Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

UNO TD Creative Commons License 2004.11.14 0 0 4374

Szia manta_z!!

Valószínűleg összekevertél Uno 1.4TD barátommal, mert vele beszélhettél az említett dolgot.

Azt hiszem, mindenki jobban fog járni, ha választok egy olyan nick nevet, ami teljesen egyedi. Így elkerüljük a félreértéseket.

 

Előzmény: manta-z (4350)
UNO TD Creative Commons License 2004.11.14 0 0 4373

Hi!!

 

   Hogy sikerült a faragás? Benne van a gépbe az új moci? Tudod, mi kellene nekem? Egy pirítórelay, mert az enyém val'szeg besz@rt most az előbb. Van olcsójért?

   Hogy megy a szekér a nagy szívvel?

Üdv...

Előzmény: fiat uno 1.4td (4348)
vwgery Creative Commons License 2004.11.14 0 0 4372

Régebben az enyém is ette a vizet (1.6D), mondtam a szerelőnek hogy szét kell kapni a motort, de aztán kiderült, hogy csak a víztartályt kell cserélni, mert ott engedte el a vizet, nem kell mindig a legrosszabbra gondolni. Bár ha habos az olaj az nem a legjobb jel.

 

Más: nem tudja valaki a gödöllői dízel-tuning műhely címét telszámát? Régebben olvastam itt hogy foglalkoznak motorcserével is, jó lenne egy 90-110 lovas 1.9-est belerakni.

Előzmény: no_holy_shit (4366)
HDImi Creative Commons License 2004.11.14 0 0 4371

Stunt62510

 

Felhivom a figyelmeteket arra, hogy a srác olvassa a ezt a forumot, még annak idején én mutattam meg neki, be is lett téve a kedvencek közé, csak szerintem nincs ideje hozzászolni.

Egyébként amikor beleolvasott jokat nevetett egy-két hozzászoláson.

 

HDImi

Előzmény: Stunt62510 (4368)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4370

Nem azért mert az egyetemen majdnem kib*sztak szabályozástechnikából, hanem, mert mi van, ha nem működik a turbonyomást szabályzó szolenoid és a turbo "megszalad"? Láttunk már ilyet, a járókerék föld körüli pályára áll. Ha a nyomásszabályzás egy rugó(erő), az csak akkor megy tönkre, ha tönkretesszük.

15 év múlva jönnek majd a kontakthibák...

Előzmény: whoa (4369)
whoa Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4369

"Rémisztő, hogy mindent az elektronika szabályoz. Én nem szeretem az ilyet... :-)" :-)))))

 

miért? :-) nem szereted a mikrokontrolleres szabályozási köröket? ;-)))))))

pedig jópofa dolgok azok! ;-)

Előzmény: Stunt62510 (4368)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4368

A srác mindig korrekt, de most 3.5 órát késett... :-(

 

Megmutatta a programot, hogy grafikusan hogyan lehet nyomásokat, tüzelőanyag mennyiségeket variálni, nagyon érdekes. Mondjuk nem kommentálta, csak megmutatta. Továbbra is állítom, hogy vagy nem akarja elmagyarázni mit és miért módosítanak, vagy nem tudja ő sem, csak valaki (barátja?) által módosított programokat tölt fel.

 

Jól látszott, hogy a t nyomást megemelik olyan 20-25%-kal és arányaiban ehhez teszik a tüzelőanyagot, figyelve arra, hogy ne legyen túl sok, ne füstöljön a gép. A nyomást a solenoid szabályozza pwm jellel, mint azt tudjuk már. :-( Az is látszott, hogy 4000 felett a nyomás csökken...

 

Beigazolódott, hogy csodák nincsenek, (milyen érdekes!) csak nagyobb nyomással és több tüzelőanyaggal tud a motor nagyobb teljesítményt leadni.

 

Azt is láttam, hogy abban is igazam volt, hogy azért lehet az autóval jobban kilőni álló helyből, mert a befecskendező nem "várja meg" amíg a szívócsőben felépül a nyomás (turbó késedelmi idő), hanem rögtön menniységet növel és ez indulásnál egy füstpamacsot okoz. Innen a nyomás hamar felépül, a solenoid a pwm jellel szinte állandó értéken tartja (gyakorlatilag egyre többet kell lefújnia, mert a fordulat (így a kipu gáz tömegáram) nő.

 

Rémisztő, hogy mindent az elektronika szabályoz. Én nem szeretem az ilyet... :-)

Előzmény: podani (4367)
podani Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4367
Örülök hogy a végére sikerült megoldani, azért ez korrekt hozzáállás volt a sráctól...
Előzmény: Stunt62510 (4364)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4366
najo persze ha a hfejnel fogy akkor tenyleg rosszabb lesz, de hat addig sem kell szetszedni meg hat addig legalabb kiderul hogy valoban ott fogy-e a viz vagy csak vhol elszivarog(mert hat nem igazan lehet eszrevenni hogy hol tunik el 0,5 liter 5ekm alatt...)
Előzmény: Stunt62510 (4365)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4365
Ha a hengerfejnél fogy, akkor nem fog így megállni, egyre többet fog enni és forralni is fogja.
Előzmény: no_holy_shit (4363)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4364

Megcsinálta a szombathelyi srác az autómat, már nem tilt le és ugyanolyan jól megy, nem érzek különbséget. Kb. fél literrel fogyaszt többet, de dinamikusabban is közlekedek vele, mint gyári állapotban.

Rátöltött egy másik, picit módosított programot, teljes terhelésen kicsit visszavett a t nyomásból.

Jó, hogy belevágtam, ez igy egy másik autó.

 

(Majd kérdezzetek meg, amikor nyugvó csapágysort cserélek és a turbo darabjait piszkálom az intercoolerből kifelé... ;-) )

no_holy_shit Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4363

kalala

 

szerintem 0,5l viz 5000ekm alatt nem sok. szerintema hfej szetboritasa bonyolultabb mint evente 2-3 liter ioncserelt viz+fagyalo beleontese

/OFF benzines ON kocsin mi is igy csinlajuk mar jo ideje/

Előzmény: kalala (4362)
kalala Creative Commons License 2004.11.13 0 0 4362
Már nyugtatom magam a hf-el kapcsolatban. Max ha xar veszek egy gtd hf-et turbóval. Ez rámegy nem??? vagy nincs is külömbség??? Off: Hamvasattal találkoztam és azt mondta hogy néha olvassa a fórumot csak nem szól hozzá. Jelenleg más fórumokon megtalálható. valami robogó fórumon. asszem. on
Előzmény: MECSI (4361)
MECSI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4361
Hamvasatrol tud valaki valamit? nagyon eltunodott.
MECSI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4360
Hali KALALA

Ha mondjuk akkor boldog leszel? Igyis meg ugyis szett kell ramolni, de ha neked ugy jobb akkor ringasd magad. En a helyedben pszichikailag felkeszulnek a hengerrfejre, mert ha tomites akkor mily faxa meglepetes erhetJ

Előzmény: kalala (4353)
manta-z Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4359

Hát jó legyen az én kedvencem úgy is a csattogós falepke :)))

Előzmény: atiTDI (4357)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4358
Kisfiam fejezd be a topic szanaszét offolását... UFFF
atiTDI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4357
De a dömpert akkor is én fogom tologatni ebéd után a homokozóba bibibiiiiiii...:))
Előzmény: manta-z (4356)
manta-z Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4356

Ez is igaz,

de szerencsére azóta már egy 2 szer akkora vízhűtőm van negyed annyi vízkő tartalommal és a főtengelykopogás is megszűnt mióta vettem tőled új porlasztócsúcsokat :-))))

bebebebeeeee

és az én aapukám sokkal erősebb mint a tiééédd

Előzmény: atiTDI (4355)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4355
ami igaz az igaz, volt ilyen pillanat, de az csak a véletlen műve lehet..:)) Én hülye még képes voltam 70-80al ledöcögni Kalocsára, mert vártam ezt a faxt mer folyton forrt a vize, épp a csapágyakat hallotta kolompolni, bleeeeeeeeeeeeeee...:)))))
Előzmény: manta-z (4354)
manta-z Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4354

A 7,2 sec úgy jött ki, hogy 1,5 bar turbo nyomás és a létező legrövidebb benzines hátsó híd így viszont 165 km/h a végsebesség. A motoron van 2 olajkiállás gyárilag ami le van dugózva onnan jön az olaj a turbóhoz. Dugattyúhűtés :-)))) az minek. Megígértem magamnak nem fogok padlógázzal tartósan 5000 es fordulaton menni úgyhogy attól inkább eltekintettem. Inkább csak gyorsításokra, gyorsulásokra használom azt meg röhögve kibírja így is. Azért hogy jobban aludjak még öntöttem bele egy flaska prolongot is :)))). A motorn gyakorlatilag minden gyári szívó összekötve egy parasztgenerállal ami minőségi alkatrészekből lett megcsinálva (gyűrű, csapágy, hfej)

 

atiTDI

 

Te haggyad meg a májadat az alkoholnak nem elég, hogy Kalocsán 1 bárral rád vertem 2 századot :-)))))))

Azt sajnálom, hogy otthon maradt a 1,5 baros Drucklabda..............

Előzmény: kalala (4351)
kalala Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4353

ja még vmi!

 

A verda megevett fél liter vizet 5000 km alatt. Az olaj kicsit talán habos. A kipuff-ból nem jön kék füst. A víz nem olajos.

 

Mondjátok hogy csak tömítés és nem gátrepedés!!!!!!!!!!!!!

 

Ugye ez inkább tömítés?!

atiTDI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4352

Az a 7sec szvsz ugy jött ki hogy a stoppert is ő csinálta saját kezűleg..:))))

(fene a rossz májamba, de tényleg lemérhetnénk szabyk müszerével)

Előzmény: kalala (4351)
kalala Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4351

Hi!

Nem akarlak én sem piszkálni hülye kérdésekkel, de van egy 1.6-os szívó dieselem és érdekel a tuning. Az még ok hogy a turbót belefaragom de hogyan adtál neki olajnyomást a csapágyakhoz? A hengerfejen alakítottál? Olajsugár hűtést megoldottad vagy nem kell bele :-)?  A dacia papírszűrőtől jobb? :DDD na jó ez vicc volt de a többi érdekelne.

 

Amúgy naon teccik hogy valaki mit meg nem tesz. ezzel a 7 sec-el legyorsulnál egy 2000-es benyást is. ez teccik!!!

 

Előzmény: manta-z (4350)
manta-z Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4350

atiTDI!

 

Köszönöm ati, ismét bebízonyítottad, hogy országos cimborám vagy és bármikor számíthatok rád, de ez az érzés kölcsönös :-))))))

 

UnoTD

 

Megpróbálok gyártani akkor 2 ilyen trabantcuccból valamit, ha másnem vaskarikát. Mi van a vasaddal még gt20 van benne vagy visszatetted a 17 et? És az a nagy projekt indul be amit a múltkor meséltél nekem?  előre-hátra 1 cucc???

Előzmény: atiTDI (4349)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4349

manta-z:

Tudom hogy csak azért irod hogy nem értessz hozzá, hogy ne hívjon a sok balfaszjóska hogy építsél neki ezt-azt.

Akkor bereklámozlak ingyen.

Szóval manta-z épít xenon elektoronikát, motorvezérlőt, fából vaskarikát, de amiben a legprofibb, egy turbódieselből pikk-pakk csinál szívó dieselt...:))))))

Előzmény: manta-z (4342)
fiat uno 1.4td Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4348

szeva

 

én lennék az, azért is irtam mert nem tudtam össze rakni hogy te hivtál vagy létezne még egy dizel unos örült:))

eddig még senki nem turta rajtam kivül az unoját, legalábbis nem tudok rola.

ugyhogy rajta , ne csak én legyek.

ugy néz ki hogy már hétvégén elkezdödik a nagyátalakitás..:))

Előzmény: UNO TD (4347)
UNO TD Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4347

Szia Drusza!!

 

off

 

Hát, csak infót szeretnék a gépről/típusról, meg hátha tudjuk egymást segíteni. Szoktál az unoclub fórumába irogatni? Van ott egy unoguru és nem tudom h te lennél-e? Bp-i és most beszéltünk telcsin egy 1.9 TD upgrade-ről.

 

on

 

 

Előzmény: fiat uno 1.4td (4337)
UNO TD Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4346

A trabant cuccnál nincs a piacon profibb cucc!! :) De tényleg. Nagyon pontos és jó a felbontása.

Hát faszi, nem semmi a verda. Mármint az, amit güriztél vele. Engem a kollégáim már azért csesztetnek, mert a enyém le van ültetve, új hűtőrácsom van meg fólia. Hogy lehet ennyi f@szságra pénzt költeni? Ez az általános kérdés.

Egyébként azért kérdeztem, hogy villanyfan vagy-é, merthogy azt írták lejebb, hogy : a fogyimérőhöz építesz ECU-t? De mostmár értem, miért! :)

Előzmény: manta-z (4342)
podani Creative Commons License 2004.11.10 0 0 4345
Hát elég bénán sikeredett az a chiptuning az illetőnek, még jó hogy nem Superchip-et raktam bele...
Előzmény: Pugfan (4344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!