Nehéz ügy. Amikor január elejénb megvettem a CT3-somat, a felnőtt lányaim máris tervezgetésbe kezdtek, hogy de jó lesz nekik, mert tudnak rá nyaralást szervezni. Aki már megtapasztalta, nehezen válik meg ezektől a nagyszerű szerkezetektől. Valószínűleg az ismerősöd gyerekei is hasonlóan éreznek és gondolkodnak.
Lehet, hogy célravezetőbb lenne "saját beszerzésű" utánfutó után keresgélni, amíg nem késő.
Elsőre nekem is ez az ötletem támadt! No meg az, hogy a nagy nyitott elő sátrat zárttá tenni és ebben kialakítani a plusz hálórészt akár 2 db kemping ággyal.
Nem egyszerű a válasz, mert a CT 8-asnál a fekvőhely "kihajtása" az utánfutó hosszában történik, így az ágy szélessége nem lehet nagyobb mint az utánfutó szélessége (1,5 m). A CT 5-nél például az ágyrészt keresztben kell kihajtani, így a szélessége több mint 2 m. Mondanám azt is, hogy az utánfutó oldalfalára rögzített sátortartó csövek forgáspontjait 1 m-el kijjebb vinni úgy, hogy egy kihajtható feklőlapot rögzítesz az oldalfalhoz, csak azt nem tudom, hogy a sátor anyag enged-e ennyit.
Köszönöm a türelmet és a kimerítő képes magyarázatot.
A CT5-3 kocsiszekrény tetőzete nekem valami műanyag szerű bevonattal ellátott falemeznek tűnik színe szürke futtatott erezetű. Elképzelhető, hogy a műanyag kopó felület alatt acél lemez található? Vagy a témában felmerülő kerékpár tartó konzolt a 40mm környéki szélekre gondoltad rögzíteni?
Nagy szilárdságú aluötvözetű szegecsanyát (legalább 100 kg-os húzó terhelhetőséggel) egy darab csavarral , egy anyával és egy alátéttel könnyen lehet rögzíteni a lemezbe.
Az első képen az összeállítás balról jobbra: 9 mm-re felfúrt alátét ami a lemezt helyettesíti, M6 szegecsanya, M6 fakötésű alátét, M6 hatlapfejű csavar, M6 hatlapú anyával:
A "lemezbe" behelyezett szegecsanya nem peremes végéről becsavarva a hatlapú csavart, a peremes oldaláról az alátét és az anya. Két 10-es kulccsal az anyát betekerve, a szegecsanya "megroppan" és a "lemezre" rászorul. Kész a menetes persely.
A fabetétbe csak egy 10 mm-es furatot kell fúrni a menetes rész és "roggyant" résznek. A képen látható peremes szegecsanya "lemez" belső oldala felőli magassága 10 mm. A zárt szegecsanyához szerszám kell, így a nyitottat ajánlom házi készítéshez. Ha nem csavarunk semmit az anyába, egy műanyag bútoripari vakdugóval beázás ellen lehet védekezni.
Az a kérdés már csak, hogy mint azt tudjuk a tető anyagvastagsága 10 mm, na már most az anya amikor meghúzód akkor zömítődnie kellene de nem tud mert nem tudja befogni ezt a vastagságot, azonban ha a belső oldalról egy felbővített un. zsák furatot készítünk elhagyván az anyának szükséges peremvastagságot (2mm) félő hogy a fa tetőanyag átszakad. Elképzelhető hogy én nem értem ezt a dolgot bocsánatot kérek tőletek.
ezt a szegecs csavaros dolgot ez idáig nem ismertem, de ahogy nézem roppant ötletes. Az a kérdésem, hogy a tető kinyitásakor a járófelületből ez mennyit állhat ki, mert ha az ember rálép az nem lehet kellemes.
Ezt a megoldást nem javaslom, mert a csomagtartó "lábai" nagyon hosszúak, ami az oldalirányú terhelésnél - bicigli esetén ez jelentős nyomatékkal járva - az utánfutó oldalának feldörzsölésével járhat. Szerintem a tető a legalkalmasabb, jól terhelhető. Ha egy 40x40 mm-es alu négyzetprofilból "létrakeretet" készítesz, azon a kerékpártartó a tetőcsomagtartóhoz hasonlóan könnyen rögzíthető és a hosszmerevséget is megadja. Az aluprofil a tetőhöz 2x3 db M6,-os szegecscsavarral egyszerűen rögzíthető, amivel a beázás is megakadályozható. Megérkezéskor elég a 6 db csavart kicsavarni és a létrakeret már lent is van a tetőről, ami egyben tartókeret is a földön a bicigliknek.
hmmm a relaxációban a mama is sokat tud segíteni. Mi a megérkezéskor pláne ha a Balatonhoz megyünk a sör után meg szoktunk mártózni. Bár egy pár éve májusban voltunk ott és inkább a lakókocsi fűtést kellett bekapcsolnunk olyan cudar idő volt.
A hétvégén SKIF projektet tervezek:
-az ősszel kibontott kocsibelső mázolása (ha az idő engedi) a felületi rozsdátlanítás és R09 kezelés megvan.
-belső farostlemez borítás készítése új "lemezekből" a régi alapján
-nyitható tetőben lévő fa váz renoválása új rétegeltlemez fekvő felülettel
Igen, a kempingezés 1. aranyszabálya, hogy megérkezéskor nem sátorállítás az első, hanem egy szusszantás és hálát adni annak, hogy szerencsésen megérkeztünk. A sör segít a relaxációban és/vagy az akklimatizációban.
A CT5-3 nál valami hasonló megoldásban gondolkodom kerékpár szállítás tekintetében annyi módosítással, hogy nem csinálnám ennyire magasra.
talán annyi macera van vele, hogy megérkezéskor le kell szerelni a bringákkal együtt....bár ha jól végig gondolom megérkezéskor egy sörrel indítok utána szoktam nekiállni a sátorállításnak.