Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2021.09.01 0 1 603

Nincs olyan, hogy "optimalizálás". Amit annak hiszel, az nem létezik.
Amit annak lehet tekinteni, az egy nem konzerv, hanem az adott autóra _ésszel_ megírt chip, próbakörökön logolva, több körben iterálva.

 

De az optimalizálás szót fejeltsd el, inkább ne is használd, megtévesztő - magadat is. (nincs olyan, hogy "gyárilag szar, de majd az ügyes kezű hazai mesterek jobbá csinálják, és az előled - gyárilag - gondosan elrejtett lovakat felszabadítják")

Előzmény: M63FUN (602)
M63FUN Creative Commons License 2021.09.01 0 0 602

Sziasztok, esetleg valaki tud olyan megbízható, chiptuninggal, illetve igazából optimalizálással foglalkozó céget, aki ért fordhoz, meghallgatja miről van szó, és nem csak addig terjed a szakértelem, hogy turbónyomást emel? Segítséget előre is köszönöm!

autochip Creative Commons License 2021.08.28 0 0 601

AMTS 2021 Autó, motor és tuningshow Budapest
A kiállított autókról a fotók itt megtekinthetőek:
https://flickr.com/photos/chiptuning/albums/72157719744737026


2008-ig visszamenőleg az AMTS Tuning Show-n (korábban Carstyling Tuning Show) készült több ezer fényképet itt megtekinthető:
https://flickr.com/photos/chiptuning/sets

 

Man9nym Creative Commons License 2021.03.17 0 0 600

Sziasztok mindenki , újabb kérdés .

A korábban említett téma megoldódott,elkészült egy ECU "klónozás" . Tökéletesen működik ahogy kell. Amit nem értek az a következő :

Nem teljesen azonos ECU került beépítésre . A hardware szám stimmel,de a szoftver nem . Egy erősebb motorkódú autó vezérlője lett felprogramozva,beépítve , majd ODIS diagnosztikával flashelve a dieselbotrány miatt szükséges legújabb szoftverre . Az autó CAGA motorkódú 143 lóerő,a donor ECU pedig CAHA,ami 177 . Amit tudni kell hogy a két motor fizikailag teljesen azonos,mindössze a turbó ,egy kipufogógáz hőmérséklet szenzor és maga az ecu ami eltérő.

Az autó hibakód mentes,teljesen rendben van . Viszont erősebbnek tűnik a beépítés óta .

Kérdésem hogy a korábban említett OTP szektorok mivel nem módosíthatóak,azok mire szolgálnak ? Milyen adat van ott ? Lehetséges hogy az ott tárolt erősebb motorhoz tartozó adatok mivel megmaradtak,ezáltal erősebb lett a kocsi ? Vagy csak véletlen egybeesés , esetleg érzéki csalódás ?

 

Előzmény: Rigotech Chiptuning (599)
Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.17 0 0 599

Én is köszönöm.

 

"Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?"

 

Igen. A google a barátod, itt van pár cég aki szóba jöhet.

 

 

Jobb helyeken (pl. nálunk) már nem kell megbontani ezeket a vezérlőket, a csatlakozón keresztül lehet teljes mentést csinálni, és írni őket. 

 

 

 Üdvözlettel:

 

 

 Tóth Richárd

 tulajdonos ügyvezető



  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook

  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak Tuningbox árak

  Chptuning javítása több mint 1000 autón!

  Motoroptimalizálás és chiptuning referenciáink

  Chiptuning eszközök, szoftverek forgalmazása: Alientech, CMD, EVC

  Rigotech Chiptuning online 0-24h ügyfélszolgálat és tudásbázis

  Rigotech Chiptuning főoldal 

 

Előzmény: Man9nym (598)
Man9nym Creative Commons License 2021.02.14 0 0 598

Köszönöm a választ.

 

Megmondom őszintén ritkán látni ennyire korrekt és részletes választ.

Az immo kikapcsolós módszer tökéletes lenne,azt gondolom akkor hogy az az egyszerűbb,és ha jól értelmezem akkor ebben az esetben a régit nem kell megbontani sem. Csak az újat beépíteni és kész is ugye ?

Valaki esetleg tud ebben segíteni ?

Előzmény: Rigotech Chiptuning (597)
Rigotech Chiptuning Creative Commons License 2021.02.13 0 0 597

Szia, ez az EDC17 nem klónozható (vannak a processzorban lezárt un. OTP - egyszer programozható - szektorok, amelyeket nem lehet felülírni), így egyszerű megoldás nincs az egyikből a másikba másolásnak. Két módon lehet megcsinálni: a bontottban ki kell kapcsolni az indításgátlót és menni fog vele az autó, vagy a szebb megoldás: megfelelő szoftverrel úgy 'összevágni' a tartalmakat, hogy azt betöltve az újba, működjön a rendszer. 

Házi körülmények közt nem hiszem, hogy ez sikerülni fog, még akkor sem, ha mindkét vezérlőt tudod írni olvasni, akár az említett korábbi mentést használva.

 

Olyan helyet kell keresned, ahol foglalkoznak vezérlő javítással, ott meg lehet a technika a fentiekhez. Sajnos konkrétabban nem tudok segíteni, mi nem foglalkozunk egyik módszerrel sem, csak szakszerű beállítások készítésével a jobb erő, dinamika, esetleg fogyasztás érdekében. 

 

Üdv.: Richárd

Rigotech Chiptuning

 

Előzmény: Man9nym (596)
Man9nym Creative Commons License 2021.02.13 0 0 596

Sziasztok.

Technikai kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 2009. Motorvezérlő egységet szeretnék cserélni. Nem maga a tuning a cél,hanem hardveres probléma. A hardver száma : 03L 906 022 B,SW : 03L 9060 22 KA,  EDC17CP14 ami nekem nem mond semmit :) .

És adott egy másik amit ebayen vettem. A hardware száma ugyanúgy 03L 906 022 B , SW kicsit eltérő : 03L 906 022 MK , EDC17CP14 ez is. 

Szeretném valahogy belefaragni az autóba az újat. Milyen felszerelésre lenne szükségem a régi kiolvasáshoz,illletve az új írásához ? Vagy van e valaki ezt meg tudja csinálni nekem ?

Még annyi van hogy korábban a dieselbotrány környékén OBD-n keresztül kiolvasták nekem (Talán Magpro nevű diaggal ) ,és el van mentve . Nem tudom ez egyszerűbbé teszi e a dolgot . 

 

Köszönöm ha valaki tud segíteni . 

Rigotech Chiptuning Creative Commons License 2021.02.12 0 0 595

Sziasztok!

 

 

Fontos kérdés, hogy mibe kerül egy chiptuning. A hazai túltelített piacon (több mint 200 chiptuning "cég" és köztük néhány valódi cég) úgy az árak ahogy a motoroptimalizálás minősége is, nagyon eltérőek.

Ennek a két dolognak köszönhető, hogy vegyes a chiptuning megítélése, mivel sokszor nem sikerül, sokan csalódtak főleg az olcsóbb szolgáltatásokban. Ezt nem én találtam ki, az évek alatt több mint 1000 esetben állítottunk vissza chiptuningolt autókat gyárira, vagy javítottuk az olcsón akár biztonsági mentés nélkül feltöltött hibás programot. Aktuális cikkünk az árazásról, és hogy mire kell figyelned:

"Cégünk (Rigotech Chiptuning) nem a legolcsóbb, de beállításaink  magyar zsebbel is bőven vállalható átlagos, közepes árfekvésben vannak. Ha azt is megnézed, mit kapsz a pénzedért, tehát az ár-érték arányt, akkor pedig ügyfeleink szerint miénk az egyik legjobb árú ajánlat!  Motoroptimalizálásunkat kizárólag annak ajánlom, aki az autójára igényes, és aki számára fontos, hogy mit kap a pénzéért.

Nem az a kérdés, hogy egy minőségi chiptuning mennyibe kerül, hanem az, hogy:

  • mennyi örömed lesz benne,
  • mennyire éri el a célodat,
  • mennyi üzemanyagot takarít meg neked, 
  • mennyi ideig tudod az autót kifogástalan állapotban használni.
  • mennyire értéktartó vele az autód, később el tudod-e majd adni
  • alacsony szinten tudod-e vele tartani a szervizköltségedet
  • bármi problémád, kérdésed esetén a tuningcég fog-e neked segíteni, vagy egyedül maradsz

Na, a fenti pontok vannak mérlegen amikor arról döntesz, hogy hozzánk jössz (az ország egyik legfelszereltebb, legnagyobb tapasztalatú cégét a Rigotechet választod), vagy elmész máshoz mert ott “spórolsz” 10-20 ezer forintot a tuning árán. Rajtunk kívül is vannak jó tuningosok, de messze nem annyian, mint ahányan ezt hirdetik. Én számodra a legjobbat szeretném, így bátran ajánlom magunkat. A legrosszabb amit tehetsz, hogy az autód üzembiztonságát, a tuning élmény sikerét kockára teszed egy tank benzin áráért, mert van egy “olcsóbb” ajánlatod “ugyanarra” a munkára. – ha ezen múlna, javaslom, használd az autód inkább gyári beállításon, abban legalább nincs kockázat. ..."

Mindig egyedi áron dolgozunk, de hozzávetőleges árainkat, egyéb fontos szempontokat megtalálsz a teljes cikkben: chiptuning árakról ITT.

Tuningbox árakról, technikákról ITT találsz infót.

Árajánlatot a saját autód motoroptimalizálásáról ITT tudunk adni.

 

Rigotech Chiptuning Creative Commons License 2021.02.11 0 0 594

Sziasztok!

 

 

Akciós chiptuning árak helyett szakmai infókkal igyekszem segíteni. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.

 

Ezen a nagyon telített piacon (több mint 200 hely, ahol chippelhetik az autód Magyarországon) a legtöbb tuningcég árakcióval próbál kitűnni, a "kedvesebbek" zárt FB csoportokban lemennek arra a szintre, hogy lejáratókampányt folytatnak azokkal szemben, akiknél megy a bolt a minőségi munka és kiváló eredmények miatt.

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal próbáljon segíteni, valami stabil alapot adni. Én és kollégáim írásainkkal, videóinkkal ezt tesszük.

 

Kérdéseidre NEM itt (mert ritkán nézem), hanem cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben gyorsan fogok válaszolni. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat, vagy aktuális cikkünket:

 

 

Suzuki 1.4 BoosterJet motorjának hangolásáról

"Motoroptimalizálásra, chiptuningra érkezett ez a szinte új, még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő 1.4 benzinturbó Suzuki Vitara. Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk és garanciális feltételeik miatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk is szép számmal érkeznek egy “kis” erősítésre. Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás a gyári garancia korlátozását okozhatja, és mégis… 

Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as fordulaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja. 

A motor és turbó jelentős biztonsági tartalékkal van méretezve, amelyet Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal 4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra..."

A teljes cikkhez kattints ide: Suzuki Vitara 1.4 140LE chiptuning

Üdv.: Tóth Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning
Ajánlatot IDE KATTINTVA tudsz kérni a saját autódról chiptuningra, motoroptimalizálásra.

 

 

 

autochip Creative Commons License 2020.12.06 0 0 593

Karácsonyi CHIPTUNING Akció az MMC Autochip-nél!
Most
20% kedvezményt biztosítunk minden autóra 2020. december 22-ig

https://chiptuning.hu

 

fastest mentalist Creative Commons License 2020.11.04 0 0 592
autochip Creative Commons License 2020.11.03 0 0 591
gerysson7 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 590

Üdv! Valaki tudna egy stage 1 listát küldeni ecm titaniumhoz ? elég ha csak egy helyes ösvény pl % ban mettől meddig változtassak, vagy mindenki elküldi online megkapják és feltöltik?

autochip Creative Commons License 2020.09.25 0 0 589

Az AMTS 2020 elmaradt, ezért összeállítottunk egy válogatást az elmúlt 12 év legjobb fotóiból. A válogatás megtekinthető itt:

https://www.flickr.com/photos/chiptuning/albums/72157716103597543

 

Misikee07 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 588


Előzmény: Misikee07 (587)
Misikee07 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 587

elég temetői a hangulat itt a fórumon úgyhogy megtöröm a csendet.

 

viccből feldobtam egy neves külföldi fórumba az autóm programját....hát kaptam a savazást rendesen.

 

 

autochip Creative Commons License 2020.09.16 0 0 586

Mire érdemes figyelni chiptuning előtt? Hasznos tanácsok új cikkünkben.

"Az ügyfelek választását megnehezíti, hogy hétről hétre felbukkan a semmiből egy újabb legjobb chiptuning cég..."

 

chiptuning.hu/blog/hasznos-tanacsok/

 

 

 

autochip Creative Commons License 2020.05.22 0 0 585

A legújabb MG1 és MD1 típusú  motorvezérlők programozása szívó motorok és turbó motorok esetében is biztonságosan megoldhatóak.

https://chiptuning.hu

Vakegérke Creative Commons License 2020.01.29 0 0 584

Sziasztok!

 

Van valakinek tapasztalata a Magic Tuning munkájával kapcsolatban?

 TOYOTA 1.8 (147 le) motorból mit tudnának kihozni?

M.robi87 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 583

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy az Oroszlányi La-chippel vagy a Dunaújvárosi Kv&dyno chip tuning cégekkel van-e valakinek tapasztalata? Köszönöm a válaszokat

autochip Creative Commons License 2020.01.22 0 0 582

Kétségtelen, hogy vannak különbségek a minőségi munka és a sufnituning árai között...

senator23 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 581

El hát 10eft csinálták nekem

Előzmény: Törölt nick (579)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.06 0 0 580

De szar ez a reklám. Csajt van előtérbe nem a minőség? :))))

Előzmény: autochip (562)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.06 0 1 579

Szerintem árakkal kicsit elvagytok szállva. 90papír egy 16-os írás? Pffff 

Előzmény: autochip (569)
klattila92 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 578

Sziasztok!

 

BMW 525d e61 177 le autóval küzdök egy ideje. 16C31

A motorvezérlőböl ki lett írva a DPF de az autó ez után sem megy, lomha marad. A rendszerbe turbo vezérlő elektronika hibát ír, de az egész turbó rendszer át lett nézve, megvan a megfelelő turbó nyomás, nem fúj ki sehol. 

 

Lehet összefüggés a két dolog között, esetleg rosszul lett kiírva a DPF?

 

Köszönöm!

roktiv2 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 577

Valószínűleg a motor ugyanaz, csak a hajtáslánc nem arra készült.  Én most egy 1,3-as multijet motor tuningján gondolkozom - nem komolyan, de azért folalkoztat a dolog. A Suzukimban 69 lóerőre lőtték be, de árulták 75 lóerősen is, és ugyanez a motor más autókban 90 lóerős volt. 180 ezer km van az autómban, valószínűleg kettős tömegű cseréje érik, de 13 éves az autó, és már nem sajnálom, mert amúgy sem fiatal már a kocsi, megrendeltem az utódját is. Dízelesen most jó áron nem lehet eladni, megcsináltatom magunknak a kettős tömegűt, de lehet, hogy a maradék pár évére szívesen kipróbálnám 90 lóerővel a kategóriájában így is elég dinamikus darabot, de mondjuk egy elszakadt vezérműláncot nem szeretnék kipróbálni, szóval valószínűleg elmélet marad az elképzelés.

Előzmény: pacsepa (576)
pacsepa Creative Commons License 2019.04.07 0 1 576

Vagyis mégsem ugyanaz minden.

Előzmény: dgatto (575)
dgatto Creative Commons License 2019.04.07 0 0 575

Beszeltem Laczik Andrassal a 85 lovas t5-rol .Azt mondta h csak a szoftver mas.turbo stb minden ugyanaz mint a 105 lovason.Viszont megsem lehet ugyanazt kihozni belole mint a 105lovasbol amit kilehet.

pacsepa Creative Commons License 2019.03.31 0 0 574

Ugyan a VW autóit kevésbé ismerem ebből a szempontból (eddig csak benzines volt nekem), de meglepne ha tévednék, a két teljesítmény mögött részben nem ugyanaz a technika áll.

Hülyék lennének ugyanazt a drága technikát beletenni egy gyengébb motorba. A törekvés az olcsósítás, csak a szükséges minimumot rakják bele. Ebben nem csak a franciák, a németek sem különböznek.

 

Hogy értsd miről van szó:

A 85-90 LE teljesítmény kihozásához egy 1,9-2,0 literes turbós dieselnél nincs szükség változógeometriás turbóra, Jó a fix is. Intercooler sem kell. Ezek jelentős árkülönbségek, ami százezres gyártási darabszám esetén óriási költség lenne.

A blokk természetesen ugyanaz.

Gyakorlatban max 20-25% teljesítménynövekedést és ennél valamivel nagyobb nyomatéknövekedést lehet kihozni csak szoftver változtatással büntetlenül kihozni. A nem megfelelő tuning milliós kárt okozhat, csak nagyon komoly referenciával és leinformált háttérrel rendelkező céggel szabad szóba állni!

Eddig két turbós kocsimat javították fel. Soha nem az olcsó műhelyt kerestem.

Előzmény: dgatto (572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!