Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nekem-8 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4614

Hy

 

Aki kicsit otthon van Carsoft témában. Úgy hallottam az a jó kábel a progihoz amelyik rendelkezik 2 db. COM portal. Nekem 5.8-as progi van meg, de abban a leírásban csak 1 COM-os kábel szerepel. Esetleg valakinek lenne jó rajza hogyan is lehet ilyen kábelt csinálni/venni? Továbbá COM csatlakozót még szerez az ember, de hogyan fogom rátenni a kocsi csatlakozóra? Olyan dugót hogyan lehet beszerezni?

 

8

Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4613

Egyébként meg mi az, hogy "most nem birom ki hogy ne szoljak kozbe"?

Arra várunk, hogy beleszólj! :-)

Előzmény: A_Feri (4611)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4612

 

Olvasd el, hangsúlyoztam, hogy a kezdeti fázisban és egy viszonylag rövid instacioner (nem állandósult, folyamatosan változó) üzem az, ahol a fojtott rendszer miatt a t nyomás hamarabb ér el egy bizonyos értéket (nem maximumot írtam!).

Ez mérésekkel igazolt, a rendszer tervezésénél figyelembe is veszik. Függvénye az adott konstrukciónak, a geometriai kialakításnak, bizonyos esetkben nem is nagyon érezhető, bizonyos esetekeben meg nagyon.

 

Egyébként teljesen igazad van, minden a nyitottabb rendszer mellett szól, pláne középtartományban és afelett, hiszen a töltéscsere gyorsabb, nagyobb a légtömegáram, jobban forgatja a járókereket, ellennyomás (járókerék fékező) kisebb, ezért kompresszorkereket is (naná! egy tegelyen vannak!) a jobb töltéscseréből kifolyólag nagyobb fordulatra forgatja, stb.

 

Egyébként Vili is ezt írta, gyorsabb felpörgés, nagyobb végsebesség =>nagyobb teljesítmény. Csak also tartományra panaszkodott az pedig az általam elmondottak miatt van. A megváltozott "helyű" rezonancia frekvencia is erre utal. Szerintem. :-)

Előzmény: A_Feri (4611)
A_Feri Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4611

Hali

 

 

Bocsi, de most nem birom ki hogy ne szoljak kozbe! Nincs igazad a folytott kipuffal kapcsolatban a turbo dieselekre. LEhet hogy az elmelet teged igazol, de a gyakorlat meg engem. Ebben ala tud tamasztani Leon727 is, es sztem meg sok mas ember is. Ha kellene folytas, akkor miert egy ures 60as cso a kipufogom? Mikor en aztan probalok minden Nm-ert es Le-ot  megfogni?

 

Feri

Előzmény: Stunt62510 (4610)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4610

Valamilyen szinten ezeknek a motoroknak is hangolt a kipufogójuk (Cser-feltöltés) és a középső dob hiánya valószínűsíthetően okozhat ebben elváltozást, ilyen nyomaték karakterisztika módosulást. A kisebb fojtású rendszer felrakása a jobban kiélezett sportmotoroknál (motorkerékpárok) egyértelműen alul nyomatékvesztést okoz.

 

A turbo esetében a gázlengéseknek egyébként is fontos szerepe van, ráadásul a kipufogó fojtása nem csökkenti annyira a légtömeg áramot a turbo járókerekén (mert a fojtás messze van a turbótól), mint amennyire terheli a motort, ezért a kezdeti fázisban hamarabb felépül a turbónyomás kicsit fojtottabb kipufogó esetén.

Most (nem aludtam az éjjel :-) ) ezt nem bírom érthetőbben megfogalmazni, de a lényeg, hogy a nyomás felépülése a motorterhelés függvénye, de a motortehelés a kipufogó fojtásával is összeüggésben van. Ez azonban nem komoly és csak egy rövid instacioner üzemállapotra vonatkozik. A fő ok az első, szvsz.

Előzmény: vili29 (4608)
Dínó Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4609

Ezt a dübörgést nem is mesélted Vili. Ha egy picit visszaveszed a gázt vagy érzéssel nyomod akkor nem múlik el? Nem csak hidegen csinálja?

Azért kérdem, mert az énkocsimban benne van a katalizátor és utoljára ezeket produkálta a chippel. Most a gyári programmal nem csinálja. Bár én nem dubörgésnek, inkább finom rángatásnak érzem. Olyan mintha az összes kerekem kiegyensúlyozatlan lenne.

 

Szerintem a sok üzemanyag elégtelen égése miatt van. Én a turbónyomás emelésétől bártam volna a megoldást, de ha Neked is csinálja akkor ez hiú remény a részemről.

 

Más. Régebben téma volt  (ha jól emlékszem) az osztrák üzemanyag. Nos, a múlt héten én is tankoltam a szomszédoknál. Azóta jobban megy a kocsim (rugalmasabb, alulról kicsit jobban húz). Ez  most vagy a jobb gázolaj miatt van, vagy azért, mert jóóól kiégettem az autópályán a kocsit (bár napi 2*10 percet mindig kap belőle).

Előzmény: vili29 (4608)
vili29 Creative Commons License 2004.12.08 0 0 4608
Sziasztok.
Kivetettem a kipuff rendszerből a katalizátort és a közép dobot, érzésre a nyomaték csökkent ,de a legfelső fordulatszám tartományba viszont egyenletesen húz leszabályzásig,a végseb megnőtt kb max 8-10-el /próbáltam/. /egyébként a füstölés annyira lecsökkent,hogy nem füstöl sehogy/
Engem csak az idegesít,hogy az alsó fordulatszám tartományba a nyomaték nagyon "lájtos",szerintetek ennyit jelent a középdob hiánya?
Ja és miután kivettem a katalizátort, mikor eléri az 1800 fordulatot és a turbó elkezd dolgozni,olyan dübörgő hang keletkezik,hogy beremeg az utastér,de 2000-nél elhagyja.
Véleményeket szívesen várok,köszi.
atiTDI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4607

Ez az ár konkrétan a bal felsőre vonatkozik (52mm), ezüst/ezüst szinben.

fekete hátlappal +400 Ft, plazma lappal +1600, 65mm átmétrőjű ezüst/fehér +900Ft

Hörbi Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4606
Ezt tőlem kérdezed?
Nem vagyok én olyan tudós, nem tudom, hogy mit lehetne kezdeni vele. :o(
Előzmény: Baliszoft (4597)
takacsr Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4605

Üdv.

 

renault 1,5 dci-m van (65pacis) van esetleg valakinek chiptuning tapasztalata?

atiTDI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4604

stunt:

Rendelnem kell belőle, amugy a Kápolnásnyéki Cartron Tuning hozza be ezeket. ( Boombastik üzletben akciósan szokott lenni 13, amugy 15.000)

Multkor volt itt 2 darab is de nem bontottam ki őket, ugyhogy nem tom mi van a csomagban, de max 2 méter résolajcső kellhet, meg egy Y elosztó...

Előzmény: Stunt62510 (4599)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4603
Te nem adsz én meg esetleg adok 9000 Ft-ot érte, de remélem ezen nem veszünk össze... :-)
Előzmény: lusu (4600)
BMW Power Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4602
Nekem egy az egyben ugyanigy figyel a műszerfalon ugyanez a 650 forintos ora, egyáltalán nem remeg, és nagyon pontos. Könnyen leolvasható.
Előzmény: lusu (4601)
lusu Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4601

elnézést a megfogalmazásért

én így tettem fel a műszert, igaz az én autómon már sokat nem rondít : )

 

 

lusu Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4600

Stunt

 

nekem 4 bar-os van fenn (800Ft-os egységcsomag :) és igen vékony csövet fabrikoltam rá, hideginditó hosszabitócsövét. 1.5 bar-nál állapodik meg a mutató de nagyon szépen látszik ha szép lassan nyomom neki ahogy megy a tizedeken a mutató. Kicsit sok a 4 de én nem adok +9000Ft-t csak azért hogy tudjam mennyi a nyomásom

Előzmény: Stunt62510 (4598)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4599

Ez csillapított és megvilágított? Kapható valahol itthon is vagy neked van?

Először csak valami ideiglenes mérésre gondoltam, de ha lenne valami normális óra (nem vízszivattyú nyomásmérője :-) ) akkor a műszerfal alá valahogy odaberhelném, ahol nem buta, tolakodó de azért én látom.

Van ezekhez szerelvény, vagy az még + beszerzés tárgyát kell képezze?

Előzmény: atiTDI (4591)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4598

Tudom, hogy volt róla szó, de a levegős boltokban olyan volt, ami 6 esetleg 4 bar-ig mér, az meg hülyeség, mert a mutató alig mozdul meg.

Köszönöm, utánanézek.

Előzmény: style (4593)
Baliszoft Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4597
Kis K03-al nem probalkoztal meg (a 150 lovasrol)? Az eleg pici, viszont van benne kb 190-195 LE.
Hörbi Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4596
:o( ... azért köszi a választ!
Előzmény: A_Feri (4592)
style Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4595
Igy sem ugrál,és a fojtószelep alutömbjébe simán betekertem a mérőórát,tehát tartóként is funkcionál.Fekete az óra,számlap is.sárga mutató sárga skála Bar-ban, alatta kék skála PSI-ben.Nekem teccik dizájnügyileg is.
Előzmény: atiTDI (4594)
atiTDI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4594
Ha glicerin csillapításút vettél volna akkor az nem ugrálna...
Előzmény: style (4593)
style Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4593
Festo márkabolt.De szerintem ahol levegős cuccokkal foglalkoznak ott tartanak ilyesmit.
Előzmény: Stunt62510 (4589)
A_Feri Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4592

hali

 

 

A kö3 az a 180Le-s TTrol szarmazik a Kö4 pedig a 225lovasrol. Tehat fel lehet rakni, de nem fog mukodni. 5000 korul jonne meg a nyomas.. :) Az a baj hogy olyankor mar a dugo is ugy gondolja hogy nyomas, es beleugrik a fejbe:) a hajtokar meg megpihen a nagy randulas utan:)

 

Feri

Előzmény: Hörbi (4585)
atiTDI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4591

Ha esetleg nagyobb beruházást is tennél az ügy érdekében, akkor tudok neked Auto Gauge márkájú gyári Tnyomásmérőt 9500 körül...

 

manometer1
Előzmény: atiTDI (4590)
atiTDI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4590

Régebben volt már róla szó, hogy hol lehet tesco-s turbónyomásmérőt vásárolni...

( Szerelvényboltban például, a co hegesztők nyomáscsökkentőjén van olyan kis óra )

Előzmény: Stunt62510 (4589)
Stunt62510 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4589

Hol lehet ilyet beszerezni?

Én is vennék valamit.

Előzmény: style (4588)
style Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4588
Nekem 1.2 ig mér.(1,5 a vége,de ott már nincs skálázva.Tettem elé egy fojtószelepet is,mert rezgett a mutató.4mm festocsővel,meg gyorscsatlakozókkal raktam össze.Egyszer pályán lecsúszott a szívócsonknál és a 4mm lyuk miatt 160 fölé nem ment a gép.Meglepő,hogy az a kis lyuk mennyit rontott rajt.
Előzmény: Stunt62510 (4581)
MECSI Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4587

Szia OPeltds

légy üdvözölve a topicon. örülünk 1 újabb opelosnak. Remélem a következőkben leírtak segítségedre lesznek és majd beszámolsz nekünk a tapasztalataidról. sok sikert a tuninghoz.

Kérdés: Komolyan gondolod, csinálnád vagy csak nézelődsz, és csináltatnád?

Ha az első, tehát komolyan gondolod akkor olvass viszza kb. 1-2 hetet. ugyanis 1 ugyan ilyen mocis srác érdeklődött, és ezen időpontban le vannak írva pontosítások , hogy hol és kinél keress, érdeklődj.

Ha második akkor is olvass vissza mert erre is találsz megoldást.

ha nincs időd/pénzed lógni a neten akkor mentsd le az oldalakat valamilyen szöveges formátumba, és szabad idődben tudod olvasni.

Várjuk az eredményeket, ha kész van nyugodtan dicsekedj vele itt. Jó böngészést

Előzmény: OPEL TDS (4586)
OPEL TDS Creative Commons License 2004.12.07 -1 0 4586

Hi MINDENKINEK!

 

Segítségeteket szerteném kérni. nemrégiben vásároltam egy Opel Astra 1,7 TDS ISUZU motoros gépjárművet. Miképpen lehetne a gyári paramétereket feldobni, lehetőleg a motor kinyírása nélkül?

Előre is köszönet,

 

Lackó

Hörbi Creative Commons License 2004.12.07 0 0 4585
Tudósok! A KKK K04/K03 hibrid turbó jó az 1.9 TDI-re?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!