Keresés

Részletes keresés

Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9874
Ezt mondom én is! Vasútőr kérdezte úgy, hogy "mindkét oldali".
Előzmény: aruzsi (9872)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9873
Jól emlékeztem. Megnéztem az allomasok.uw.hu-n.
Előzmény: aruzsi (9872)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9872
Dunakeszi páratlan oldalán keresztezés van, ha jól emlékszem.
Ott értelmetlen a kérdés.
Előzmény: Mozdonyhajtó (9871)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9871
De csak a kp. felőli végén! Vp. (ami itt nem Várpalota) felé húzentróger van, azon csak igen éles fordulókkal tudná ezt megcsinálni a vonat.

Ott is van viszont extra: egy kocsit körül lehet járni az X párhuzamos szárain egy speciális kezelés segítségével, anélkül, hogy a foglaltásgellenőrzést ki kellene kapcsolni.
Előzmény: aruzsi (9870)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9870
Igen.
Előzmény: Törölt nick (9869)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 9869
A mai elmés kérdésem következik. :-)

Dunakeszi (úgy emlékszem, mindkét oldali) bejáratán van egy-egy vágánykapcsolat, amin keresztül át lehet járni a jobb vágányról a balra, rögtön ezután pedig a balról a jobbra, és csak ezek után jön a nagyobb váltókörzet. A kérdésem az, hogy a D70 (úgy általában) képes-e olyan vágányút állítására, hogy a vonat ne egyenesen haladjon ki, hanem az egyik vágánykapcsolaton átmenjen a másik vágányra, rögtön utána pedig visszatérjen az eredetire.
Infós Creative Commons License 2009.04.28 0 0 9868
Nyilván nem úgy, hogy soha nem figyeli a fogadóvágány foglaltságát.
Első lezárás után, egy számlálós gombbal összenyomott kezdőjelző esetén megjönne a két sárga a bejáratra. Ez — mélyebben nem belegondolva — lehetne a SziKi is.
Előzmény: Törölt nick (9867)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 9867
Azt csak te tudod, hogy képzeled.. :-PPPPP
Előzmény: Infós (9866)
Infós Creative Commons License 2009.04.28 0 0 9866
Szerinted én hogy képzelem? Hogy ne figyelje a fogadóvágány foglaltságát? :o
Előzmény: Törölt nick (9865)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 9865
"Jelzővel.

Járt már maga Rákospalota-Újpesten, és még többszáz másik olyan biztosított állomáson, ahol nincs vágányfoglaltság-ellenőrzés, vagy ha van, az kikapcsolható?"

Jártam, de az elején mondtam, hogy lőjük ki a foglaltságérzékelés hiányát. ;-) Mindenesetre a kikapcsolható az jó érv.
Előzmény: JabyGabi (9864)
JabyGabi Creative Commons License 2009.04.28 0 0 9864

"Jelzővel. Járt már maga Hűvösvölgyben?"

Jártam. Hol megy ott 40-nel vonat?

 

 

Jelzővel.

Járt már maga Rákospalota-Újpesten, és még többszáz másik olyan biztosított állomáson, ahol nincs vágányfoglaltság-ellenőrzés, vagy ha van, az kikapcsolható?

Ott, azokon a helyeken megy a vonat 40-nel, vagy akár többel is. Szabályozás és kialakítás kérdése.


Előzmény: Törölt nick (9858)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9863
Nem tudom, hogy mekkora ennek a gyakorlati jelentősége (egy regnáló fszt. megmondhatná).
De úgy érzem, néha könnyebb lenne a forgalomszervezés, ha megoldható lenne, hogy a dolgozó tudjon jelzővel foglaltra hozni vonatot.
Előzmény: aruzsi (9860)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9862
"Jártam. Hol megy ott 40-nel vonat?"
Ott csak a gőzös, amíg nem volt rajta Teloc. :)
De akárhol, ahol nem olyan tökelten a biztber., hogy nem tudja azt biztosítani, amit a forgalmi utasítás megenged.
Előzmény: Törölt nick (9858)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9861
Én sem.
Előzmény: aruzsi (9860)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9860
(Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.)
Én nem bánom.
Előzmény: Infós (9857)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9859
Minden pénz kérdése.
Előzmény: Törölt nick (9854)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9858
"Jelzővel. Járt már maga Hűvösvölgyben?"

Jártam. Hol megy ott 40-nel vonat?

"(Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.)"

Naaaa. Ott Osztrákiában az osztott fogadóvágány, ami azért más tészta. Tul képpen ha ketté választanék egy fogadóvágányt itt, és a határa raknék sárga indikátoros jelzőket, akkor megoldott lenne az általad emlegetett gond. Voilá osztott fogadóvágány, mint Osztrákiában. Megjegyzem, azért nálunk Hatvanban és Szolnokon is él a megoldás, csak ott a jelzők között van váltó.
Előzmény: Infós (9857)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9857
"Jelzővel? Jó most a foglaltságérzékelés hiánya érv nem játszik."
Jelzővel. Járt már maga Hűvösvölgyben?
A foglaltságérzékelés senkinek nem hiányzik ott.... :)
(Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.)
Előzmény: Törölt nick (9856)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9856
"Foglaltra nálunk is hozhatsz 40-nel vonatot. :)"

Jelzővel? Jó most a foglaltságérzékelés hiánya érv nem játszik.

"Ha azt mondom, hogy megértesítem őket, és ilyen-olyan, előtte kipróbált fékekkel, max. 40-nel jövök, és a kijelölt(!) megállási helyek egymástól legalább 100 méterre vannak, akkor tulképp akár. :)"

Hmhm... Na de ott egymástól a megállás helye 2 méterre van...
Előzmény: Infós (9855)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9855
Foglaltra nálunk is hozhatsz 40-nel vonatot. :)
Szemből bejárat pedig csak papír kérdése. Ha azt mondom, hogy megértesítem őket, és ilyen-olyan, előtte kipróbált fékekkel, max. 40-nel jövök, és a kijelölt(!) megállási helyek egymástól legalább 100 méterre vannak, akkor tulképp akár. :)
Előzmény: Törölt nick (9851)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9854
Ott nem hiba. Nade ezt a biztonság igazolást hagyjuk. Mert azért egy ilyen aztán javában közvetlen veszély forrás, szerintem.
Előzmény: aruzsi (9852)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9853

Úgyhogy vedd úgy, hogy fogom a fejem. ;-))))

Én nem fogom, inkább fékezek. :))))

Előzmény: Törölt nick (9851)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9852
Biztos, hogy hiba?
Biztonság-igazolás kérdése. Játék a számokkal.
Előzmény: Törölt nick (9851)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9851
Szerintem ez biztonságilag elég súlyos hiba. Úgyhogy vedd úgy, hogy fogom a fejem. ;-))))
Előzmény: Törölt nick (9850)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9850

Egy érdekes szituáció. Nem tudom itthon ki hogyan fogná a fejét tőle.

 

A Desiró már áll, utána érkezett a (képen nem látható) vonatom a vörös jelzőre max. 40 km/h érkezési sebességgel. A védelem annyi, ami a képen látszik + egy 2000 Hz-es mágnes, ami azonnali kényszerfékezést eredményez a vörös jelző melletti elhaladáskor, ami jelen esetben annyit érne, mint halottnak a csók. 

 

A kollegám elmondása szerint a szitú működik úgy is, hogy a két vonat egyszerre jár be, de ezt a saját szememmel még nem láttam, tehát a részemről nem megerősíthető szitu. (De minden gond nékül el tudom képzelni.)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9849

Hozok egy jelentésében másik, de ugyanilyen stílusút is. :) 

Ehun e.

Egy energiatakarékos tolatásjelző. "Verschubverbot"= Tilos a tolatás.

 

Mivel a tolatás ezen a jelzővel megjelölt határon túl nem terjedhet (nincs értelme), a mozgást viszont határolni kell az útátjáró miatt, felesleges egy izzós jelzőt telepíteni.

Előzmény: Törölt nick (9828)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9848
Bocs-bocs, szabadra állított háttal álló bejárati jelző mellett.
Előzmény: Vendégsín (9847)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9847
szabadra állított kijárati jelző mellett haladnak ki az állomásról

Nem biztosított állomáson?
Előzmény: Törölt nick (9845)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9846
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9845
Ja értem, szal az a problémád, hogy Szokolyán a jelző és a váltó között még csak emberen keresztül sincs függés. Ez igaz, viszont két dolog talán említhető az állomás védelmében:

1.) rugós váltók vannak, amelyeknél a felvágás üzemszerű, tehát nem akkora baj, hogy nincs függés.
2.) A jelzőket a vonatszemélyzet kezeli, úgy, hogy szabadra állított kijárati jelző mellett haladnak ki az állomásról (előre szabadra állítják a majd visszatérő vonatnak), így bár nincs vonalkábel, az ellenmenet-kizárás azért működik.
Előzmény: Mozdonyhajtó (9844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!