Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atiTDI Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4524

Mecsi:

Egyenlőre nem küldök semmit, mert ami van az pont szar. Az egyiknél a syntech chip konfig volt, amiről annyit kell tudni hogy sikerült kemény 8 lóerőt adnia egy chippel. A másiknál pedig a GT20as turbó volt rajta rossz beállítással...

1-2 hónap mulva remélem összeáll az uj kapcsolható chip és akkor méretek egy újat.

Előzmény: MECSI (4521)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4523

"Alapvetően a kérdéseim lényege az lett volna, hogy szabad-e eltérni a gyári előírástól és 5W-30 helyett 5W-40 olajat használni? Lehet-e káros a motor szempontjából a melegen kicsit sűrűbb olaj?"

 

Nem akarok itt off lenni, de erre még válaszolok.

 

Lehet káros a melegen sűrűbb olaj, ha egy 0W30-as olajra méretezett csapágyhézagú motorba esetleg 10W60-as olajat teszel, egyébként, hogy SAE30 vagy SAE40, az nagyjából mindegy.

 

Egy mai, korszerű, a gyári előírásnak megfelelő viszkozitású motorolajat beleteszel, nyugodtan tarthatod a 10e km-t, ebben (szinte) biztos vagyok. Még akkor is marad jelentős tartalék az olajban.

Előzmény: Big Blaster (4519)
Koryka Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4522
OFF.
Nahát, a jobb oldali az a retek klubos, Kísértés -műsorban szereplő csajszi.
Előzmény: atiTDI (4504)
MECSI Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4521
Küld el faxon én bescannelem 00421/31/5904259, írd rá hogy, Bartalos (az ugye én lennék).
Előzmény: atiTDI (4513)
Big Blaster Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4520
OK, ismerem az olajos topicot, csak úgy voltam vele, hogy inkább szakembertől kérdezgetek, mint önjelölt szakértőktől. Persze biztos ott is vannak, akik tényleg értenek hozzá.
Előzmény: chgergo (4517)
Big Blaster Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4519

Azért gondoltam, hogy az 5W-40 újabb fejlesztés, mert nagyobb hőmérséklet tartományban örzi meg a viszkozitását, vagyis magasabb követelményeket elégít ki, mint az 5W-30, ebből arra következtettem, hogy biztos modernebb olaj. Ezek szerint tévedtem. 8-)

 

Egyébként a motor szempontjából nem előnyőnyösebb, ha csak magasabb hőmérsékleten kezd hígulni az olaj (mint a 5W-40 esetében) ? Vagy lehet, hogy  a motor konstrukciója olyan, hogy pont az a jó, ha hígabb?

 

Konkrétan egy 4.6L-es Ford motorról van szó. Ha úgy vesszük már nem túl modern, mert tudtommal kb. 1991-től gyártják ezt a konstrukciójú motort. Az olajtöltet kb. 6 liter, ami nem túl sok, a motor méreteihez képest.

 

Én úgy általában figyeltem fel arra, hogy az amcsi motorokhoz sűrűbb olajcserét írnak elő, mint pl. az európaiakhoz. Arra gondoltam, hogy biztos van valami műszaki oka, csak nem tudom, hogy mi.

 

Alapvetően a kérdéseim lényege az lett volna, hogy szabad-e eltérni a gyári előírástól és 5W-30 helyett 5W-40 olajat használni? Lehet-e káros a motor szempontjából a melegen kicsit sűrűbb olaj?

 

Közben eszembe jutott még egy dolog. A szervízkönyv megadja az olajra vonatkozó Ford specifikáció számát (most nem tudom fejből). Keresgettem a neten, hogy mely olajok teljesítik ezt, de gyakorlatilag néhány amcsi olajon kívül (amelyeket nálunk szerintem nem forgalmaznak) nem találtam olyat, amelyiken ez fel lett volna tüntetve. Amiket nálunk is lehet kapni, azokon más Ford specifikáció szám(ok) voltak. Mivel nem találtam semmi infót, hogy konkrétan mit takarnak ezek a számok, csak találgatni tudok, hogy egy mai olaj biztos messze túlteljesíti a 10 évvel ezelőtt elvárt követelményeket, így gond nélkül használható. Jól gondolom?

Előzmény: Stunt62510 (4516)
chgergo Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4518
link = http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9014426
Előzmény: chgergo (4517)
chgergo Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4517
Nem elhajtás, de a [link1] topicban vannak kenéstechnikai szakértők, akik akár motorkód alapján is megmondják a frankót olaj ügyben. Ha ott is felteszed a kérdést, egész biztosan részletes magyarázatot is kapsz az ajánlások mellé.
Előzmény: Big Blaster (4514)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4516

Remélem a többiek nem hajtanak el minket itt a kenéstechnikai rovatunkkal. :-)

 

1, Az 5W-30-as olajok melegoldali viszkozitása SAE30, tehát egy nagyon folyós, híg olaj. Ezeket csak olyan motorba szabad beletölteni, ahol ezt a gyártómű az adott üzemelési hőmérsékleten engedélyezi. Ha igen, akkor a motor konstrukciója, elsősorban a siklócsapágyak illesztése olyan, hogy ez a híg olaj is megfelelő kenést eredményez és a belső súrlódása kisebb, mert hígabb.

 

2, 5W40-es olaj előbb volt, mint 5W30-as...de erre csak általánosságban tudok válaszolni, hogy pláne nyári melegben a melegoldali viszkozitással el lehet térni +10 fokozatot, abból nem lesz baj, de én mégis azt javasolnám, hogy a gyári előírást kell használni, tehát itt, ha jól értelmezem SAE 5W30-at

 

3, Milyen motorról beszélünk? Erre nem tudok válaszolni, ennek lehetnek marketing/gazdasági okai, lehetnek műszaki okai (pl. kis olajtöltet), lehetnek biztonsági okai (oda is exportálták a járművet ahol csak ócska olaj volt pl. Dél-Afrika egyes részei)

Tekintetbe véve a mostani korszerű olajokat és a régebben általánosan biztonsággal meghatározott csereperiódust a 10e km egyáltalán nem túlzás és szerintem tartható. Én biztos vagyok benne, hogy még úgy is nagy tartalékai vannak az olajnak.

 

Az 5W30-as viszkozitási osztályt jellemzően a korszerű japán motorok kezdték először, aztán már sok európai is átvette. Kis belső súrlódás-> jobb hatásfok->job fogyasztás.

Előzmény: Big Blaster (4514)
kalala Creative Commons License 2004.11.30 0 0 4515

AtiTDI:

Gyönyörű a verda!

Télleg mit bír ez  moci?!!! Nem semmi. Van egy passatunk ezzel a mocival amilyen neked is a gyári. Majd mondom faternak hogy nincs megállás amíg nem lesz ilyen! (Le is lőne) :D

Előzmény: atiTDI (4504)
Big Blaster Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4514

Hello,

 

Bocsi, hogy OFF témával zavarlak itt, de úgy látom, hogy ebben a fórumban vagy a legaktívabb.

 

Kenéstechnikai kérdésekkel fordulnék hozzád.

 

1. Az 5W-30-as olajoknak milyen spéci jellemzője van, amiért ilyet írhatnak elő egy motorhoz? A motor konkrétan egy '90-es évek elejei konstrukciójú V8. Dupla vezérműtengelyes, 4 szelepes, teljesen alu motor. Én úgy láttam, hogy dízel motorokhoz javasolnak ilyen viszkozitású olajakat. 

 

2. Lehetséges az, hogy csak azért adtak meg gyárilag 5W-30-as olajat, mert akkor még nem volt általános az 5W-40, de nyugodtan lehetne használni azt is? Vagy minden képen érdemes betartani a gyári előírást?

 

3. Mi lehet az oka, hogy 8000 km a gyárilag megadott olajcsere periódus? Kicsit kevésnek tűnik, ahhoz képest, hogy abban az időben is minimum 10000 km volt az általános? A nagyobb igénybevétel indokolja ezt? Vagy valami más oka is lehet?

 

Hasonlót figyeltem meg új konstrukciójú amcsi gépnél is. Lényegesen gyakoribb olajcsere periódust írnak elő, mint az összehasonlításban szereplő többi, egyébként ugyan olyan hengerelrendezésű és teljesítményű európai autónál.

 

Kb. ezekre lennék kíváncsi, ha tudsz légyszi válaszolj. Köszi.

Előzmény: Stunt62510 (4509)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4513
Az van, csak scanner nincs...
Előzmény: MECSI (4512)
MECSI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4512

Ati és Feri

Nincs véletlenül nyomaték és teljesítménygörbétek esetleg ha szépen kérnénk tanulmányozásra?

MECSI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4511

EZ SZÉP!

Gratula, majd 1x nekem is lesz.

Itt említettétek a motorkódot. A VW nél is van ilyen ami alapján lehet tudni a konkrét alkatrészeket amik adott kódhoz tartoznak? Az opelnál van.

Arra gondoltam az előbb , hogy pl. FERI gépe is 3 bar körül fut meg ha jol tudom a Kiss Zoli-é is, de az övék úgy tudom mechanikus adagolós. Ha a lírtak, lefordítottak igazak akkor a PDTDI nem kér ennyit ekkora teljesítményhez.

Előzmény: atiTDI (4510)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4510
17es csak a PD TDi-n van. a 110esen 15/5 van ha jól mondták, bár volt a kezemben olyan, és csak annyi van ráirva hogy vnt 15... 
Előzmény: Stunt62510 (4509)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4509

Amennyire én tudom a forgattyús mechanizmus megegyezik a 90-es és 110-es motoroknak.

Javíts ki ha tévedek, de a 90-esen 15-ös a 110-esen 17-es a feltöltő, ugye?

 

Ez is at bizonyítja, hogy milyen jól vannak méretezve ezek a motorok.

Előzmény: atiTDI (4508)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4508
Maradt minden, a hengerfej sem volt még levéve soha. Az összes alkatrész amit cseréltem benne az 8 hidrotőke volt. Ez amugy ALH motorkód, állítólag butított 110es motor...
Előzmény: Stunt62510 (4507)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4507

Igen, a belbecs...  meg is nézném egyszer közelebbről, remélem majd lesz valami Dízel tuning topictalálkozó...

 

A motorblokk maradt a 90 lovas blokk csapágysorral, főtengellyel, stb? 

Előzmény: atiTDI (4506)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4506
Köszike az elismerő szavakat, nekem is naon teccik..:)) És ami a legfontosabb számomra az nem a külcsíny, hanem a belbecs... 
Előzmény: Stunt62510 (4505)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4505
Húbazzz! Nem az én stílusom, de nagyon szép. Gratulálok hozzá!
Előzmény: atiTDI (4504)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4504
Előzmény: Stunt62510 (4502)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4503

Kicsit aggaszt ez a Vivaro megpusztulás, mert van egy céges Vivaronk is (80e km kormányműcsere volt gariban) és a bnőmnek is egy ilyen van Renault Trafic néven 27e Km van benne, semmi hiba.

 

Egyébként azt gondolom, kiindulva a mi céges autónkból is (Opel 1.7 CDTI), hogy az újabb dízeleknél sokat áldoznak a környezetvédelem oltárán (ami persze nem baj!) és nem annyira a méég erősebb mééég gyorsabb méééég fürgébb hozzáállás vezérli a fejlesztéseket.

Egy biztos, ezzel a kis opellel nem tudsz olyat csinálni, hogy bármi füstöcske is kijöjjön a kipufogón. Csak az a jellegzetes kat. dizel szag.

Előzmény: MECSI (4499)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4502
Milyen autód van neked atiTDI?
Előzmény: atiTDI (4501)
atiTDI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4501

MECSI:

Nem hiszem hogy elkérnéa 3at, csak kell egy jó chip, meg a többi nyalákság. Nekem 1.65re van állitva a nyomás és igy lett 165 Le. A téli project lesz a kapcsolható dupla chip egy city üzemmóddal 1.3as nyomással és egy race 2 barral. Addig ugysem nyugszom amig nem lesz 180-190 pacim..:)) 

Előzmény: MECSI (4499)
MECSI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4500
Befecskendezőnyomást akartam írni
MECSI Creative Commons License 2004.11.29 0 0 4499

Hali Ati

Húzottban nem, de egy hete pénteken sleppereltben igen. Feladta az opel Vivaro 1,9D. dombnak lefele 120 oszt grrrrrrrrrr rr rr rr   r   r   r      r        r. Kb. vezérműszíjjas lett. Még csak 50e volt benne, fél éves.

Komolyan, amióta a diesel tuning foglalkoztat, csak széria tdi-kben ültem. cégkocsik.

All

Az az érdekes, hogy a hagyományos befecsivel ellátott tdi a 200 lóért elkéri a 3 bar környéki t nyomást. A PDTDI meg beéri 2-vel is? Ennyit tenne a pontosabb időzítés meg a bazinagy nyomás?

Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 4498

Emberek, ti nem furcsáljátok, hogy van nekem egy 80e km-t futott kicsit (?) húzott tdi kombi Golfom, kutya közönséges direktbefecsk rendszerrel, ráadásul automata váltóval és azonos üzemi körülmények (autópálya 130-160) között pontosan annyit eszik, mint a 3e km-t futott Opel 1.7 CDTI ami common rail, farag, fütyül, pasztellszínek térhatás? És a Golf még gyorsabb, fürgébb is!

Akkor most minek a 1.7 CDTIKSLMNOPQRXYZ trükkök?

 

Ráadásul én mentem elöl, még a szelet is fogtam! :-)

Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 4497

Egyébként - bár tudom ezt inkább a Dízel vagy Benzin topikba kellene írni - nekem voltak jó öreg, sokat futot dízeljeim is (Golf II 1,6D, GTD stb.) de az indulással, a hidegindítással soha nem volt bajom, pedig akkor is voltak minuszok..és akkor sem volt garázsom.

Ezt szokták felhozni az okostojások, hogy a dízel nem indul hidegben. Dehogynem, a rossz (kopott motorú) dízel nem indul, a jó az indul.

Előzmény: atiTDI (4494)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 4496
jaja, hugom is ezt mondta! Van egy bikakábel az autóban és jó minőségű, viszonylag fiatal akkumulátor. Ennyit tudok megtenni az ügy érdekében. :-)
Előzmény: atiTDI (4494)
BMW Power Creative Commons License 2004.11.26 0 0 4495

Köszi

Előzmény: A_Feri (4491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!