Lasztocska egy Vöcsök testű szárnyas, csak két motorral, és tud vagy 90-el menni. Régen jártam már az Öbölben, úgyhogy melyik van kint és melyik úszik arról Trophyval nem vitatkozom, nyilván frissebb infója van.
A Victor Hugo folyamatosan nő! :-)
a legelső hírekben még 80méter alatti volt, aztán 80m majd 82 és most 91.
no igen, a médiát sem a pontos hírek miatt szeretjük :-)
A Sikló a képek alapján -szerintem- légpárnás. Pontosabban annak 1 fajája. A hétvégén megpróbálom a légpárnásképein közüt előkeresni 1 ilyen hajót.
Amit tudok (sejtek) : természetesen orosz, azok nagyon sok szárnyashajó/légpárnás-hajó tipust kifejlesztettek. Az , hogy a Sikló tényleg ilyen-e nem tudom, de majd berakom a képet és eldöntitek. Működése annyi, hogy a két oldalán a fala szoknyaként üzemel, azok a vízbe érnek, amíg a közepe alatt levegő van. ha ezt külön légszivattyúval oldják meg, hivatalosan is légpárnásnak nevehzető, ha csak a menetszél kap alá és emeli meg, akkor hivatalosan inkább siklóhajó.
A Mahart moszkvákban már tavaly megkezdődött a főgépek (a Rába-MAN gépek) cseréje. Első körben a Zebegény, Nagymaros, Verőce kapott új gépeket, második körben a Győr, Gönyü, most utoljára a Corvinban cserélték az orosz gépeket Cumminsra, és a napokban került sor az Esztergomra. Hogy miért tehetik meg szezon közepén? Az Esztergom m/s nem különjárati hajó, a Dunakanyar tarifot járja általában. Jött azonban a Legenda cégnek a saját hajója (Legenda m/s) és emiatt kevesebbet bérelnek a Passnave-tól idén a moszkvák közül. A felszabadult hajókat tarifban járatják, mivel a különjáratok jelentős része esti út. Hát emiatt tehetik meg, hogy szezon közepén gépcseréznek.
Más hajókat nem figyeltem, de volt ben tmég egy csomó jégtörő, meg a Március 15 is ki volt emelve. azzal is nem tudom mi lesz. Szerintem az Vöcsök típús volt. Esztergomról senki semmit nem tud?
Látjátok. Ez sem egyszer hangzott már el kérdésként (tőlem is), hogy mi a csuda az a Lasztocska, mert volt rá utalás itt a fórumban. Ezek szerint egy szárnyashajó?
Egy dunia kérédsem lenne, hátha tudja valaki a választ. Tegnap jártam az újpesti kikötőben, és azt láttam, hogy bent áll az Esztergom nevű Moszkva hajó. Vajon mit kereshet bent a főszezon közepén? Csak nem rossz? Egyébként még a Hunnia volt bent, és egy Vöcsök volt kiemelve messzebb(gondolom a Vöcsök I.)A segítséget előre is köszi.
A Zala motoros (korábban Zalka) az esztergomi híd megépítése után pár hónapig Bp-en a moszkva bázison állt, aztán idén márciusban vette át a Nagymarosi komp vontatásának szerepét. Korábban őt megelőzően a Sződ motoros volt a komp géphajója Nagymaroson.
A képeket nem én készítettem, jogos tulajdonosukat nem tudom megnevezni, de mindegy, már úgyis az indexé lett mindhárom...
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Újdonságok: az Adatbázisba az Akali, Györök és Szárszó vízibuszok belső fotói (fedélzet, kormányállás, gépház) kerültek fel a hajók adatlapjaihoz. Felhívom a figyelmet az utolsó működő balatoni levegős irányváltós vízibuszra, a Györökre (gépházfotók)!
A Balatoni Hajózási Rt. 2004. július 8-án 9 órakor mutatja be az érintett Önkormányzatok és a sajtó képviselőinek az átépített Hévíz motoros személyhajót a balatonmáriafürdői kikötőben.
A Hévíz motoros műszaki adatai:
Építés éve: 1960, Teljes felújítás éve: 2004, Legnagyobb hossza: 30,8 m, legnagyobb szélessége: 6,35 m, Hajó merülése legnagyobb terhelésnél: 1,45 m, Főmotorok típusa: RÁBA MAN 2156 HM6, Befogadóképessége: 200 fő, Személyzet: 3 fő +1 fő büfés
A hajó elektromos rendszere teljes felújításra, illetve átépítésre került.
Utastér kialakítása: Első zárt utastér klíma légkeverő berendezéssel ellátott, büfé került kialakításra, kárpitozott ülőpad szolgálja a vendégek kényelmét.
Hátsó utastér:, Kárpitozott ülőpadokkal felszerelt
Kormányállás: Új műszerpultot kapott, klimatizált
Színezett (fényvisszaverős), ragasztott technológiával készült ablakrendszer került beépítésre.
A Hévíz motoros felújítási költsége xx millió Ft-ba került.
A hajó menetrendszerinti forgalomban Balatonmária-Balatongyörök-Szigliget-Badacsony-Keszthely útvonalon közlekedik, valamint az alábbi hajóprogramokkal várja az érdeklődőket:
Balatonmáriafürdőről
1,5 órás sétahajózás július 3-augusztus 22-ig minden szerdán 19.30-kor
Naplemente túra július 3-augusztus 22-ig minden kedden 19.30-kor (1,5 órás)
2 órás Diszkóhajó július 6-augusztus 22-ig minden csütörtökön és szombaton 20.30-kor
Balatongyörökről
1 órás Naplemente túra július 3-augusztus 22-ig minden kedden 20.00 órakor
A Hévíz motoros kiválóan alkalmas szakmai-és családi rendezvények lebonyolítására is.
Bár nem vagyok hajós, söt a sínek felett érzem jól magam igazán, de a hajózás is érdelek legalább 25éve. Örülök, hogy létezik e topik, mert sok hírt, infót és érdekességet kapok TÖLETEK.
Az elmult héten kenúval hajóturáztunk a Rába helyett a Dunán. (Árvíz miatt nem engedtek vízre szállni.) Jobban is érdekelt a Duna. Rajkáról indultunk és Esztergomig mentünk. Hajós szempontból a Mosoni-Duna unalmas volt, az elsö jármü a véneki kis révhajó. Aztán a Györ-Gyönyü kikötötöl kezdödött az élet. Jöttek, mentek a hajók.
Kérdéseim:
Neszmélynél a kiköktöbe a hajók látogathatók, hogy ezeket megnézni?
Dunaalmáson láttam az "Europa" hajót. Ez milyen szerzemény? Milyen kategória (személy, étterem, úszóhajó)? Kié?
Hol találok Hajózási Szabályzatot? Fontos: olyant, melyben a jelzések szemléltetve vannak.
Június közepén elvetödtem Nagymarosra. A komppal átkelve vettem észre, hogy a vontató (vagy nem tudom minek nevezzem) hajó a "Zala" volt. Ez több éven át Esztergom és Párkány között közlekedett. Mikor átadták a hídat (ami nagyon szép és jó hogy van) a Zalát siratta az egész személyzet, mert úgy tudták utolsó utjait tette meg. Mióta jár Nagymaroson a Zala? Mi járt ott korábban?
Péntek délelött 2 szárnyas ment felfelé és szombat délbe kettö egymás után jött vissza (neveket nem tudom, fényképeken meg tudtnám nézni). Milyen gyakori, hogy párban járnak?
Láttam a Sikló-I -et. Elég fura egy teremtés, eddig csak képen láttam, de élöbe... Ezt ki üzemeleteti?
Azoknak, akik futva olvassák a fórumot (majdben én is) Mad két rádióra utaló hozzászólása nem ugyanarról szól. Az első a felújított HÉVIZ mai máriai debütálásáról.
Szombaton fut ki a vízre a közuti balesetéről elhíresült, egyébként gyönyörűen felújított Szántód nevű hajó. A szép bárka Balatonkenese és Tihany között fog közlekedni. a felújítás 90 millió Ft-ba került, a hajó most abszolút a tirusztikai igényk kielégítésére lett átalakítva, nagy ablakai vannak, nem zajos, az ülések kényelmesek. 2010-re a BAHART szeretné kicseréni az összes 50 évnél idősebb hajóját, s ha nagyobb volna az utasforgalom még sűríteni is tudnák a járatokat.
Új szolgáltatás, hogy térítés ellenében 22 Balaton parti hajóállomáson szélessávú internetet kötöttek be, így szinte a hajóból lehet akár még hétvégén is intézni a nagyon fontos üzleti ügyeket.