Nagyon szépen szól. Az alap audió szerintem gagyi, mindenképpen érdemes vagy a HIFI-re, de inkább a HK-ra upgradelni, vagy valahol pimpelni a rendszert.
Nekem is alap van, de eldöntöttem, hogy szánok még rá pénzt. Valakinek van tapasztalata utólagos HK beépítésben (állítólag lehet kitet venni...), vagy más upgrade-ben?
Két azonos motorral felszerelt változat esetében találtam adatokat, mely szerint az F30-as hasmagassága 140mm, az F36-osé pedig 130 mm.
A különböző konfigurációkkal kapcsolatban pedig - már ha valakit ez rajtam kívül foglalkoztat - azt tudom biztosan, hogy az adaptív M futómű 10 mm-es ültetést von maga után (kivéve ha xDrive modellről van szó).
Mivel alapvetően ugyanarról az alvázról van szó és csak a mögötte lévő felépítményben van különbség, ha van a földtől mért ülésmagasságban különbség, annak oka eltérő hasmagasságból adódhat. Illetve a többi rajtad múlik milyen magasra állítod az ülést, hogy ne verd be a fejed, de elég magasra ahhoz, hogy még kiláss a kormánytól.
Tehát inkább a hasmagasság (első, és hátsó tengelynél) adatokra próbálj infót szerezni, amiben 1-2 cm simán lehet. Sőt futómű különbség is van pl efficient dynamics modellek jobban ültetve vannak (talán 1-2 cm-el) mint a normál futómű, és a sport futóművek is lejjebb vannak 2 cm-el.
Tehát már ezzel befolyásolni tudod milyen mélyen ülhetsz.
Az F30-as 142,9 cm-es, és az F36-os 138,9 cm-es magassága közötti 4 cm-es különbség csak egy csapottabb tetővonalnak köszönhető, vagy az üléspozíció is 4 centivel alacsonyabb?
Köszi,
Mr Moon
Ui..: Bár a topic címében nem szerepel az F36, mégis az F32-vel való rokonsága miatt hátha többet tud róla itt valaki :)
Az én gépem is 2014 márciusi. Konkrét nyomás értéket nem ír, de ugyanaz a story, amit már többen leírtatok - alacsony hőmérsékletnél mind a 4 gumit kiírta problémásnak. Megcsináltam, amit a kézikönyv mondott és rendben lett minden. Az érdekessége a dolognak, hogy márciusban-áprilisban a németeknél is elég hűvös van, miért nem töltötték föl rendesen levegővel? Kúton mérve nem volt csak 1,3-1,4 benne.
Az enyém 2014/03 utolsó napjaiból származik. Konkrét nyomás értéket nem ír ki nekem se, de valamit biztosan figyel, mert feltűnő volt, hogy ősszel, amikor hirtelen 10C-ot csökkent a hőmérséklet és megjött az első hideg reggel, mind a 4 kerekemre kiírta (álló helyzetben), hogy alacsony a nyomás és ellenőrizzem. Ha csak abs jelzős lenne, akkor csak menet közben tudna jelezni, illetve 1 kerék esetén. Az előző e90-el kaptam defektet és ott okkor jelzett, amikor az egyik kerék nyomása kb 1 bar-ra csökkent (a többi 2,2 illetve 2,5-ön). Ezzel szemben, amikor az f30 mind a 4 kerékre jelzett és bementem kútra ellenőrizni lényegében csak csökkent nyomás volt a gumikban, egyik se volt lapos. Elől 1,8, hátul 2 bar körül volt bennük (na ja utoljára 30 fokban volt beállítva a nyomás).
Ezek alapján én arra következtetek, hogy van benne nyomás ellenőrzés, csak nem köt minden részletet az orrunkra. Elképzelhető, hogy erre kap a kocsi egy szoft frissítést, majd kiderül a következő szervizkor.
Azt olvastam, hogy 2014.03-tól az összes BMW-ben benne van a keréknyomás kijelző rendszer. Vagyis nem csak a laposgumit jelzi, hanem konkrét értékeket lehet leolvasni a középkijelzöről.
Az enyém a 2014.03-i gyártás, de sajnos nem mutatja, viszont a kerekek nyomásmérősek gyárilag.
Szia! Mindenféle hasznos és kevésbé hasznos információt ki tud írni, ilyeneket, hogy pl. tankban lévő pontos benzinmennyiség, literben (egy tizedessel!), hőmérsékletek celsius fokban, autó pontos gyártási dátuma, fogyasztási adatok, tárolt hibakódok, és még kismillió egyéb infó.
Most ismét kipróbáltam, és korábban bénázhattam valamit, mert most sikerült. A kilométer-nullázót kell hosszan nyomva tartani járó motor mellett, egyszercsak meg fog jelenni a rendszerteszt menü. Egygombos a működés, ha röviden nyomod a kilométer-nullázót, akkor lép a következő menüpontra, ha hosszabban, akkor belép az almenükbe, vagy almenükből visszalép a főmenübe.
A szervizmenü a teszt menüből érhető el egy trükkel: lépegess az Unlock menüpontra, nyomd le hosszabban, majd addig nyomogasd a nullázógombot, amíg a Code felirat melletti szám megegyezik az alvázszám utolsó 5 számjegyének összegével. Ekkor megint nyomd hosszan a nullázót, és meg fognak jelenni a szervizmenü-pontok. Sok lesz belőlük.
Le tudná nekem valaki irni lépésről lépésre, hogyan lehet előcsalogatni egy 2014-es F31 esetében az "alap" iDrive-val a rejtett szervizmenüt? Sajnos azok a leírások, amelyeket teléltam a neten, nálam nem működtek...
Csak dízel játszik. Nekem is egy 318d lenne a cél de +400k Ft nem biztos, hogy bele fog férni. Majd még alkudozom egy kicsit hátha bele lehet tuszkolni a keretbe valahogy. Most egy céges A3 van 1,6 és 105le. A 316d kb ugyan úgy menne szóval ha nem megy bele akkor sem dől össze a világ. Úgyis ott van az otthoni e91 amin van egy chip most kb 170le szóval az már elég jól megy :-)
ha az E91 alap futóműve puha volt neked, akkor mindenképpen M-est vfutóművel vedd az F3x-et, mert annak még annak még annál is érezhetően puhább a futóműve!
Céges autót pedig én nem tuningolnék... inkább 318d-t kérnék (bár az azért drágább, sajnos). Viszont ott van a 316i is, az vadiúj motor, és jókat mondanak róla, az nem jöhetne szóba?
Az én saját autóm most egy E91 318d alap futómű. Na ez nekem puha volt így kapott egy Eibach ültetést és egy Koni FSD lengéscsillapító szettet. Most már jó a futómű :-) Nagyon stabil és a komfort is OK.
Szóval ilyen stílusú kéne f30-ba is. Más: Maszi írta valahol, hogy a 316d ből lehet csinálni 318d-t az első 10 üzemóra megtételéig. Csinálta ezt már valaki? Gari ilyenkor ugruik? Céges lesz az autó így nem nagyon szeretnék játszani a garival...
Noa azért ezt a "nagyon libeg" dolgot a helyén kell kezelni. Messze nem arról van szó, hogy olyan lenne, mintha egy Matizba ültél volta :), bár az tény, hogy aki mondjuk az E90 normál futóművéhez szokott, annak számára az F30 normál futóműve érezhetően lágyabb, és ez néhány BMW-rajongó számára már zavaró. Mekem korábban E91-esem volt, és így eleinte kicsit engem is zavart az F31 lágyabb futóműve. De hamar meg lehet szokni-szerintem.
Mindezt azért írom, mert ha aggódsz az M-futómű keménysége miatt, akkor érdemes lenne kipróbálnod, hogy Te mennyit érzékelsz ebből a "libegésből" a normál futóműnél... nem biztos, hogy olyan drasztikus, mint amennyire az itteni hosszászólásokból tűnik...