Bloodflower!:)))))
Beletrafáltál. Ők is ezt adták meg használati útmutatóként az albumhoz.
Mikor az album kijött azt nyilatkozták: ez egy éjszakai, fejhallgatós album.
ne aggódjatok, szerintem tuti elnéznek erre, annyira jó hangulat volt a koncerten!
No persze, ha csak Bécsig jönnének, én is beugornék egy kisbuszba!:-)
valamelyik nap hosszú idő után újra meghallgattam az Up-ot.... hát nem tudom, de szerintem az egész album ANNYIRA tökéletes!!!!!!
A legjobb, hogy walkman-ben hallgatom, és így még hangulatosabb! Álltam az utcán, vártam valakit, és az, ahogy a Lotus elkezdődik!!! Az valami baromi jó!!! Alig bírtam egyhelyben maradni.... no persze azóta csak azt hallgatom, tényleg, nagyon nagyon jól esik!
Nem tudom, emlékeztek-e, de a múlt évi koncert végén azt ígérték, hogy visszajönnek (nos azt persze nem mondták, mikor) - szóval ígéret szép szó... REMéljük megtartják!
Mondjuk pl. Bécs is nagyon megfelelne.
naná, én biztosan, - vizsgaidőszak? ugyanmá' - ha jöttök ti is, összehozhatunk egy légibusznyi magyar remszurkolót, aztán csak nem pottyanunk az óceánba !!!(különben ki jönne a köv bp-i koncertre!?)
-jaj de jó, nagyon tetszik ez az ötlet, én ugyan nem tudok grabbelni vagy mi (nem is tudom mi az) de akkor is tök jó.
-amúgy ame, teljesen igazad van stipey személyiségével kapcsolatban, de azért mi így szeretjük őt, nem?:)
-bocs most látom, hogy a múltkor két évet tévedtem, 1996-os szerződés volt… (de régen volt már!)
Az 1996 októberi Wanted-ból: (gondolom érdekes kicsit visszatekinteni...ha nem, állítsatok le) „Az REM … nyolcvanmillió dolláros szerződést kötött a Warnerrel. Ezzel az REM olyan arcok elé került jólfizetettségileg, mint Michael Jackson, Janet Jackson, Madonna. Az alternatívból szupersztárrá izmosodott athensi bandáért a Dreamworks, a Sony Music és a Capitol Records is licitált. Aztán maradtak a Warnernél, a Los Angeles Times szerint mesés feltételekkel. Nyolcvanmillió dollár öt lemezért, kapásból tíz miller az aláírásért, és állítólag szokatlanul magas, 24 százalékos royaltyt kapnak lemezeik után. Tehát minden egyes eladott REM CD-n kábé két és fél dollárt keresnek majd. És az REM CD-kből nem tízezret szoktak eladni… Peter Buck gitáros szerint az REM következő produkciója (a most megjelent New Adventures in Hi-Fi után) egy akusztikus lemez lesz, amin tavasszal kezdenek el dolgozni.” Hát nem akusztikus lett, de tán jobb is így…
-Friss hírek és képek a www.remhq.com-on (news) a dublini kiruccanásról, Guinness sörről (nem ezt csak én láttam hozzá...;), valamint arról, hogy Bertis (a mázlista) már hallotta a felvételeket, és neki nagyon tetszenek … reméljük nekünk is fognak… ja meg egy Rio-i koncert januárban (persze mi havat lapátolunk, ők meg addig...)
- §:]
Ha valaki akar töltsön fel bármilyen REMp3-at, ami másoknak valószínűsíthetőleg igen kis eséllyel van meg.
Feltettem egy diszkográfiát (amolyan webszerkesztés-gyakorlat felindulásból készítettem). Gondolom nem sok mindenkit érdekel.
Ha viszont van valami érdekes anyag a bandával kapcsolatban
küldjétek el feltehetem azt is!
támogatom az ötletet. Feltölteni egyelőre nem, mert lassú a modemem.
A Tom's Diner-ökörködés egyébként a From the Borderline című kalózkoncerten jelent meg (legalábbis nekem ott van meg), amit Londonban játszottak két este Bingo Hand Job néven. Unplugged (nagyjából a 90-91-es MTV Unplugged, ugyanakkor készült), és az ökörködős blokkban van még egy-két aranyfalat. Például amikor Stipe egy A és egy G hangból "komponál" tízperces melódiát, amire ráéneklik a You Ain't Going Nowhere című remek dalocskát.
Mit szólnátok ahhoz, hogy kellene vmi ingyen webhely (pl. swi-n) ahova fel lehetne tölteni mp3-ban mindenféle R.E.M. ritkaságot, melyek beszerzésére amúgy vajmi kevés esély lenne.
Ha valaki hajlandó lenne erre (esetleg grabbelni is tud) írjon ide! Tudom, a feltöltés nem egy gyors dolog, de jó lenne megcsinálni.
pl. nekem van mp3-ban egy "Tom's Diner" című REM-ökörködés.
Kicsit tovább gondoltam a dolgot. Hidd el én is a jót feltételezem Stipe-ról. Igazi művészlélek. Szíve-lelke benne van abban amit csinál. ÉS ugye művészettörténetet tanult az egyetemen vagy mit. Tehát agyilag is ott lehet a dolgoban.
De mostanában picit hiúnak tűnik nekem.
Úgy látom szereti(-né) ha elismerik(-nék) (bálványozzák(-nák)?).
/NA ez például korábban nem egészen így volt vele. (ha jól tudom)/ Maradandót szeretne alkotni?? Hát jó.
De nekem pl. az az érdekem... hogy ő jó sok zenét csináljon az R.E.M.-ben... olyat amilyet én szeretek. /ez az én egoizmusom az ügyben:))/ Ezzel most azt akarom mondani, hogy a régi jobban befeléforduló Stipe szimpatikusabb volt.
/Én pl. az ő személyiség változásának tudok be egy csomó mindent ami a zenekarral történt!/
De még ha mind ez csak kukacoskodás is... azt a véleményem fenntartom hogy jó sok pénz kell ahhoz, hogy Hollywood-ot felforgasaa és hogy újat hozzon.
És még egy gondolat. Annyira nem gyökeresen más ő, mint Hollywood. VAgy legalább is az eszközei, módszerei. Én így láttam a legutóbbi ténykedéseit a mozikban...
Na erről most ennyit.
Lill az a sok ki nem adott, vagy válogatáson megjelentett számok nagyrészt megvannak, a topicindító, de azóta eltüntnek nyilvánított Mickeynox barátunk birtokában. Ezért is szorgalmazzuk a klubbot.:))
van egy csomó REM dal, amelyek közszájon forognak egyes rajongók körében, de nem jelentek meg albumokon, vagy válogatáslemezeken, ha valaki tud ezekről valamit (elsősorban a lelőhelyüket, ha van), akkor írjon!!! pl itt is van sok ilyen szám:
http://home.c2i.net/meatscience/popsongs.htm
(ez állítólag az összes előadott REM dal címe 1980-2000-ig) tudom, hogy a különböző csere-bere oldalakon néha feltűnik ilyesmi, de az olyan esetleges:(
köszviszlát
nos persze, a film iparág, üzlet, stb, de az azért egy kicsit erős volt, hogy nem elsősorban művészet - és most bocs, hogy vitába szállok veled hisz nem Erről szól ez a fórum. Lehet, hogy egy kicsit tágan értelmezem a művészet fogalmát, de szerintem ez mindenképpen egy 'hatalmas érzékenység a külvilág felé, ami hatalmas önkifejezési vággyal és tettel párosul, akár megértik mások, akár nem'. A kifejezés módja talán nem is fontos. Ez még Amerikában is így lehet:) Amiért ezt mind leírtam: most tök mindegy, hogy Stipe mit akar ezzel, én sem látok a fejébe, senki se, de a kezdeményezés nekem tetszik, és szerintem fontos. (amúgy a kérdést pont azért tettem fel, mert furcsáltam miért pont ő...de ezt már leírtam)
Visszatérve az R.E.M.-re, ez a vállalkozás nem hiszem, hogy befolyásolná további munkájukat, hiszen egy lemezre még biztosan van szerződésük - ha jól tudom - a jövő tavaszin túl, vagy akár kettőre is, ha nem számítjuk bele a Man on the Moon filmzenéjét:) (az a híres nagyösszegű 1998-as szerződés a WBR-el...)
Kösz a rádiótippet Burgberger!
üdvözletem:)
Stipe filmkarrierjéről annyit, hogy inkább zeneszerzéssel kellene foglalkoznia. REMélem nem tevődik át teljesen a hangsúly a producerkedésre. Esetleg ez is a zenekar végének kezdetét jelenti?
Gondoltam, hogy mindenki azon a véleményen lesz, hogy "Kedvenc zenekaromnak nincs rossz albuma." De el kell ismernem részben igazatok van... A Hi-Fi nekem azért se tetszik.
Érdekes amit írtál.... CSak sajnos hozzászólni nem tudok. A filmvilágba (főleg az amerikaiba) innen belelátni lehetetlen.
Hogy miért? Szerintem Amerikába a film nem elsősorban művészet, inkább iparág, üzlet.
És annak aki ott változást, eredményt akar elérni ezt semmi féleképpen nem szabad figyelmenkívül hagynia... Még Stipe-nak sem.
NEm tudom mit akar csinálni. Változtatni-e vagy pénzt keresni? Még ha az előbbit is szeretné. Ahhoz nagyon sok pénz kell, biztos hogy több mint ami most neki van.
Ugyan még nincs Húsvét:)))), de valahol biztosan… (mondjuk a Jupiteren, vagy a Plútón)… ezért mégis jelentkezem.
A New Adventures in hi-fi-t tegnapelőtt, az UP-ot tegnap hallgattam meg kb fél év után (szégyen!:) és kicsit meglepődtem... tök jók! (ismét) Nem tudom ki hogy van vele, én a régi albumokat naponta meg tudom hallgatni, az újakat max havonta... de mindegy...
más:
van egy egészen kicsi dilemmám, amit szeretnék megosztani veletek, nem teljesen offtopic, ugyanis Michael-ről van szó. Van ez az új kezdeményezése, ez az internetes fórum - vagy ahogy ő fogalmaz „szalon” - az ifjú tehetséges filmesek számára stb. (ide másolom a webcímet, ahol olvashattok erről, de előbb regisztráltatni kell magatokat az oldalon – persze ez ingyenes: http://www.ifcrant.com/2000vol2/time_share.html - a cikk címe: TIME SHARE - STIPE DOT COM) …Nagyon szép és jó, hogy a nevét adja egy ilyen vállalkozáshoz, mert az Internet tényleg a legjobb lehetőség az ismeretlen fiatal művészek számára, hogy megmutassák magukat, és nagyon jó az a gondolat is, hogy ez egy szellemi alkotóműhely is lenne, mint az egykori párizsi szalonok ((vagy pesti kávéházak -én)) voltak. Csak az nem világos teljesen, hogy miért pont a filmPRODUCER Michael Stipe-nak jut eszébe ez a gondolat, és miért nem az alkotó fotóművész Michael Stipe-nak, vagy a zene- szövegíró Michael Stipe-nak. OK, nagyon fontos, hogy Hollywood túlsúlyát kicsit (nagyon) megdöntsék, és szóhoz juttassák a másképp gondolkodókat, ez volt a célja eddig is Michael-nek és két filmvállalatának, meg a sok kis független filmvállalatnak ugye. DE még mindig nem értem kristálytisztán, hogy neki ez ebben a helyzetében miért jó?! (mert azt még megérteném, pl. ha rendező is lenne…) Ennyi. Azért ezt nagyon jó ötletnek tartom, és nagyon jó lenne az is, ha minél többen csatlakoznának hozzá a filmesek közül, nem?
Várom véleményeteket Pá. llill.
ja, bocs az újabb hosszú-hosszú hozzászólásért
Eördögh!
PErsze hogy meg van! A Dead Letter végéhez csapva...
NEkem is szép a sorozatom Hidd el!:)))
A HI-FI vége sem kutya... (szerintem van olyan jó, hanem jobb is mint az eleje) Sőt a közepéről sem szabad megfeledkezni. (igazi koncert számok)
Binky the doormat, a király. Bitter Sweet Me, alap!
Rossz szokás is lehet a hagyományorzés, de amikor elkezdtem a REM-albumokat begyujteni ('90 körül), akkor még nemigen futotta CD-re (na jó, ma se igen, de mindegy is), meg nem is voltak akkoriban Pesten régi REM-lemez CD-n. Viszont volt egy remek zenebolt (nem nevesítünk), ahol lengyel kalózkiadásban az összes stúdióalbum megvolt kazettán. Azok úgy szépen sorban bekúsztak kazettán, aztán ez így is maradt, a többi is kazettán jött késobb a pocra (mostanra egész jól néz ki a sor).
Ez az egész szájtépés azért volt, mert a HiFi is kazettán van, és az A oldal második fele szerintem zseniális: Undertow, E-Bow, Leave. Nagyon ütos sorrend, koncerten is elmenne. Az pedig tény, hogy abban a másfél (?) éves lélekölo rohanásban, ami a Monster turnéja volt, komoly teljesítmény összehozni egy lemezt, még akkor is, ha jórészt soundcheck-ekbol áll össze. Ezek a számok pedig nem rosszak.
Ja, Dead Letter: az is lengyel kiadás, hozzácsapták a Chronic Town-t (a Murmur elotti EP), azt ismeritek? Négy vagy öt szám, de nagyon korrekt.
Most van egy kidós időm írni...
Úgy érzem picit meg kell védenem a New adventures...-t.
Kicsit úgy tűnik hogy mindenki mostohagyereknek tartja, pedig szerintem igen is figyelemreméltó album.
Stipe - nem is véletlenül - dicséri saját szövegírói munkásságát. Az Up mellett ezt tartja élete legjobb munkájának.
Zeneileg tényleg elég kuszának tűnik az album. De ennek oka van. A számok nagyrésze a turnékon koncert előtti beállások alkalmával, vagy pl. buszon, öltözőben íródott. Nem stúdióalbum. A felvételek is több helyszínen készültek. És ahogy ők mondták ez az album inkább az utazás és a különböző helyszínek, az ebből adódó hangulatok keveréke.
Persze van rajta Monster-es hatás még bőven. De Viking azt mondod neked kedvenced az Up. Hát hallga csak az E-bow the letter-ben vagy a Be mine-ben, az Up-os gitárszintit...
És tök jó hogy Lill felhozta a Dead Letter-t...
Én a HI-FI-t a változatossága és a rajta lévő sok stílus, sok szám(14) miatt a Dead Letterhez hasonlítanám.
Stipe-nak pl. a Murmur-t idézte... Háát ezt megkérdezném tőle mér is. Szerintetek?
Na erre kiváncsi lennék mit mondtok.
És még annyit: A HI-FI nem hozott sokat a konyhára... Slágermentessége miatt nem adtak el belőle sokat, de zeneszakma - ahogy én hallottam - meghallgatgatta.
Most ennyi. bocsi a sok szövegért..
kisregény a la llill:
Ehhez a kedvencszám, album dologhoz:
van-e vki köztetek, aki egyszer csakúgy megpróbálta meghallgatni az összes albumot egymás után. Nos ilyen képtelen ötletem is szerintem csak nekem támadhat... Szóval a tavalyi koncert előtt egy-két nappal tettem meg eztet, csupán azért, hogy eldöntsem végre melyik a kedvenc.
Eredményre akkor sem jutottam, viszont gazdagabb lettem egy(két) tapasztalattal - 1.többet ilyet nem teszek 2.nincs is olyan nagy törés 1989-91 körül, ha folyamatában nézzük (hallgatjuk) a dalokat. Ez egy szubjektív vélemény (már aki érti). Még az REM-től függetlenül egy időben elég nagy Velvet Underground hallgató voltam, és akkor azt mondtam, nincs a Pale blue eyes-nál szebb dal... Amikor később meghallottam a Dead Letter Office-on Stipe előadásában, hm így egész más mint Lou Reed hangján... a másik, a Femme Fatale, hát itt már csak a szőke paróka hiányzik Michael fejéről, hogy elhiggyem Nico az. Nagyon szeretem még az E-bow the letter-t is elsősorban Patti Smith miatt, akit most szintén nagyon, nagyon szeretek (hallgatni).
Na jól van, többet nem írok (most már igazán nem lehet panasz!), még csak annyit, aki meg akarja most nézni a Great beyond videót: http://www.mtv.com/sendme.tin?page=/mtv/tubescan/vma00/ jelölve van az MTV VMA-n (de minek?!)
csá (jövő húsvétig:)
llill
ha már ilyen provokatív keresaztkérdéseket tesztek fel, nekem a Murmur, a Document, az Out of Time, az Automatic a kedvenceim. De nincs olyan lemez, amin ne lenne általam nagyon szeretett dal. A legaranyosabb talán az Underneath the Bunker :-)
A HiFi-ről pedig ne hagyjuk megemlékezés nélkül a Leave-et, szerintem zseniális és nagyon zaklatott darab.
Burg, a magyar page ötlete tulajdonképpen nem rossz, de kérdés, hogy mennyire van rá szükség...