Keresés

Részletes keresés

Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9116
Nem tudom, szerintem a Fonyód, de marekp-nek nagyobb tapasztalata van e téren, gyakorlatban is. Ha jegyellenőr lenne, akkor bizony nem sok potyautas lenne a hajókon.
Előzmény: Una Vestrum (9111)
Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9115
Már a létszámra, a járatra vagy a Helkára gondolsz?
Előzmény: smith (9113)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9114
Az is kérdés, hogy mindezt kiszállás előtt vagy után teszi? Ezek miatt a manőverek miatt szoktam lekésni a csatlakozó járatokat.
Előzmény: Tom_ (9110)
smith Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9113
G mint Földvár-Badacsony oda vissza? Ez marad a főszezonra is?
Előzmény: Tom_ (9110)
Zoltika Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9112
A megoldás pontonról való indulással benne van a kishajóvezetői tankönyvekben. Ha nem volt ponton, a megoldás azért hasonló lehetett.

A hajó farán vezethettek át kötelet arról az oldalról, ahova fordulni akartak arra az oldalra, ahonnan el(le)fordultak. Ha van ponton és a kormánylapát nem nyúlik ki hátra, a megoldás egyszerű (ez van az említett könyvekben is): a pontonnak támaszkodó hajó a saját fara körül fordul át. A gőzhajók kormánylapátja eléggé kinyúlik hátra, nem tuom, teljes kitérítésnél befér-e a hajó fara alá. Ha nem, akkor a gépet valószínűleg meg kell indítani bizonyos elfordulási szögnél. Egyszerűbben lehetett ezt kivitelezni azoknál a XIX. század végi gőzhajóknál (pl.: MFTR Margit és a DDSG számos hajója) ahol a kerékállás a faron, közvetlenül a kormánylapát tengelyénél volt.

Nyilván járatni kellett a gépet akkor is, ha nem volt ponton. Akkor nyilván a partra kellett kötelet vinni. A szűk folyó (pl. Tisza) általában kanyargós is, a fordulással átellenes oldalon messze előre vive a kötelet valószínűleg meg lehetett oldani a fordulást gép nélkül is. Ehhez persze a manővert a megfelelő hajlású kanyarban kellett végrehajtani. Megpróbálom lerajzolni, hogyan képzelem.

Előzmény: Tom_ (9105)
Una Vestrum Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9111
A Veránkát mikor tolósították? Vagy én emlékszem rosszul, és mindig ilyen volt az orra?

Tom!
Holnap (szombaton) ki csinálja az E1-et? (Tervben van egy tihanyi kirándulás, Siófokról.)

Előzmény: jakyg (9082)
Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9110
ANker-nek jó hír: visszatért a Helka a G járatba. Tegnap 6, azaz hat ember (német) szállt ki Balatonföldváron este. Legyünk optimisták, és higgyük azt, hogy Szemesen pedig 150. Egyébként Földváron érdekesen fordul meg a Helka, kb. 5 perc csak a fordulás és iszaptengert csinál a kikötőből, de érdemes megnézni.
Előzmény: Tom_ (9109)
Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9109
ANker-nek jó hír: visszatért a Helka a G járatba.
MALWIN Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9108
Laja!
EZ mi?
9056
Malwin !
Nem nyert: majd 3 percembe telt, mig rájöttem, hogy a 9056/2-es hozzászólásodhoz hozzáolvastam egy multidő: "t" -t - mi benne sem volt. ( úgy dolgozik, mint a média :-)) )

Nem értem...

Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9107
Kis kiegészítés: amikor már a hátsó vágatóbakon van a kötél, akkor a gép lassan előrébe jár, hogy ne essen rá a partra a hajó.
Előzmény: Tom_ (9105)
rezgaras Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9106
gumidani írta:

> itt egy mostanában készült kép róla.

Te, ez úgy néz ki, mint egy ¨régi Moszkva¨. (amilyenek Moszkvában jártak a mostaniak elôtt)

Előzmény: gumidani (9084)
Tom_ Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9105
Nem értek a dunai manőverekhez, de van egy tippem. Szerintem két kötél kell hozzá, mindkettő ugyanarra a parti (ponton) bakra. Az első vágatóbakot használva vágatással kiment a hajó hajóút közepére, majd utána a másik kötelet és a hátsó vágatóbakot használva (első kötél bakról le) már át tud fordulni merőlegesen a hajó. Közben át kell vinni az első kötelet a másik oldali hátsó vágatóbakhoz és megfelelő időben megkötni, az elsőt elengedni, hogy ne törjön meg a második kötél a hajófarnál. Aztán még mielőtt a hajó egyenesbe állna és a kötél ráhúzná a partra, elengedni mindent, aztán előre. Ez a módszer csak induláskor jó, így kikötni szerintem nem lehet, de hát nem is cél, hogy völgymenetben kikössünk. Megj.: A vágatóbakok a hajó oldalán a hossz 1/3 és 2/3-ánál lévő különleges bakok. Jó lenne valami szakértő tényleg megmondaná a frankót.
Előzmény: Enzo (9103)
Enzo Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9104
Kár ezért a képtáras dologért, én szivesen tallózgattam mások képtárait ha volt egy kis időm. Az Origó fotótár Javascriptes, és azt nem szeresse a tűzfalam.
Hátha megjavul.
Enzo Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9103
Köszi!
Azt továbbra sem tudja senki, hogy hogyan fordult hegymenetből völgymenetbe szűk folyón?
Előzmény: muggli (9086)
LajA Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9102
Mégis kell, hogy mondjam, hogy valaki félre ne értsen:
Nem képileg, de gondolatilag: ez egy simán sikló hajó

Előzmény: LajA (9101)
LajA Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9101
Ó nem mondok semmit. Ez magáért beszél
Előzmény: LajA (9100)
LajA Creative Commons License 2004.06.25 0 0 9100

9056
Malwin !
Nem nyert: majd 3 percembe telt, mig rájöttem, hogy a 9056/2-es hozzászólásodhoz hozzáolvastam egy multidő: "t" -t - mi benne sem volt. ( úgy dolgozik, mint a média :-)) )

9056
marekp !
Ez nyert: "Asszem értem": Én nem, mert lusta voltam az előzményeket részletesen elolvasni, de EZ A KÉP CSODASZÉP.
E képhez nem, mert készítője vagy szerencsés, vagy zseni, de a vitorláshoz (inkább a mancsaffthoz) tán szólok még hozzá egy gondolatot, (ha össze tudom szedni).

és azonos rajtszámmal indulva e két éles ellentét érdekes.

Előzmény: Törölt nick (9073)
MALWIN Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9099
Az én (néhai) képtáramban láttad, de Baján volt, az ÁTI kikötőben.
Előzmény: smith (9092)
FOMA Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9098
Igen, ez a szarvasi hajó, de a neve katalin II.
Előzmény: Törölt nick (9097)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9097
Ha jól értelmezem a smile-t, akkor ez az?
Előzmény: FOMA (9094)
gumidani Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9096
Nem volt világos a kérdésem.
A Habverő előző nevei után érdeklődtem.
Előzmény: muggli (9090)
gumidani Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9095
Lukács Béla politikus , szül. 1847. Zalatnán, meghalt 1901. Budapesten. Jogi s nemzetgazdasági tanulmányokkal foglakozott. 1872. pénzügyminisztériumi hivatalnok, majd képviselő lett. 1886. a MÁV igazgatója, 1889. kereskedelmi államtitkár s Baross halála után kereskedelmi miniszter lett. 1900. a párizsi világkiállítás magyar kormánybiztosaként működött, de a túlfeszített munka idegeit megőrölte s a Dunába ölte magát.Több jeles vasútügyi és pénzügyi tanulmánya és könyve jelent meg.
(Tolnai világlexikona Bp. 1928)
Előzmény: muggli (9086)
FOMA Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9094
Előzmény: Törölt nick (9093)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9093
A Katalinról jut eszembe. Van valakinek képe a Körösökön sétáztató Katalin nevű hajóról?
smith Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9092
Némiképp átépítették, mióta legutóbb láttam.
(rémlik is valakinek a képtárából, hogy bakolva áll, tán Csepelen)
Előzmény: jakyg (9082)
MeseMeseMeskete Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9091
Muggli!
tedd be légyszi a bajai gőzhajós képeket!
Érdekelne, hogy gumidani ismeri-e?
Előzmény: muggli (9087)
muggli Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9090
GDani!
"Lukács Béla" néven építették, aztán "Rákosi Mátyás" is volt aztán majd utánanézek.
muggli©
Előzmény: gumidani (9089)
gumidani Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9089
Te ismered a régi neveit?

Már korábban kérdeztem - eredménytelenül - a Katalin előéletéről. Tényleg senki sem tud semmit?

Előzmény: muggli (9087)
MALWIN Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9088
9062 hsz ????
muggli Creative Commons License 2004.06.24 0 0 9087
Gumidani!
Szerintem az a hajó a saját gépével halad, legalábbis erre utal a farhulláma, egyébként teljesen lehet egy és ugyanaz a két hajó.
muggli©
Előzmény: gumidani (9084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!