Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mgy Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4313
Vicceltem csak. Slovnaft = MOL. (majdnemegyenlő jelem sajnos nincs... :) )
Előzmény: Stunt62510 (4312)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4312

Én sajnos nem tudok különbséget tenni tüzelőanyagok között mert fakéz-faláb vagyok, de javasolom mindenkinek, hogy menjen ki a határ túloldalára végig 140-160 (erősebbek még gyorsabban) között haladva az M1-esen és ne tankoljon és érezni fogja, hogy a határ túloldalán már jobban megy a kocsi.

Én nem hiszek a "nyugaton jobb az üzemanyag" általánosan elfogadott nézetben. Sokat vagyok külföldön, sőt egyszer a versenymotoromba is hoztam 20 litert Ausztriából, de semmit nem éreztem. Ez az én meglátásom.

Előzmény: mgy (4309)
mzdude Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4311
A Shellnél annak az új gázolajnak állítólag 70-es a cetánja a normál 50 helyett. Az már megvolt?
Előzmény: Tvnet_Sanya (4297)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4310
manti: pl 2 ütemű trabi, naon faintos kis átfolyásmérő van benne, és ahogy ismerlek gyártassz is hozzá ecu-t...:)))))))
Előzmény: manta-z (4308)
mgy Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4309
Tankoltam én is Slovnaft Tempo Dízelt. Sokkal ugyanazabb volt, mint az itthoni... :-)))
Előzmény: monyesz (4307)
manta-z Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4308

Hali!

 

Tudnál nekem pédát mondani, hogy honnan szerezzek ilyen átfolyásmérőt? vagy melyik márkában használják?

 

Előre is köszi!

Előzmény: UNO TD (4301)
monyesz Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4307

OMV Alpesi dízelhez !

Nem mindenhová ugyanazt az anyagot szállítják. Hozzánk, ide a nyugati határszélre az osztrák finomítóból jön az anyag, ez a tuti - próbáltam ! Nem a fogyasztás csökken, hanem előbb melegszik a motor, nem kopog annyira azzal a dízeles kopogással hidegen sem, más a motorhang melegen is, és dinamikusabbnak tűnik az autó kicsit.

Szóval, aki nem a határszélen van, az nem ezt az anyagot kapja, hanem a MOL finomítóból származó dízelt + OMV adalékot, ami nem ugyan azt eredményezi érdekes módon. :)

Próbáltam a szlovák gázolajat (Párkánynál tankoltam), az is jobb volt mint az itthoni.

Előzmény: A6Q (4298)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4306

oslagbar

 

10k körüli összeg....

Itt is mint a chippeknél az anyagár nem éri el az ezer forintot, itt is a know-how-t kell megfizetni. És mivel se időm meg se kedvem elektronikákat forrasztgatni ezért ki kell fizetni.....

 

 

 

 

 

Előzmény: oslagbar (4300)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4305
javitok: a bef idő változik...a kraft mennyiségétől függ.
Előzmény: BMW Power (4304)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4304

UNO !

 

"mérik a befecskendezési idő hosszát (nem mechanikus adagolónál az ámítógép tudja), tudják az üzemanyagnyomást (mert persze be van állítva gyárilag) és az átfolyási kerestmetszetet és a három érték megfelelő szorzata adja ki a pill. fogyasztást"

 

Aha! de itt a nyomás állandó mivel pl 150-baron nyit a csúcs, a bef. idő is állanadó szóval az adagolósoknál nem igy mér. Ez amit leirtál a benzines injektorosra és a common rail dieselekre igaz. Az elektronikus adagolós autóknál máshogy megy, az biztos hogy az egyik a gázpedál állásának a jele.

 

Előzmény: UNO TD (4301)
A_Feri Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4303

Hali

 

Mélemet megkaptad???

 

FEri

Előzmény: Tvnet_Sanya (4302)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4302
Értelek. A nagyobb hidegekben lehet előnye. Ok! Decemberben ismét megprószálom. :)
Előzmény: A6Q (4298)
UNO TD Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4301

Hi!!

 

A fogyasztáshoz (illetve annak méréséhez) szólnék hozzá.

Többféle képpen is tudnak fogyit mérni:

1: a leg egyszerűbb: egy mechanikus átfolyásmérővel mérik a tankból kiszívot és oda visszafolyt gázolaj különbségét. A különbség lesz a valóban elégetett üa. mennyiség. Ebből egy egyszerű műveletsorral visszakaphatod a pill. fogyasztást.

2: mérik a befecskendezési idő hosszát (nem mechanikus adagolónál az ámítógép tudja), tudják az üzemanyagnyomást (mert persze be van állítva gyárilag) és az átfolyási kerestmetszetet és a három érték megfelelő szorzata adja ki a pill. fogyasztást. Ha chippelés után felhúzzák a nyomást, akkor arról az ámítógép nem tud (hiszen ha tudna, visszaszabályozna), így a régi, kisebb nyomásértékkel számol, ami kevesebb fogyit ad. Elméletben.

Az autógyártók ezt a 2 módszert használják. Ha valakinek átfolyós rendszerű a mérése, annak chipelés után is a valós értéket fogja mérni. Ha nem átfolyós, akkor van az hogy a visszaosztott érték és a kiírt érték különböző. 

A szakdogámat ebből írtam, azrt vagyok tájékozott a dologban. Készítettem egy brenyás (fúú de gáz!!) Omegába egy utólagos ámítógépet, és ott az injektor nyitásidőt használtam alapjelnek.

 

Előzmény: Stunt62510 (4267)
oslagbar Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4300

Ki csinálta neked a kábelt és mennyibe került?

Keresgéltem a neten, de nem letem semmi "megfizethető" megoldást.

Előzmény: BMW Power (4288)
Dínó Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4299

OK, ha megérkezik a kábeled szólj, megnézzük mennyire BMW az Opelem :)))))

 

Egyébként szerinted ugyanaz a dugó kell mindkettőhöz?

Előzmény: BMW Power (4296)
A6Q Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4298

Én az OMV alpesi dízelt próbáltam télen-tavasszal.

Szerintem könnyebben indult vele.

De mivel nem 1bites (van gáz-nincs gáz) állásban használom a kocsit, menetteljesítményeket nem tudok.

Előzmény: Tvnet_Sanya (4297)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4297

Aki a prémium benyát beszívta az tényleg egy barom. Ha a szakirodalmat megolvassa az ember akkor mingyá' tudja, hogy vagy 5000 m fölé kell menni és vagy a dugattyúnak kell közelebb menni a hengerfej felső pontjához, hogy legyen értelme ennek az egész 100-as benya mizériának. :)))

A gázolaj viszont más. Azt hittem hogy a drágábbiknak magasabb a cetánszáma és még számoltam olyan adalékkal is, amelytől valamelyest kultúráltabb lesz a motor járása, de ilyen nem történt. Ha valakit érdekel a véleményem, akkor szerintem a drágább csőből ugyanaz folyik mint az olcsóból. :)) 

Előzmény: mgy (4295)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4296

Dino

 

"beszélgetni" BMW esetén mindennel (dme/dde, váltó, airbag, riaszto, klima, komfortmodul stb stb stb) , Opel esetén szerintem csak a motorelektronikával tud. Hibatároló megtekintése, üritése stb.

Sajnos opelnél nemtom van e valami tipusspecifikus program amivel bűvölheted, körül kell nézni külföldi fórumokon stb.

Bezzeg a vw-sek, vag-com-mal az utolso relét is tudják csesztetni, bár az sem fenékig tejfel, erről "mgy" tudna mesélni :-)

 

 

 

 

Előzmény: Dínó (4294)
mgy Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4295
Próbáltam. 10%-ot, amennyivel kb. többe kerül semmiképp nem jelent. Szerintem 1-et sem, de már az első pont miatt nem éri meg tankolni... :)
Vmelyik autós újságban tesztelték a "prémium" benzineket. 0 különbség volt az eredmény.
Előzmény: Tvnet_Sanya (4293)
Dínó Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4294

Ez mind nagyon-nagyon jól hangzik.... Szólj, ha Neked aktuális. Számom megy mailban.

 

A carsoftnál a "beszélgetés" interaktivitásra utal, tehát lehet a kocsit kicsit faragni?(gondolok itt a hibakódtároló ürítésre, tempomat, rádió,...stb beállításokra)

 

szervíz: a sokbeállós csilivili szervízektől irtózom, egyből összerázkódik a pénztárca a zsebemben ha ilyet látok :D. Üdítő kivétel az ebben a topikban korábban emlegetett gödöllői Papp műhely volt eddig.

Előzmény: BMW Power (4288)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4293
Én most kipróbáltam szép sorban a kutaknál reklámozott csoda diesel anyagokat és bátran állíthatom, hogy sem többet sem gyorsabban nem autóztam velük. Szerintem csak placebót vesz az ember azért a literenkénti kb. +30 Ft-ért. Más is próbálta?
leon727 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4292

A_Feri:

Ha már itthon vagy, csörgess meg, visszahívlak! Szeretnék Veled beszélni teljesítmény-növelés :) ügyben.

 

PittiTds:

Mikor tudnál lejönni Szegedre úgy, hogy A_Feri is itthon legyen? Szerelni kellene (most _még_ nem chipelés), én már megkérdeztem A_Feritől, és igent mondott a szerszámhasználatra. :) Az elektronikai műhelyedet is hozd magaddal. :) Ha holnap 18:00 után felhívlak, az OK?

 

Leon727

Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4291

A gyárak nyilván elzárkóznak a módosított ECM szoftverektől, hiszen nem kontrollálható, hogy melyik mit csinál. Lehet, hogy jó, lehet, hogy 10e km alatt csapágyasra hajtja a motort és kirepül a turbo a kipufogócsövön. :-) Ki tesz különbséget?

Ettől azonban egy jól módosított szoftver még lehet jó. (úgy értem, nem befolyásolja a motor élettartamát jelentősen, de a motor erősebb, jobban viselkedik, jobb karakterisztikájú.)

Előzmény: PittiTds (4289)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4290

Spirex

Ha ezt a műszaki indokolást egyik tanítványom írta volna, nem biztos, hogy megkapta volna a kettest! :-)

Aki írta, az nem tudja mi a különbség az időegység alatti tömegáram és a légsebesség között, valamint nem tudja, hogy a nyomaték és a teljesítmény között van összefüggés, tehát olyan nincs, hogy a nyomatékot valami növeli adott fordulaton, de a teljesítményt nem.

Az egész szöveg egy elég műszakiaskodó maszlag, ez az én magán véleményem.

 

Előzmény: atiTDI (4286)
PittiTds Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4289

Mindenfele utagos bedugos box-okrol : Epp nezegettem tegnap a BOSCH ESI TRONIC programot (hivatalos bosch szervizinformacios dvd, minden hivatalos bosch muhelyben van ilyen ) a szervizinformaciok resznel(meg a 324 TD-nel is ) volt egy leiras amiben az ilyen utolagos kutyokrol ertesitett mindenkit az anya ceg amelyben felhivta a szervizesek figyelmet hogy ha valaki ilyennel talalkozik akkor haladektalanul kozolje az ugyfellel hogy a gari mindenre megszunik (meg a vegzett munkara is) mert ez az eszkoz oly modon avatkozik be a szallitasi mennyisegekbe hogy a Bosch nem vallal garanciat az ebbol eredo karokert mivel ezek a rendszerek nem erre lettek kifejlesztve. Es kifejezetten karos a hatasuk. Majd kinyomtatom es feldobom ide. Minden esetre erdekes. A chiptunigrol vagy program valtoztatasrol nem volt szo benne csak az utolagosan bedughato kutyukrol.

 

Pitti

BMW Power Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4288

Dino

 

Attól függ mit nevezünk szerviznek, ha csilivili többálásos autószerelő tanoncoktól hemzsegő szervizre gondolsz, akkor nem.

 

BMW topicban nem sokat fogsz talállni, nincs közzétéve, az autómba kerül majd a prototipus. Majd szólok ha megvan. Meg a tds-t ugyis "Dunára néző" -nek tartják arrafelé :-)))

Elkészült viszont az interface kábel a carsoft-hoz, a napokban kapom meg. A carsoft egy progi ami bmw ecu-jával tud "beszélgetni". Esetleg valamikor rádughatjuk az autódra. elvileg mennie kell, mert bmw ecu van abban is.

Ha megy akkor akár meg is vehetsz egy példányt és otthon rádughatod a laptopot :-)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Dínó (4277)
Danika77 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4287

ismerlek hát :)))

abba nem lesz,de a puntoba jol működik.

Előzmény: atiTDI (4286)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4286

Ismersz...:))))

Lesz abban is spirex? Aki nem tudná danika nagy spirex hívő..:)) www.spirex.hu

Előzmény: Danika77 (4285)
Danika77 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4285

szinte sejtettem,hogy irsz valami elméset,de meg kell hogy nyugtassalak hitelre veszem az autot.

Előzmény: atiTDI (4283)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4284

Van benne igazság, noha szerintem itt nem erről volt szó, hanem valakire rámelegítetek valami nagy dumával (marketing!) egy olcsóbb árut nagy pénzért.

 

Sok oldalról lehet megközelíteni a szavatossági jogok érvényesítését kis hazánkban, van egy kis kavarodás az eu-s és a magyar szavatossági jogok és fogyasztóvédelmi törvények között, ne merüljünk ebbe bele.

Előzmény: Danika77 (4282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!