Igen, ezt most így hirtelen. Csak az alsó rajzot kellett kicsit módosítani. Itt-ott kitörölni, emitt-amott hozzárajzolni, és átszinezni. Bár ez utóbbi problémás volt, mert amikor az eredetit rajzoltam, még JPG-ben mentettem, emiatt sok volt a "maszat" amit nem bírt automatikusan átszinezni.
Amúgy külsőre nekem is a régi tetszik jobban, sőt a Lellét is visszafesteném az eredetire. A Szántódot festeném sötétkékre, ott, ahol most fekete, az ablaksoron.
2. számú kérdésedre pontos választ nem tudok adni. Az emberi erő és kötél kézenfekvő megoldás lehetett. A vitorlások orrán egyébként egy függőleges tengelyű gugora volt, amely nemcsak a horgony emelésére, hanem vontató kötél feltekerésére és így hajóvontatásra is alkalmas volt. A gugorát a be és kivehető rudak segítségével a személyzet forgatta körbe és a rá tekert kötél segítségével tudta mozgatni a hajót. Ezen kívül csigasor és csónak is mindig rendelkezésre állt. A gőzgép megjelenésével pedig így mehetett a dolog, mint ezen a képen: a Dalgunar háromárbocost farral előre vontatják ki a kikötőmedencéből a bejárati zsilipen keresztül. Üdv: rs.
Ezt most így hirtelen? Egyszer majd megkérdezem, hogy csinálod a rajzokat, de nem most. Nekem a feketétől mentes tetszik jobban. A Keszthely tetszik festésileg, csak azok a kényelmetlen háttámla nélküli padok ne lennének rajta. Úgy látom a padok a HÉVIZen is maradnak.
Tulajdonképpen én is rájöttem, miről is van szó, csak nem tudtam, hogy a bubla, az a víz alatti nyúlvány. Épp tegnap este láttam félálomban egy filmet a National Geographic-on a Queen Elizabet II átadás előtti futópróbáit, ahol erről is szó esett, igaz a bubla kifejezést nek használták.
On
Persze lehet, hogy a Spektrum volt, meg a Queen Mari, vagy nem a II, hanem az egy, és nem tegnap, hanem tegnapelőtt?
Szóval nem Moszkvában, hanem Jerevánban, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak :-)))
Baromi boldog lennék, ha a spacékat és soremeléseket nem hagyná ki, akkor még olvasható is lenne amit írok, de hát nem lehet minden tökéletes :-))))
A helyet a két oldalon kéne megspórolni, de hát kérdés melyik a fontosabb :-((
Tán én sejtem: Értelmezõ szótár: Megvastagodott, hagyma alakú... Meg a habok formájából is. Pl. RODAU / Pedrofon / 8123 -nál v.mivel több látszik
Tényleg ez az? Ez áramlástanilag kedvezõbb volna, vagy csak nem emelgetik a hullámok annyira az orrát? :-)
Más: Ha van, akinek újat mondok:
"http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=500&t=9011160&na_order=" utasításra (cimre) behozza egybõl az utsó 500 hozzászólást. Nem kell menükben bóklászni, a db/lap nekem úgyse mûködik (mindég harmincat ad vissza) így még holnap is keresném a modememmel a bulbaorrot :-))
na_start=xxx a jelentõl vissza hányadik hozzászólástól kezdve
na_step=xxx hogy hányat írjon ki.
tény, hogy nem szép, viszont jobb mint volt maga a hajó...azért azok a piros bőrülések...yzóval...az elég snassz volt és akor még nem beszéltünk a többiről...ilyenkor mindig azt mondom lehetne szebb is, de jobb mint volt,az biztos...nem?? (huh ez kicsit értelmetlenül hangzik...)
Alaposan átdolgozták. Megint nem kötözködni akarok, nekem a sötétített üvegekkel nincs bajom, de sz.tem az ablakkereteket feketére festeni nem volt jó 5let. Megtöri a stílusát. Akkor már az elejét is kellett volna. De úgy látom, a beszállót is hátrébb helyezték, és tömör helyett áttört lett, mint a Keszthelyen. Erre vajon mi szükség lehetett?
Most nézem, hogy a képre kattintva nagyobban nyitja meg, kb 640x480, persze, ha legalább ekkorában raktuk be. Tehát link nélkül is meg lehet nézni nagyobban.
A HÉVIZ fotót nézve meg azt látom, hogy a kéményutánzat sincs meg, nem úgy, mint a Keszthelyen
(Bföldvár 3 vizibusz áll, de holnap már más lesz a beosztás.)
A Bakony lesz a főidényben a G, a Szántód pedig a J, azért mert ugye gyenge a manőverezőképessége, az északi parti kikötők pedig egymólósak. A Gulács marad Siófokon a Belo helyett.
A múlt hétvége hírei a Balatonról:
"B" - szombat: (B1, B2, B3, B4 "Almádi" utána"Földvár"); vasárnap marad a "Földvár":-(
"F" - "Badacsony" (besegít: arács vagy györök)
"G" - "Helka"
Megvan a neve: ex Táncsics. Visszanéztem a hozzászólásokat. Egyébként a régi képeket nézegetve szomorúan láttam, hogy milyen hajósélet volt a Tiszán. Milyen szép lenne, ha ma kimennék a Rakpartra, és ezt látnám Szegeden: