Ford mt 75,ez volt a dobozra írva.Az hogy hidegen akad az jellemző hiba sajna,a type9 váltónál ez még rosszabb,de megvan picit az mt 75 nél is.Ahogy figyeltem nekem csak az első két-három kapcsolásig csinálja.Amúgy ennél hígabb váltóolaj nincs,ez is már olyan híg mint az automataváltó olaj.Dupla kuplung segít a dolgon.
Trafo-bacsi ! A valtoolaj amit multokor beöntöttel nekem milyen volt ? Erdeti Ford azt tudom, de melyik fajta ? Nagyon durvan akad a valto pedig meg nincs is olyan hideg ejszaka. Reggel elindulas utan alig tudok kettesbe valtani. Az audiban szinten csereltünk most kb. 5-6 hete. Avval nincs gond. Abba Castrolt öntöttünk (FLX ?). A literara kb. ott volt mint a forde. Remelem javulni fog a helyzet különben lehet lecserelni. Normalis ez ilyenkor (a kezdetekben) ?
Gratulálok!De ,az a legnagyobb baj,hogy tapossa ki egy-két ember az így is járható utat,mert amira a aharmadik kerül oda ugyan ez vár rá!En csak ezt nem értem!Miért kell mindenkinek-mindíg 1000 ajtón döngetni ha valamit szeretne elintézni az öreg autójával kapcsolatban.
-Lehet így szűrnek,aki már itt elbukik ne akarjon veteránt mert nem elég fanatikus a személyisége,akinél veszélyben lenne egy koros technikai mementó!
Én keresztül fogom vinni a veteránosítást. Néhány akadékoskodó majom nem fog ebben meggátolni. Az a helyzet, ha az embernek van kellő kitartása, néhol elég nagy a pofája, másutt meg tudja tartani a száját, tudja megfelelően kezelni az ellenséget, akkor mindent el lehet intézni. Legjobb példa a származásellenőrzésem. Még mindig ugyanarról az autóról van szó. Most jött meg a papír, hogy minden oké. Persze ez is úgy kezdődött több, mint egy hónapja, hogy "ja, hát külföldi forgalmi és az utolsó rendszám nélkül nem lehet". Arra a kérdésre, hogy miért nem, az volt a válasz, hogy a számítógépprogram kéri ezeket az adatokat, nélkülük nem enged továbblépni. Előkerült gyorsan egy szabályzat, hogy kiderítsük, mit lehet tenni. Kiderült, hogy semmit, bár említ olyat, hogy forgalmi helyett egyéb okmány is elfogadható. Itt a gyenge pont. Mi lehet egyéb okmány??? Senki sem tudja. Készültem, volt egy papírom a korábbi tulaj osztrák önkormányzattól, amiben az autó adatai szerepeltek, továbbá egy tulajdonviszonyokat igazoló nyilatkozat (1966-tól 1990-ig használták, aztán Hegyeshalomnak ajándékozták). (Érdekes módon az osztrákokat ismeretlenül kerestem meg emailben, leírtam a bánatom, hogy kéne valami ilyesféle papír, és semmi időn belül itt volt a posta. Plusz egy email, hogy ha forgalomképes az autó, akkor szeretettel várnak vele vendégségbe, lehet az archívumben régi fotókat kukázni róla, stb. Kedves emberek.) A gyengébbek kedvéért volt magyar fordítás is nálam. Erre felbolydult az egész okmányiroda, nézegették a papírt, tanakodtak, felettest hívtak, vakaróztak, aztán kiderült, hogy nem jó. Ez bizony nem okmány. Úgy itélték meg, hogy nem hiteles dolog egy önkormányzat által kiállított, polgármester által aláírt, fotóval alátámasztott papír. Szerintük akár csont hazugság is lehet az egész. Röhej. Itt volt az amikor kussolni kellett. Eljöttem, de egy csomó infót leszűrtem, nevezetesen hogy ezeknek fingjuk sincs a dologról. Következő lépés: telefon a központi okmányirodába. Órákon át (szó szerint értendő) tartó csörgetés, illetékesek kapcsolgatása után kiderült, hogy ott sem jobb a helyzet. Egy különbség viszont volt: próbáltak segíteni. Addig smúzoltam a diszpécserkisasszonyokkal, hogy egyész magas szintekre tudtam felkapcsoltatni a telefont. Beszéltem egy nővel, elsírtam az ügy részleteit, aztán azt mondta, hogy beszél a főnökével (minden okmányirodák 2. számú mindenhatója), aztán visszahív. Na gondoltam, addig álljak fél lábon... Nem telt bele egy óra, itt a meglepi, hív a nő. A főnöke azt mondta, hogy a papír teljesen jó, és hogy mondjam meg a csinovnyiknak a helyi okmányirodában, hogy a származásellenőrzést csinálja meg, és hivatkozzak rá név szerint. Úgy is tettem. Visszamegyek, hivatkozok, abben a pillanatban megfagyott a levegő az okmányirodában. Érdekes módon most már tökéletesek voltak a papírjaim, a programban a "rendszám" és a "forgalmi engedély száma" rovatokban megfelelt a "+++", elment az infó a programba. Úgy tűnt, hogy vége. Két hét múlva megint okmányiroda más okból kifolyólag, azt elintéztem, a végén az aláírásnál nézik a nevemet, és úgy mellékesen azt mondják, hogy nekem van ám itt valamim, ami visszajött, mert nem jók a papírok. Nem értesítettek, ez így véletlenül derült ki. Ha nem tévedek arra, lehet, a mai napig várom a papírt. Ismét telefonálgatás a központi okmányirodába, egy jó óra után ismét a korábbi nőhöz jutottam, mondom mi van. Gyakorlatilag burkoltan elnézést kért, hogy ilyen hülyék az ügyintézők, és kaptam egy számot, ahol közvetlenül lehet beszélni a származásellenőrzést végző céggel (azt hiszem MGA Kft). Ott egy kedves nő fogadott a telefonnál, huszadszor is elsírom a bánatom. Azt mondta, hogy az okmányirodától nem keresték őket az anyagommal (akkor mi alapján rinyálnak, hogy nem jó a papír????), és szerinte ez teljesen síma ügy. Azért beszél a főnökével, de biztos oké lesz. Fél óra múlva visszahív, hogy a főnök szerint is renben van, és hogy szerencsém van, mert egy adag osztrák papírt most intéznek, és ha el tudom faxolni a papírjaimat, akkor hozzárakják az én ügyemet is. Úgy is lett, de arra megkértek, hogy szóljak az okmányirodának, hogy az anyagomat sürgősen küldjék át hivatalosan is, mert magánemberrel ők elvileg nem állhatnak kapcsolatban. Az meg elég hülyén jön le, hogy az eredmény előbb megvan, mint a hivatalos megbízás. Persze amikor szóltam nekik, akkor én voltam a büdös gyökér, mert belekavarok a "munkájukba". Aztán a héten megjött a papír, hogy rendben van.
Kezdek egyre jobban örülni annak hogy nem akartam veteránosítani az én tüzoltómat... és anno a MAVAMSZ is állandóan azzal baszogatott hogy a caprikat is vissza kéne alakítani gyárira hogy veteránok legyenek. de ha már egy eredeti tüzoltó tranyó se jó, akkor mi értelme az egésznek? és persze közben nem kevés nagyvasat látok OT rendszámmal, ami ki tudja mennyire eredeti...
Tenyleg egyben van. Esküszöm meg is vennem ugy, hogy meg nem tudom mire. Csak egy gon van vele. Az ado mivel nem tgk. nem 148.- EUR/ev, hanem min. 700.- EUR. :-( Az meg sok egy kicsit. De egyben meg lehet, hogy igy is jobb lenne eladni v.kinek. Bontani nem kezdenem el meg egy darabig.
Mult heten nekem is volt szerencsem a magyar ügyintezesbe belekostolnom (atiras).
Hat mit mondjak ... GÖRENYEK !!! Kerületet hadd ne irjak, de akkor mar megis ! XII. Nevetseges, hogy hogyan kezelik az embert. Mintha bünözö es/vagy szellemi fogyatekos lennel. A bejaratnal allo portasok (inkabb biztonsagi emberek) nem hiaba vannak oda kirendelve !!! Sztem a nöket (ök vannak 90%-ban) is megvernek elöbb-utobb ezert a magatartasert / hozzaallasert. :(((((
Sajnos azt kell mondanom balkani allapotok, horror összegü ügyintezesert. Ezt hangosan kijelnethetem a nemet allapotokkal összehasonlitva.
Először arra gondoltam ezt írom:"NO COMMENT".De leereszkedem az ő szintjükre:"Azt a jó .edves édesanyukat,szo..sák azzal a mikronnyi pöcs..-kkel,ezek a majmok!-mert ez esett jól a hallottak után...
Hát, a festegetés csak egy módon jöhet szóba. Temperával. Közelítő színben létezik, szépen takar, és egy vizes szivacs símán eltűnteti. Csak nem lehet esős időben vizsgáztatni.
Hát igen,hallottunk már furcsaságokról az ot vizsgával kapcsolatban.Nem az eredeti állapotot díjjazzák hanem a túlrestaurálást,olyan fényezések és olyan minőségü krómozás,gumi alkatrészek vannak amit akkor hírből sem ismertek.Sok ot autó köszönő viszonyban nincs az eredeti állapottal. De ez van.Szerintem csináld meg amit kérnek és kész,javítsd le ahol mutatta aztán legyenek boldogok,neked meg meg lesz a papír.
Voltam veteránvizsgán a tűzoltóautómmal. Repültem. Közölte az egyik mókus - aki mellesleg azt sem tudom ki volt, szerintem valami autóklubos, úgy tűnt, hogy ő a góré -, hogy ecsettel javítgassam le a 41 éves, szép fényű gyári fényezésen a hibákat (néhány körömnyi sérülésről van szó), mert így "nem kiállítási állapotú az autó". Először azt hittem, hogy hülyéskedik, de amikor a harmadszori visszapoénkodásomon sem röhögött, kiderült, hogy komoly.
Mondjuk elég relatív, hogy mi a "kiállítási állapot". Én személy szerint például jobban szeretem a szépen megőrzött gyári cuccokat, mint a restauráltakat. De ezeknek ezek szerint az számít, hogy "mennyire csillogós a nikkelje". Az, hogy 100% típustiszta, gyári fényezésű, gyári krómozású, gyári kárpitozású, 19 ezret futott, végig garázsban tartott gépről van szó, az le van szarva. A minősítő bizottság is érdekes volt. Múzeológus sehol, bizonytalan létszámú és összetételű autóklubos és kpm-es csapat "vizsgáztatott". Elcsíptem egy frappáns mondatot, ami azt hiszem az egész minősítő eljárás mottójául is szolgálhatna. Az egyik "vizsgabiztos" intézte a műhely másik végében egy autó alatt dolgozó kollégájához, próbálom szó szerint intézni: "Jani, gyere ide nézzed má' meg, te már jó rég óta itt dolgozol!"
Sokat lehetne még mesélni, tanulságos volt. Én hülye meg még örültem, hogy milyen korrekt eredeti állapotú vasam van. További fejleményekről majd beszámolok, nem marad itt ennyiben a dolog. Egy laikus nem fikázhatja le az autómat csak azért, mert úgy hiszi, hogy jogában áll.
Azért valami jó is történt: az utánam következő, krómlégszűrős, metálfényezésű, pöpecre csinosított VW bogár szépen átgurult... Majd csodáljátok meg valamelyik kiállításon:-)