Szerintem megéri az árát, hiszen még mindig több garit kapsz hozzá, mint egy új bármilyenhez! Valamint tényleg kenterbe veri a hasonló kaliberű használtakat. Az 1.6-os turbó nélküli motor pedig egyfajta hosszú életű garancia a ma divatos felspanolt határokat feszegető kis turbós motorokkal szemben. Én először egy VW Jettában gondolkodtam, de még pár millát oda kellett volna adnom egy hasonló felszereltségű turbósért, de ezt itt le is írom: http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2012/csaladi_ekszer/
Ha csak alapjáraton ketyeg a motor, akkor nagyjából óránként fogyaszt egy litert, szóval legfeljebb 1 liter benzinbe fáj ez a művelet üzemanyag oldalon.
át fogom nézetni a kocsit, köszi! Nagyon remélem, hogy csak valami érintkezési hiba van, mert nagyon félek, hogy az ABS jeladóm ment el, s arra 50 ezer Ft körül találtam árat!
A tényleges ingyenesség szerintem amúgy sem fedi a valóságot, hiszen a munkaórát biztosan kiszámlázzák, ha a frissítésért nem is kérnek pénzt. Na most 3/4 óra munkaköltség plusz ha tényleg járatni kell a motort cirka 3-4 liter benya, hát az már cseppet sem ingyen van! :) Ami még bosszant, hogy szinte az összes ismert márkában van magyar nyelvű beállítási lehetőség, ezt meg itt csinálják a szomszédba magyar mérnökkel és vagy tíz nyelven. Csak a magyart lőtték körbe valamiért! :(
Én értelmeztem rosszul az írásodat. :) Úgy vettem ki a szavaidból hogy neked 3/4-d óra volt a frissítés... Én csak egyszerűen bementem és rákérdeztem, hogy van e. Nekem októberben volt a 30ezres szervíz, ott nem frissítették fel.. Szó mi szó már igyekezhetnének vele, azt gondoltam hogy a 7 év ingyenes navigáció frissítés kicsit gördülékenyebb lesz.
Még nem frissítették. Lehet külön kell kérni? Az időszakoson ez nem történt meg, utólagosan pedig már nem nem tettem említést róla. Majd megérdeklődöm én is a helyi szervízben, hiszen csak nyáron kell megint vinni kötelezőre. Olvastam valakitől, hogy csak járó motor mellett lehetett frissíteni mert a kijelző pár perc idő elteltével kikapcsol és kéri a motor indítását. Ha viszont kikapcsolom a kijelzót (elsötétítem), ugyanúgy megy alatta minden csak éppen nem kapcsol le. Lehet frissítéskor ki kell kapcsolni a képernyővilágítást.
Rejtélyes elektromos hibák esetén én néznék egy testkábelt is mindenekelőtt. Ha nem megfelelő a kontakt a kábel és a kaszni között bizony történhetnek fura hibák ott ahol áram folyik.
Szia! Mikor frissítették a navidat? Pont kb egy órája voltam benn a kereskedésben megkérdezni hogy van e friss verzió, mert már szeptember végére ígérték. De még mindig nem volt (Ausztria).
Érdekes, hogy a német fórum szerint is van egy két hozzászóló aki szerint az ő autója nem csinálja de sokaknál meg igen. A kormányon, gázpedálon és a bal láb pihentetőn érezni. Az enyém is 2014-es és sokkal kevesebb km van benne, 5e-nél lettem figyelmes a dologra. Eddigi autóimnál nem találkoztam ennyire észrevehetően ilyesmi jelenséggel. Azt nehéz megértenem, hogy némely autónál van másnál meg nincsen ez a jelenség. (Lehet mindenkinél ilyen - azaz gyárilag mind ilyen - csak van akinek feltűnik van akinek nem? Bár aki ment az autóval és felhívtam rá a figyelmét azok is azt mondták igen tényleg ill. a szerviz szerint is érezhető úgyhogy csak nincsen rendben szerintem)
Ettől függetlenül a motorra igaz amit leírtál. Nálad okés rendben de ha nem nagy kérés azért figyeld meg te is. Sajnos nem tudok kipróbálni egy másik ugyan ilyen autót.
Szerencsére nem tapasztaltam az általad leírt jelenséget! A motor szinte minden fordulaton csendben és szinte észrevétlenül dolgozik vibrációmentesen. Igaz még csak 16 ezer kilométer van benne. Milyen évjáratú az autód?
Végre egy fórumtárs akinek 1.6 GDI-je van. Kérdezném tőled, hogy az autódban érezni-e 2500-as fordulatnál "finom idegesítő vibrációt" a kormányon, lábtérben, pedálon. A jelenség nem függ össze azzal, hogy hideg-e, meleg-e a motor és hogy halad-e vagy áll az autó. Alábbi német linken pontosan erről számolnak be többen is az 1.6 GDI Ceed-el kapcsolatban. Először 100-nál vettem észre 6-ikban. Azt gondoltam biztos a gumik vagy hasonló. De a jelenség maradt. Ekkor kezdtem próbálgatni, figyelni az autót majd a neten keresgélni és bukkantam rá a különböző fórumokban a problémára. A szerviznek jeleztem, megpróbálták, ők is észlelik a bak körül lehet a megoldás ami cserét jelent.
Már második alkalommal csesztem ki magammal úgy, hogy a garázsban véletlenül benne hagytam a gyújtásról levett autóban a sluszkulcsot (nem fordítottam teljesen el és vettem azt ki) és reggelre lemerítette az aksit. Ha parkolás közben ebben az állapotban hallgatom a rádiót, egy idő után a multiképernyőn figyelmezteő felirat jelenik meg lemerülés ellen majd kikapcsolja azt. Hallottam a navigáció frissítését (állítólag valami 3/4 óra körül volt) is csak járó motor mellett tudták valakinek megcsinálni éppen e miatt. Viszont akkor mi a frásznak van benne ez a lemerülés elleni védelem, ha az autót kikapcsolva benne marad a kulcs és az lemerítheti az akkut? Egyébként patent az autó csak ez bosszant. Persze az én hibám, de eddig egyik autóm se merült le hasonló helyzetben. Ja a gép 2014-es Kia Ceed SW 1.6 GDi Fifa prémium.
nagyon szeretem a Ceed-em (2009-es 1.4), s elégedett is voltam vele múlt péntekig.... Akkor a külső hőmérő bolondult meg és 31 fokig felment, miközben kint lehetett tán 5 fok pluszban.... De ez még nem is zavart, mert utána meggyógyult magától...
Csak hosszabb úton voltam és kigyulladt az ABS lámpám és az ESP off a műszerfalon. Kissé berezeltem, hogy mi van! Egyenlőre számgéppel kiolvasták, hogy a bal első ABS jeladónál van valami. De nagyon félek... A neten találtam olyat, hogy egy jeladó akciósan 50 ezer!!! Ez lehetséges??? Mert akkor infaktust kapok!!!!!!
Az a helyzet, hogy most napok óta nem jelentkezik a probléma...??!! Persze ahogy lenni szokott ilyenkor a szervizben sem jön elő semmi probléma. Az ilyen a legrosszabb hiba. Lehet "meggyógyult". :-) Úgy legyen!
A topicot olvasgatva engem is érdekelne, mi lehet ez a hiba, mivel II-es Cee'det készülök venni, vagy 1.4 benzin, vagy 1.6 benzin. Akinek benzines van, mik a tapasztalatai vele? Megbízható?:)
2007-es cee'd-em csinált reggelre velem egy olyan viccet, hogy gyújtás ráadás után egy rövid csippanás a hangfalban (eddig ilyen sose volt gyanús is lett), majd pedig semmilyen gombra (kormányon lévőkre sem) reagál a CD/rádió, csak a két tekerős gombra. Magyarul hangot tudok meg frekvenciát a jobb oldali tekerővel váltani, illetve kiadja/beveszi a CD lemezt, és ennyi... Járt már így valaki esetleg? Annyi előzménye van a dolognak, hogy néha (már az előző tulajnál is) csinált olyat, hogy se kép se hang, nem lehetett bekapcsolni, a biztosítékát egy pillanatra ki kellett húzni, majd lehetett kapcsolni be a zenét. A bizti jó, elvileg semmi extra sem történt vele, csak előjött ez a hiba...:(
Kombi Kia Ceed vásárlását tervezem Ausztriából. 133e km van benne, első tulajtól venném, végig márkaszervizben javított kocsi, nagyon szép állapotban van.
Mit nézzek meg rajta, ami márkaspecifikus hiba lehet?
Azt olvastam, hogy 135e-nél kell egy nagyobb karbantartást kell végezni rajta, ez kb. milyen költséggel jár ?
Most tervezem Kia Ceed SW vásárlását, de eddig csak elég viharvert külföldről behozott, és hazai volt céges autókat láttam.
Mennyire jellemző a rozsdásodás ezekre a járművekre?
Mert láttam már olyat, aminek a csomagtér ajtaja volt rozsdás, aztán olyat is, aminek az alváza, sőt olyat is, aminek a motorterében a zárszerkezettől kezdve, az összes bilincsig és csavarfejig minden rozsdás volt!! (osztrák és holland kocsik)