Kicsit gondolkodni is kellene a számolgatás mellett.
A Combinó hosszabb, mint a két ICS, úgy, hogy "megtakarítottak" két vezetőállást, csatlások hosszával együtt. Nyilvánvaló, hogy igy nagyobb a jármű utastarének a területe. A kevesebb ülés tovább növeli az állóhelyek számát. A kerékdoboknál ülések vannak, így azok nem csökkentik lényegesen a használható felületet.
a Combino férőhelyeinek száma a mai európai szabvány szerint 4 fő/m2-rel van számolva, míg az ICS-jé asszem 8-cal, de most találtam egy adatot, hogy 5-tel számolva az is csak 198.
Az ICS vezetőfülkéjén van a férőhelyek száma, ami 225+38. Ezt kell kettővel szorozni.
Nem kétséges, hogy ha ennyien beszállnak, az borzasztó, de ez mégiscsak a névleges befogadóképesség. AMi aCombino esetében 350.
Nyilván van olyan,hogy most többen vannak fent, mint 526, és majd leszünk 350-nél is többen az új gilisztán. NEm jobb tehát a helyzet most sem, csak érdekes azért a különbség.
Persze lehetséges, hogy most nagyobb helyet számolnak egy utasra, mint annak idején, amikor azt a nyamvadt 225+38 táblát felszegezték a vezetőülés oldalára.
ja, hogy ez mekkora hülyeség. de hát nem kell meglepődni, a magyar közlekedési felügyelet mindent túlszabályoz. nem tudom miért nem fúrta meg a főváros, nekik is jól jött volna elvégre választások lesznek vagy mi...
Az újságíró írt hülyeséget, van ez így. Mint azt itt is olvashattad, a peronokat megemelik, hogy szintben lehessen belépni. Némelyiket ki is szélesítik. De hosszabbítani nem kell :) .
"Felújítják a körúti villamos-pálya felső vezetékeit, kiszélesítik és ahol kell meghosszabbítják a megállók járdáit, minderre azért van szükség, hogy az új Siemens-villamosok beférjenek majd a megállókba. "
"...a Hungária körúti kocsiszínt, a Margit-híd feljáróit, illetve az összes peront át kell alakítani a Combinók érkezése előtt (2006. április, május)..."
nem a hosszal van a gond, hanem a magassággal, és azzal sincs nagy. a Combinók padlódszintje az ajtóknál 32 cm, ami még mindig alacsonyabb az ICS-k alsó lépcsőjének magasságánál. tehát efelől akár ma kezdhetnének közlekedni a Combik. de a városvezetés úgy döntött, hogy a kerekesszékesek minden segítség nélkül gurulhassanak be a villamosba, ezért emelik meg a peront kb. 10 cm-rel. persze vásárolhattunk volna olyan villamost is, aminek a padlószintje még alacsonyabb (ilyenek a bécsi ULF-ok 19 cm-s padlószinttel), de ez többel lett volna drágább, mint amennyi a peronok megemelése, ráadásul a 19 cm-s padlószintnek hátrányai is vannak.
Hosszal van a gond? Ez nekem új. Én úgy emlékszem, hogy apróbb peronmagasításokat végeznek, hogy egy szintben legyen a járda és a villamos belseje (néhány ajtó gyerekkocsisoknak, mozgássérülteknek)
"Április 18-tól június 9-ig két ütemben felújítják a nagykörúti villamos vonalát, ezalatt buszokkal szállítják az utasokat- nyilatkozta az InfóRádiónak Bősze Sándor, a BKV fejlesztési igazgatója."
Hadd kerdezzem meg, miert nem olyan hosszusagura rendeltuk a villamost, amilyen hosszuak a peronjaink? Hogy egy varost alakitsak a villamoshoz ez nekem kinai.
Koruton eddig is orulet volt, iden nyaron durva lesz.
"Az UV villamosokat is csak 30 évre tervezték" Csak hogy a különbség az UV-k élettartama bizonyosan meghosszabbítható vagy 25 évvel, a kombié meg valószínűleg nem (lásd váz kérdések).
"Megszoktam, hogy rosszmájúan állsz a Combinóhoz" Én nem fényképezni akarom őket hanem utazni szeretnék rajta. Ezért látjuk teljesen más oldalról a dolgokat.
"de eddig nem nyilatkoztál, hogy mit szerettél volna láttni helyette" Nekem minden jármű jó ami jó, és egy sem ami rossz. Amint a kombi bebizonyította hogy jó, egy szót sem fogok szólni ellene. Addig pedig mindent megteszek, ha van hiba akkor az minél előbb kijöjjön. A baj a dologban ott van, hogy ez csak akkor derül ki ha már itt van a cucc.