Keresés

Részletes keresés

djuice Creative Commons License 2018.06.17 0 0 2027

A drága hangszerek használtként nagyon sokat veszítenek az árukból, de ez ugyanúgy van autóknál, telefonoknál, tv-knél, nem kell rajta csodálkozni. Talán a bútorzongorák valamelyest picit jobban tartják az értéküket mint egy színpadi modell vagy a szintrtizátorok, amelyekre kb. az jellemző hogy 8-10 év alatt felére vagy bizonyos esetekben harmadára is eshet az áruk az újonnanihoz képest, de nem ritka a zongiknál sem ilyen idősen azért a 40%-os áresés sem. Pláne aki áron alul kényszerül egyéb gondjai miatt eladni vagy mert mondjuk sokan az ebay áraihoz mérik az aktuális árakat...

 

A P255 kontra GH mechanikához meg csak annyit tennék hozzá személyes tapasztalatomként, hogy a P140-ben is GH mechanikán játszhattam párszor, de utóbbiban sokkal lomhább, tapadósabb, nehezebb billentésű, eléggé kellemetlen volt az a régebbi GH mechanika! Úgyhogy mint a termékleírások végén is olvasható: "a változtatás joga fenntartva", tuti vannak módosítások még azonos szériákon belül is.

Előzmény: gyorsmanó (2026)
gyorsmanó Creative Commons License 2018.06.16 0 0 2026

Mondjuk azt meg kell mondanom, hogy játszottam egy majdnem új ydp 162-es zongorán. Hát nem cserélném le rá az ap250-et az tuti! Azért kérdeztem, hogy mennyi eltérés van a 163 és a 162 között mert vicc áron jutattam volna hozzá...csak már nincs hely a lakásban...jófogáson meg áron alul nem akarom eladni...bár az is vicces, 10+ éves rolandokat 250 + ropiért árulgatnak...nevetséges...

Előzmény: ÁsítóSárkány (2025)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.06.16 0 1 2025

A Yamaha amúgy a hordozható zongoráknál marad durván alul... nagyon nem tudom mire vélni például, hogy a P-255-ben is csak GH billentés van még mindig, nem pedig GH3 vagy GH3X...

 

A bútor változatoknál a magam részéről épp az YDP-163 / CLP-525 és onnan felfele a Yamahát inkább versenyben látom a konkurrenciával kezdve. (Nekem a GHS és GH nagyon nem jött be személy szerint).

 

A Kawai vs. Roland (árkategórián belül) kb. vallási jellegű vitákat tud kiváltani. Nagyon erősen szubjektív, kinek melyik jön be jobban, billentésben és hangban is. Nekem épp a Kawai :)

 

Előzmény: gyorsmanó (2022)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.06.16 0 0 2024

Az összehasonlítósdi gyártón belül működik és elég publikus is.


A keresztbe összehasonlítás meg természetéből adódóan igen szubjektív, és leginkább ki-ki a személyes tapasztalatairól számol be...

 

Szóval,

Casio: (a hibridtől eltekintve) a modellszámok utolsó előtti jegyét érdemes figyelni, pl. PX-140 vs. PX-150 vs. PX-160. Az 5 és 6 közt billentésben nem tudok különbségről  egyébként nem tudok mechanikában lévő különbségről a modelpalettán belül... Az x50 és x60 szerintem már belépő szinten komolyan vehető, x40 és korábbit én inkább elkerülném.

 

Kawai: AHAIV-F < RH < RH II < RH III < RM3 Grand2 < GF < GF2

nem teljesen illenek bele a sorba a kompaktak, az RH-C és RH-CII valahol az RH és RHIII között lehet, és egyértelműen RM3 Grand2 < GF-C

 

Roland: a PHA-x Standard/Premium/Concert mentén az x minél magasabb, annál jobb, a Concert jobb mint a Premium, a Premium pedig sokkal jobb mint a Standard. Egy valamivel korábbi Concert billentést aligha éri utol a kicsit újabb Standard (ez az árakon is meglátszik)

 

Yamaha: GHS < GH < GH3 < GH3X << NW*

 

Azért jellemzően eligazítást ad a zongorák ára (melyik konkurrens termékkel versenyez), illetve a kifejlesztés évszáma. A Yamahának a GHS/GH/GH3/GH3X igen régóta megvan. Persze lehet hogy szép csendben fejlesztették őket azóta, de ennek túl sok publikus nyomát nem látni.

 

A konkurrens gyártók termékeinél szerintem nincs értelme megspórolni a kipróbálást.

Előzmény: gyorsmanó (2022)
djuice Creative Commons License 2018.06.16 0 0 2023

162-es már nincs forgalomban és a mechanikájáról sem látni specifikációt, de a 163-asban a Yamahánál régebben volt felső kategóriás GH3 mechanika van. Az olcsó GHS-től mindenképpen jobb, de ez a mechanikakérdés eléggé ízlés dolga. Példának okáért, egyik kiemelkedő jazz-zongoristánk, Cseke Gábor minap egy Yamaha P35, GHS mechanikájú alap modellen muzsikált és teljesen meg van vele elégedve, mint könnyen hordozható koncerthangszer. Utána volt szerencsém egy Nord Stage 3-on hallani ugyanolyan körülmények közt Gátos Ivánt is Váczi Eszterékkel. A két hangszer közt cirka egymillió forint árkülönbözet van és billentésben gondolom Gábor is elégedettebb lett volna a Norddal, de sajnos azt kell nyilatkozzam szakmai szemmel és nem mint laikus nézvén a dolgot, koncertkörülmények közt ez az egymillió forint egyáltalán nem volt hallható (a hangosítás hibájából persze!), tehát sok minden lehet relatív. Annak aki meg otthon csak a lakásban zenélget hobbiból, talán méginkább. És hasonló lehet ez a mechanikákkal is.

Tehát aki engem kérdez, annak saját véleményként azt tudom mondani, nekem a Casio, Kawai nem jön számításba, a Yamaha szükséghelyzetnek elfogadható az ára miatt, Rolandban pedig a fejlettebb, drágább modellek mechanikája (és tudása) nyújtja azt számomra, amit egy professzionális koncertzongoránál lehet tapasztalni - azaz nem fárasztja a kezet hosszú időn keresztül.  Mellesleg a gyártók oldalán megtalálható többnyire a különböző modellek mivel vannak szerelve, illetve az ár is nyilván a jobb minőséggel párosul, így el lehet dönteni, de legfőképp ki kell valahol próbálni, hogy kinek mi fekszik jobban, utalva a fenti zongorista véleményére is: mondhatni nincs arany közép út, de adott nézőpontból (ami meg szubjektív) mégis!

Előzmény: gyorsmanó (2022)
gyorsmanó Creative Commons License 2018.06.16 0 0 2022

YDP 162 és 163 digizongorák billentése között nagy eltérés van?

Valaki esetleg feltudná sorolni nekem, növekvő sorrendben a ma kapható kalapácsmechanikákat, gyengébtől a jobb minőségig yamaha roland casio és kawai márkákkal.

Köszi előre is.

Előzmény: MidiTom (2021)
MidiTom Creative Commons License 2018.06.05 0 0 2021

Az iConnectivity eszközökkel kapcsolatban tényleg nagyon pozitív tapasztalataink vannak.
Megoldást kínálnak egy csomó olyan kérdésre, ami a mai elektronikus zenei eszközparkokban szinte mindenhol előbb-utóbb felmerül.
Persze, inkább a több eszközt, kis stúdió setupot használók fogják ezeket az extrákat díjazni, de minden esetre nagyon érdemes odafigyelni rájuk.

Előzmény: jurij.es.a.szakkor (2020)
jurij.es.a.szakkor Creative Commons License 2018.06.05 0 0 2020

> Kezdők számára talán túlzottan is ágyúval verébre effektus lehet egy ilyen "mesevilág" hitét kelteni.

 

Ez nem a "mesevilág", hanem a hétköznapi valóság.

 


> Meg legalább le lehetne írni azt is, mennyibe kerül egy ilyen iconnectivity ketyere

 

Hazai árlista: http://audioworks.hu/arlista/iconnectivity.pdf

 

Az iConnectvitity interfészek annyiba kerülnek, mint a "hagyományos" interfészek. A számtalan extra funkciónak (amit csak az iC nyújt, a konkurens gyártók modelljei nem) nincs felára.

 

 

> és mindjárt összemérhetőbb lenne egy használt ipad árával! :)

 

Használt eszközt használttal, új eszközt újjal célszerű összhasonlítani. Kiindulási alapnak elég megnézni mennyibe kerül egy Apple Lightning - USB kábel.


iConnectivity termékekkel kapcsolatban szívesen válaszolok a felmerülő szakmai, technikai kérdésekre. Keressetek a fenti árlistában található elérhetőségek egyikén.

Előzmény: djuice (2018)
nyuleskutya Creative Commons License 2018.06.02 0 0 2019

Elmentem korulnezni par hangszeruzletbe, kiprobaltam par cuccot, es gondoltam, leirom a tapasztalataimat.

(Az ugye alap, hogy az eladok nem ertenek hozza, de nyilvan nem is lehet elvarni, hogy ennyi hangszerhez (dobok, szintik, gitarok, fuvos vonos, kutyuk stb) es azok specifikaciojahoz ertsenek. Tehatketkedessel kell fogadni, barmit mondanak).

 

Nekem GH mechanikas Yamaham van, ehhez tudtam hasonlitani. A GHS-re voltam kivancsi, hogy mennyire mas. Azt kell mondjam, hogy nem annyival rosszabb, mint gondoltam. Sot, egesz jo. De nagyon erdekes, mert mindegyik mas es mas. De amig a p45, p125 stb. billentyukon tetszett a ghs, a moxf8-on nagyon nem. De annyira nem, hogy egyszeruen nem tudom elhinni, hogy 1 neven fut a ketto mechanika. Nagyon csalodott voltam, mert azok a motif hangok engem megvettek kilora. Hiaba mondjak sokan, hogy mar eljart felettuk az ido, nekem nagyon bejonnek. Ha ez a GHS ugyanolyan lenne, mint az ujabb Yamahakban, meg is vennem egybol.

 

Es itt jon a masik fele. Kiprobaltam a studiologic sl88 studiot. Nagyon tetszett. Egyaltalan nem elethu zongoras a billentese, de ennek ellenere az en izlesemet nagyon eltalaltak. Se nem konnyu, se nem nehez. A billentes vegen van valami ruganyos erzet, de engem nem zavar (sot, meg tetszik is :)). Csak megint ott vagyok, ahol a part szakad: honnan csiholok hozza hangokat? A non plus ultra szamomra ez a billentyuzet (vagy inkbb az sl73) lenne a yamaha hangjaival...

 

A GH3 meg GH3X-ek is nagyon tetszettek. De mivel en nem zongoramuvesz vagyok, nehezen teszek mar kulonbseget egy adott szint felett, igy emlekezetbol az en GH-mnal egyaltalan nem ereztem jobbnak (nem volt mellettuk GH, hogy osszevessem). Az biztos, hogy szinpadra, ha a zongoran kivul egyeb hangszinekre is szukseg van, nekem nem kene.

 

Megnyomkodtam a Nord-okat is (stage, electro, lead...). En megertem, hogy kis manufakturaban kezzel szerelik ossze, es igazabol ennek az arat kell megfizetni, de szamomra  a mualkotas akkor inkabb mar egy festmeny, mintsem egy elektronikus hangszer. De akinek ez a fetise, az nyilvan nem fog rossz vasart csinalni, de nekem nem erne annyit, mint amennyibe kerul (hangsulyoznam,  en nem hasznalom ki a lehetosegeket. Engem csak a beepitett hangok erdekelnek, meg a billentes, semmi mas).

 

Sajnos Rolandok nem nagyon voltak kirakva sehol, de jovo heten elnezek a Roland Zenegaleriaba es ott is  osszehasonlitok :). Addig is jo zenelest mindenkinek!

djuice Creative Commons License 2018.05.28 0 0 2018

Igen, azért Balázsnál nem csak ipad látszik ott a stúdióban, szóval ami ennyire egyszerű a videón, amögött nála jópár év szakértelem és profizmus áll. Kezdők számára talán túlzottan is ágyúval verébre effektus lehet egy ilyen "mesevilág" hitét kelteni. Meg legalább le lehetne írni azt is, mennyibe kerül egy ilyen iconnectivity ketyere és mindjárt összemérhetőbb lenne egy használt ipad árával! :)

Előzmény: jurij.es.a.szakkor (2017)
jurij.es.a.szakkor Creative Commons License 2018.05.26 0 0 2017

> arra gondoltam, lehetne iPad-et használni hangmodulnak.

 

Az iConnectivity interfészekkel ez simán megoldható (iConnectAUDIO2+, iConnectAUDIO4+).

Ezt a videót ajánlom minden érdeklődő figyelmébe: iConnectivity iConnectAUDIO4+

Előzmény: nyuleskutya (2010)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.05.23 0 0 2016

Na még pár megjegyzés a kérdésemhez.

 

Kb. 100 fős hallgatóságig, de szabad térre is.

 

Szeretnénk, ha a frekvenciaátvitelbe amennyire lehet, a zongora mély hangjai is benne lennének, tehát a szokásos 60-70 Hz-nél kezdődő tartománnyal bíró eszközöket kerülnénk. A 40Hz már elfogadható kompromisszumnak tűnik, az ideális a 25 Hz-nél kezdődő tartomány lenne...

 

Két függetlenül elhelyezhető hangszoró előny, több csatornáés keverőpult előny, a hangszórók időjárástűrése előny. De ha jelentősen olcsóbban van egy tuti billentyű kombóerősítő, az is kifejezetten érdekes lehet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (2014)
djuice Creative Commons License 2018.05.23 0 0 2015

Mondom, az ipad alá még számolj audio/midi interfacet is amivel összedughatod a billentyűvel! Min. 45-50e. HUF. Nem olyan olcsó megoldás az + ha használt az ipad, az akksija hamar kimúlhat! Mini 3-at nem is ajánlom, nem volt egy sikeres széria! A 73-76 billentyűs korláttal pláne kalapácsmechanikában nem sok választásod lesz. Szintikben csak a Korg Kronos meg a Nordok adják ezt az opciót. Yamahában esetleg a MOX8 lehet még olcsón használtan érdekes, nade az is 88 bil. és csak 64 poli. Az MX88 meg se közelít hangzásban egy Motifot. Gyenge a hangminősége sokkal!

Előzmény: nyuleskutya (2012)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.05.22 0 0 2014

Milyen hordozható PA rendszert, vagy kombó erősítőt vagy erősítő hangfal kombinációt tudtok ajánlani?

 

Egyházi felhasználás, táborok is kb 100 főig... digi zongora és akusztikus gitár, illetve beszéd kihangosítására is...

 

Nekem első körbenézés után a Behringer PPA200-on akadt meg a szemem.

Tudtok jobbat, vagy legalábbis közel olyan jót olcsóbban?

nyuleskutya Creative Commons License 2018.05.22 0 0 2013

ipad mini 3 + sl73... (nem air)

Előzmény: nyuleskutya (2012)
nyuleskutya Creative Commons License 2018.05.22 0 0 2012

A numa stage 88 billentyűs... Én a Studilogic SL73 Studiot néztem ki, 125e huf. Legjobb méret (legkisebb kocsi csomagtartójába is belefér), letisztult forma. Ha benne lennének legalább a numa compact hangjai, már vinném is.

 

Megnéztem az Air 3 + SL73 kombót, … hát talán még épp a DS88/Kross2/MX88 ára alatt van valamivel (vagy max pont ott). De ha már erről a trióról beszélünk, akkor én Yamaha párti vagyok. A másik kettőre vagy +10 centit rádob az oldalsó kar, míg a Yamahánál ez felül van. Meg tetszenek a Motif hangok, ill. lojális vagyok :)

 

Az iPADnál milyen polifóniával kell számolni? Tudja a 128-at?

 

 

Előzmény: djuice (2011)
djuice Creative Commons License 2018.05.21 0 0 2011

A Fatar Acuna 76-ra gondolsz? Esetleg a Studiologic SL88 Studio még pár kontrollerrel gazdagabb, árban meg olyan 130 ha jól emléxem. (?)

Vagy van ui. a Numa Stage, az onboard hangszínekkel, ua. TP100LR mechanikával.

 

iPad:

Csak 1 audio alkalmazás futhat rajta egy időben és kell egy külön midi/audio interface is hozzá! (Korg plugKEY pl. vagy Alesis io dock ll ami mégjobb!) Szoftvernek ha kipróbálod vele a Korg Gadgetet, semmi más nem fog hiányozni, maga a tömény csoda! És külön Acoustic Grand aplikációjuk is van, hogy az M1 vagy iWavestation cuccukról már ne is szóljak. Persze ehhez egy ipad is kell még, min. Air1 vagy Mini2 és 64 gigás kiadás.

Viszont ha mindezt összeadod árban, még használt piacról beszerezve is, olcsóbban jársz egy all in one Roland Juno DS88-al amit hangmintákkal is bővíthetsz!

Előzmény: nyuleskutya (2010)
nyuleskutya Creative Commons License 2018.05.21 0 0 2010

Sziasztok!

 

Meglévő hangszereim mellé (vagy némelyikük helyett) keresek hordozható, legalább a Yamaha GHS, vagy a Fatar TP/100LR mechanikáját megütő szintit/digit zongit. Bőven elég lenne a 73/76 billentyűs is. Egy ilyet találtam, a Dexibell Vivo P3-at. Nekem tetszik is, de több mint fél milla, én meg pont a felére gondoltam.

 

Ugye van a Korgnak, meg a Rolandnak is 73/76 billentyűs megoldásuk, de a hajlítókarok meg minden francmars miatt ugyanolyan szélesek, mint egy 88-as. A Nord jöhetne még szóba, de az ára annak is horror.

 

Rátaláltam viszont a studiologic SL73-ra, ami méretében és billentésében is ideális lenne. Egy gondom van vele, hogy nincsenek beépített hangjai, mert ez egy midi controller.

Engem nem érdekel a hanggal való effektezés, lecsengési görbék meg hasonlók, megteszi a jóminőségű beépített "hagyományos" bread-and-butter hangszínek (pár zongi, vonósok, szinti, GM). De nyilván sokszázezerért megint nem veszek egy integra 7 modult, illetve nem tudom, mennyire macerás egy külső modul használata (számok között/alatt váltani hangszíneket, layereket, spliteket). De mivel ez az SL73 tök jó árban van, arra gondoltam, lehetne iPad-et használni hangmodulnak. Ezzel sincs tapasztalatom, csak a neten láttam. A félelmem ismét a macera illetve nem tudom, milyen minőségű hangokra számíthatok (Esetleg lesz a delay). Elindítani több alkalmazást, nyomkorászni a képernyőt stb... Van valakinek ilyen tapasztalata, aki meggyőz vagy lebeszél erről?

 

Előre is köszi a válaszokat.

Iosefx Creative Commons License 2018.04.28 0 0 2009

Köszönöm a véleményét!

Nem gondoltam volna, hogy ekkora minőségbeli különbség van a két típus billentyűi között.

 

 

 

Előzmény: mizu12 (2008)
mizu12 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 2008

Szia,

 

Nem vagyok profi zenész, de ugyanezen a folyamaton nemrég én is végigmentem.

Közel 3 hónapon keresztül nagyon aktívan kerestem a piacon 200 körüli árkategóriában digitális zongorát, és a legvégén két típusra szűkült a lista:

  • Kawai ES-110
  • Roland FP-30

Szerintem az interneten nincs olyan review vagy fórum, amit ne olvastam volna el ezekről a digitzongorákról, és ezek alapján nálam is egyértelműen a Kawai volt a favorit.

Aztán a fenti két hangszert gyakorlatilag hetente kezdtem tesztelni, és a következőkre jutottam (teljesen szubjektív értékelés következik):

 

- A Kawai hangja talán árnyalatnyival jobb, mint a Rolandé. Ez valakinek nagyon fontos, én arra jutottam, hogy a MIDI világban a hang már cserélhető.

- Elektronikai tudásban kb. ugyanazon a szinten vannak.

- A Kawai talán picit könnyebb.

- A Roland Piano Partner applikációja remek: nincs szükség a zongorán gombok nyomogatására, pikkpakk elérhető bármilyen beállítás telefonról/tabletről, ráadásul mindent rögzít, visszamenőleg meg tudom hallgatni, hogy játszottam rajta februárban, stb. Ilyen alkalmazás a Kawaihoz is létezik, azt közelebbről nem ismerem.

 

De:

- Mivel nincs grafikus kezelő felület, elég puritán mindkettő, viszont ha lehet, a Kawai igazán fapados ezen a téren, sajnos (a BT applikáció használata itt erősen ajánlott).

- Viszont a legfontosabb: a Roland billentyűzete nálam egyértelműen és magasan nyert. A touch-and-feel és az egész kinézet sokkal komolyabb érzetet kelt, nincs benne a Kawai kicsit "műanyagos" mellékíze. (És azóta is akárhányszor csak ráteszem a kezem, tudom, hogy jól döntöttem, hogy Roland FP-30-at választottam.)

 

Ha leülök elé, gyakorlatilag addig tolom, míg a az ujjaimat mozgatni tudom. Nekem egyértelműen bejött.

 

A fenti egy amatőr zongorista véleménye, csak azért írtam le, hogy vásárlás előtt nagyon fontos (akár többször is) kipróbálni a hangszert, mert az internetes értékelések teljesen elvihetik az embert.

Persze aki az alapján dönt, sem fogja megbánni a vásárlást, mert már előre meggyőzi magát, de érdemes kritikusan kezelni ezeket a review-kat, és az egyéni preferenciák alapján meghozni a végső döntést, hisz a hangszerrel egy ideig együtt él az ember.

Előzmény: Iosefx (2006)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.17 0 0 2007

Persze, nálunk a Roland és a Yamaha az ismertek, tavaly a Roland tolt agresszív marketing kampányt...

 

A Kawai kapcsán talán elég tudni azt, hogy világhírű akusztikus koncertzongoráik vannak, és a digi zongora bizniszt sem mostanában kezdték, és évtizedeken keresztül módszeresen fejlesztették a termékeiket, egészen máig.

 

Ezzel együtt, az ES-110 és FP-30 mindkettő brutál jó hangszer az áráért, és van akinek egyik, van akinek a másik jön be jobban.

 

Próbálni érdemes. (Vigyél saját vagy kölcson, nem gagyi fejhallgatótp próbálni, ha a fejhallgatós használat releváns, hogy összehasonlítható legyen).

Előzmény: Iosefx (2006)
Iosefx Creative Commons License 2018.04.17 0 0 2006

Köszönöm a hozzászólásokat!

 

Közben találtam egy orosz tesztet 5 típusról is ebben az árkategóriában, amelyet a KAWAI ES-110-es nyert meg. Nem véletlenül.

Mindenféle előítélet nélkül - pl. a KAWAI márkáról nem is hallottam eddig - nekem is ennek a hangzása tetszett a legjobban, de ez persze szubjektív.

210 rugó az ára, tehát még éppen elviselhető. Az 5 év garancia is meggyőző.

 

https://www.youtube.com/watch?v=skH0z2x3uyk

https://www.youtube.com/watch?v=6bS19jjOXto

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (2005)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.17 0 0 2005

A Yamaha P-45 mellett még a Casio PX-160 jut az eszembe, ami csak kicsit lóg ki az árkategóriából.


Érdemes lehet kipróbálni a Roland FP-30 és Kawai ES-110 zongorákat, amelyek ugyan rendesen kilógnak a büdzséből, de nem feltétlen rossz döntés egy kicsit gyűjtögetni még valamelyikre.

 

Persze second hand is szóba jöhet (sőt, ha nem hordozhatót szeretnél, hanem bútort, akkor kifejezetten second hand vásárlást ajánlanék), figyelni kell a piacot, és kipróbálni, meggyőződni az állapotról.

Előzmény: Iosefx (2003)
iamtwo Creative Commons License 2018.04.17 0 0 2004

Én Yamaha P45-öt vettem tavaly, akciósan kifogva még állvánnyal együtt is éppen beleférhet a keretbe.

 

A hangját meg lehet hallgatni demóvideókban, a youtube-on is van pár tucat (például).
USB kimenettel számítógéphez, tablethez lehet kötni, más extrát nem is tud.

 

A billenése az árkategóriának megfelelő, nagy csodákat nem szabad várni, de egy átlagos, nem súlyozott midi billentyűzetnél sok nagyságrenddel jobb (ahhoz is volt szerencsém pár hétig és egy millás Rolandon is eljátszottam a Boci-boci tarkát, ennyi az összes tapasztalatom :) ). 

 

Felnőtt fejjel, saját elhatározásból kezdtem el tanulni, azért is vettem belépő szintet, hogy ha mégsem megy, akkor ne bukjak sokat :) Mai tapasztalattal és az itt is olvasott információk alapján kicsit feljebb merészkednék az árlistán, de valószínűleg ez is sokáig velem marad, egyelőre nem tervezem hogy lecseréljem.

Előzmény: Iosefx (2003)
Iosefx Creative Commons License 2018.04.16 0 0 2003

Tiszteletem!

 

Érdeklődnék, hogy kezdésnek milyen 88 billentyűs típusokat ajánlanának 100-150 eFt között?

Nincs szükség semmi extrára, inkább a megbízhatóság, a jó billentyűk és a szép hangzás lenne az elsődleges.

 

Üdv.:

József

 

djuice Creative Commons License 2018.04.12 0 0 2002
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.09 0 0 2001

A CN37 szerintem is tök jó  hangszer: De ezzel együtt, a CA17 szerintem megéri az árkülönbséget, hacsak nem épp az extrái miatt választod.

 

Papíros összehasonlítás, CN37 vs CA17:

billentyűk: RHIII vs RM Grand 2 (CA17 javára)

hangmotor: PHI vs. HI-XL (CA17 javára)

csatlakoztathatóság: CN37 javára [különbség: Bluetooth MIDI, USB to device -- audio recording MP3/WAV/SMF formátumokban pendrivera)

hangok: 15 zongora és összesen 352 vs. 8 zongora és összesen 19 (CN37 javára -- viszont a fontos hangszínek, SK-EX és EX megvan a CA-17-ben is)

virtual technician paraméterek: 19 vs. 7 (CN37 javára) [a különbség: Undamped String Resonance, Cabinet Resonance, Hammer Delay, Topboard Simulation, Decay Time, Minimum Touch, Temperament (incl. User Temperament), Temperament Key, Key Volume (incl. 88-key User Key Volume), Half-Pedal Adjust, Soft Pedal Depth]

Hangszórók mérete: 2x13cm + 2x8 cm tweeter vs. 2x13cm + 2x5 cm tweeter (ez is a CN37 javára)

 

A CA17-nél kiemelendő a jobb billentés ls hangmotor, míg a CN37 oldalán az USB audio recording, nagyobb tweeterek, több hangszín és paraméterezési lehetőség.

Érdemes kipróbálni a két hangszert, meg ha akár egymillióig megy a büdzsé, akkor valóban feljebb is -- és még csak a Kawairól beszélünk.

Ez kb olyan -- buta hasonlat --, hogy inkább Segafredo kávét veszek, mert elég finom és a legolcsóbb, esetleg Lavazzát mert elfogadhatóan drágább és finomabb, vagy inkább Illy-t mert az még jobb, és az kell nekem. Ha komolyan felmerül a kérdés, akkor kostólni kell az informált döntéshez :)

Szerencsére semelyik nem az 50 forintos büfés kávéhoz hasonlítható.

Előzmény: vggeri (2000)
vggeri Creative Commons License 2018.04.09 0 0 2000

Kedves T0to,

5 nappal ezelőtti (1973-as) hozzászólásodat olvasva, a CN37-et kipróbáltad, és nagyon de nagyon bejött, egészen odavoltál érte. Ennél jobb indokot mástól sem fogsz kapni arra, hogy bizony ez egy jó választás! :)

 

Egyébként jó tanácsokat is kaptál, érdemes pl több hangszert kipróbálni, hogy biztos a neked legjobban tetszőtt vedd. Ha pl Budapesten vagy és elmész a Tajti music-be (=Hangszerplaza), vagy az El Doradóba a nyugatinál, akkor a Yamahákat és a Rolandokat is kipróbálhatod. (Gondolom a Kawai-t a Budapest Zongoránál tesztelted.) 

 

Egyébként a CN37 szerintem is tök jó, én örülnék ha az lenne a zongorám otthon. Sokszor próbáltam, és közel álltam hozzá hogy vegyek egyet én is. Én végül a Yamaha CLP-645-öt vettem magamnak, ami egy kicsit még jobban tetszett, de ugye ez mind szubjektív.

 

Azt nagyon jól látod, hogy csakúgy mint a digitális fényképezőknél, mindig van plusz egy fícsör, valami extra, amit az egyel feljebbi modellbe beleraknak, hogy arrafelé csábítsanak el. Ha viszont leülsz egy zongora mellé a boltban, játszol fél órát, és baromira tetszik, akkor az a legfontosabb! :)

 

Sok sikert, és jó zenélést a családnak! Remélem én is fogok majd a lányaimmal együtt zenélni, egyelőre még kicsik, úh én zongorázok ők meg táncolnak :)

Előzmény: T0to (1998)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.09 0 0 1999

Néhány tanács:

 

1. szedd össze a szempontokat. Amennyire értelek

  • bútor változat érdekel,
  • jelentős részben saját hangszóróit használva (ami plusz érv a bútor változat irányába)

    ezen felül
  • mennyire fontos/előny a hosszú garancia
  • milyen interfacekre lesz szükség és mi előny? fejhallgató alap, de azon felül: Line out / MIDI / USB midi / pendrive / Line in / bluetooth etc.
  • mennyire fontosak az egyéb extrák (nem zongora hangszínek, effektek, miegymás

2. ne csak egy gyártóban gondolkozz. Ha csak a felét költöd el az egymilliónak, már az is elég sok ahhoz, hogy érdemes lehet körülnézni.
   Amit még ajánlok a figyelmedbe:

  • Kawai (pl. CN37 CA48, CA-17, közeljövőben: CA-58, CA-67/CA-78/CS-8, kicsit felfele kilóg: CA-97/CA-98, a CS-11 már nagyon kilógna)
  • Yamaha Clavinova (pl CLP-645, CLP-675, kicsit felfele kilóg: CLP-685)
  • Roland (pl. LX-7, HP605)
  • Casio Celviano Grand Hybrid GP-300/GP-400

  két megjegyzés:
  A Casio jellemzően az olcsó márka, de itt kategóriát lehet velük ugrani hibrid kategóriára.

  A CA-97/CA-98-at azért is említem, mert a soundboard miatt egész más hangzása van -- leginkább kipróbálni érdemes.

 

3. Próbálj meg kb 5-10 modellt kiválasztani és kipróbálni személyesen is. Próbáld vagy próbáljátok ki személyesen ezeket-.
   Ha fejhallgató érdekes, akkor vigyed ugyanazt a saját nem gagyi fejhallgatót mindenhova.

   Nem vásárolnék látatlanba,.

Előzmény: T0to (1998)
T0to Creative Commons License 2018.04.08 0 0 1998

OK, értelek.

 

Nézd, én egy 60 éves pali vagyok egy aranyos zenekedvelő leánnyal.

Tudom kísérni őt pár egyszerűbb darabban zongorával a fuvoláján.

Szeretnék öreg koromra egy megbízható hangszert és a zongorázással karban tartani idősödő agysejtjeimet.:)

Úgy 1 milláig el tudok menni, ha az tényleg "legjobban hasonlít" egy "igazi" zongorához.

Erről van szó igazán, mert lányom az tuti fuvolista lesz. :) Legyen úgy! 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!