Gondolom az volt a logika, hogy ha már a Budapest bérlet is egy kvázi megyebérlet, akkor minek különböztessük meg többitől. A dörzsöltebb utas majd kimazsolázza a megyéje/Bp utolsó állomását, a többiek meg szépen megveszik a teljes szakaszra a jegyüket. Sajnos az orszagberlet.hu alias ujtarifa.hu blog is országbérlet vásárlását javasolja, ha 1-2 megállóra átugranál a szomszéd megyébe. Kiegészítő jegyről szó sincs.
Egyébként nyáron úgy megemelték a 10-15-20 km-es jegyeket, hogy legfeljebb 100-150 Ft-ot lehet a Budapest bérlettel megspórolni. Aki meg nem cafeteriából kért ilyet, márciustól úgyis Pest megyét vesz ugyanennyiért és akkor minden cirkusztól megmenekül...
Ma felhívtam emiatt a Mávdirektet. Ugyanezt mondták. Megszűnt a csatlakozó jegy. De Bp-en belül továbbra sem kell jegy. Elég a Start kártya. Ha Bp-en túlra mész, akkor az utolsó bp- i megállás helyétől kell jegyet venni. Szerintem lassan beiratkozhatunk egy szemêlypênztárosi tanfolyamra...
Az új rendszerben nem ad a Startkártyára a rendszer Bp. kedvezményt, azaz ha az elővárosi kategória? határáig utazol (Szolnok, Szob, Fehérvár,stb.) a teljes szakaszra adja a jegyet, nem csak a budapesti utolsó állomástól, mint eddig (Rákoskert, RÚP, Tétényliget stb.).
Ma megkérdeztem egy jegyvizsgálót, ő azt mondta, hogy:
Bpen belül továbbra is lehet vele jegy nélkül utazni
Szabályos, ha a jegyet csak a Bp. határig/határtól veszed hozzá.
Egy semmilyen tájékoztatóban még nekem így szerepelt, aztán az oktatási anyagban már úgy ahogy mondod. Persze időben semmit sem kaptunk mi , dolgozók...
Én most azt tapasztalom, hogy a Start kártyánál elővárosban nem ad ingyen jegyet Bpen belül, és a városon belüli kedvezményt sem adja pl. egy szolnoki, váci út esetén.
A közalkalmazotti kategória az az első a listában? (Alkalmazásban állók utalványa)?
Helyi, azaz városi közlekedésben (pl. a BKK járatain) az ellátottak utalványával rendelkező utasok jogosultak nyugdíjas bérletet váltani,ám ez többnyire drágább, mint a kedvezményes vármegye- vagy országbérlet.................
A vármegye bérletet az applikációban nem tudod beállítani meglévő kedvezményként. Csak az országbérlet és annak 24 órás változata szerepel a kedvezmények beállításánál. Az pedig, hogy van egy érvényes megyebérleted az appban, azt nem veszi figyelembe. Nem egy fairtiq. Kicsi, nem olcsó, de legalább a miénk.. Tegnap egy kallert próbáltam kérdezni. Erre a megyebérletek/ összevont utazás kérdésre ő sem tudott mit mondani. Igaz, szerinte a Pest megye bérlet Bicske alsóig jó. Én Herceghalmot tudom..
Na ez kemény dolog, pont a pályavasútnál. Ez megérne egy futtatást az országos médiában.
Én már régóta hangoztatom mindenhol, hogy nem jelentkezőből van kevés, hanem egyszerűen nem hajlandóak felvenni senkit, mert nem akarnak pénzt költeni a munkaerőre. A médiában szépen előadják a "munkaerőhiány", "nincs jelentkező", "elöregedett társadalom" jeligéket, aztán azt szépen bekajálja a nép, és elofgadja, hogy nincs mit tenni, leépül a vasút.
A Facebook néha feldob MÁV karrier oldalos hirdetéseket a hírfolyamban, ott is látni érdekes kommenteket, sokan írták már, hogy pl. vasúti járműszerelői szakmával sem reagálnak a jelentekzésekre és hasonlók...
Én is leírtam már párszor, hogy 2017-ben friss diplomás gyakornoki programra is leráztak a "2 hét múlva visszajelzünk" szöveggel, pedig vasútbarát voltam, a szakdolgozatomat vasúti teherkocsik hegesztéséről írtam, valamint már fél évet gyakornokoskodtam előtte Miskolcon a TS Hungaria járműjavítóban (- és gyártóban). A felvételi során jó hangulatban elbeszélgettem egy HR-essel, illetve valamilyen reszortossal, ők is elsírták, hogy hatalmas a munkaerőhiány, mérnökhiány, blablabla, aztán azóta is telik a 2 hét, mire visszajeleznek. :)
Jól nézem, hogy sunyiban megszüntették azt a lehetőséget, hogy Budapest bérlethez lehetett kiegészítő jegyet váltani? (Úgy írja az oldalon, hogy BKK bérletet már csak HÉV-en veszi figyelembe kedvezményként.
1. Nem sunyiban.
2. A leírás viszont ferdít.
4.1.7. Az érvénytelen menetjeggyel kapcsolatos előírásokat alkalmazza a vasúti társaság azzal az utassal szemben, aki érvényes Budapest-bérlettel rendelkezik, de Budapest közigazgatási határán kívülre történő utazásához a közigazgatási határállomástól nem rendelkezik a tovább utazáshoz felhasználható előre megváltott helyközi menetjeggyel, napijeggyel vagy bérlettel.
A BKK bérlet tehát alkalmas marad egy helyközi utazáshoz is, annyi különbséggel, hogy a jegykiadó szoftver a csatlakozó jegy opciót mostantól nem kínálja fel, neked kell arról gondoskodni, hogy legyen jegyed a közig határon kívüli szakaszra. Az mondjuk már egy izgalmasabb kérdés, hogy akkor innentől kezdve (úgy, hogy megszűnt az egykori BKSZ terület) én például egy távolsági utazáshoz is válthatok-e menetjegyet a határtól? (És ezt spékeljük még meg azzal, egyáltalán megáll-e ott a vonat?)
És mi a helyzet akkor, ha az embernek van Pest vármegye bérlete, és Diósjenőre szeretne menni kirándulni, mit kell venni pluszban?
A tegnap nyilvánosságra hozott díjszabás erről már rendelkezik:
3.1.7. A szomszédos vármegyékre érvényes Vármegye24 napijeggyel a szomszédos vármegyére történő átutazás megengedett.
Tehát az elsőre a válasz A, a másodikra A,B,C is helyes lehet.
De ezt is csavarjuk még egy kicsit. Engem pl. érdekel, hogy egy Budapest-Tatabánya, majd autóbusszal Héregre történő utazáshoz, lehet-e egy havi Pest vármegyebérletem, egy Herceghalom-Szár menetjegyem, és egy Komárom-Esztergom24 vármegyebérletem? :)
Nekem úgy tűnik, hogy az applikációt használók tudják majd megmondani amint lesz tapasztalat, hogy a vármegyebérletet ha megvették, ajánl-e fel olyan díjszabásokat, ami figyelembe veszi a bérlet meglétét.
Válthatok csatlakozójegyet a Budapest-bérletem mellé?
2024. március 1-jétől erre már nincs lehetőséged, a csatlakozójegyek ugyanis kivezetésre kerülnek. A Budapest-bérlet így csak a főváros határain belüli megállók között érvényes, ám már akkor is megéri Pest vármegyebérletet vásárolnod a Budapest-bérlet helyett, ha havonta csak egyszer utazol csupán a főváros határán túli legelső megállóig/állomásig és vissza.
Na ehhez képest természetesen a HÉV jegy továbbra is megmaradt a BKK kínálatában, gondolom hogy egyrészt ne kelljen nekik csinálni semmit, másrészt hogy ahelyett hogy vennél a teljes útra (indulás-cél közé) egyetlen jegyet, ami kedvezőbb árú, ehelyett továbbra is vedd meg külön a vonaljegyet a budapesti szakaszra is.
Vármegye24-et, ami érvényes lenne végig, azt meg nem forgalmaz a BKK :)
Másik nagy kérdés: azt értem, hogy ha megyehatárt át kell lépni, akkor az ember országbérletet vegyen, és ne két megyei bérletet. De azért a 24 órás jegyekre viszont kedvezőbb két megyei jegy, mint egy országos. Itt mi a helyzet? Továbbra sem léphető át a megyehatár?
Vagy ez attól függ?
Ugyanis az infografikán van egy csomó olyan eset, vasúton leggyakoribb talán a kötőjeles állomásnevek, ami mindkét megyei jeggyel igénybevehető. Abban az esetben megfelel a két vármegye24?
Jól nézem, hogy sunyiban megszüntették azt a lehetőséget, hogy Budapest bérlethez lehetett kiegészítő jegyet váltani? (Úgy írja az oldalon, hogy BKK bérletet már csak HÉV-en veszi figyelembe kedvezményként.)
És mi a helyzet akkor, ha az embernek van Pest vármegye bérlete, és Diósjenőre szeretne menni kirándulni, mit kell venni pluszban?
a) Szokolya-Diósjenő jegyet kell venni?
b) Vác-Diósjenő jegyet kell venni?
c) Nógrád vármegye24-et kell venni?
Legyen egy másik példa: Szárliget
a) Herceghalom-Szárliget jegyet kell venni?
b) Fejér és Esztergom vármegye24-eket kell venni?
c) Magyarország24-et kell venni?
Az ujtarifa oldalon csak és kizárólag a mindennapos ingázásról beszélnek, eseti utazásokról nem.
Logikus gondolatom az lenne, hogy a vármegye utolsó állomásától kell kiegészítő jegyet venni, de nem látok ilyen lehetőséget sehol, ahol megadhatnám, hogy van már egy Pest vármegyém. (Ahogy korábban működött Budapest bérlettel, hogy azt az utasnál megadtam kedvezményként, és akkor annak figyelembe vételével számolt.)