Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudjátok-e esetleg, hogy érkezni fog-e egyáltalán 1 db új busz Győr-Moson-Sopron Vármegyébe azon a 4 db Merci távolsági buszokon kívül? Mert erősen olyan szaga van a sztorinak, hogy ez a Vármegye fogja be a száját és örüljön, hogy kapott egyáltalán 4 db távolsági buszt nemrég, illetve Zalaegerszegről használt Merci távolsági buszokat, meg 2 db SSM Credo Econell-t.
Kérdem én, ez igazságos? Mert nem, mert még mindig szaladgál itt nálunk Ikarus 260-as, 263-as, 1 és 2. generációs füstölő Credo busz, azok pedig mennek míg el nem rozsdásodnak? Meg itt van nálunk Győrben helyközibe 4 db 280-as, máshol pedig Volvo 7000-es szériás csuklós buszok szaladgálnak tartalékként, no meg még ott van Békéscsaba is, hasonló cipőben.
A mi megyénk szivatva van, úgy volt hogy jönnek a csuklós Credo Next-ek, aztán olvasom a hasonló oldalakon, hogy semmi.
El tudnátok igazítani ebben a témában, mert csak a titkolózás meg a percenként változásokról mennek a hírek.
Ami a faluban volt 3 MAN, azok közül ez volt az egyik, de nem ezzel jártam. Azt elvitték valahova,ez meg selejt-- lett volna,ha a mi új gázosunk ki nem köpi a fagyállót. Így aztán előrántották ezt a halálsorról,és most ez van....
De most nem az a kérdés, mi van beírva a forgalmiba, vagy mi van a JSZP-ben, hanem hány éves az a darab vas, ami a közutakon járkál, és azok közül melyik a legöregebb.
Vázcserés kocsiknál se lehet 100%-osan megállapítani amúgy. Vannak olyan felújítások, amelyek arra utalnak, hogy az adott kocsinál nem új gyártású vázat használtak fel, hanem használt, de felújítottat. És ki tudja, hány eset létezik, létezett még. Így teljesen értelmét veszítette az a kérdés, hogy hány éves az adott busz.
Olyan kocsi is van, ami ugyan sosem volt vázcserés, mégis olyan szinten fel lett újítva a vázjavítások során, hogy összességében több új vázelem került bele, mint ami eredetileg maradt. Ilyen volt az 1977-es CLR-243 a Hajdú Volánnál, ami végül 2008-ban lett selejtezve.
Eger kölcsön adogat utóbbi 2 évben sorra sorra, biztos bennragadt a busz. Ott nem kell meglepődni a papír meg a valóság közti elterseken.amugy most is ott vannak meg a HLD-875 Hatvanban. A boldogi fordát nem az Egerhez tartozó üzem viszi (04.17 asszem)