Szisztok!
Nagyon úgy néz ki a dolog, hogy néhány hónapon belül lesz egy 1.25 Fiat JTD motoros autóm. Nézegetem a netet mit lehetne kihozni belőle, de sok átalakítást nem találtam. Chip-et kínálnak többen is amitől nő a teljesítmény, de nekem több kell. :)
Amire én gondoltam, új turbó 1.7-ről vagy 1.9-ről a lényeg a változó geometria, kis adagoló okosítás, nagyobb IC, hozzá chip, ha kell. Talán egy vezérmű tengely, de nem a forgathatóság a lényeg. Amit el szeretnék érni az kb. 110Le és 300Nm.
Szerintetek van ennyi ebben a motorban? Ha nincs mit lehet kihozni belőle? Ki az aki ezt Mo.-n meg tudja csinálni és el is vállalja? WV-hez tudok kontaktot, de Fiathoz nem.
Egyáltalán milyen turbó van a Fiat 1.25 JTD-n? Minden infó jöhet.
60 van előírva, most viszem 15-ösre. Azt sem tudom mennyibe kerül, ha néhány ezer forintos kategória, akkor nem gatyázok. Ha drágább (de gyakorlatilag mindegy mennyi) harmincnál mindenképp kuka.
Úgy emlékszem van beépített adat is erre, ahol meg kell adni bizonyos adatokat és hozzárendel egy hajtáslánc veszteséget...de van erre egy metódus is, a tolóüzemi lassulásból számolják a teljes hajtáslánc veszteségét. Ideális esetben ugye nincs lassulás, ez a nulla veszteség. A valós életben van egy rendszer-lassulás, ez valamint a hajtáslánc veszteség között van összefüggés.
Én 15e km-enként cserélem a 30-anként előírt szűrőt.
Már 1995-ben is egyes modelleknél megjelentek ilyen 60-100e km-es periódusú szűrők (bár ezek benzinesnél) és ezt egy kicsit soknak tartom.
Függ a szűrő tipusától is, egytankban lévő ritka előszűrőt, ami a döglött békát szűri csak ki elég lehet a 60-100e km-enkénti csere. Egy normál méretű papírszűrő egy dízel fő üzemenyagkörben...hát én 20e km fölé nem mennék vele.
Akinek ez sok pénz és nem kimondottan a főtengelyen mért teljesítmény érdekli, az kacsintson rá az "ave.fw.hu"-ra. ő 500Ft-ért mér (gyorsulásos módszerrel) mert neki ez hobbi.
A hátránya, hogy a kerekeken lejövő teljesítményt adja meg, magyarul a hajtáslánc vesztesége utánit.
Továbbá itt megtekinthető egy csomó jármű gyorsulási, teljesítmény stb. adata meg diagrammja. Lehetőség van virtuális versenyre is, bárkit bárkivel stb.
De erről az oldalról már volt itt szó.
Stunt
Amit te írtál az ilyen fékpados ugye? Honnan tudják a fékpadon mennyi a hajtáslánc vesztesége? Katalógusérték, számítás, hasracsapás vagy egyéb?
Budakalászon vannak, egy nappal kell előre bejelentkezni, 300 lóerőig tudnak mérni és 10e Ft+áfa az ára, de ebből idén még lejön 20% kedvezmény. Tehát hivatalosan 10e Ft.
Ember azonnal kérdezte: milyen tdi? :-)))) Fel sem merült benne, hogy benzines kocsit akarok méretni.... :-)
Kár, hogy én nem tudok menni, mert 300 le feletti az autóm... ;-)
A múlt héten lerobbant a céges 0,5éves diesel vivaro. vezérszíjjszakadás, így kénytelenek voltunk hazajönni slepperrel.
A slepper szintén diesel turbós fiat.
beszélgettünk a sofőrrel és elpanaszkodta hogy a régi motorral milyen jól ment a gépe, ezzel meg gyengusz de nagyon. Jól kifaggattam, hogy mik a tünetek. hogy viselkedett régen stb. Megállapítottam, hogy a turbo nyomas nem megfelelő és megbeszéltük, hogy mit csinálljon vele. Bejött a diagnózisom. Sőt a túlnyomásjelző sem kiabáll be neki, és újra megy a gépe és most boldog.
Ezt azért írtam le mert: Anélkül, hogy az életben valaha is nyúltam volna szerszámmal dieselhez, megtaláltam a megoldást és útmutatást tudtam adni pusztán az itt leírtak és a korábban iskolában tanultak alapján.
Ezért mindenkinek melegen ajánlom ezen aranyat érő topic lapozgatását, hiszen tanulni lehet belőle!!!
Ha belegondolok, hogy kb. 5 éve még hallani sem akartam diesel kocsiról...
Még egyszer leszögezném nem magamat akartam dicsőíteni!!!
Tesztgyőztes a SEAT Ibiza Cupra TDI (2004. november 17. 09:22)
Fölényesen győzött az Auto Bild 2004/45. számában megjelent összehasonlító tesztben a dízel SEAT Ibiza Cupra. A 160 lóerős PD TDI motoros változatot neves francia GTI-kkel mérte össze a mérvadó német autós hetilap: a Peugeot 206 RC és a Renault Clio RS volt az ellenfél.
A tesztben kiemelik, hogy a turbólyuk áthidalása után az Ibiza Cupra TDI "elindul, mint a vaddisznó" és a TDI Cupra robbanásszerűen gyorsul. Az Ibiza Cupra TDI-t egyedül a francia kisautóknál keményebb futóműve miatt éri kritika, ami részben annak tudható be, hogy a SEAT Ibiza Cupra futóművét extrém kanyarsebességre hangolta a SEAT.
Az Auto Bild három kritérium-csoportba sorolja az összehasonlítás alapját adó mérési eredményeket és benyomásokat. Az elsőben a mérhető tényezőket (menetteljesítmények, térkínálat, lassulás, zajszint) értékeli a lap. A tágas és rettenetesen erős Ibiza Cupra 154 ponttal utcahosszal nyer, a két francia kisautó egyaránt 142 pontot ért el.
A következő csoporthoz a szubjektív benyomások tartoznak, a motor, a futómű viselkedését értékelik a tapasztalt szakújságírók, de ide tartozik a minőségi összbenyomás, az ülés és az üléshelyzet, vagy a kényelem is. Ebben az értékelésben a SEAT a 206-tal holtversenyben végzett az élen, 161 ponttal.
A teszt kimenetelét befolyásoló harmadik csoportban a költségek terén versenyeznek a résztvevő autók. Az Ibiza Cupra TDI itt végképp egyértelművé tette elsőségét, amennyiben 131 pontot szerzett, míg a Clio csak 114-et, a Peugeot pedig 108-at.
Döntő tényező volt, hogy a Clio RS 6,6-17,1 litert fogyasztott, a 206 RC pedig 7,9-18,1 liter között. Eközben az Ibiza Cupra TDI, ez a brutális GTI-verő, rakétaszerű gyorsulása ellenére is beérte 4,7-12,1 literrel százon. A SEAT fogyasztási átlaga a kemény tesztet követően 6,9, a Renault-é 9,7, a 206-é 11,1 literre adódott.
Összesen 446 pontot szerzett a maximális 600-ból az Ibiza Cupra TDI, a francia GTI-k egyaránt 411-et gyűjtögettek össze. A győzelem értékét növeli, hogy az Ibiza nem alacsonyabb fogyasztásával nyert, ami egy élményautónál aligha áll az első helyen, hanem a 330 Nm-es nyomatékból fakadó élvezetesebb vezethetőségével.
A teszt összefoglalásában a következőket írja a cikk szerzője: "Sprintelni és spórolni az Ibiza tud a legjobban. Ütős nyomatéka mellett a TDI motor takarékossága példaértékű. Aki gyorsan vezet, a temperamentumos spanyolban sokkal kisebb élvezeti átalányt fizet, mint a francia benzinesekben (a Clio ráadásul 98-as extrát igényel). "
örülök hogy hallani felöled. Anno nekem is sikerült a kocsimon nullásra amortizállni 20e alatt egy pár gumit. hát hiába fiatal az ember oszt hajtja a vére.
All
Múlt heten olvastam egy tuningújságban egy 206lovas PDTDI ibizzárol. Állítólag IC+turbo csere, meg némi programm igazítás ami sokadjára sikerult és előjött a ménes. Az újságíró csákó megrögzött benzines, de beájult tőle. Azt írta, hogy nem hirtelen jön az erő aztán hirtelen vége, hanem folyamatosan húz 2e alattról majd 5e ig. Megpróbálom feltenni majd a diagrammját.
jut eszembe Kironnal mi a helyzet? Láttam múlt 7en a verdáját. azon is feszít a téligumma. Télleg nincs otthon véletlenül G1 hátsó fékdobod?
On
Tőled is megkérdezem (hogy ne csak offoljak) hogy rámegy egy az egyben a gtd hf a szívóra? Van egyáltalán külömbség? Meg hogy olajnyomást a turbónak honnan tudnék szerezni? Van ledugózás?
A multkori esti telefonér bocs de be voltam xarva. De télleg csak a vizes idő miatt világított az olajnyomás halványan.
Mecsi és Kalala! Vagyok én, csak már nekem is fájt, hogy ezen a topicon is a személyeskedés és pocskondiázás és állokoskodás lett úrrá.
Amúgy eddig van a kissé tuningolt motoromban kb 30ekm, és még semmi gond nincs, jól működik. Még mindig gyönyörködtet az a nyomatéktöbblet, ami bele lett varázsolva. Haverok is akik csak néha ülnek benne, meglepődnek, hogy hogy megy a kis gép. Nagyon meg vagyok vele elégedve, jó vele kocsikázni, az sem zavar, hogy kicsit füstös. Azért akárhogy kímélem, a sportfutómű berakása után azért észrevettem, hogy drasztikusan kopnak az első gumik (pedig nem csinálok olyan gyerekes dolgokat, hogy kapartatok, mint a hülyegyerek, csak azért nagyobb dinamika >>>nagyobb fékezések, sportosabb kanyarvételek), most van bennük kb 20e km, és már kevesebb mint 50%-osak :-))) Jövőre előre rakom a hátsót, aztán nyár végére kuka. Bár, ha nagyon jól mennek a dolgaim, akkor lehet tavaszra lesz valami TDI gépem, pl Seat Ibiza vagy Audi A3, és ahogy megveszem, már viszem is Ferihez okosítani. De ez egyelőre álom, és könnyen lehet az is marad. A lényeg, hogy meg vagyok elégedve a golfommal. Ha megmarad, akkor talán finomítok annyit rajta, hogy beugrik egy Cooler, és kap egy VGT-t, mert felső fordszámtartományokban nagyon elfogy a kraft a kezdeti nyomatékhoz képest. Igaz inkább csak normál tartományokban használom, de néha előzésnél jól jönne ha felül is jól húzna.
Nem tom hol lehet leméretni de én úgy hallottam hogy qurva drága. (20 rugó)
Ennyiér én megsaccolom :-))))
For all:
Mijan ha fogok egy gtd hf-et és rárakkom az 1.6D -re? Rámegy??? Vagy netán ugyanaz? mer ugye akkor elég csak a turbócsonk is. Kell hozzá gtd adagoló is? vagy belövöm egy fix értékre oszt hadd menjen?
Most nem tudom kiről beszélsz, de nekem is jó lett másodszorra Szhelyen. Már 3000 km-t beletettem azóta, 0.5 litert növekedett a fogyasztásom és ha 3/4-nél jobban taposom a gázpedált akkor láthatóan füstöl. Na de megy is. Ez csak akkor baj, ha 160-nal megyek az autópályán (Németországban :-) ) és még valakit meg akarok előzni, ilyenkor a mögöttem jövő lámpafényében bizony van egy kis füst...
Kérdés: Hol lehet leméretni a teljesítményét az autónak Bp.-en? Kíváncsi lennék mennyi az annyi. ATC?
Kellemes csalódás!
Az egyik topictársam csináltatott ugye csiptuningot a Gáborral,elsőre nem lett valami szuper,de utána mikor visszavitte már egész elviselhető lett,na akkor most visszaszívom.......
Akkor ezér mutogatták a fritzek hogy felirják a rendszámunkat amikor erőszakosan levillogtunk mindenkit és a belső sávban folymatason balra indexxeléssel haladtunk 200al...