Z.Z., mint profi vasutas kollegával nem tudom és nem is akarom felvenni a versenyt. Ilyen kvíznél hagyjuk ki az értékelésből a vasutas kérdéseket, mert így az életben nem lesz meg nekem a Zoltika CD-je és helyette továbbra is hallgathatom a "Szőlőhegyi döngető" című dalt a "Hegyaljai mérgesputtony" zenekar feldolgozásában. :-)))))
Egyébként a Fonyód és a Lelle belső tere nem keverhető össze. Kollégám szerint mások az ablakok is, de a Lelle kicsit el van csúfítva öntapadó betűkkel az oszlopokon, pl. hogy BÜFÉ.
Annyi korrekcióval, hogy az Ágcsernyőről érkező vonat száma az ELVIRA szerint 5209.
Az 5. képen a Keszthely-Badacsony nosztalgiavonat mozdonyának, a 324,540-esnek a kazánja látszik. Mivel ez az utolsó kép, ezért nyilván a visszafelé útban utaztunk rajta. Ehhez 15.01-re Badacsonyba kell érni. Át lehetne szállni ugyan rá Balatongyörökön is, de ahhoz az N1 járat kellene, és akkor nem lett volna idő a többi képre a déli parton. Tehát a fix pont: legkésőbb 15.01 Badacsony. A Gulács és a Fonyód felismerhető, bár mint a tippekből látszik, a Fonyód és a Lelle összekeverhető. Itt a menetrend segít: a szóba jöhető irányon a Fonyód közlekedik. A 4. kép a vízről készült, mégpedig magasabbról, mintha egy gumimatracon állnék: csak hajóról készülhetett, ez pedig az ágcsernyői vonat 11.56-os lellei érkezése miatt csak az R3 Helka lehet!
A nyeremény a Szászcsávási Zenekar OFFtopik CD-je, amit azon a hajós rendezvényen adok át, ahol legközelebb összefutunk. Mivel lehet, hogy Tom, Enzo és Mad Scientist azért nem nyert, mert lemaradtak a fontos információkat tartalmazó 9633 hozzászólásról, ezért őket is megvigasztalom majd valamilyen tárgyjutalommal!
Az 1. kérdés az volt, melyik járművel utaztunk, sőt, hogy 2. mely járatokkal. Az 1. kérdésre 1. és 2. helyes válasz; FK 312-vel sajnos nem utazhattunk. 5. téves; 3. önmagában irreleváns.
zjakabfi 9615
Ágcsernyő: nagyon fontos momentum a 2. kérdés megválaszolásához!
Enzo 9622
Logikus magyarázat, jó megoldás.
Tom, Mad Scientist
A 2. kép a Fonyód utastere, ezt a részhajrát Tom nyerte!
Bócman 9623
Meleg (mi az hogy! Forró!), de 100-at le kell vonni belőle!
Mad Scientist 9625, Tom 9627
Ezt a képet nem lehetett volna gumimatracról elkészíteni!
Sőt, Örvényes is onnan kapta a nevét, hogy egy erős ÉK-i szél hatására a Tihanyi földnyelv felől átömlött a víz Füred felől, és elég erős örvényeket tudott kialakítani. (no nem olyat mint egy hídláb, hanem olyat mint egy folyami sziget, ami előtt erős folyókanyarulat van)
Dehogy van baj, csupán a Balaton visszakapta akkor azt a vízszintet, emit 1832-ben még tudott, a mainál majd négy méterrel többett. Azóta sokszor szabályozták a Sió torkot, stb, igy összement a Balaton, a Nagy-Berek, lett Kis-Balaton, (majd még kisebb Kis Balaton). Olyannyira így volt a vízszint régen, hogy a Keszthely környéki táji elnevezések a mai napig örzik ennek az emlékét. Amúgy a Kis-Balaton rekonstrukció első "medencéje" adja azt a vízszintet ami két évszázada az egész Balatoné volt.
Hej, akkor nem lenne gond azzal, hogy kicsi a víz, vagy, hogy hiányzik egyik évben 10 cm, vagy 40cm, vagy épp egy kicsi több...
Bulba orr: riversea első képén - ha jól gondolom - a nemkívánatos jelenség látszódik, amikor is nem a eredetileg tervezett merülésnél van használva a bulba. Szerintem így nem éri el a funkcióját, ilyenkor kifejezetten hátrányos. Jól gondolom?
Meg még az is különbség, hogy a Bakonyon a gépház nem nyúlik a fedélzet szintje fölé, mert fölötte is utastér van. Itt viszont igen. A szögletes ablakot már nem is említem. :)
A Ferencvárosi kikötőből jöttünk fel az Újpesti rakpartra.
Mintegy 120 felvétel készült, közötte néhány igazán csemegének számító kép is.
A zsilip alatt álldogáló Szamos motoros meglátogatása volt a legmegrázóbb élmény. A hajótest gyönyörű állapotban van, a felépítmény és a gépház viszont rettenetesen lepusztult.
A hathengeres kis Láng gépek viszont meglepően jó állapotúnak tűnnek - az 1000 ponton beázó gépháztető ellenére!!
Gyanítom, hogy Tayfun mester igen gyorsan beröffentené a két gyönyörűséget!
Pedró délre ígérte a CD-t, akkor képeket is teszünk majd fel.
Gépház téma: a két négyszázas között az a különbség, hogy a Gulács jobbos, a Bakony pedig balos motor, azaz az indítókerék és a telegráf az adott oldalon van (hátul). Ezen a képen pedig jobbos motor látunk. Jobbos motor van még a Beloianniszban és a Kelénben, de egyiknek sen ilyen a gépháza, a Kelén zsúfoltabb és kisebb, a Belonak pedig a motor mindkét oldalán segédgép van. Én csak azt nem tudom, hogy Zoltika a bal oldali nyitott gépházablakon fényképezett be, vagy leszlisszant stikában a gépházlépcsőn.
Szerintem a Gépház a Bakonyé a a Fonyód a vasútállomás és a boglári stranddal egyetértek Tommal az 5. képről nincs tippem. A vonat pedig az Ágcsernyő-Balatonszentgyörgyi járat ugye?
Na ebből sem lesz értékes CD nyeremény: sem más versenyzők, sem válasz.
Pang egy kicsit a fórum (már több napja). Ezek szerint a nyári aktivitás jóval gyengébb (bár balatoni téma ilyenkor van főleg). Vagy mindenki a Sopronozásra gyakorol (készül)?
Tegnap a családommal a Balatonon voltunk. Vonattal mentünk és jöttünk; a Balatonon hajóval és vonattal utaztunk.
1. Melyik járművekkel és
2. melyik járatokkal?
A helyes megfejtők között értékes CD-t sorsolok ki!
A képek időrendi sorrendben vannak (ha lehet hinni a "Megnéz" funkciónak, akkor a képfeliratok lemaradtak, és a sorrend balról jobbra, fentről lefelé értelmezendő). Minden járművel kapcsolatban van kép, és szerintem csak egy megoldás lehetséges.