóbb árut nagy pénzért.
Sok oldalról lehet megközelíteni a szavatossági jogok érvényesítését kis hazánkban, van egy kis kavarodás az eu-s és a magyar szavatossági jogok és fogyasztóvédelmi törvények között, ne merüljünk ebbe bele.