De csak a kp. felőli végén! Vp. (ami itt nem Várpalota) felé húzentróger van, azon csak igen éles fordulókkal tudná ezt megcsinálni a vonat.
Ott is van viszont extra: egy kocsit körül lehet járni az X párhuzamos szárain egy speciális kezelés segítségével, anélkül, hogy a foglaltásgellenőrzést ki kellene kapcsolni.
Dunakeszi (úgy emlékszem, mindkét oldali) bejáratán van egy-egy vágánykapcsolat, amin keresztül át lehet járni a jobb vágányról a balra, rögtön ezután pedig a balról a jobbra, és csak ezek után jön a nagyobb váltókörzet. A kérdésem az, hogy a D70 (úgy általában) képes-e olyan vágányút állítására, hogy a vonat ne egyenesen haladjon ki, hanem az egyik vágánykapcsolaton átmenjen a másik vágányra, rögtön utána pedig visszatérjen az eredetire.
Nyilván nem úgy, hogy soha nem figyeli a fogadóvágány foglaltságát. Első lezárás után, egy számlálós gombbal összenyomott kezdőjelző esetén megjönne a két sárga a bejáratra. Ez — mélyebben nem belegondolva — lehetne a SziKi is.
Járt már maga Rákospalota-Újpesten, és még többszáz másik olyan biztosított állomáson, ahol nincs vágányfoglaltság-ellenőrzés, vagy ha van, az kikapcsolható?"
Jártam, de az elején mondtam, hogy lőjük ki a foglaltságérzékelés hiányát. ;-) Mindenesetre a kikapcsolható az jó érv.
Járt már maga Rákospalota-Újpesten, és még többszáz másik olyan biztosított állomáson, ahol nincs vágányfoglaltság-ellenőrzés, vagy ha van, az kikapcsolható?
Ott, azokon a helyeken megy a vonat 40-nel, vagy akár többel is. Szabályozás és kialakítás kérdése.
Nem tudom, hogy mekkora ennek a gyakorlati jelentősége (egy regnáló fszt. megmondhatná). De úgy érzem, néha könnyebb lenne a forgalomszervezés, ha megoldható lenne, hogy a dolgozó tudjon jelzővel foglaltra hozni vonatot.
"Jártam. Hol megy ott 40-nel vonat?" Ott csak a gőzös, amíg nem volt rajta Teloc. :) De akárhol, ahol nem olyan tökelten a biztber., hogy nem tudja azt biztosítani, amit a forgalmi utasítás megenged.
(Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.) Én nem bánom.
"(Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.)"
Naaaa. Ott Osztrákiában az osztott fogadóvágány, ami azért más tészta. Tul képpen ha ketté választanék egy fogadóvágányt itt, és a határa raknék sárga indikátoros jelzőket, akkor megoldott lenne az általad emlegetett gond. Voilá osztott fogadóvágány, mint Osztrákiában. Megjegyzem, azért nálunk Hatvanban és Szolnokon is él a megoldás, csak ott a jelzők között van váltó.
"Jelzővel? Jó most a foglaltságérzékelés hiánya érv nem játszik." Jelzővel. Járt már maga Hűvösvölgyben? A foglaltságérzékelés senkinek nem hiányzik ott.... :) (Csak zárójelben jegyzem meg, az a biztberes szakmát minősíti, hogy nem sikerült megoldania azt, hogy jelzővel tudjon az fszt. foglaltra vonatot hozni.)
Jelzővel? Jó most a foglaltságérzékelés hiánya érv nem játszik.
"Ha azt mondom, hogy megértesítem őket, és ilyen-olyan, előtte kipróbált fékekkel, max. 40-nel jövök, és a kijelölt(!) megállási helyek egymástól legalább 100 méterre vannak, akkor tulképp akár. :)"
Hmhm... Na de ott egymástól a megállás helye 2 méterre van...
Foglaltra nálunk is hozhatsz 40-nel vonatot. :) Szemből bejárat pedig csak papír kérdése. Ha azt mondom, hogy megértesítem őket, és ilyen-olyan, előtte kipróbált fékekkel, max. 40-nel jövök, és a kijelölt(!) megállási helyek egymástól legalább 100 méterre vannak, akkor tulképp akár. :)
Egy érdekes szituáció. Nem tudom itthon ki hogyan fogná a fejét tőle.
A Desiró már áll, utána érkezett a (képen nem látható) vonatom a vörös jelzőre max. 40 km/h érkezési sebességgel. A védelem annyi, ami a képen látszik + egy 2000 Hz-es mágnes, ami azonnali kényszerfékezést eredményez a vörös jelző melletti elhaladáskor, ami jelen esetben annyit érne, mint halottnak a csók.
A kollegám elmondása szerint a szitú működik úgy is, hogy a két vonat egyszerre jár be, de ezt a saját szememmel még nem láttam, tehát a részemről nem megerősíthető szitu. (De minden gond nékül el tudom képzelni.)
Hozok egy jelentésében másik, de ugyanilyen stílusút is. :)
Ehun e.
Egy energiatakarékos tolatásjelző. "Verschubverbot"= Tilos a tolatás.
Mivel a tolatás ezen a jelzővel megjelölt határon túl nem terjedhet (nincs értelme), a mozgást viszont határolni kell az útátjáró miatt, felesleges egy izzós jelzőt telepíteni.
Ja értem, szal az a problémád, hogy Szokolyán a jelző és a váltó között még csak emberen keresztül sincs függés. Ez igaz, viszont két dolog talán említhető az állomás védelmében:
1.) rugós váltók vannak, amelyeknél a felvágás üzemszerű, tehát nem akkora baj, hogy nincs függés. 2.) A jelzőket a vonatszemélyzet kezeli, úgy, hogy szabadra állított kijárati jelző mellett haladnak ki az állomásról (előre szabadra állítják a majd visszatérő vonatnak), így bár nincs vonalkábel, az ellenmenet-kizárás azért működik.