2010 utáni Ceedet vennék mindenképp benzinest(ötajtóst) és érdekelne, hogy mekkora a különbség a két 1.4es motor között?
90 LE vs 109 LE , elvileg ahogy olvastam ugyanaz a fizikai motor, csak más vezérléssel volt aki próbálta esetleg mindkettőt? Vagy akinek a 90 LE-s van annak mennyire tetszik?
Köszi. Lehet hogy ez lesza gond. Apám ismerkedik a kocsival és biztos elnyomkodott valami. Sajnos csak német nyelvű használati utasítást kapott a kocsihoz . Tudnátok mondani helyet ahonnan le lehet tölteni magyar nyelvűt?
Most olyan hiba jött elő az autón, hogy a pillanatnyi fogyasztást mutató kijelző menet közben fordítva mér. Gázadásra gyorsításra csökken a kijelzett érték, míg motorféknél 99,9L/100km értéket mutat. Hibakód nincs, amúgy minden rendben működik.
Nekem is ilyen gondom van. Azzal utasították el a garanciális javítást, hogy ez nem átrozsdásodás, hanem fényezés hiba. A fényezésre öt év garancia van, az autó viszont már öt és fél éves.
Apám 2010-es Ceed SW kocsiját elvittük Szegedre a Pappas kereskedésbe mivel a bal és jobb hátsó ajtók felső éle a gumitömítés alatt erősen rozsdásodott. Az autókereskedő akitől vettük, állította, hogy 2020-ig meg van hosszabbítva az átrozsdásodás elleni garancia és ő mondta, hogy ezt ott ki fogják javítani.
Bevittük és a 160000km-es szervíz épp aktuális volt. Azt mondta az ügyintéző, hogy a garancia csak a folyamatosan szervizelt gk.-ra jár és eddig minden rendben volt de most aktuális a következő ezért azt meg kell csinálniuk, és közben elindítják a garanciális javítás engedélyeztetési folyamatot aminek az elbírálása több hét mert sok tennivaló van vele meg bla-bla-bla. 10-re vittük és 10 körül bekerült a műhelybe. délben a szerelők elmentek ebédelni, senki hozzá se nyúlt fél órát. majd 13 órakor kész lett. Olajat szűrőket és gyertyákat cseréltek amire felszámoltak 3 óra munkadíjat, és ebből elengedtek fél órát olyan indokkal, hogy most úgy is van náluk téli átvizsgálási akció ami ingyenes. Így lett a végösszeg majdnem 60.000Ft. Azzal jöttünk el a kereskedésből, hogy minden papírt lemásoltak és majd pár hét múlva telefonálnak.
Másnap már telefonált is az ügyintéző, hogy PONT OTT VOLT a szegedi kereskedésbe az illetékes aki elbírálja az ilyet és állítólag a korábbi átvizsgálásokkor jelezték az előző tulajdonosnak, hogy ott rozsdásodik már, de akkor a tulajdonos nem intézte a javítást és ezért már garanciában nem javítják.
Szóval szerintem tök felesleges bevinni a márkaszervízbe még ha garanciás is . A kötelező szervízt 15000Ft.-ból megcsináltam volna és maradt volna 45000Ft. az ajtók javítására vagy 40000-ért akár bontott ajtót is lehetne szerezni amit csak fel kellett volna csavarozni.
Első Kiánk de ezzel el is ment az összes bizalmunk a márkaszervízekkel kapcsolatban. 7év garancia? ugyan már kamu az egész.
az auto 2 vagy A2 vagy valami hasonlo nevu ujsagban van rovata egy Kovacs Kazmer nevu ugyvednek, az pont ilyen esetekre szakosodott a cikkei alapjan asszem en megkeresnem...
Már jeleztek hogy nem fogják garanciával javítani mivel külföldről behozott autóról van szó pontosabban hollandiából és valami ottani törvény szerint csak 5 év a garancia más eu-s tagállamokban! Vagyis elvileg hollandiában megcsinálnák garanciával itt MO-on nem!De mindenképpen a fogyasztóvédelemhez fogok fordulni vesztenivalóm nincs! A hibáról annyit hogy szétrepedt a katalizátor a leömlőnél ami öntvény és nem javítható csak cserélhető ami cirka 450000ft plusz két lambda szonda plusz tömítések plusz munkadíj összesen kb 600ezer ft.....A segítségetek szeretném kérni hogy nincs-e valakinek ismerőse aki esetleg nekem tudna bontottan szerezni katalizátort illetve lambda szondákat? Ha valaki tudna segíteni kérem szépen szóljon és küldöm a kocsi adatait!Köszi előre is
A katalizátor és lambda szonda meghibásodás (a füstöléssel együtt) utalhat arra, hogy motorkopás miatt eszi az olajat.
Viszont ezzel egyszerre hengerfej meghibásodás nem valószínű, mert akkor a hűtővíz bejut az olajba, ami az olaj habosodásából könnyen észrevehető, ha leveszed az olajbetöltő sapkáját.
Mindenesetre ezek a hibák nagyon nehezen lesznek garanciában javíttathatók (ehhez már nem egyszerűen jó ügyvéd kell, ide a már a legjobb kell).
"Kezdjek el keresni bontott katalizátort meg lambda szondát?"
ügyvédet keress arra az esetre ha nem csinálnák meg gariban
figyelj arra hogy az ügyvédek specializálódnak (válás, ingatlan, büntető, peres, mittomén milyen szakágakra), neked kifejezetten fogyasztóvédelmis (?) ügyben járatos ügyvéd kell
de egyelőre bízzunk benne hogy megcsinálnak mindent gariban
Nem hengerfejes!!! Katalizátor plusz lambda szonda! Azt mondták csak az alkatrész több mint fél millió! És nem valószínű hogy garival javítani fogják ezt mondták! Pesten fogják elbírálni de nem sok reményt fűztek hozzá....ja és akár a hengerfej is szar lehet mert az olajfogyás nem a katalizátor miatt van az meg még plusz 250ezer lenne vagyis javítással együtt 1 milla!!! Szerintetek??Kezdjek el keresni bontott katalizátort meg lambda szondát? Mit csináljak?
Hengerfejes lesz valószinüleg! Magasabb fordulaton a tömítésnél kifúj plusz a kipufogó is füstül rendesen és ahogy észrevettem a fagyállóm is csökken....rendesen rábasztam.....
2.) Találhatok-e olcsóbbat ennél ez kb. 16e/db. Kicsit többért már alufelni is lenne..
3.) Két ilyen ceed -ünk van, és az egyik autón csak egy darabot cserélnék ki, mert sérült lett. Nem lesz ezzel gond? Azáltal, hogy nem pont olyan márka, esetleg súly, stb..?
Nem tudom, hogy másnál hogyan van, nekünk 2007 év végén kezdődött a gari. Ez van a szervizkönyvben is. Ennél fogva valószínűsíthetően egy nagyobb árengedménnyel tudták értékesíteni az autót 2009-ben. Ezzel semmi gond sincsen, meg tudom érteni a szituációt. A nagyobb baj az, hogy amikor elvittük az érdi Kia kereskedésbe bevizsgáltatni az autót, arra a kérdésemre, hogy garanciális-e még az autó, szemrebbenés nélkül mondtak, hogy igen. Mondjuk a hirdetésben sehol nem írták, hogy az lenne, és ez azért olyan fícsör, amit én is kihangsúlyoznék, szóval így nem lepődtem meg. Max az érdi Kia hanyagságán. Ha tehetitek inkább gyertek a Pappashoz Budán.
Tévedsz. A pro-nál is ugyanolyan korrekt volt a garanciális idő kezdete, mint a jelenlegi autóm esetében. Talán azért, mert ugyanattól a kereskedéstől vásároltam mindkét autót.
Én örülök, hogy most már így van, de ha visszaolvasunk a kezdetekhez (2007), akkor látszik, hogy még a faceliftnél is a korábban általam vázoltak a tapasztalat a garanciával kapcsolatban. Szerintem a pro-dnál is ez volt a helyzet. A piac túlnyomó részét ezek a kocsik adják és ezen könnyű átsiklani.