Szintén passz :-) ha tudsz bekötési rajzot szerválni, abból kiderül. Ha diagolható, megnézhetjük.. ..ellenkező esetben el kellene vinned egy kályhás szakihoz, annyit megnézhetsz még hogy a keringtető forgatja-e a vizet..
Hibajelenség, bekapcsolás után, vízszivattyú(?) elindul, kattogó hang hallatszik (gyújtás?), pici füst jön a kipufogójából, de az egész művelet kb. 3-5perc után leáll, és a víz nem melegedett egy fokot sem.
Izzitó lehet rossz?
Tud valaki olyan szerelőt ajánlani aki meg tudja nézni, és javítani?
Nincs eldugva, motortérben, a motor mellett van az egész.
Könnyen hozzáférhető, nincs garázsom, utcán meg nem állnék neki.
ezt vettem és kissé megúsztam a beszereléssel.........a vezérlő(óra)csatijáról jön 2 vezeték....egy sárga és egy asszemkék/piros......ezek mik lehetnek?
esetleg lenne valaki aki a bekötést meg tudná csinálni?????
Egy teljesen alapvető kérdésem van Thermo Top Z/C-vel kapcsolatban: -ha programórával vagy Telestart T91-vel elindítom a kályhát mennyi ideig fűt folyamatosan, magyarul van-e előre programozott max. fűtési időtartam? Ha van mennyi ez az időtartam, illetve lehet-e módosítani valahogyan? Köszönöm!
Nyugi ezeket sem tervezik örök életűre. Direkt van benne valami buktató, hogy nehogy már ne kelljen pár év múlva cserélni. Akkor miből élnének meg, ha mindenki megvenné az állófűtését és senkinek nem kellene alkatrész? :) A tv-kben sem semmiért tervezik a meleg hűtőborda mellé az elektrolit kondenzátorokat. egy ideig elmennek, szépe nszáradnak kifelé ,majd amikor elveszették a kapacitásuk nagy részét, elpukkannak és magukkal rántják a fél tv-t...
BMW-s fórumon olvastam, hogy az egyik fórumozónak azt a bizonyos pierburg szivattyút kellett cserélnie amit már sokan másoknak is. Ezek után nem is tudom melyik tartósabb a kefés, vagy a brushless... Egy biztos, az én szivattyúm elektronikája végletekig leegyszterűsített, 0 túlterhelés elleni védelem, és hát az a PUR habos kinyomás pffff... Kicsit olyan rádióamatőrösnek tűnik a tervezés.
Csak tudod a fogyasztói társadalom. nem gyártanak már termékeket 10 évre. A kefés meg kibír pár évet, elkopik a kefe, vegyél újat. Egy bruslessbe meg elvileg nincs kopó alkatrész a csapágyon kívül így elvileg örök életű lehetne!
Hja, én is rácsodálkoztam. Pedig elvileg ez egy minőségibb megoldás a kefésnél mivel egyetlen kopó alkatrész a csapágy. A baj talán a hőelvezetéssel lehet, vagy a franc tudja mitől mehet tönkre egy FET (gondolom azt raktak bele kapcsolóként) normál használat mellett. Egyébként annyira nem is ritka megoldás a BLDC motor vízszivattyúknál.
hmm. Brushless moci. Érdekes, hogy ilyet raktak bele, mert általában az egyszerűbb keféseket szokták használni mindenhez. De úgylátszik vannak kivételek.
Kicsit szétberheltem a szivattyú elektronikáját, a képeken látszik, hogy elfüstölt az egyik teljesítmény alkatrész. Az egész ház ki van nyomva PUR happal, így a panlet megtisztítani nem lehet anélkül, hogy az SMD alkatrészek le ne törjenek, ezáltal javíthatatlan. Vállalkozó kedvű hozzáértők gyárthatnak vezérlést hozzá, nem túl bonyolult.
Ma sikerült eljutni ahhoz, hogy átvizsgálásra kerüljön a kályha kiegészítő fűtés funkciója. Nagy nehezen sikerült rájönni, hogy nem a vízkeringetéssel van gond, és nem is az elektronikával, hanem az üzemanyagellátás a nem megfelelő. Bekapcsol a kályha, az égés is megkezdődik, viszont egyszer csak leáll. Az üzemanyagpumpánál a szűröket kitisztítottuk, valahogy vízbuborék volt benne, amit a szűrő nem engedett át. A szűrők tisztitása után elvileg működik, aztán az még kiderül, hogy meddig...viszont felmerült eközben az, hogy az 5kW-os kályhához elegendő-e a 4kWos üzemanyagpumpa (nekem ez az összeállítás van), mert lehet, hogy innen ered a hiba forrása? Remélem, tud valaki ebben állást foglalni...Köszi
kis segítséget kérnék, nekem egy hunday h100-asom van amibe utolag beszerelt webasto állófűtés van.
A probléma hogy nem kap gázolajat. ha direktbe kötöm az üzemanyag pumpát (kattoktatom) akkor üzemel. miko áramot adok a rendszernek akkor kattogás halladszik a "vezérlödobozbol".
Nekem régebben egy Mergába volt beszerelve, persze nem ilyen csiri-viri darab.Nekem nem fordult meg a rendszerben a viz, be kellett szerelni egy vizpumpát. Csak türelmes embernek ajánlom. Lassú, de nem túl drága.
Köszi az infót, legalább nem kell annyit kisérletezni. Konkrétan az én kályhám se mai gyerek dbw46-os.Amúgy is csak akkor esedékes a műtét ha tönkremegy a mostani.
igaz, hogy nekem kissé régi kályhám van, de nekem sima rúd izzógyertyával nem igazán ment. Mivel annak sima a felülete, így ahogy hozzáért az üzemanyag egyből le is futott róla gyulladás nélkül. A gyári az spirál kialakítású, így a rúd gyertyára egy pont ráillő rugót húztam rá, így már begyújtott, mert mert megvolt a kellő felületi egyenetlenség. Nem semmiért van gyárilag ebben is külső spirálos gyertya, de próba szerencse. ezekhez az újabb kályhákhoz annyira még nem értek, csak tapasztalatot írtam le.
Volt egy másik használt gyertyám, szemlátomást tök egyformán működtek, nem mértem hanem egy töltőröl teszteltem. Ha ez a gyertya is be fog hányni akkor egy közbetéttel beleaplikálok egy sima vw izzitót úgy 2000-ért.Elvileg azzal is müködnie kell.
Hát sajnálom...talán most hétvégén sor kerül az átvizsgálásra...nagyon remélem, hogy menthető, különben jó kis befektetés (pénzkidobás) volt...és még meg is fagyok:-(((((
Ma szétszedtem a vízpumpát, és nem kefés, hanem kefe nélküli, pierburg gyártmány.
Kiszerelt állapotban meg sem moccant, viszont a tengelyen 90 fokot forgatva már berántotta a tengelyt, elkezdett forogni. A baj az, hogy ha abban a bizoyos pozícióban áll le a motor, magától többet be nem indul.
Valamelyik HALL érzékelő, mehetett tönkre, vagy tekercs szakadt, vagy elektronika hiba. gyanítom ki van öntve a belseje műgyantával, nem sok esélyt látok a javításra.
Német ebay-ről még nem rendeltem, de általában kel legy hét, mire megjön. Igen tutira jó, webasto szám alapján is kidobra ezt a típust egy oldal, mint helyettesítőt. Pontosabban itt írták. http://www.dieselglowplug.com/product_info.php?products_id=2005 Benne van a listában a webasto szám is és a beru típus is.