A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
(7)280 A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Amiről Te beszélsz az ez:
(8)281 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Te itt járműről írsz, de az a baj, hogy Mo-n nem mindegy, hogy gépkocsi vagy motorkerékpár.
Előbbinél van úgy ahogy te írod, utóbbinál meg úgy, ahogy már többen megírták(-tuk), vagyis hogy közúton mindig a tompítottat kell használni, ha föl van szerelve gyárilag a dlr, ha nincs.
Mivel a tompított a motoron az autóval ellentétben mindig kötelező, tök mindegy, hogy a gyártója így szerezte meg a típusengedélyét., hogy van benne beépített dlr.
A futófényes index sem engedélyezett általában, de az Audinak mégis pont így adtak típusengedélyt. Annyi a különbség, hogy a motoron a dlr/tompított használata a usertől függ, tehát a dlr-ért megbüntethetnek, az Audin a futófény miatt meg nem, mert ott nem te választasz.
"ha nincs magyar típusbizonyítvány, akkor újként nem tudod forgalomba helyezni"
Elvileg újként is megoldható, csak kérvényezni kell a magyar engedélyeztetését, és sokkal hosszabb ideig tart. Haverom vett olyan motort szalonból amiből még nem volt egy sem magyarországon, nála csinálták meg a tipusengedélyeztetést, (neki ez nem volt pluszköltség), a második darabtól már minden egyszerűbben ment.
"Nem szabályos Magyarországon a DRL, mert hivatalosan kellene a tompított, ezt Te is tudod."
Miért nem szabályos? Amennyiben a járművön gyárilag vagy utólag szabályosan van felszerelve akkor szabályos. Sőt 2012-től az újonnan forgalomba helyezett járművön kötelező. A drl nappali menetfény, ami azért van hogy bennünket lássanak, a tompított pedig azért hogy a sötétben mi lássunk. A kettő együtt nem működhet. Nappal településen kívül mindegy melyik van bekapcsolva.
(11)57 Az Európai Közösségek tagállamának illetékes hatósága által valamely járműtípusra kiadott „EK típusjóváhagyó okmány” alapján a közlekedési hatóság a gyártó, illetőleg a forgalmazó kérelmére – típusvizsgálat nélkül – típusbizonyítványt ad ki.
Ez az én értelmezésemben azt jelenti, hogy ha a német hatóság bevizsgálja az adott típust és EK tipusjóváhagyó okmánnyal látja el, akkor a magyar hatóságok a forgalmazó kérésére vizsgálat nélkül kiadják a típusbizonyítványt.
"Nem értek hozzá, de szerintem amelyik jármű az EU valamely országában kapott típusbizonyítványt azt kénytelenek forgalomba helyezni"
Majdnem. Ez úgy van, ha nincs magyar típusbizonyítvány, akkor újként nem tudod forgalomba helyezni. Hasznaltként viszont bármikor. Spec méretű utánfutót vettem így tavaly.
"a navi miatt kérdeztem. nem értem, miért inaktív a pipa a motoron."
Ezt miből kellett volna kitalálni?
A motoron nem inaktív a pipa. Sőt, csak ott aktív. A lin buszon megkapja az infót a világításról és ez alapján növeli, vagy csökkenti a fényerőt, ha be van téve a pipa. Ha nincs benne a pipa, akkor figyelmen kívül hagyja az infót és a beállított fix fényerőn dolgozik.
Ha nincs a motoros tartóba, akkor inaktív a pipa, ami logikus is, mert nem jön az infó.
Inaktív: nem változtatható meg az állapota.
Ezt kérdezted:
"de akkor, h lehet menetfénnyel (értsd fényszóróba épített drl, tehát nem kiegészítő lámpa) közlekedni motorral, mikor azokon mindenkor, mindenhol kötelező a tompított?"
Tulajdonképpen mire vagy kiváncsi? Vagy mit nem értesz?
Nem szabályos Magyarországon a DRL, mert hivatalosan kellene a tompított, ezt Te is tudod.
Leírtam hogy működik automata módban.
Gondolom az nem kérdéses számodra sem, hogy egy gombnyomással bármikor felkacsolhatod a tompítottat, így eleget tehetek a szabályozásnak.
Azt nem írtam, de nem is kérdezted, hogy lehet fixre tenni a tompítottat egy beállítással a menüben és akkor ég éjjel nappal, ahogy azt előírják.
Ha szabálykövető akarok lenni, akkor vagy beállítom fixre a tompítottat, vagy minden indulás előtt kézzel felkapcsolom.
A DRL csak a magyar szabályoknak nem felel meg. Gondolom a BMW nem gyárt szándékosan olyan lámpát, ami hatályos a német szabályozásnak nem felel meg.
Tényleg nem értem mi az, amit nem tudtál magadtól, vagy még nem válaszolt meg senki.
Ha azt kérdezed, hogy hogyan lehet forgalomba helyezni, az más kérdés, de nem ezt kérdezted.
Nem értek hozzá, de szerintem amelyik jármű az EU valamely országában kapott típusbizonyítványt azt kénytelenek forgalomba helyezni, akkor is ha a mi elavúlt szabályrendszerünknek nem felel meg 100%-ban.
Nem engedélyezett a DRL, kapcsold fel a lámpát. Ha nem teszed, megbüntetnek. Nem valami bonyolult dolog ez.
Szerintem a szabályosan felszerelt nappali menetfényt sem használhatod a motoron akkor, ha éppen teljes véletlenségből közúton közlekedsz vele.
Ha ráadod a gyújtást, akkor még világíthat, de ha mész vele, akkor a tompítottat kell használni, még akkor is, ha emiatt nem vagy annyira látható, mint ha a nappali menetfényt használnád, ami még csak nem is vakítja a szembe jövőt :)
Nem egyenlő a nappali menetfény a tompítottal, de olyan szempontból igen (és valószínűleg erre gondoltál a kérdéseddel), hogy a nappali menetfény szabályozott körülmények között és technikai megoldással kiválthatja a tompítottat.
a navi miatt kérdeztem. nem értem, miért inaktív a pipa a motoron.
nem az az érdekes, h zavart-e valaki, meg nem is ez érdekel, hanem az, h szabályos-e. és ha nem, h lehet? tőlem mindenki úgy világít ahogy akar, nem vagyok lámpanáci, nem ezért érdekel.
de hagyjuk, mert egy elég egyszerűt kérdeztem a 76580-ban, de korrekt választ még nem kaptam.
de akkor, h lehet menetfénnyel (értsd fényszóróba épített drl, tehát nem kiegészítő lámpa) közlekedni motorral, mikor azokon mindenkor, mindenhol kötelező a tompított?
nem tudtam, h a kreszileg a menetfény=tompított, régimódi vagyok. ez lakott területen belül és kívül is érvényes (motoroknál)? tudom, olvasgassak kreszt, de nincs kedvem.
A sarcolás úgy értendő, hogy a szállásadótól veszi el a Booking annak fejében, hogy az oldalán hirdeti. A te számodra nem jelenik meg különbség.
(Az elv ugyanaz, mint a bankkártyás fizetésnél. Veszel egy 100 Ft-os dolgot és téged megterhelnek 100 Ft-tal. De a boltos nem kap a bankodtól, csak mondjuk 97-et.)
Szerintem is a Bookingos keresés és direktben foglalás a jó módszer. :-))