A Munkatársam segitett a képek kicsinyitésében de most sikerült elküldeni. A rozsdással össze kell hasonlitani, és akkor látszik mennyi munka van egy ilyen úgy gondolom nem túlzás a restaurálás kifejezés. Egy pedál sincs a gépen minden kézzel működtetett. Benzinnel indul petróleummal működik és még vizet is porlaszt a hengerbe. Nagyon érdekes gép remélem nektek is tetszik !! Gyönyörűen jár a motorja és előre kipufog.
Köszönöm a válaszodat,gratulálok hozzá.Az Univerzál testvéréhez van Orosz nyelvű javítási utasításom,amennyiben igényed van rá(fénymásolat formájában)-tudok segíteni.
Ez egy Farmall F12-es Regular amerikai traktor. Szivesen tennék mellé egy Universalt is összehasonlitás miatt. Senkinek ne legyen kétsége, hogy úgy nézne ki mint két tojás. Debrecen mellett van az F20-nak az orosz testvére. Nagyon érdekes lenne egyszerre látni !! Válaszolva a második kérdésedre is az udvaron parkol, és a képen pont a Csatári Sándor gyűjtőtársunk nézegeti.
Először is megköszönném a vasárnapi találkozót amit megszerveztél !!! Úgy gondolom, hogy magáért beszél az, hogy az ötéves kisfiam minden nyűgösködés nélkül elvolt. Sőt azt kérdezte mikor jövünk legközelebb?? Pozitiv csalódás volt a létszám, én pesszimistábban saccoltam meg az érdeklődést. Azt hiányolom, hogy nem volt reakció... Holnap beteszem a rozsdás képeket, meg a már felújitottról is. Az karburátor függő, hogy a vizet is tudja beporlasztani, a petróleum üzemmód meg adva volt. Az is lehet, hogy az őseid raktak már rá ilyen porlasztót a teljesitménynövelés céljából. Találékonyságból Magyar ember nem megy a szomszédba segitségért !! Mégegyszer köszi a szervezést, meg a vendéglátást is !!! Csabának köszönöm, hogy tett fel már képeket !!!
Igaz nem nekem szólt a felkérés,de amig Sándor báttyánk nem reagál addig tudok egy kis előleget nyújtani képekből,a képek a múlt héten készültek és sikeresen be is inditották a Robiék
Szerintem többen hálásak lennének, ha betennél képet a HP-ről. Gyönyörű, meg az üzemmódjai sem általánosak.
Sokat kutattam Amerikába is írtam, melyik McCormick tudott 3 féle üzemanyaggal menni. Pillanatnyi tudásom szerint semelyik, pedig az elődeim gyerekkoromban mindíg erről regéltek, hogy kulák nagyapámnak ilyen volt a háború előtt.
Szia Csaba! Az egyiknél láttam, hogy Te is licitáltál.. Persze ha valamelyik találkozón összefutunk, s előtte megbeszéljük, akkor elviszem magammal. Én pedig a motorokhoz gratulálok. A MÁvag hol tart? üdv,szabi
Gratulálok Szobi 79.nek a vateráról sikerül az orrom elől levadászni a jobbnál jobb könyveket,ha lehet akkor a kismotor és gépgyáriba egyszer belenéznék,üdv brandschott
Csakhogy tizedike előtt nem oszt a vasút itt Kanizsán se pénzt, addíg hagyd csak a piacon. Hagyd meg az e-mail címed,én meg legalább azt is gyakorlom...
Ja, nézz be a stabilmotorok nevű helyre is, ott nem süllyed el ilyen gyorsan a hozzászólás.
De mivel az eredeti kérdésed valami bazi nagy gépre vonatkozott, ezért lassan rátérek azokra is. Valószínű, hogy valami ilyesmit láttál:
Ezek sem teljesen új keletűek, Amerikában már a 70-es évek óta alkalmazzák a talajtaposás csökkentésére ezt a megoldást a műtrágyaszórásra, vegyszerezésre, vetőmagfeltöltésre használt nagyteljesítményű célgépeknél. A BIG A típus nálunk is dolgozott már a 80-as években is az IKR-nél, mostanában főleg ezek utódjaival a Terra Gatorokkal találkozhatunk. Hagyományos traktorokat is építenek át ilyen elrendezésűre, flotációs abroncsokkal felszerelve.
Természetesen a megoldás nem csak a nyugati traktoroknál volt ismert, a szovjetek is alkalmazták (elvégre amerikai mintára készültek az Universal traktorok :-)
A későbbiekben főleg a gyapotművelő változatoknál tartották meg ezt a kerékelrendezést. A Vlagyimirec T-28H korai és későbbi kivitele:
A Taskenti Traktorgyár által napjainkban gyártott TTZ 60-as, 80-as gyapotművelő traktorok:
Természetesen a nálunk kedvelt Beloruszoknak is megvoltak-vannak a hasonló kerékelrendezésű változatai az MTZ-2-től kezdődően az MTZ-50H-n át a jelenlegi MTZ-80H típusig:
Amíg képeket válogattam a válaszhoz, addig a többiek megelőztek :-) Azért a képeket sem ússzátok meg :-) Az első csokor főleg Dutrancs válaszát támasztja alá, régi sorközművelő traktorok képei:
Csak annyit a háromkerekűekről,hogy nem új divat ,hanem esetleg újból divat. Már a kezdetekben is létezett.Sorművelő traktoroknál alkalmazták a sorvégén történő könnyebb megfordulás érdekében tették ezzel a megoldással univerzálisabbá. A szétkapcsolható "kormányfékkel" kombinálva szinte egyhelyben megtudott fordulni.
(Az egy kerék szinte90 fokba is aláfordulhatott és a megfelelő fékre rátaposva már meg is pördült-szinte)