Keresés

Részletes keresés

LUCzI FERencz Creative Commons License 2001.04.11 0 0 339
FOMA!

Ez a hajó kisgéphjónak minősül? Lehet Sport és kedvtelési célú kisgéphajóvezetői engedéllyel vezetni? (Kishajóvezetői: 20 m és max. 12 személy, Európa összes belvizén, 12 személy és max. 20 m gerinchosszig) Vagy ki vezetheti? Személyzet?

Előzmény: FOMA (337)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.11 0 0 338
Mennyit fogyaszt egy ilyen versenyló óránként/kilométerenként?

Macibb

Előzmény: FOMA (337)
FOMA Creative Commons License 2001.04.11 0 0 337
Bocs, máris pontosítok: 6000+ÁFA, tehát 7500 Ft naponta. Ezen kívül a gázolaj beszerzése terheli a bérlőt. Pénteken linkelek majd képet, de most rohanaok vissza Pécsre.
Előzmény: Törölt nick (334)
trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 336
Ha a Pannónia motorosra gondolsz, az valóban szép. Viszont az egy Balatonra épült típus. Még mindig Sakál gép hajtja. Gyönyörű hangja van.
A hajó a Mohácsi révhajózási Kft. tulajdonában van. Az a baj vele, hogy mivel tavi típus közel 20dm merüléssel jár és Pesti 200-as víz alatt nem tud bemenni a Szentendrei dunaágba.
Előzmény: Csokis (332)
trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 335
Szia Macibb!

Pontosan az az! Jó jó a színét kicsit kevergethették volna még, de már az is valami, hogy nem Mahartos zöld, vagy kék, vagy piros.
Én spec. a fehér híve vagyok.
Szerintem ott lesz még egy darabig, mert az a vállalkozó vette meg, aki azt a pontont bérli a vízügytől. Addig biztos ott lesz, amíg el nem kezdődik a budai alsórakpart szélesítése és ki nem dobnak onnan mindenkit.

Előzmény: Törölt nick (333)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.11 0 0 334
Napi 5000 + áfa az nagyon nemsok, főleg ennyi emberre. Ez mit tartalmaz? Nekem egyébként tetszik, végre élvezhetem majd kedvemre a seritalt :-)

Macibb

Előzmény: FOMA (330)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.11 0 0 333
Ez a tojáshéjszínű csoda? Megnéztem az autóból (mostanában naponta járok arra), csakugyan szép. Lehet tudni, meddig lesz ott?

Macibb

Előzmény: trophy (328)
Csokis Creative Commons License 2001.04.11 0 0 332
Bocs ha hosszú voltam, csak az egyik kedvenc hajómról volt szó. :))))
Nem csodalom, en is imadtam. :-) Szebb, mint a Horthy-fele gozjacht, ami mostansag az Akademia elott szokott acsorogni. Pedig az nagy szo! :-)
Előzmény: trophy (331)
trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 331
Szia Csokis!

Pontosan, ahogy írod, átalakult mindegyik ormótlan bumfordi toronyházzá, de az akkori vezetés ezt találta modern formának.
A régi meseflottát úgy újították fel a 80-as években, hogy új hajók építésére nem kaptak volna pénzt, ezért az államnak azt mondták, hogy felújítják a régi hajókat. Az erre kapott pénzhez hozzátették azt az összeget amennyiért el tudták adni a régi hajókat, és így az újonnan épült hajókat úgy tartották nyílván, mintha a felújított régik lettek volna.
Húú remélem érthető volt.
Ezért van az, hogy még néha felbukkan egy egy régi meseflotta tag.
Az új (balatonfüredi építésű) sorozat egyébként megtartotta meseflotta jellegét, illetve a régi nevek nagy részét. Így néhánytól eltekintve született vonaljáratra a: Morgó, Tudor, Vidor az első szériából. A Kuka a másodikból.
Különjáratra az első legyártott a Kék-Duna volt (ennek ma is ez a neve) aztán jöttek: Szundi, Szende végül a Tabán.
Legutoljára pedig a három 130-as nagyobb típus már két géppel: Pest-Buda, Halászbástya, Dunaföldvár. Ezek azonos névvel futnak ma is.
A hét törpét azóta mind átnevezték, de a fent felsorolta mind járnak ma is.

Az egyetlen és egyben a legrégibb, az általad említett Hófehérke motoros, ami megmaradt eredeti néven.
Az eredetileg csavargőzösnek épített test mai gerincvonalát 104 évvel ezelőtt fektették le, ezzel az egyik legöregebb ma is üzemelő folyami szem.hajó. Azóta természetesen sokszor felújították, apróbb átépítések voltak rajta, de felépítménye majdnem eredetivel azonos.
Megtalálod a Jászai M. téren a 4-es, vagy 5-ös számú pontonon. (ő járt tavaly a Pepsi sziget idején a Roxi rádió járatban)
Érdekessége, hogy olyan karcsú, és kiles a hajócorpus, hogy szélcsendes időben percekig irányban marad kormánymozdulat nélkül is. Áramvonalasságának és csaknem 110cm !!! átmérőjű csavarjának köszönhetően felveszi a gyorsasági versenyt bármelyik kétgépes vetélytársával.
Hátránya, hogy a hosszú kil miatt óriási ívben fordul, nagyobb erővel teljes Duna szélesség kell a megfoduláshoz. Szállt is ki emiatt néhányszor már partra. A hátrája borzasztó gyenge, mert hátrázáskor kiemeli a fenekét, és nem tud jól harapni a csavar.
Bocs ha hosszú voltam, csak az egyik kedvenc hajómról volt szó. :))))

Előzmény: Csokis (329)
FOMA Creative Commons License 2001.04.11 0 0 330
Mit szólnátok nyáron egy családos topictalálkozóhoz?
Van a Mahart Tiszayacht Kft-nek Szegeden egy Böde nevű öt kabinnal, konyhával, zuhanyzóval rendelkező motorosa, amit viszonylag korrekt áron (tavaly napi 5000+ÁFA) lehet bérelni. Szervezhetnénk egy két-három napos túrát Szeged-Mindszent-Csongrád környékén, ha lenne elég jelentkező. Ha jól emléxem, akkor két kabin háromágyas, a többi kétszemélyes.
Előzmény: Csokis (329)
Csokis Creative Commons License 2001.04.11 0 0 329
Nem tus valaki kimenni fotozni? Kajakos koromban imadtam a "mesehajokat", remek hullamaik voltak. Aztan valahogy mind atalakultak nyomorult, uszo toronyhazakka. A Hofeherkevel mi lett? Szerintem az volt a legszebb, de sehol nem latom.
Előzmény: trophy (328)
trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 328
Ha valaki a napokban Bp.-en a Batthyány tér felé jár feltétlenül nézzen le a Dunára, mert ott áll az 1961-es mohácsi építésű volt Iluska motoros, ereseti formáját megőrizve, új festéssel.
A 130 főre vizsgáztatott vizibusz jellegű hajót 2db Jendrassik gép hajtotta, és az egyik leggyorsabb hajója volt a Beszkárt flottának. Az úgynevezett 130-as szériából ő volt a "meseflotta" első tagja. Olyan hullámokat tudott csinálni már félerőn, hogy Rómaifürdőn prüszköltek állandóan a strandolók. Vonaljáratban közlekedett Jászai Mari tér-Pünkösdfürdő között, majd egy időben háromszögelt a Jászai-Margitsziget casino-Szt. István park között.
Leselejtezték és eladták a 80-as évek közepén, akkor került a Jégtörő VIII.-as parancsnokának saját tulajdonává. A Sió csatornában volt mostanáig, majd egy Bp-i vállalkozó vette meg, és újra üzembe helyezte.
Érdekes vonalvezetésű kerékállásáért érdemes megnézni. A szegecselt test meg látszik, hogy mindent kibír!
(a hátsó rész nyitott utasteréhez elengedhetetlen ronda zöld ponyvát persze meghagyták. Gusztusos BKV-s megoldás vot már annak idején is)
Locator Creative Commons License 2001.03.30 0 0 327
Üdv!

Egy kis reklám magamnak!
Készülőben lévő honlapom címe:

http://locator.freeweb.hu

Nézzétek meg!
Még csak most alakul.
Áprilistól azonban "nagyüzem"!!!

Locator

trophy Creative Commons License 2001.03.29 0 0 326
Tulajdonképpen jogos, amit mondasz, így is volt sokáig, hogy a Mahart Passnave (a személyhajózási részleg) megkapta üzemeltetésre a Hernád m/s-t, ez a két Rábás két csavaros kis boxer toló-vontató tökéletesen el tudott mindent végezni, csak sajnos hagyták szétrohadni, és ma már ami mozdítható volt benne és alkatrésznek fel lehetett használni azt mindent széthordtak belőle. Azóta nincs más lehetőség, mint szem.hajót használni kikötőrendezési és teher célokra.
Előzmény: Törölt nick (324)
NZA Creative Commons License 2001.03.28 0 0 325
Hát én csak az utolsó pillanatban láttam meg elmenőben, akkor teljesen úgy nézett ki, mintha magára a hajóra szerelték volna fel... De nyilván neked van igazad.
Előzmény: NZA (320)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.28 0 0 324
Köszi. Az első gondolatom nekem viszont az lenne, hogy kifejezetten vontatásra/tolásra épített hajóval mozgassam.

Macibb

Előzmény: trophy (323)
trophy Creative Commons License 2001.03.28 0 0 323
Szia Macibb!

A MAHART úszódarú önmagában mozgásképtelen. Ami gép van rajta az hajtáshoz kötve nincs, csak a daruszerkezet mozgatására, forgatására és a csörlők, gugorák állítására szolgál. Ezért minden alkalommal géphajó kell a mozgatásához.
Mivel a test elég tepsi, és formátlan, nagy vízellenállása miatt komoly erő kell a mozgatásához. Ezért használják a Rákóczi, Táncsics, Hunyadi tipusok közül mindig az egyiket a tolásához.
Miután lekötötték a kívánt helyre hosszú előre és hátratartó kötélen hagyva csörlőivel szabadon tudja magát ide oda mozgatni kihasználva a sodrást. Nem mai darab, de kiválóan lehet vele dolgozni.
A Clark Ádám motoros egyébként a Duna Magyar szakaszának egyetlen és legnagyobb méretű és teherbírású úszódarúja. Ő önálló mozgásra képes két darab sotterhajtásával. Ha emlékeim nem csalnak 150 T a teherbírása. Ezzel sok szárazföldi tesóját is veri. Jelenleg a Csepeli szabadkikötőbe áll.
Remélem mindent leírtam.
üdv

Előzmény: Törölt nick (322)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 322
Ehhez miért kell még egy hajó az úszódarun kívül?

Macibb

Előzmény: trophy (321)
trophy Creative Commons License 2001.03.27 0 0 321
:))))))
Az nem az elején volt, hanem mellévett alakzatban tolta az úszódarut.
Elkezdték a vonali kikötőket kirakni. (Bp.-Visegrád-Esztergom)
Előzmény: NZA (320)
NZA Creative Commons License 2001.03.27 0 0 320
Most láttam a Hunyadit elmenni az orrom előtt: a hajóra elejére darut szereltek!
trophy Creative Commons License 2001.03.21 0 0 319
Én is köszönöm, én nem ismertem.
Gratulálok hozzá, remek.
Előzmény: Wawel (317)
Locator Creative Commons License 2001.03.20 0 0 318
Wawel

Köszi szépen a linkeket.
A Te "Maszek" honlapod már ismertem és Ulicska Ferencét is.

Viszont a hajo.lap.hu-t még nem ismertem.

Kösz mégegyszer

Üdv Locator

Előzmény: Wawel (317)
Wawel Creative Commons License 2001.03.20 0 0 317
Ez egyrészt válasz is, és reklám is:

Összeállítottam egy tengerész, hajós, vitorlás és búvároknak szóló honlapot a startlap.hu aloldalaként. címe:
http://www.hajo.lap.hu
Itt az Ulicska Ferenc lapja linken megtalálhatod a Mahert tengerjáróinak fényképét, elég sokat...

A linkoldalhoz bárki véleményét, hozzászólását, javaslatát várom.

Maszek lapom: http://www.extra.hu/hajoka
böngésszetek azon is...

Üdv: wawel

Előzmény: Locator (311)
eMM Creative Commons License 2001.03.09 0 0 316
DunaTV-n neMM szokott nemúgy mint a Spektrumon.
Előzmény: Csokis (315)
Csokis Creative Commons License 2001.03.09 0 0 315
Tegnap este, Duna tv. Dokumentumfilm a norveg frontrol, ill. a belso ellenallasrol. (A fjordok orei) Benne az eszaki konvojok tortene, a Tirpitz es a Bismarck tortenete. Eredeti felvetelek es jatekfilm bejatszasok. Nem volt rossz, nezzetek a musort, hatha lesz ismetlese.
FOMA Creative Commons License 2001.03.09 0 0 314
Kiskörén a zsilipnél van öböl. Tavaly a szegedi hajók nem mentek sehová, a MAHART-osok és a kavicsszállítók kint maradtak a folyón, a többi meg bent a helyén a kikötőben.
Előzmény: trophy (313)
trophy Creative Commons License 2001.03.08 0 0 313
Nem hallottatok valamit, hogy a Tiszán hova mennek a hajók az áríz idejére? Van menedéköböl?

És egy érdekesség: 2001. január 01-től a belvizi személyszállítás, mint szolgáltatás 25%-os áfatartalmú lett. Nem értem miért....

trophy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 312
A Fővárosi Önkormányzat megbízásából geofizikai méréseket végeznek a Duna 1644-46-os fkm között. A Budavár m/s (vizibusz) által vontatott zsámolyos komppal. A medermorfológiát a kompon elhelyezett műszerekkel és a mögötte kb 50 m-rel vontatott (asszem ultrahangos) fejjel vizsgálják.

Érdekes látvány!

Locator Creative Commons License 2001.02.23 0 0 311
Az ex-magyar tenegeri hajókról gyűjtök képeket, anyagot. Tud valaki segíteni?

Köszi

Locator

FOMA Creative Commons License 2001.02.13 0 0 309
Bocs, de ki kell lépnem a netről - némi magánélet címszó alatt:-)) - holnap megy a többi.
Előzmény: Törölt nick (308)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!