Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9663
MALWIN Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9662

Jóóóóóóóóó! :-)))))

Főleg az utolsó mondat!!!!!!!

Előzmény: Pedrofon (9660)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9661

Jóóóóóóóóó! :-)))))

Főleg az utolsó mondat!!!!!!!

Előzmény: Pedrofon (9660)
Pedrofon Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9660
trophy Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9659

Viking listájából a különjárati hajók (Corvin, Kék-Duna, Aquincum, PB...) mindegyik vagy a kisdunán jött fel, és a nagydunán le, vagy fordítva. Én a kisdunában felfelé mentem, és Visegrádon találkoztam többükkel.

Tehát a 8-nál azért többnek kellett lennie Leányfalunál a menetrendikkel együtt  4 nap alatt, bár kétségtelen nem sok önjáró rohangál ott.  :))) 

Előzmény: jakyg (9655)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9658
Igen, kb. 1,5x1 m-es, de belül üres volt, bár ez nem látszott rajta, csak mondták.
Előzmény: Enzo (9657)
Enzo Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9657
Áprilisban a siófoki kikötő hátsó öblében is láttunk úszó betonkockákat ha jól csal az emlékezetem, csak azok kisebbek voltak, és vitorlásokat lehetett hozzájuk kötni. Lehet, hogy inkább bólyának kellene őket nevezni? Mindegy, beton volt az is.
Előzmény: Bócman (9656)
Bócman Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9656

Betonhajó:

 

A Dunán is, meg az egyéb vizeken is rengeteg beton úszómű található.

 

A Szovjetunióban például sok ponton, sőt, tanyahajó is van (volt).

 

Uszty-dunajszkban volt például egy kb. 100 méteres körüli hatalmas ponton. Réniben is volt egy 60 méter körüli betonponton.

 

De elég a II. vh. normandiai partraszállására gondolni, amikor komplett beton kikötőket vontattak át a tengeren, és aztán elsüllyesztették a partraszállás helyszínén.

Előzmény: DrBub0 (9653)
jakyg Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9655
Ha pl. Leányfalun lennétek, akkor 4 nap alatt pontosan nyolc hajó-áthaladást láthattál volna :)) A visegrádi menetrendszerintit (legyen mondjuk BV járat:)) reggel és este. Az elmúlt hétvégén érdekes módon a Hunyadi nem a szombati, hanem a vasárnapi járatot csinálta. (Szombaton a Rákóczival összekötve rendezvényhajózott, Muggli le is lőtte őket a naszádról.)  Leányfalun 5 kiszálló és 13 beszálló utas volt. Szentendre I.-en legalább 25 beszálló. (Szentendre Belvárosnál nagyobb hajók csak magas víznél állnak meg.) A Hunyadi mindkét helyen völgymenetben kezelt. De ezt én úgyse fogom megérteni. Nem akar két rundót, helyette rengeteget töketlenkedik. A leányfalui ponton alá ment, majd farral hegymenetben felfelé, a ponton fölé, majd ereszekedett, a farnál kiadtak egy kötelet, majd géppel előre szinte a partot is elvontatták és végül nagy nehezen elől is kötöttek.
Előzmény: viking star (9644)
muggli Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9654

DrBuBO!

Ez nem vasbeton, hanem egy régi német aknászhajó, legalábbis a helyi erők szerint. A hajóorr le lett vágva, így lett belőle kocsma. Az úszóképességet nekem is említették. Ha van benne beton, akkor az egyensúly miatt lehet az aljában.

muggli©

Előzmény: DrBub0 (9653)
DrBub0 Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9653
Nem hiszem, hogy ki tudok menni a cégtől :-(
Pedig még odaérnék. Kb fél óra múlva ér Szenteshez.

közben 3* is megpróbálom a betonhajó képét berakni
(annyira nem is jó kép, hogy ennyit küzdjek vele :-) )
Betonhajó
Előzmény: MALWIN (9651)
DrBub0 Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9652
Másodjára hátha sikerül:
Előzmény: gigabursch (9648)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9651

Bobo úr, osztán sikerült-e a VH-t meglesni ma hegymenetben?

04.00-kor elhajózott innen...

Előzmény: DrBub0 (9650)
DrBub0 Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9650
Vasbeton hajóért nem kell olyan messze menni. A tápéi kikötőben is van egy. Igaz, a parton van, de a helyiek elmondása szerint a Tisza áradásakor mindig úszik.
Előzmény: gigabursch (9648)
gigabursch Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9649

muggli!

 

Igaz ami igaz, az ötödik kép sorszámát elszámoltam. (régen volt a metekszigorlat és az ember már huszonévesen is hülyül), de azért érkezett segítség drága jó fő villanyászunk részéről, és így akár még igazam is lehet. Majd a gyevi bíró eldönti a kérdést... :-)))))

De azért a Balaton vízszintje azzal a plusz négy méterrel tényleg jó lenne...

 

miksai:

Azt a képet próbáld már meg beemelni, kiváncsiak vagyunk rá...

Előzmény: muggli (9640)
gigabursch Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9648
1991-96 között kenuztam a KSI-ben. Olyan 94 körül átépítették. Az egész téglából van. Olyat már hallottam, hogy egy tankert vasbetonból csináltak a japánok (lehet hogy hülyeséget hallottam, mert még kiskölyök voltam akkor), de ez SOHA nem úszott. Láttam a renoválásakor.
Előzmény: Z. Z. (9647)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9647
Igen. Én azt hittem, hogy ez egy hajó kinézetű építmény, de állítólag a Parizán tényleg hajó volt valaha.
Előzmény: gigabursch (9646)
gigabursch Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9646

Népszigeti Kiskocsma!

 

 

Előzmény: Törölt nick (9632)
Una Vestrum Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9645

Viking!

Melyik átkelőhajó dolgozik a képeken? (Nem tudtam leolvasni a nevét.)

A DUNAJ-t kedden én is láttam, akkor indult a váci hajóállomástól, amikor a komphoz értem. Gondolkodtam is egy fotón, de éppen nappal szemben lett volna. (A 15.00-s kompot 2 perccel késtem le.)

RÁBA ügyben: hogy áll a szkenner? (Ne vedd sürgetésnek!!)

Előzmény: viking star (9644)
viking star Creative Commons License 2004.07.08 0 0 9644

Mostanában ritkán írok a topicba, de akkor sokat:)

Így leszesz ez mostan is:)

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek az összes Horány előtt felírt hajót:)))

Nincs mindről kép, és nem mindig a hajó a fotótéma, de azért az érdekesebbeket/szebbeket felraktam.

 

Mostanában ritkán jutok ki Horányba, s mivel ez most szombattól kedd estig megadatott, ki is használtam, s csak a legszükségesebb tevékenységeim elvégzéséért hagytam el szeretett partomat.

 

Szombat (07.03.)

 

Miután a Vöcsök 2. BP-Komáromi járatban elszáguldott 9:51-kor, a Han Asparuh követte 10:35-kor, melynek érdekessége abban nyilvánult meg, hogy nem tartalmazott egyetlen kamiont sem:) 11:28-kor lefelé irányuló mozgást végzett a magányos Transschiff önjáró, amit 11:38-kor a Heinrich Heine követett, a nap első kabinosa (számomra). Hegymeneti meglepetés volt a Pest-Buda, különjáratban, 11:54-kor. 1994 óta nem láttam két sólymot párban menni, így nosztalgikus élményekben volt részem, amikor a Bécs-BP járat 13:18-kor és 13:19-kor a Sólyom 2 és a Sólyom 3 képében megjelent. 13:28-kor magányos értelemben hegymenő volt az Elan önjáró, majd a France kabinos (14:18; völgymenet) és az új Swiss Corona kabinos (14:27/hegymenet) elvonulása után fél óra ebédszünetet tartottam (persze csak fél füllel ebédeltem). 16:35-kor a Petar Karaminchev tolt lefelé 3 uszályt, majd hazament Vöcsök 2-nk 17:16-kor. A Han Kardam immár kamionokkal megrakva találkozott szabályosan a völgymenő Aquincummal 17:46-kor, az orrom előtt. Miután 6-kor felment az Ybbs néhány bárkával, 18:08-kor egy német kisebb méretű toló jött le, oldalán kék csíkkal. Mivel nem volt nálam látcső (ejnyebejnye) szabad szemmel annyit vettem ki a tolóbaktól picivel hátrébb lábatlankodó bolhaméretű névtáblán, hogy A betűvel kezdődik a neve, és szám van a végén. Aztán arra jutottam, hogy rosszul láthattam, mivel ez leginkább színvilágilag és formailag az Aqua-Team-re emlékeztetett. 18:42, megy haza Visegrád, Esztergomból. 19:55, megy haza Vöcsök 4, a BIT különjárata, Bécsből. 20:00, megy haza Kék-Duna, különjárat. 20:40-kor jön fel Donau Star 3 (vagy 2) önjáró, majd az Ursula v. Köppen követi pontban kilenckor.

 

Vasárnap (07.04.)

 

Konténereket szállító önjáró hangjára ébredtem, s mivel 1 perc alatt felöltöztem, és másfél perc alatt a gáton termettem, elcsíptem a Leát. Hegymenet, 06:07. 06:58-kor lefelé ment a Han Krum kamionokkal, 07:14-kor felpöfögött szép lassan a Giurgiu-6, majd 07:47-kor völgymenő akart lenni a Jero önjáró, természetesen sikerült neki. A bécsi szárnyas mindig pontos. Nem volt ez máskép ma sem, 8:30-ra ért a horányi figyelőponthoz szeretett vöcskünk, a négyes. Nem mondható ez el kedvenc kabinosomról seit 1988, a Sofiáról, mely a menetrendi Sződliget (9:05) és a menetrendi Sólyom 3 (még sólymot nem láttam belföldi járatban) (9:57) után, 4 órás késéssel érkezett le Horányhoz, sunnyogva az Esmeralda (10:14) mögött 10:31-kor. Ekkor már a völgymenő hajóké volt a főszerep: Velebit toló, bárkákkal (11:15); Teutonia-2 önjáró; Vöcsök 3 (13:00); Inn önjáró (13:49), Prinzessin Katharina (13:50). Ekkor 4 hajó volt egycsomóban. Ez utóbbi kettő, a felfelé igyekvő Vác, valamint egy Passnave-s Moszkva manőverezett a Szürkő-sziget előtt, de az utóbbi (nagy bnatomra) megrundózott, és hazament. Katharina is kitűzést kért, pedig sokkal közelebb volt a jobb parthoz, igencsak szűkösen fért el a Vác jobbján. A Vác viszont feljött, (13:54). Nemkülönben cselekedett így a Heinrich Heine (14:27), és az általam Aqua-Team-nem elnevezett rejtélyes tolóhajó (14:57). Innentől ismét mindenki völgymenő volt. Donau Star 4 (16:20) Herso 1 (17:17) Sólyom 3 (17:30) Gönyü (17:50) Vadász (17:54) Sződliget (18:43)...ééés a River Navigator 18:54-kor. Ez utóbbi volt hosszú idő óta az első, mely nem lassított meg Horány előtt. Újra nosztalgiázás...hatalmas hullámok, sikoltozások a parton, pokrócfelrántás napernyőstül rohamléptekben, hullámelvonulta után, mint a megbolygatott méhkas a fél part keresi a papucsát a kislapátot, a fürdőnadrágot...:) Itt elmentem aludni, hiszen reggel 4-kor kelni akartam.

 

Hétfő (07.05.)

 

Hát...nem jött össze a 4 órás kelés. 4:38-kor levonult a Rousse, nyomában a Rousse Prestige-zsel (04:42), de azért még a láthatáron voltak mire kiértem, mindketten. Követte őket a Volga (06:20), a Rigoletto (06:32) és az Amadeus Rhapsody (06:59), mely szabályosan találkozott előttem a Navex önjáróval. Kapitan Fominikh 07:50-kor tolt fel el előttem pár bárkát, felment Vöcsök 3 (8:32)lejött Theodor Körner (09:04) felment Gönyü (09:06)jéé...még menetrendi járatban nem is láttam errefelé:) Kitűző-5 10:28-kor végre hazahozta a leszakított vak zöldet a gödi kőszórás elé, így innentől már mindegyik hajó kellőképpen közel jött hozzám:), úgy mint az Ivana toló  11:36-kor, mely többször megállt, és sodortatta magát lefelé, hogy még a vezélyes szakasz alatt találkozzon A'Rosa Riva-val (11:55), természetesen kitűzéssel. Monet (12:34) is lejött, melyet a Vöcsök 4 (12:48) követett. A három délben indulóból az egyik 13:06-kor termett itt (River Princess), a másik 13:28-kor (Viking Pride), a harmadig 13:40-kor (Sofia). Lejött a La Boheme két perccel kettő után, majd rá 40 percre jöttem én, azaz a Viking Star. Természetesen a tradicionális önfeledt integetés, légkürtszó nem maradt el ezúttal sem:) Hosszú hajószünet következett, melyet a hegymenő Yvonne tört meg 17:53-kor. Gönyünk hazament 18:41-kor, Herbert önjáró 18:51-kor fel, Teutonia 2 nyolckor úgyszintén fel. Mekhanik Golovatskiy barikáival 20:17-kor völgymenetben volt, egy szép kiadós vihar pedig 20:20-kor érkezett, hegymenetben:)) Újabb ukrán tolatmány ment le 21:26-kor, de mire a felhőszakadás idejére igénybe vett hajlékból későn rohantam ki, így nem kaptam el a nevét. 21:42-kor feljött Bavaria 80. Mára bevállaltam az éjszakai figyelést. 23:00-kor hegymenetben volt egy bulgár darabja az Olimpi Panov sorozatnak, majd éjfél előtt 3 perccel ért fel még egy bulgár (Vitoscha sorozat), a Prinzessin Katharina társaságában. Jobbról előzte, de szegényke igen lassan. Szabályosan megállt a toló, már-már szinte sodródott. Eszembe jutott a bajai utunk a Sopronnal (Zsitava lángzáme, Sopron pedig túlerő:))

 

Kedd (07.06.)

 

Zuhogó eső, villámok, és mennydörgés kisérte le a Beethoven-t (6:39) és az A'Rosa Bellát. Az éjjeli szolgálat és az azt követő 5 órás alvás elszenderített, így a bécsi szárnyast ezúttal elaludtam. A Corvinra (09:10) viszont felkeltem, hiszen követte őt duóban a River Countess (09:36) valamint a France (09:44). Megint jött egy esőfelhő, melyből fölénk érve esőcseppek is aláhullottak. Esernyő alatt regisztráltam a Swiss Crown-t, 10:29-kor hegymenetben, 11:00-kor az Európát völgymenetben (na nem a Mi Jó Európánkat, hanem a francia önjáró megfelelőjét). Érdekes volt látni ismét hegymenetben az Ursula v. Köppent 11:44-kor, hiszen ezt megelőzően szombat este tett ugyanígy.:) Most ez vagy egy kísértethajó, vagy iszonyúgyorsan tankolják, vagy csak valami kurtafarkú távot fut be:) Theodor Körner ment haza 12:35-kor, Sanmaro ment haza 12:52-kor. Vöcsök 3 jött haza 13:02-kor, Esmeralda ment haza melyen - jellemzően - alig olvasható volt a felirat, talán Ibum, Bium, B....vagy valami hasonló névre hallgathatott. A Muflon-7 15:21-es feljövetelét, a megannyi topictársunk kedvence, a Dunaj követte 15:32-kor, lefelé. Marona önjáró 17:47-kor volt az "előfogatja" az A'Rosa Riva-nak (17:52), melyet a Transschiff "biztosított" pontban hatkor, természetesen mindhárom felfelé.

 

Összesen 94 hajóm volt a 4 nap alatt...háát, volt már jobb is, de persze rosszabb is:)

 

Képek itten

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9643

Zoltika megérkezik Balatonföldvárra:

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9642

A földvári kikötőnek van egy nagyon kedves lakója, egész nap sütteti a hátát, ha melege van, úszik egyet. Egy teknős:

 

 Katt a képekre!
Miksai Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9641
Muggli ! Alkalomadtán tudok olyan képet mutatni, ahol a felvételemen a 424-es úszik a Szilágyi Dezső térnél a Dunán. Mellette békésen pöfög egy Moszkva. A megfejtés: véletlenül használt filmet tettem vissza a gépbe.
Előzmény: muggli (9640)
muggli Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9640

Giga!

Zoltika ötödik képének köze nem volt a vízhez, mert az egy gőzmozdony vezérállása. A többi kép megfejtését nem akartam illetve nem tudtam volna megmondani, de a kettő kapcsolata az lehet, hogy esetleg nosztalgiába jár le gőzmozdony a Balcsira. Annak, ha a Balcsiban több víz van én is nagyon tudok örülni, de ha egy mozdony úszik, az már gázos, de nagyon. :-))))

muggli©

Előzmény: gigabursch (9629)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9639

Z.Z., mint profi vasutas kollegával nem tudom és nem is akarom felvenni a versenyt. Ilyen kvíznél hagyjuk ki az értékelésből a vasutas kérdéseket, mert így az életben nem lesz meg nekem a Zoltika CD-je és helyette továbbra is hallgathatom a "Szőlőhegyi döngető" című dalt a "Hegyaljai mérgesputtony" zenekar feldolgozásában. :-)))))

Előzmény: Zoltika (9637)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9638

Valóban, a támpontok nélkül nem ment volna:-))

 

Egyébként a Fonyód és a Lelle belső tere nem keverhető össze. Kollégám szerint mások az ablakok is, de a Lelle kicsit el van csúfítva öntapadó betűkkel az oszlopokon, pl. hogy BÜFÉ.

Előzmény: Zoltika (9637)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9637

Helyes válasz!

Annyi korrekcióval, hogy az Ágcsernyőről érkező vonat száma az ELVIRA szerint 5209.

 

Az 5. képen a Keszthely-Badacsony nosztalgiavonat mozdonyának, a 324,540-esnek a kazánja látszik. Mivel ez az utolsó kép, ezért nyilván a visszafelé útban utaztunk rajta. Ehhez 15.01-re Badacsonyba kell érni. Át lehetne szállni ugyan rá Balatongyörökön is, de ahhoz az N1 járat kellene, és akkor nem lett volna idő a többi képre a déli parton. Tehát a fix pont: legkésőbb 15.01 Badacsony. A Gulács és a Fonyód felismerhető, bár mint a tippekből látszik, a Fonyód és a Lelle összekeverhető. Itt a menetrend segít: a szóba jöhető irányon a Fonyód közlekedik. A 4. kép a vízről készült, mégpedig magasabbról, mintha egy gumimatracon állnék: csak hajóról készülhetett, ez pedig az ágcsernyői vonat 11.56-os lellei érkezése miatt csak az R3 Helka lehet!

 

A nyeremény a Szászcsávási Zenekar OFFtopik CD-je, amit azon a hajós rendezvényen adok át, ahol legközelebb összefutunk. Mivel lehet, hogy Tom, Enzo és Mad Scientist azért nem nyert, mert lemaradtak a fontos információkat tartalmazó 9633 hozzászólásról, ezért őket is megvigasztalom majd valamilyen tárgyjutalommal!

Előzmény: Törölt nick (9634)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9636

Ja, és a Gigant mozdonyvezetője Fekete Sándor volt ...

... a gőzös pontos pályaszáma 324 540

Előzmény: Törölt nick (9634)
Zoli66 Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9635
Úgyl átom Zoltika CD tára könnyebedik! :-))
Előzmény: Törölt nick (9634)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.07 0 0 9634

Ha a képek sorban vannak, akkor a harmadik kép árnyékából (dél körül) visszakövetkeztetve.

 

E járat Siófok indul 9:00.

Tihanyban átszálltál az L járatra.

Földváron az 5609. sz. gyorsvonatra.

Lellén az R3-ra indul 13:30 Badacsony érk. 14:45

A 324-es vontatta nosztalgia 15:01-kor van ott.

 

Üdv: Z. Z.

Előzmény: Zoltika (9633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!