Hogy sikerült a faragás? Benne van a gépbe az új moci? Tudod, mi kellene nekem? Egy pirítórelay, mert az enyém val'szeg besz@rt most az előbb. Van olcsójért?
Régebben az enyém is ette a vizet (1.6D), mondtam a szerelőnek hogy szét kell kapni a motort, de aztán kiderült, hogy csak a víztartályt kell cserélni, mert ott engedte el a vizet, nem kell mindig a legrosszabbra gondolni. Bár ha habos az olaj az nem a legjobb jel.
Más: nem tudja valaki a gödöllői dízel-tuning műhely címét telszámát? Régebben olvastam itt hogy foglalkoznak motorcserével is, jó lenne egy 90-110 lovas 1.9-est belerakni.
Felhivom a figyelmeteket arra, hogy a srác olvassa a ezt a forumot, még annak idején én mutattam meg neki, be is lett téve a kedvencek közé, csak szerintem nincs ideje hozzászolni.
Egyébként amikor beleolvasott jokat nevetett egy-két hozzászoláson.
Nem azért mert az egyetemen majdnem kib*sztak szabályozástechnikából, hanem, mert mi van, ha nem működik a turbonyomást szabályzó szolenoid és a turbo "megszalad"? Láttunk már ilyet, a járókerék föld körüli pályára áll. Ha a nyomásszabályzás egy rugó(erő), az csak akkor megy tönkre, ha tönkretesszük.
A srác mindig korrekt, de most 3.5 órát késett... :-(
Megmutatta a programot, hogy grafikusan hogyan lehet nyomásokat, tüzelőanyag mennyiségeket variálni, nagyon érdekes. Mondjuk nem kommentálta, csak megmutatta. Továbbra is állítom, hogy vagy nem akarja elmagyarázni mit és miért módosítanak, vagy nem tudja ő sem, csak valaki (barátja?) által módosított programokat tölt fel.
Jól látszott, hogy a t nyomást megemelik olyan 20-25%-kal és arányaiban ehhez teszik a tüzelőanyagot, figyelve arra, hogy ne legyen túl sok, ne füstöljön a gép. A nyomást a solenoid szabályozza pwm jellel, mint azt tudjuk már. :-( Az is látszott, hogy 4000 felett a nyomás csökken...
Beigazolódott, hogy csodák nincsenek, (milyen érdekes!) csak nagyobb nyomással és több tüzelőanyaggal tud a motor nagyobb teljesítményt leadni.
Azt is láttam, hogy abban is igazam volt, hogy azért lehet az autóval jobban kilőni álló helyből, mert a befecskendező nem "várja meg" amíg a szívócsőben felépül a nyomás (turbó késedelmi idő), hanem rögtön menniységet növel és ez indulásnál egy füstpamacsot okoz. Innen a nyomás hamar felépül, a solenoid a pwm jellel szinte állandó értéken tartja (gyakorlatilag egyre többet kell lefújnia, mert a fordulat (így a kipu gáz tömegáram) nő.
Rémisztő, hogy mindent az elektronika szabályoz. Én nem szeretem az ilyet... :-)
najo persze ha a hfejnel fogy akkor tenyleg rosszabb lesz, de hat addig sem kell szetszedni meg hat addig legalabb kiderul hogy valoban ott fogy-e a viz vagy csak vhol elszivarog(mert hat nem igazan lehet eszrevenni hogy hol tunik el 0,5 liter 5ekm alatt...)
Megcsinálta a szombathelyi srác az autómat, már nem tilt le és ugyanolyan jól megy, nem érzek különbséget. Kb. fél literrel fogyaszt többet, de dinamikusabban is közlekedek vele, mint gyári állapotban.
Rátöltött egy másik, picit módosított programot, teljes terhelésen kicsit visszavett a t nyomásból.
Jó, hogy belevágtam, ez igy egy másik autó.
(Majd kérdezzetek meg, amikor nyugvó csapágysort cserélek és a turbo darabjait piszkálom az intercoolerből kifelé... ;-) )
Már nyugtatom magam a hf-el kapcsolatban. Max ha xar veszek egy gtd hf-et turbóval. Ez rámegy nem??? vagy nincs is külömbség???
Off:
Hamvasattal találkoztam és azt mondta hogy néha olvassa a fórumot csak nem szól hozzá. Jelenleg más fórumokon megtalálható. valami robogó fórumon. asszem.
on
Hali KALALA
Ha mondjuk akkor boldog leszel? Igyis meg ugyis szett kell ramolni, de ha neked ugy jobb akkor ringasd magad. En a helyedben pszichikailag felkeszulnek a hengerrfejre, mert ha tomites akkor mily faxa meglepetes erhetJ
de szerencsére azóta már egy 2 szer akkora vízhűtőm van negyed annyi vízkő tartalommal és a főtengelykopogás is megszűnt mióta vettem tőled új porlasztócsúcsokat :-))))
ami igaz az igaz, volt ilyen pillanat, de az csak a véletlen műve lehet..:)) Én hülye még képes voltam 70-80al ledöcögni Kalocsára, mert vártam ezt a faxt mer folyton forrt a vize, épp a csapágyakat hallotta kolompolni, bleeeeeeeeeeeeeee...:)))))
A 7,2 sec úgy jött ki, hogy 1,5 bar turbo nyomás és a létező legrövidebb benzines hátsó híd így viszont 165 km/h a végsebesség. A motoron van 2 olajkiállás gyárilag ami le van dugózva onnan jön az olaj a turbóhoz. Dugattyúhűtés :-)))) az minek. Megígértem magamnak nem fogok padlógázzal tartósan 5000 es fordulaton menni úgyhogy attól inkább eltekintettem. Inkább csak gyorsításokra, gyorsulásokra használom azt meg röhögve kibírja így is. Azért hogy jobban aludjak még öntöttem bele egy flaska prolongot is :)))). A motorn gyakorlatilag minden gyári szívó összekötve egy parasztgenerállal ami minőségi alkatrészekből lett megcsinálva (gyűrű, csapágy, hfej)
atiTDI
Te haggyad meg a májadat az alkoholnak nem elég, hogy Kalocsán 1 bárral rád vertem 2 századot :-)))))))
Azt sajnálom, hogy otthon maradt a 1,5 baros Drucklabda..............
Nem akarlak én sem piszkálni hülye kérdésekkel, de van egy 1.6-os szívó dieselem és érdekel a tuning. Az még ok hogy a turbót belefaragom de hogyan adtál neki olajnyomást a csapágyakhoz? A hengerfejen alakítottál? Olajsugár hűtést megoldottad vagy nem kell bele :-)? A dacia papírszűrőtől jobb? :DDD na jó ez vicc volt de a többi érdekelne.
Amúgy naon teccik hogy valaki mit meg nem tesz. ezzel a 7 sec-el legyorsulnál egy 2000-es benyást is. ez teccik!!!
Köszönöm ati, ismét bebízonyítottad, hogy országos cimborám vagy és bármikor számíthatok rád, de ez az érzés kölcsönös :-))))))
UnoTD
Megpróbálok gyártani akkor 2 ilyen trabantcuccból valamit, ha másnem vaskarikát. Mi van a vasaddal még gt20 van benne vagy visszatetted a 17 et? És az a nagy projekt indul be amit a múltkor meséltél nekem? előre-hátra 1 cucc???
Tudom hogy csak azért irod hogy nem értessz hozzá, hogy ne hívjon a sok balfaszjóska hogy építsél neki ezt-azt.
Akkor bereklámozlak ingyen.
Szóval manta-z épít xenon elektoronikát, motorvezérlőt, fából vaskarikát, de amiben a legprofibb, egy turbódieselből pikk-pakk csinál szívó dieselt...:))))))
Hát, csak infót szeretnék a gépről/típusról, meg hátha tudjuk egymást segíteni. Szoktál az unoclub fórumába irogatni? Van ott egy unoguru és nem tudom h te lennél-e? Bp-i és most beszéltünk telcsin egy 1.9 TD upgrade-ről.
A trabant cuccnál nincs a piacon profibb cucc!! :) De tényleg. Nagyon pontos és jó a felbontása.
Hát faszi, nem semmi a verda. Mármint az, amit güriztél vele. Engem a kollégáim már azért csesztetnek, mert a enyém le van ültetve, új hűtőrácsom van meg fólia. Hogy lehet ennyi f@szságra pénzt költeni? Ez az általános kérdés.
Egyébként azért kérdeztem, hogy villanyfan vagy-é, merthogy azt írták lejebb, hogy : a fogyimérőhöz építesz ECU-t? De mostmár értem, miért! :)