Jó lenne talizni ha hazajöttök. A múltkor megtréfált a szekér amikor megméretkőztem az RS6 :)) ellen, kötél végén végeztem utánna kötve,egy szar olajszűrő miatt. Biztos mesélte a pék:) Remélem tavasszal én is tudok kupálni szekéren mert le kell lépnem egy ződ szörnyet. Most fej-fej mellett vagyunk,de jön még kutyára kamion.
Először is, kevered a viszkozitásindex és a SAE viszkozitás osztályba sorolás fogalmait. A viszkozitási index egy tapasztalati viszonyszám, pl 145, azt muattja meg, hogy az olaj a hőmérséklet változásra mennyire változtatja a viskozitását. A SAE szabvány szerinti osztályba sorolás pedig 20 fokon mért kinematikai viszkozitás (hidegoldal) és 100 fokon mért kinematikai viszkozitás szerinti osztályba sorolás. Ez nagyon nem mindegy.
A 15W40-es és 5W40-es olaj 100 fokon csak annyira tér el viszkozitásban, hogy a SAE40-es számmal jelölt viszkozitási tól-ig MEZŐBE beleesik. Hidegen, konkrétan 20 fokon pedig nagyon eltér, az egyik a SAE 5W sokkal hígabb. (kevésbé viszkózus)
Adott motorra, azonos klímára más más viszkozitás olajtípusonként????? Ezt ha a jóisten ierta akkor is hülyeség. Adott klímára, adott konstrukciójú motorhoz egy adott viszkozitású olaj kell, annak függvényében, hogy milyen csapágyhézagokat és anyagokat választott a tervező. Ez olyan egyértelmű, hogy erre több szót kár vesztegetni.
A legfontosabb tényező az olaj viszkozitása, mert egy rosszul választott olaj 3 perc alatt tönkreteheti a motort, a teljesítményszint jobban az adalékok függvénye, ennek nem megfelelő kiválasztása inkább kicsivel hosszabb távon lesz káros a motorra.
Nagyon csodálkoznék, ha egy gyártó úgy írna elő mondjuk 0W-30 -as olajat, hogy a "30-on felüli" tulajdonságra játszana rá. A specifikált tartomány tekinthető szabványosnak (függetlenül az algebrától), mi garantálja hát, hogy 2 különböző gyártmányú olaj ugyanúgy viselkedik majd a szabványos határokon kívül? Ha csak nem egy adott gyári olaj használatát követelik meg, akkor nincs sok értelme a dolognak, nem?
Ezt sajnos nem értem, aki 0W30-as olajat ír elő, az főleg arra játszik, hogy a stacioner üzemi állapotban (kb. 80-130 közötti olajhőmérésklet) a motorolajnak a belső ellenállása (viszkozitása) ne fogja a motort. Ezért választanak 30-as SAE melegoldali viszkozitású olajat. Ezzez illesztik a csapágyakat. Ehhez a motorhoz nem jó egy SAE60-as melegoldali viszkozitású olaj. Mi a kérdés?
Bármilyen kérdésedre szivesen válaszolok, de nem itt. stunt@index.hu
Stunt, most viccelsz? Ezek szerint nem az én tisztem osztani itt az észt laikusként. Azért volna pár kérdésem:
Egy 15W-40 -es ásványi és egy 5W-40 -es szintetikus olaj melegoldali viszkozitásindexe azonos ugyan, mégis "vékonyabb" a szintetikus. Ha egy motorba 5W-40 kell, akkor nyáron sem szerencsés 15W-40 -et tenni bele. Az indexek csak valami határértéket jelentenek. A kézikönyvem legalább is azonos klímára is más-más viszkozitást ír elő olajtípusonként. Valamit csak tudnak a gyárban is, nem?
Az olaj teljesítmény szintje a legfontosabb tényező, azt kell tutira betartani, a viszkozitás meg a klíma és felhasználási jelleg függvénye?
Nagyon csodálkoznék, ha egy gyártó úgy írna elő mondjuk 0W-30 -as olajat, hogy a "30-on felüli" tulajdonságra játszana rá. A specifikált tartomány tekinthető szabványosnak (függetlenül az algebrától), mi garantálja hát, hogy 2 különböző gyártmányú olaj ugyanúgy viselkedik majd a szabványos határokon kívül? Ha csak nem egy adott gyári olaj használatát követelik meg, akkor nincs sok értelme a dolognak, nem?
Mit tuningoljak MECSI? Úgy megy az autóm, mint az állat, most produkált is egy 7.125-ös átlagfogyasztást, ennyit még nem evett soha... :-)
Az a furcsa, hogy 180 a végsebessége, egy árva km/h-val sem több, de 170-nél még szépet húz, 180-nál meg vége, mint a botnak. Ez hajszálpontosan 4000-es fordulat.
160-nál még nagyot előzök, 180-nál meg mintha visszavenném a gázt, legalábbis, akiktől elgyorsulok 160-nál remélem ezt hiszik. :-)
Így van beállítva a vezérlés, hogy ne forogja szét a kis szivecskéjét az olajkályha, mert dízelautó nem versenyló...
Mikor láttál? Ha 1-2 hete, akkor még utolérhettél volna, de mostmár esélytelen. :))
A jószág eddig is ütős volt, de most üt is. :)
Leharcolt A6? Az egy RS6!!!! :)))) Bár lehet, hogy 200-ig megállnám a helyem.
A sorom mehetne jobban is, de nem panaszkodok. Várom, hogy legyen valami értelmes munkalehetőség itt Szegeden, de ha 1 éven belül nem lesz, akkor megyek Budapestre.
Valamikor, ha hazamegyünk 1-2 napra, majd meglátogatunk a "pék-gyerekkel". :)
Ne csodálkozz, ha sírni fog, mikor kiszáll a Leonból. :))
Ezt a részt már nem neked szántam, ez egy álltalános megjegyzés volt. Olajos dolog: Tételezzük fel jószándékúan, hogy az olajos topicon vannak pl. amicarosok akik veled egyszintű kutatásokat végeztek kenés témában és az általad leírtakhoz még tudnak valamit építő jellegűt hozzátenni. Vagy esetleg konkrétan ford tulajok. Vagypedig más megközelítésből szemlélik a témát pl. ez nekem jó volt ezért meg azért....stb. Nem ismerem az említett topic tartalmát, amit írtam pozitív értelemben gondoltam ,mindenféle hátsó gondolat nélkül.
Nem biztos, hogy a viszkozitás indexek és az algebra olyan szoros kapcsolatban van, mint az elsőre gondolná az ember...
Ezzel most nem tudom mire célzol, ha esetleg az én (belsőégésű motor kenéstechnikai szak)tudásomat vonod kétségbe, természetesen megteheted, csak érdekelne mire alapozod.
Szerintem megéri az olajos topicban is kérdezősködni, nem csak önjelölt szakértők vannak ott. Nem biztos, hogy a viszkozitás indexek és az algebra olyan szoros kapcsolatban van, mint az elsőre gondolná az ember...
Hali Feri örömmel konstatálom, hogy már elektronyikusat is módosítasz. Leccgó Stunt tudom, hogy az 1,6 szívódízel volt ez meg 1,7 Td, de ha jól emléxem arra bíztattunk mindenkit, hogy olvasson vissza, mert eféle dolgok már itt le voltak írva minimum 1x. Egy motor tuningolását egy laikus számára elmagyarázni 1 hozzászólásban úgysem lehet. Akkor mindenki jobban jár ha adott alany visszaolvas és így ragad rá valami, és azután kérdez olyat ami eddig még nem volt leírva. Az igaz, hogy főleg VW motorokról volt szó de az elv ugyan az. A másik amiért ajánlottam, tudom más topicokról, hogy a srác a szívóturbó1,6 tulajdonosa aktív opeles ezért olyanokat is ismerhet akik többet foglakoztak opellel, és esetleg konkrét tanácsokkal is tudnának adott alanynak szolgállni. örülök, hogy más márkák is egyre többször felbukkannak itt mert a közös cél összehozza az embereket, sajnos deutscheéknál az opeles meg a VWsek nincsenek túl jóban. Hülye emberi természet, csoporton kívüli agreszió... Stunt, még mindig bírom a búrád;-)))
A múltkor láttalak Berényben csak mire utánnad indultam eltüntél.Ezekszerint ütős lett a jószág:) Ütöd már azt a leharcolt A6-ot? Tudod a pék-gyerekét:)))
Hogy megy sorod? Nagyon rég beszéltünk. Egyre kiváncsibb vagyok az autódra hallottam már róla sok szépet.
Te nekem nincsen benne Intercooler...Vagyis nekem aszontak...Es en se vettem eszre...Hanyas a Corsad-? A Vectracskam 96-os...Hallottam anno, hogy egy ket ujjabb Astra F-ben ketyerget icooleres isuzu TD de szerintem az enyemen meg nincs...
Amugy raernel egy kis nyomasalitgatasra es betekergetesre...
Magyarul: Vki valalna nekem ezt a "kis" beavatkozast? No es mennyiert? Mert persze nem inyge kerem, max en halasztom el a beavatkozast amig lesz ra keret...Na igen a HM nem fizet vmi jol...
Turbonyomásfelteker=a mostani 0,72bar-os nyomás helyett egy kicsit nagyobb max nyomást beállítani kb 0,8-0,9.Nekem már ennyi.
Ezután az adagolón lévő füstcsavart kicsitt betekerni.
Annyira fog füstölni amennyire betekered a füstcsavart.
Nálam ez a művelet a gyári 67le-ból érzésre 80le-varázsolt.V-max 160-ról 185.Gyorsulás0-100:Gyári 14sec most 10sec. Nagyon nagy a külömbség.Mondjuk én mást is tuningoltam(kipu,direkt szürő,Ic)
Szerintem a 82le-ból kb 100 és a 168nm-kb 200-220nm lehet.
Nekem nem melegszik jobban a gép csak ha nagyon tolom neki.
Ha már a VW TDI erőtartalékairól beszéltek, akkor örömmel jelentem be, hogy A_Feri a 110 LE-s, 235 Nm-es SEAT Leonomból elővarázsolt egy ~180 LE-s, 400 Nm-es vad oroszlánt! :) Jelenleg nem tudok az autó teljesítményével betelni. Rugalmas, gyors és fölöttébb takarékos. Kell ennél több? Talán később. :)
Ha jól emléxem kb. 4000 környékén, de biztosan 3000 után volt itt szó konkrétan szívóopel turbósításról. A srácnak most is fut a jármű. Olvass vissza!!!
"Kb mennyit lehetne kihuzni belolle, ugy hogy ne menjen a motor elettartam rovasara? Minden megoldas erdekelne...:)"
Ezt beszéltük, hogy egy adott konstrukciójú motorból minél nagyobb teljesítményt hozunk ki, a mechanikai és a termikus igénybevétel annál nagyobb, következésképpen annál hamarabb tönkremegy.
Tehát erre a válasz az, hogy semmi többletet nem lehet úgy kihozni, hogy ne menjen az élettartam rovására.
Sajnos nagy igazság, hogy nem lehet sz*rni, futni, meg egy helyre is potyogtatni.
Van egy Vectra B 1.7 TD (isuzu) jarganyom...Olvasgattam itten nalatok, hogy egy kis adagolo mahinalassal akar par pacit ossze lehetne terelni benne meg...Mondjuk en tok analfagamma vagyok, nem autoszerelo...de erdekelne a tema, ha vki erezne eleg osztont magaban hogy piszkalgasson egy ilyen mocit...
Kb mennyit lehetne kihuzni belolle, ugy hogy ne menjen a motor elettartam rovasara? Minden megoldas erdekelne...:)
Meg amolyat is olvastam erre, hogy talan akar meg intercoolert is lehetne ra fabrikalni...Akar...Erdemes? Marmint erosebb lesz, szebb jobb es aranyosabb?
Na es az OFF:
Nem tudtok, vmi jo dizeles szerelot BP-n, aki nem ugy kezdi hogy adjam oda a penztacam nyugodtan, na meg nem art ha a kov. 3 havi fizetesem is hozza utalom....
Szeretnem atnezetni a mocit hogy van e baja (mondjuk a hidegindulas jelenleg nem az erossege) es ha van esetleg meg is oldja...
Egyenlőre nem küldök semmit, mert ami van az pont szar. Az egyiknél a syntech chip konfig volt, amiről annyit kell tudni hogy sikerült kemény 8 lóerőt adnia egy chippel. A másiknál pedig a GT20as turbó volt rajta rossz beállítással...
1-2 hónap mulva remélem összeáll az uj kapcsolható chip és akkor méretek egy újat.
"Alapvetően a kérdéseim lényege az lett volna, hogy szabad-e eltérni a gyári előírástól és 5W-30 helyett 5W-40 olajat használni? Lehet-e káros a motor szempontjából a melegen kicsit sűrűbb olaj?"
Nem akarok itt off lenni, de erre még válaszolok.
Lehet káros a melegen sűrűbb olaj, ha egy 0W30-as olajra méretezett csapágyhézagú motorba esetleg 10W60-as olajat teszel, egyébként, hogy SAE30 vagy SAE40, az nagyjából mindegy.
Egy mai, korszerű, a gyári előírásnak megfelelő viszkozitású motorolajat beleteszel, nyugodtan tarthatod a 10e km-t, ebben (szinte) biztos vagyok. Még akkor is marad jelentős tartalék az olajban.