Egy publikus mail cím nem ártana. :D (viccelek) Hagy idegeljem őket mit tudok. 1éves lesz az időtartama, több vezetéssel töltött órával, de többet nem.
Nagyon sokadszor töprengek azon, hogy vajon mit óhajtottak elérni a Szentendrei HÉV Békásig tartó pár évvel ez előtti rekonstrukciójával...? A csúcsidőben ugyanis ugyanolyan lassan (sőt, lassabban) közlekednek a szerelvények, mint amikor még vacakabb volt a pálya! Hála ugye annak a problémának, hogy "nincs a drótban elég delej".
Vajon ez meddig marad így, mert semmi olyasmi "szervezkedésről" nem tudok, ami alapján változhatna a helyzet. (EU pénzekre pályázás a probléma megoldására, stb.)
Peron: Az utasítás alkalmazása szempontjából a vasúti vágányok mellett az utasok védelme érdekében épített, le- és felszállásra, várakozásra szolgáló, a sínkorona szintje fölé emelt olyan létesítmény, amelyet az utasok csak a meghatározott helyen közelíthetnek meg vagy hagyhatnak el.
A peronkulcs jó téma, aktuális. Hidd el! A peronkulcs megfelel egy négyszögletű kulcsnak amivel pl a szekrény hátulját lehet kinyitni. Nem egyenlő azzal a kulccsal ami az ajtót nyitja. Hátha olvassa az illető akinek címzem. :) Nem mindegy mit törsz bele. Alapjaiban változtatja meg a probléma megoldására irányuló intézkedéseket. Főleg indulás előtt 2 perccel.
Valakinek jó lenne valakinek nem. Nekem a nagyon nem jó lenne jó kategória élne. Gondolkozz csak Kedves Nyuszi mit vesznek el azonnal? Mire nem kapsz cuki arany matricát? ÉS ez csak egy összetevő. Tőlem ülhet a peronon a jó isten is, csak ne bacogasson ha kész a munka. Mi az a peron? ;)
az, hogy a jelenlegi szerelvények kényelmesek lennének... :-O
Természetesen nem azt mondom, hogy példaértékű és követendő a kényelmük, de attól az utálattól minden téren messze vannak, amit gyakran kapnak. Összességében az egész üzem egy Magyarországon abszolút elfogadható szolgáltatást nyújt. Ha ilyen színvonalú lenne a többi is, most nem hagynám ott a BKV-t, vagy BKK-t, vagy ki tudja kit havi 700 Ft.- emelésért.
A deszőkét meg ne is említsd - olyan kemény az ülése, hogy Dorognál már csontkovácsért kiáltok, hogy Esztergomban ki tudjanak szedni belőle. Alul fűt, felül hűt, árad a bűz a budiból a fél utastérbe, amikor egy motorral megy, az adott kocsirészben nincs se klíma se világítás, és még sorolhatnám. Az a szerencséje, hogy az átlag utas nem lát túl az áramvonalas ( tehát modern ), légkondis cukormázon. Valószínűleg ezt kihasználva teheti meg a MÁV, hogy bedobja InterCity-kre is.
Nekem is csak azóta tűntek fel a hátrányai, hogy gyakran használom. Viszont kifejezetten nem szeretem - pedig nem vagyok a "csak a régi jó" híve, sőt...
Nyilván hamarabb lehet javítani hibákat, ha van szolgálat ott, aki a helyszínen tud intézkedni mint pl. Köfis vonalnál ,ahol akár 50 km-ről megy a brigád ha baj van. Váltókkal meg jellemzően télen havazásnál meg extrém hidegben van baj, mikor eltömődik hótól vagy fagy, emiatt nem állítható. Van szolgálat helyben, látja ,hogy nem állt át akkor is ha mint Cinkotán vonóvezetékes állítás van ill. akkor is azonnal látja a bajt ha helyben súlykörtével dobálják. A Köfis/távkezelt állomásoknál, de pl. egy Nyugati/Keleti pu-on is csak azt látják a toronyban, hogy nem állt át valami miatt, oda kell küldeni valakit ,hogy nézze meg.
Ja és igen, persze, hogy nem magától megy át a 3 vágányos állomáson, de hány váltó is van pl. az Örsön lévő HÉV végállomáson vagy akár Cinkotán és hány a Keleti pályaudvaron, Gödöllőn vagy akár Isaszegen? És ha 20-30 váltóra jut egy ember, akkor bizony mire mindet megcsinálja időbe telik az Örsön meg egyszámjegyű mennyiségű váltót kell csak működőképessé tenni, hogy be és kijárhassanak a vonatok, javarészt úgyis csak két vágányt használnak. Az Örstől kifelé meg min. Cinkotáig elmehet úgy, hogy egy váltó sem állítható amúgy sem szokás naponta, Nagyiccén is egyenesben van mindig csak ha baj van kitérőznek a vonatok. Cinkotától Csömörig is lazán elmehet a vonat váltóállítás nélkül ha muszáj. HÉV-en még körüljárás sincs, átmegy a vezér a másik vezetőfülkébe és indul vissza.