Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 380
Sikerült találnom egy harmadik 'frame' megoldát Cobra ügyben.
(Forrás: http://www.erareplicas.com/427/chassis.htm)

Ugyanitt, ennél a gyártónál van McLaren F1 like autó is, akit érdekel, megnézheti itt: http://www.erareplicas.com/gt/gt.htm

Itt a Cobra harmadik váz-megoldása.

Ebböl is látszik, hogy a kit car-deffinició nem egyszerü dolog, hisz' ugyanazt az 'autót' építik átépitésként, gyári kocsiként (kulcsrakészen), de 'kit'ben is lehet venni - a variációk száma kishijján a csillagos ég.

Üdv!
ERA Cobra
Előzmény: FFU (377)
FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 378
Szia xoyox,

kösz'. Közben némi rohangálás után sikerült szereznem szilenteket.

Nincs egy képed a hiányzó Cobra konstrukcióról? Feltettem a GD-t, meg a dögnehéz Pilgrim-et, de hamarjában nem találtam heggesztett zártszelvényes vázat.

Mi van veled? Maradsz az utazgatásnál?

Szia!
Előzmény: Törölt nick (376)
FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 377
Szia BO,

van Cobra, ami önhordó, van Cobra ami space frame (mint pl. a Seven-ek), és van Cobra, amit nem tudom minek nevezzek cuccon van. (Ez utóbbi Gardner Douglas még szemre is nagyon szép megoldása... de nem tudom, miként nevezik ezt a megoldást.)

A felsö a Gardner Doulas-é, az alsó a Pilgrim Sumoé. (Lásd erröl többet a http://www.kitcar.hu-n)

Gardner Douglas Cobraja

Pilgrim Sumo Cobraja
Előzmény: BO (374)
FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 375
BO,

pont arra kell nekem is.
Sikerült vennem Ford Transithoz használt kartervédöt tartó szilenteket. Nekem ugyan kisebb kellett volna, de ez is jó lesz. (Ez haots csavarral kb. 25x25x12 mm-es hasáb.)

Üdv!
Előzmény: BO (374)
BO Creative Commons License 2005.04.15 0 0 374

FFU!

 

Az én autómon pl. a tüzelőanyag szivattyút tartja hasonló gumibak, bár azok kicsivel magasabbak, csak egy ötlet...

 

Tittadili, OldFox!

 

Csővázas konstrukció is lehet önhordó, mert a szakirodalom szerint az, ha nem különül el tartó- és tárolószerkezet. Szerintem az összes Lotus 7 önhordó, de pl. a Cobrák alvázra épülnek, ha jól tudom.

 

Egy érdekesség: a világ első önhordó vázszerkezetű autóbuszát 1954-ben kezdték gyártani Ikarus 55 néven! :-)

 

Itt látható is egy kép az ominózus vázszerkezetről:

 

http://autobusz.budapest.hu/55_66/ik55_66_vazh_167.jpg

 

 

FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 373
Szia OldFox,

az ECU-val csak egy gond van, hogy az általam használt motorhoz a Dunnell Engines saját computert ad. Mivel elég messze lakik a pasas, teljesen be van löve a computer, nem igazán tudok (és föleg nem merek) belepiszkálni a programozásba.
Úk ECU-t venni, meg nem szeretnék (és pénzem is a végét járja, amit a kocsira oltári nagy botrányok nélkül rákölthetek.)

Majd lesz Lambda szonda - legfeljebb én is eldugom a vezeték másik végét.
Szia!
Előzmény: OldFox (370)
FFU Creative Commons License 2005.04.15 0 0 372
Szia triplas,
jó ötlet, megnézem. Kösz'

Közben eszembe jutott még két dolog.
A régebbi Golf-oknál ilyen pici zilenteket használtak a hütö felfogatásánál.
A másik, a vizhütéses nagy motorkerékpároknál esetleg ugyancsak használnak ilyesmit.

Megnézem ezt is. Üdv!
Előzmény: triplas (367)
tittadili Creative Commons License 2005.04.15 0 0 371
Hali. Jelenleg Ferrari replikákat építek. Az egyedi autóépítést csak tervezem... Peredy úr autói viszont egyediek szerintem, pl a Vanessa...
Előzmény: OldFox (370)
OldFox Creative Commons License 2005.04.14 0 0 370
Sziasztok!

Mindenkinek, aki motorverzerlo elektronikaval akar foglalkozni, ismet ajanlanam a http://www.vems-group.org oldalt, ahol egy olyan, barki szamara megvasarolhato, sokfele motorhoz alkalmazhato, szeles koru funkcionalitassal rendelkezo ECU (Electronic Controlling Unit = Elektronikus Vezerlo Egyseg) fejlesztese folyik, ami nekunk, kit car-osoknak nagyon jo lenne! Egyenlore nincs meg hozza olyan kezikonyv, hogy ezt ide kosd, amazt meg oda, de ezen a linken van egy csomo magyar emberke is, aki mar hasznalja, erdemes oket megkerdezni.

HGeT, te jutottal valamire ezzel a szerkentyuvel? Ugy emlekszem, te kerdezted rola.

FFU: Ez a kutyu tud lambda szonda jelet is fogadni.

A kit car - locost temahoz szeretnem hozzafuzni, hogy letezik nem csovazas hanem onhordo karosszerias kitcar is (ilyen pl. a RobinHood), valamint, hogy a locost igazi ismerve az, hogy keves penzbe kerul (mint a neve is mutatja) - ebbol aztan az kovetkezik, hogy felhasznalo a terveken kivul semmit nem kap meg (persze megvasarolhat alkatrszeket olyan gyartoktol, akik arra tervre specializalodtak), viszont sok munkat fektet a kocsijaba (joval tobbet, mint aki kitbol epitkezik).

En ugy bontanam fel ezt a kerdest, hogy tobb szempont szerint csoportositanek.
Elso szempont lenne a kidolgozottsag foka:
1. teljesen egyedi tervezes, egyedi epites, rad van bizva, hogy mit, hogyan, mibol epitesz (ha jol ertem, tittadili ilyesmiben utazik)
2. locost: van egy terv, hozza valamilyen szintu technologiai leiras (hogyan hegeszd ossze a vazat, stb.), valamint meg van hatarozva a donor auto, es a terv is ehhez az autohoz illik, de rad van bizva, hogy az alkatreszeket honnan szerzed be vagy allitod elo. Ilyen pl. a Ron Champion-fele konyvben szereplo locost.
3. locost+: a locost annyival megfejelve, hogy egy csomo gyarto szallit olyan alkatreszt, amit amugy magadnak kellene beszerezned
4. kit+donor: megveszed az alkatreszek jelentos reszet (altalaban a vaz, futomu, kormanymu, burkolat van benne a csomagban, de ez gyartonkent es csomagonkent valtozik; sot, a gyartok a teljes epitest felbontjak lepesekre, es neked mindig csak azt a csomagot kell megvenned, ahol epp tartasz), plusz veszel hozza egy donor autot, amit szetbontasz, es bizonyos alkatreszeibol plusz a kitbol epited meg a kocsit. Ilyen a legtobb kit, pl. Tiger, RobinHood.
5. teljes kit: a kit gyartoja mindent aloallit vagy szallit, neked csak ossze kell szerelned. Nagyon feherkesztyus munka, hiszen az alkatreszek vadi ujak, nem kell turnod a bontoban pl. egy Sierra hatso diffiert. Ilyen az osszes "elit" kitcar, pl. a Caterham, Westfield, meg az Ultima is.
6. Kesz auto: azok a gyartok, akik kit-et arulnak, altalaban vallaljak azt is, hogy osszeszerelik neked az autot, neked csak vezetned kell.

Masik szempont az egyediseg:
Minden olyan auto, amelybol nem keszul sorozat, egyedi. Nekem ilyen ertelemben egyedinek szamit egy kit-bol otthon osszeepitett kocsi is, hiszen en nem pont ugyanazzal a technologiaval epitek, mint a haverom, aki ugyanazt a kit-et vette meg. Persze ezt csak halkan mondom, hogy a TUV ne hallja meg :)
Es minden olyan auto, amelybol tobb keszul ugyanazzal a technologival, sorozat. Ha csak 2 keszul, akkor kis sorozat. :)

Replika/lookalike/inspired:
Ha van egy-egy olyan autotipus, amely nagyon kedves az emberek szivenek :), de mar nem gyartjak, akkor elobb utobb valaki kitalalja, hogy majd o gyart ilyet. Ha pontosan koveti az os formajat es technologiajat, akkor ez az ember replikat epit (szerintem ilyen nagyon keves van, a legtobb fodarabot korszerure cserelik). Ha csak a formajat kovet, de ami belul van, az mar mas, akkor az egy lookalike (ugy nez ki, mint). Szerintem ilyen a legtobb Cobra. Egyebkent a replika meg a lookalike kozti hatar nem eles, es szerintem nem is erdemes pontosan meghuzni. Es ha az auto formajaban es szellemisegeben (pl. a tervezes-epites soran felhasznalt otletek, alapgondolatok) emlekeztet az osre, akkor az egy -inspired (mindig megmondjak, hogy mi inspiralta, ezert a kotojel). Ilyenek a Lotus Seven-inspired autok, a Westfield-tol a Tigeren es a RobinHoodon at a Luegoig.

Persze a hatarok sosem elesek, es nyugodtan mondjatok meg, ha nem igy gondoljatok :) Es bocs, ha olyasmit mondtam el, amit mar mindenki tud, csak gondoltam osszeszedem, amit en gondolok/tudok/leszurtem, es esetleg ki lehet rakni a honlapra (aakkor rakok majd bele ekezeteket is :) .

Előzmény: FFU (366)
HGéT Creative Commons License 2005.04.14 0 0 369
Szia FFU!

OK! Megnézem! De az SMS-ben írt gondolat jobbnak tűnik!

Érdekes, amit írsz! Azon töröm a fejem, hogy a mostani - joghatályos mérésre alkalmas - mérőeszközök mérik-e a lambda jelet!

Legjobb tudomásom szerint manapság kötelező a szabályzott katalizátoros motorvezérlés! Így lehet, hogy neked is "trükközni" kell! :-)))

Üdv.:
HGéT
Előzmény: FFU (366)
tittadili Creative Commons License 2005.04.14 0 0 368
Hali. Szerintem is attól kitcar egy autó, hogy kit-ben vagyis építökészletben is meg lehet vásárolni. Aminek az a nagy elönye, hogy a kész autóhoz képest jelentösen olcsóbb. Az, hogy csövázas autók a "kényszer" szüli, az önhordó kaszni készítéséhez komoly géppark, prések, stb kell.  Ezt csak nagy autógyárak engedhetik meg. Kitcart meg inkább kisebb vállalkozások építenek. Csövázas a Saleen, meg a Lamborghini is, mégsem kitcarok.
Előzmény: \X/VR6 (363)
triplas Creative Commons License 2005.04.14 0 0 367

Szega FFU!

 

A szilentes problémához: lehet kapni kis gumi tuskókat, amiket a földre kell lecsavarozni, hogy megakadályozzák az bejárati/egyéb ajtók kicsapódását. Ezek ilyen körbegumizott kis hengerek furattal a közepükön... szerintem minden barkácsboltban lehet kapni. Csak egy ötlet volt...

üdv

Előzmény: FFU (366)
FFU Creative Commons License 2005.04.14 0 0 366
HGét,

kösz'!

A csavarátmérő 6 mm lenne jó, a szilent átmérője max. 24 mm, vastagsága is legfeljebb 15-20 mm.

Hajlok arra, hogy helyette beteszek egy 5 mm vastag gumicsíkot, de az nem igazán lenne jó megoldás. A funkciója a zaj-csokkentés, mert a szivattyú nagyon meg tudja rezegtetni a zártszelvény-vázat, és a chatlist szerint rossz esetben nagyon zajos is tud lenni. (IGy is lesznek gondok a motor zajával.

Még egy érdekes probléma: egy pasas (egy hidraulikával foglalkozó cégnél - oda járok idomokat vásárolni az üzemagya-rendszerhez) mesélte, hogy vett egy használt Mercit a németeknél. Az elözö tulaj átépitette a motort turbófeltöltösre.
A magyar pasas megvette a kocsit, behozta az országba, és a KF-nél nem vették észre, hogy az autó motorja nem eredeti, hanem turbós. Ezzel szemben azon kiakadtak, hogy nem volt lambda szonda, bár az emissziós normáknak a motor így is eleget tett.

Nosza, lóhalálában irrtam annak a cégnek, amelyik az én motoromat épitette, mert ahhoz sem kell lambda szonda - de a ciki az, hogy a vezérlö elektronika nem is tudja fogadni a jeleit, nincs ilyen bemenet. És a próbapadon kint ez a motos is teljesitette a tipushoz elöirt normákat.

Érdekes ügy... a hidraulikás pasas azt csinálta, hogy beépitett egy Lambda szondát a kipuf. rendszerbe, és a vezeték végét eldugta - mert az nem vezet sehova.

Ez csak egy vidám (?) kis történet volt :(((

Üdv!
Előzmény: HGéT (365)
HGéT Creative Commons License 2005.04.14 0 0 365
Kedves FFU!

A futómű szilentek kisebbek! Esetleg abból tudnál egy ilyet fabrikálni! Bár neked inkább egy bak lenne jó! Hétvégén megkérdezem az alkatrész boltos haverjaimat, illetve benézek a Fiatnál a raktárba hátha lesz valami! Írj egy pár méretet:
- csavar átmérő,
- min. hossz,
- max. szélesség (szilent átmérő).

Hátha látok valamit!

Üdv.:
HGéT
Előzmény: FFU (364)
FFU Creative Commons License 2005.04.14 0 0 364
Szia HGét,

igen, ez egy szilent, de az autósboltban a legkisebb szilent a régi tipusu Skoda motorbakját alátámasztó, félökölnyi, és fél kilós 'pogács' két fémlemez közé sütött gumival, 10-es átmenö csavarral. Kicsit nagy a szivattyúhoz.

Két 'menö' boltban voltam eddig, ahol a nagyon rendes eladók közölték, csak katalógusból tudnak bármit is mondani - mondjak tipust, gyári számot, blablabla... és akkor kinézik nekem a legjobbat a katalógusokból...

Régebben lehetett venni üvegbe való gumi dugót... de mostanában már nem.
A végén kemény radirt fogok befaragni, aztán lesz, ami lesz. (Csak a kemény radir is túl puha.)

Üdv!!
Előzmény: HGéT (361)
\X/VR6 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 363
A TVR-t szerintem nyugodtan lehet a nagy gyártók közé sorolni, kb. 600 autót gyárt évente, öt különböző modellből áll a kínálata. Egyedinek persze egyedi, még Angliában se áll minden utcában 2, a kontinensen meg főleg ritka látvány. Ez persze annak is betudható, hogy nemigen szoktak balkormányos változatokat gyártani.
Kitcar szerintem az amit építőkészket formájában is meg lehet venni. Tehát a TVR nem az.
Előzmény: Timy Baby (359)
HGéT Creative Commons License 2005.04.14 0 0 362
Ez a fránya Shift+C! :-)))
Előzmény: HGéT (361)
HGéT Creative Commons License 2005.04.14 0 0 361
Kedves FFU!

Az egy gumiszilent és rezgéscsillapító szerepe van! A helyedbe bemennék egy autó alaktrész boltba és válogatnék a szilentek között! Általában egy "tucat autóban" :-))) a futóműben és motortartó bakként szokták használni! Ha nem boldogulsz, van egy-két autós ismerősöm! Szívesen segítek!

Timy Baby-nek nagyon igaza van! Tényleg jó lenne tisztáznunk az alapfogalmakat, mielőtt egy hatósági ember rákérdez és mi csak "pingvinezni" fogunk tudni! A fórum erre pont alkalmas lenne!

Véleményem szerint a megfogalmazás kitalálása előtt a fogalom jelemzőit kellene körül írni! Egy kit car-t SZVSZ a következők jellemeznek:
Kit Car
- gyári tervezés,
- gyári váz,
- gyári héj, kaszni, burkolat, stb.
- gyári és/vagy utángyártott és/vagy felújított kit-ként vagy egyedileg vásárolható alkatrészek és részegységek,
- specifikált szerelési technológia,
- otthoni vagy felhasználói összeépítés.

Locost:
- gyári vagy egyedi tervezés,
- saját váz,
- saját héj, kaszni, burkolat, stb.
- gyári és/vagy utángyártott és/vagy felújított alkatrészek és részegységek,
- nem specifikált szerelési technológia,
- otthoni vagy felhasználói összeépítés.

Üdv.:
HGéT








Üdv.:
HGéT



Előzmény: FFU (355)
Popov1 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 360

Látom Timykém, hogy magadhoz ragadtad a hangulatfelelős szerepét :-)

És ezt gondoljátok el, hogy mindennap el kell viselnem :-)))

Előzmény: Timy Baby (359)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 359

Végképp nem értem. Akkor a TVR-ek egyedi autók?

Szerintem röviden valaki mondja el,hogy mi az a kitcar?

:-)

Csak ne a méhecskékből induljunk ki.  :-)

Előzmény: \X/VR6 (346)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 358

Az első autó tetszik. Nehéz nekem megfelelni. :-)))

Szóval ezek lennének a TVR-ek???

Előzmény: \X/VR6 (352)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 357

Szerintem az a két dugó csak azért van,hogy bonyolítsa a dolgot.....   :-)

Túl egyszerű lenne az nélkül.

Előzmény: FFU (353)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 356

Ott voltál a szombati találkozón BO?

Mert ez a tűsarkú cipő jó pl volt   :-)))

Előzmény: BO (354)
FFU Creative Commons License 2005.04.14 0 0 355
Urak,

T. Baby kérdése rávilágit egy fontos dologra - az emberek többségének fogalma sincs, mi az a kit car. Nagyon sokan azt hiszik, hogy a kit car-ok is amolyan sufni tuning autók, amik nem csak a tulajra, de másokra is veszélyesek.

Azonnal adódik is az ötlet. Az egyesület leendö honlapján egy 'szekcióban' szépen feldolgozhatnánk a kit car témát (kit car, replika, like car, locost, átépités, stb.)

Nem tudom, ki a felelöse a vezetöségböl a honlapnak, de szíves figyelmébe ajánlom a javaslatot.

Üdv!

BO Creative Commons License 2005.04.14 0 0 354
A TVR is egy olyan autó, amibe nem szabad tűsarkú cipőben beszállni. Itt található a honlapja: TVR
Előzmény: Timy Baby (349)
FFU Creative Commons License 2005.04.14 0 0 353
Urak (és T. Baby :))) !

Adjatok szakmai tanácsot.
A mellékelt fotón egy holland pasas így oldotta meg (tanán diliböl?) az üzemanyagszivattyú felerösítését a vázra. (A Heineken sör fém palackja most kevéssé érdekel.)

A képen látható két kis gumi 'dugószerüség', ezeken megy keresztül a két csavar, amivel fel lehet fogadni a szivattyút.

Mi lehet ez a két 'dugó'? Azért kérdem, mert pillanatnyilag fogalmam sincs, melyik boltba menjek keresni, és ott mit mondjak a (többnyire halvány gőze sincs semmiről) eladónak? Kérek 'két gumi-valamit, csavarosat'?

Mintha láttam volna képeken, régebben talán része volt e két dugó a kipufogók felfogatásának? Nem tudom.

Kösz' a segitséget. Üdv!

\X/VR6 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 352
Anglia második legnagyobb független gyártója a haldokló Rover után, ők még a klasszikus recept alapján készítik a sportkocsijaikat: kis tömeg, nagy teljesítmény, semmi elektronika. Ezért is jönnek be nagyon a TVR-ek :) Két kedvencem:
Előzmény: Timy Baby (349)
FFU Creative Commons License 2005.04.14 0 0 351
T. Baby,

még tavaly én is megpróbáltam összeszedni pár 'megközelitést' arról, hogy mi is az a kit car. Fel is tettem a honlapomra. Kicsit csapongó - de a honlap nem elméleti írások publikárására készült.

Itt megnézheted, angol 'szakirók' mit gondolnak kit car-nak:

http://www.kitcar.hu/kitcar/kitcar1.htm

Szia!
Előzmény: Timy Baby (345)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 350
Mivel egyetlen lány vagyok a csapatban akit érdekel ez az egész,mert rajtam kívül más lányt nem hiszem, hogy érdekelne ezért remélem van türelmetek hozzám. :-)
Timy Baby Creative Commons License 2005.04.14 0 0 349
Mi az a TVR?????
Előzmény: \X/VR6 (346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!