En ulok itt Londonban a 18 fokban, szakad az eso es kozben uvoltok mint egy allat, mert a DHL 9 napon keresztul nem talalt ide a cimre, amit megadtam es a nemetorszagbol vasarolt mozdonyom eppen tart visszafele az eredeti gazdajahoz...
Szoval csak azt akartam mondani, hogy erezzetek magatokat jol, helyettem is!!!:D
Jaaaaaa, hogy dolgozni is kell? Erről nem volt szó... :-)))))))))))
Lehet, hogy kb. fél 11 körül már ott leszek, vagy akár egy kicsit előbb is, nem tudom, hogy a 66-os milyen sűrűn (ritkán?) jár, és kb. hány perc séta a buszmegállótól? Én kb. 5 percre saccoltam...
Legközelebb, a nagyobbik fiam biztos élvezné, odáig van meg vissza a nagy modellekért, most is alig akart elaludni, mert reggel hoztak egy komplett PV készletet a műhelybe, az előző ilyen villanymozdonyt is alig akarta visszaengedni a gazdájának.:-)))
De reggel utazunk Bánkra, és csak vasárnap jövünk meg.
A következőre benevezünk, fürdőgatyánk (még) van!:-)))
Füstölő ügyben: Minden Seuthe készlethez jár egy csinos kis fecskendő tűvel, de, ha szépen megkérem a feleségemet, talán idehaza is van még egy felesleges orvosi!:-)))
Árammérés ügy: Ez így hamis mérés, és nem is jót mérsz, az fix! 1: nyilván digitális a rendszer, ezt nem lehet átszámítani egy sinus-os sima váltóáramra, mert először is négyszög impulzusok sora, amik a vezérlőről kiadott parancsok függvényében pillanatról pillanatra változhatnak, másodszor nem itt dől be a rendszer, hanem a dekóder utáni ármafelvételnél. Az oda-vissza kommunikáló Märklin-nél (de ilyen a Lenz RailCom is) meg még cifrább a helyzet. Sajnos a váltóáram mérésére is alkalmas műszer sem ad hiteles eredményt, mert az a sinus-os áramra számol, a sínben meg nem az van. A feszmérés sem stinnal, hogy megvígasztaljalak! 2: sima egyenáramú multiméterrel a dekóder és a motor között tudnál mérni egy jó közelítésű áramfelvételt, de a PWM motorjel miatt ez sem lesz egzakt. 3: még van egy lehetőség, kedden mutatták meg nekem Bécs-Újhelyen a CT-Elektronik-nál. Ha alkalmas a modell sima egyenáramú üzemre, akkor a TRAN vezérlőközpontot egyenáramú, analóg üzemre állítva kiírja az aktuális sínfeszt és áramfelvételt. A központ tudja a MM formátumot is, meg az mfx-et is, de analóg módban ezt nem próbáltuk, csak a sima kétsínes H0-t.
Akkor várok mindenkit szeretettel szombaton 11 óra körül hozzánk, a III. talira. A pontos koordinátákat e-mailban küldöm most rögtön annak, akinek tudom a címét - ennek alapján, aki nem kap tőlem levelet, az kérem írjon a publikus címemre, holnap délelőtt válaszban megy a cím.
Szendvicsek vagy fornetti szerűség lesz, RhB Úr ha minden igaz, hoz pogácsát, ma vettem Egerben 5 liter finom vörösbort, kólát még veszek holnap. Fürdőgatyát hozzatok, mert a medence is használható...
Aki ott volt a II. kertivasútazáson, talán emlékszik, hogy gyakran letiltott a vezérlő, és hogy 1,2 A (vagy 1,9 A) helyett mi 0,6 A körül mértük a pontot mikor letiltott.
Azt nem tudom mért bírt "keveset", két mozdonyt se igazán (bár valószínüleg a meredek emelkedők miatt...), de az valószínű, hogy rosszul mértünk !!!
Itthon méricskéltem egy átlagos multiméterrel, és szépen megmértem a 16,5 V váltakozófeszültséget, de a műszerem nem tud váltakozóáramot mérni csak egyenáramot! Valószínűleg az ott használt műszer sem tudott váltakozóáramot mérni, és egyenáram mérés üzemmódban mértük a váltakozóáramot azért kaptunk hamis értékeket...
(Persze ha értenék hozzá ideírhatnám a váltószámot, pld. a színuszhullám alatti terület és az egyenáram alatti terület arányainak megfelelő értéket, de ... :-) ezt meghagyom másnak...)
Itthon közel sík terepen ("szőnyegre fel/le"), teljes állandó sebességgel (3 kocsival :-)) mindkét mozdonyom kb. 0,2 A-t fogyasztott.
Két mozdony egyszerre, teljes "terheléssel", hang, füst, lámpa sem volt több kb. 0,6 A-nál.
Ami még érdekesebb volt, hogy mikor (teljesen elitélhető módon) még jobban terheltem a mozdonyokat (((gyakorlatilag "lefogtam"))) akkor a terhelés felment kb. 0,85 A-ra (továbbra is egyenáram módban tudtam csak mérni) de a vezérlő nem tiltott le !
Ma hajnalban játszogattam, és most valahogy sikerült jó adagot bele tölteni, amivel majd 10 percig füstölgött...
de persze úgy, hogy megtöltöm addig amig szerintem kb. jó (azaz amíg a patronban látható középső fűtőszál felér), aztán kipróbálom (persze nem füstöl) és egy nedvszívó agyaggal folyamatosan felitatgatom addig, amíg elkezd füstölni...
Tehát nem egy "ekzakt" megoldás...
És nem látok bele annyira hogy "kiderüljön" hol a szint...
Próbálok szerezni injekcióstűt, és kipróbálom azzal az adagolást... :-)
Nekem még csak H0-ás mozdony füstölőjéhez volt szerencsém. Abba szó szerint pár cseppet kellett tölteni, attól 3-4 percig vígan pöfékelt. Ha túl sok került bele, akkor alig füstölt! Az 1-es patron nagyobb, így annak elméletileg nagyobb füstöt kellene eregetnie. Etwg-t kellene erről is megkérdezni, náluk jópár füstölős gép járkál.
Az addig OK, hogy mozdony kéményébe betöltöm a folyadékot ("füstölő olaj"), bekapcs, aztán szemet gyönyörködtetően jön a füst...
DE, kb. mennyi olajat kéne bele tölteni, és az kb. mennyi ideig kellene hogy kitartson?
Az ÚJ mozdonyom (55036-ból a BR 91-es) kéményébe csak nagyon keveset tudok tölteni (kb. pici 2-3 csepp) és csak nagyon rövid ideig (kb. 1 perc) működik.
Ha "túl sokat" töltök, akkor el se kezd füstölni...
A másik mozdonynál (54502) jobb a helyzet (több olaj, több idő).
Ezek tényleg nem néznek ki rosszul. Engem leginkább az szokott zavarni, hogy az LGB-nek a H0-hoz képest is relatíve sokkal kisebb ívsugár miatt számomra zavaró torzításokat alkalmaznak.
A másik - amit említettél is - az általában látható "terepasztal" az öt cserép virággal és 28 ködarabbal. Az októberi bécsi kiállításon láttam egyszer egy vadnyugati asztalt, az tényleg nagyon jól nézett ki.
Ezeket egy kollégám fotózta (remélem jól emlékszem, és ez tényleg LGB :-):
Noshát, én nem gyűjtés oldalról közelítem a dolgot, és azt hiszem, egy Roco, Trix vagy neadjisten Maerklin modell mellett nincs szégyellnivalója egy Bachmann G modellnek. Szerintem amit az ember megvesz, az csak egy alap. A képek alapján igen jól kidolgozottak a modellek, és ezt egy ügyes festéssel, koszolással igen ütősre lehet megcsinálni. Ja, ehhez modellezni kell... És persze az sem utolsó, hogy merre futtatod a vonatod, mert egy betonplaccon' a legütősebb mozdony is nevetséges lehet, míg egy jó pályán az LGB Toytrain is igen ütősen nézhet ki....
tisztelt kerti vasúttal rendelkezők. Jövőre 2008 júliusában a IV. Kapostüskevári vasútas nap keretében kertivasút találkozót szeretnénk szervezni, aki rendelkezik kerti vasúttal, és úgy gondolja szívesen be is mutatná egy vasútas napon jövőre, az máris jegyezze be a jövő Júliust a naptárba méghozzá a 13. vagy az az követő vasárnapra. További kérdésekkel észrevételekkel forduljatok