Keresés

Részletes keresés

czegei Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9814
Nagyon sajnálom, hogy nem láthattam a naszádos felvonulást Baján. Sajnos mivel még hosszu ut volt előttünk nem tudtam megvárni, amig a hajó odaér . Remélem jól éreztétek magatokat!
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9813

A "Sopron" Budapestre érkezésének apropója a "Zoltán" gőzös átvétele.

 

Mint azt már korábban többször is elhangzott itt a topikban, az 1869-ben épült "Zoltán" gőzhajót a százhalombattai Erőmű a "Zoltán Alapítványnak" adományozza.

 

Az ünnepélyes átadásra 2004. július 31-én délelőtt 10 órakor kerül sor, az Erőmű hidegvízcsatornájában.

 

A "Sopron" 31-én reggel hétkor indul a Hajógyári szigetről.

 

A hajó fedélzetén természetesen ismét szívesen látjuk a Topiklakókat - azokat is, akik ezidáig még nem jutattak el a Sopronra!

 

A szokásos módon a hajószemélyzet döntő többségének kiállításában is számítunk a Tisztelt Társaságra!!!

 

Az ünnepséget követően kötélbe vesszük a "Zoltánt", és a Hajógyári szigetre vontatjuk.

Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9812

Hétvége a "Sopron" fedélzetén!!

 

 

Kedves Topiklakók!

 

Július 23-25-ére hétvégi találkozót, habzsidőzst, hajófestést és hajózást hirdetünk a Mi Jó Sopronunk fedélzetére!!

 

 

A "Terv":

 

Érkezés 23-án, pénteken, délután 15 órától folyamatosan.

 

Pénteken este röfögés a hajó fedélzetén.

 

(Ifjabbak kedvéért: beülünk a Vakarcs-szalonba, meg a pompázatos Új szálónba, italozó életmódot folytatunk, és megbeszéljük az elmúlt hetek-hónapok eseményeit. Kiválasztunk továbbá néhány (1-3) személyt, akit össznépileg "szeretgetünk", amitől mindenkinek (kivéve a kiszemelteknek) igen pompázatos jó kedve kerekedik.)

 

:-))

 

Szombaton kora reggel ÉBRESZTŐŐŐŐŐ!!!

 

A sebtében összedobott reggelit követően az ügyeskezű kollégák és kolleginák vízre szállnak, és megkezdik a hajótest szürkére piktorolását, majd a vízvonal felfestésének előkészületeit.

Természetesenilegice, az EREDETI vízvonalat fogjuk felfesteni, nem ezt az égbeszökő förmedvényt!!!

 

Eközben az Aranykezű (s cseppet sem mellékesen Olajostalpú) fittőházi kollegák a Gépház föstését fogják megkezdeni.

 

Estvetájt MALWIN mester frissen elhullott tavi és folyami hidegvérűekből összeüt elhíresült halászlevét tömjük majd magunkba.

(Alternatív program, Malwin akadályoztatása esetére - amit egyébiránt nem ajánlok!): valami más döghús, szintén bográcsban...)

 

Vasárnap kora délelőtt a vízvonal pirosát is felkenjük. Délután - a jólvégzett munka felett érzett örömmel eltelten - széjjellükjük a tüzet, és lecsühögünk Budapestre.

 

Kiszállás a Hajógyári szigeten, vasárnap este.

jakyg Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9811
A tegnap hazahajózás közben felmerült, hogy vajon honnan kapták az egykori szovjet "paradicsomos uszályok" a nevüket. De a választ nem találtuk meg. Tudja valaki?
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9810

Ne is mondjad!!!

Teljesen elfelejtkeztem róla, hogy szombatra elígérkeztünk falazást szakérteni...

 

:-))

 

Délután 5-re értünk haza, hát semmi kedvem sem volt már 200 km-t autózni.

Ráadásul ugye így a naszádozás is kútba esett.

 

Viszont:

 

Nem lenne kedved ezt a jólbegyakorolt halászlét újra elkövetni??

 

Mondjuk július 23-25-én, Neszmélyen, a "Sopron" mellett??

 

Mer' ha esetleg, akkor kezdjed sorolni, hogy egy 80 lityis kotlába mennyi hal köll!!

 

:-))

 

Előzmény: MALWIN (9802)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9809

Segítsen már valaki értelmezni a Hajózási szabályzatot! Történt ugyanis, hogy pénteken azt mondták a hajósok, hogy a vitorlásverseny idején úgy tudtak csak menni, hogy "dudálgatni" kellett a vitorlásoknak, hogy térjenek ki. Na de miért térjenek ki, ha a nyílt vizen elsőbbségük van? Szerintem még a kompnak sincs elsőbbségea nyílt vizen a vitorlásokkal szemben. A válasz lehetne az is, hogy a nagyhajók erősebbek, de most komolyan vizsgáljuk meg a kérdést! A komp kérdése is érdekes. Az elsőbbséget élvező szabadon közlekedő komp éjszakai jelzése az egymás alatt lévő zöld-zöld-fehér fény, de nappali jelzést a szabályzat nem definiál. Akkor nappal az egy zöld gömbből hogy lehet megállapítani, hogy elsőbbséget élvez, vagy nem? Tavaly a kompon egy hajóvezető azt mondta, hogy nekik van elsőbbségük. Lehet, hogy rosszul tudják a hajósok? Az biztos, hogy a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be, pedig saját érdekük lenne. Itt az érintett fejezet (kiemelve a lényeget):

 

HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT, II. rész
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG TERÜLETÉN LEVŐ BELVIZEKRE VONATKOZÓ KIEGÉSZÍTŐ RENDELKEZÉSEK
[...]
C. TAVAKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
8. Fejezet, ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
[...]
8.01 cikk - A vízi jármű jelzései

[...]

2. Tavon a menetrend szerinti forgalomban közlekedő személyhajó és komp, ha a kikötő térségében más hajótól közlekedése elősegítését kéri
- nappal: minden oldalról látható zöld lobogót,
- éjszaka: az I. rész 3.08 cikke 1. bekezdésének a), illetve 3.16 cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti fény fölött, legalább 1 m távolságban - minden irányból látható zöld fényt alkalmazhat.

[...]

8.05 cikk - Találkozás, útvonalak keresztezése és előzés

 

1. Az I. rész 6.04 cikkében foglalt rendelkezésektől eltérően, ha két géphajó találkozásakor az összeütközés veszélye áll fenn, mindkét hajónak jobbra kell tartania úgy, hogy az elhaladás a bal oldaluk felől történjen.

 

2. Az I. rész 6.04 cikkében foglalt rendelkezésektől eltérően, ha géphajó és vitorlás hajó találkozásakor az összeütközés veszélye áll fenn, a következő szabályok szerint kötelesek kitérni:
a) a kikötő vízterületén, illetve a bejáratban vagy annak 200 m-es körzetében az 1. pont szerint kell eljárni,
b) más vízterületen a géphajó köteles kitérni.
Nagyhajó és kishajó találkozásakor az I. rész 6.02 cikkének előírásai szerint kell eljárni.

 

3. Azonos fajtájú kishajók találkozásakor - a vitorlás kishajók kivételével - az 1. bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

 

4. Ha különböző fajtájú kishajók találkoznak, illetve egymást keresztező útvonalon haladnak, az I. rész 6.03-bis cikkének 3. bekezdését - annak utolsó mondata kivételével - kell alkalmazni.

 

5. Ha vitorlás kishajók találkoznak, illetve egymást keresztező útvonalon haladnak, az I. rész 6.03-bis cikkének 4. bekezdését - annak utolsó előtti mondata kivételével - kell alkalmazni.

 

6. Találkozáskor - az 1. bekezdésben foglaltaktól eltérően - az a géphajó, mellévett alakzat és kötelék, amelynek a bal oldala felé eső kikötőhelyen kell kikötni, illetve jobb oldali szél miatt nem tud a szembejövő hajó bal oldala felől elhaladni, kérheti a jobb oldal felőli találkozást, ha ezzel nem áll elő az összeütközés veszélye. Ilyen esetben a hajóknak kellő időben két rövid hangjelet kell adniuk. Ha a szemből közeledő hajó a jobb oldal felőli találkozást elfogadja, két rövid hangjelet köteles adni és elegendő helyet kell biztosítania a találkozáshoz.

Az e pontban foglalt találkozás esetén a hajóknak az I. rész 6.04 cikke 3. bekezdésének a) pontjában meghatározott fény, illetve lobogó/tábla jelzést nem kell alkalmazniuk.

 

7. Hajók jobb oldal felőli találkozása esetén - ha az összeütközés veszélye áll fenn - kötelesek egy, nagyon rövid hangokból álló hangsorozatot adni, továbbá a hajók vezetőinek minden szükséges és lehetséges intézkedést meg kell tenniük a veszély elhárítása érdekében.

 

8. A 6. és 7. bekezdésben foglalt rendelkezések a kishajók találkozásakor nem alkalmazhatók.

 

9. Ha két hajó útvonala keresztezi egymást - és az összeütközés veszélye áll fenn - az a hajó, amelyik a másikat a jobb oldala felől látja, köteles annak útjából kitérni, és ha a körülmények lehetővé teszik, el kell kerülnie az útvonal keresztezését a másik hajó előtt. Ez a szabály nem alkalmazható a kishajó (beleértve a csónakot és vízi sporteszközt) más hajóval történő találkozásakor.

 

10. Előzésnél az I. rész 6.09 cikke 1. bekezdésében és a 6.10 cikkének 1-2. bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni a következő kiegészítésekkel:
a) géphajó akkor előzhet, ha az utolért hajót sebességének és/vagy útirányának megváltoztatására nem kényszeríti,
b) az utolért hajó az előzést nem akadályozhatja.

 

11. Ha géphajó vitorlával haladó hajót ér utol, az előzést a szél alatti oldalon kell végrehajtania, legalább 20 m oldaltávolság megtartásával és eközben nem okozhat az előzendő hajót veszélyeztető mértékű hullámzást.

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9808

Lehet, hogy a sok balatoni fotó okozza a problémát.

 

Igaz, Bócman??? :-)))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Tom_ (9806)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9807
Meggyőztél:-)
Előzmény: Enzo (9804)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9806

Én úgy vettem észre, hogy Indexünk egy bő félórára megint NYE RÁBÓTÁET.

Biztos nem bírnak a nagy mennyiségű újonnan birtokolt képpel és szöveggel.

Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9805
Ja, hajós sem vagyok, úgyhogy ha belefér még egy kis dilettáns okoskodás, akkor:
A Lelle-Fonyód-Szántód típuson is a gépház alatt a legszélesebb, legmélyebb a hajótest (ld. szállításról készült felvételek). A Moszkváknál is a gépház alatt a legnagyobb a merülés, és például a vizibuszoknak (301, 3011, 303) is középen, a gépháznál a legnagyobb a keresztmetszete a vízvonal alatt. Előre keskenyedik, hátra laposodik. Gondolom első sorban nem azért, hogy tágasabb legyen a géptér.
Előzmény: Enzo (9804)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9804

Hát lássuk csak: A felhajtóerő (fölfelé) középtájon a legnagyobb, mivel itt merül a legmélyebben, és a test keresztmetszete is itt a legnagyobb. A tömegeloszlása viszont a motor tömege miatt hátul húzza jobban (lefele), és a motorok alatt eléggé kicsi a hajótest vízvonal alatti része (ld.: #9775). Kvázi pont a motorok alatt nincs alátámasztva vízzel eléggé. Emiatt volt mindig is seggreülve mind a három. A vízen úgy működik, mint egy mérleghinta, a közepe körül billen előre, ha megtelik az orra utasokkal.  

Namost, ha kihúzod a partra, és nem támasztod alá megfelelően ott, ahol a legnehezebb, vagy az alátámasztás süppedni kezd a talajba, akkor a jön megint a hajlítónyomaték. Leszeded róla a fenéklemezt, ami szekrényes szerkezetű tartóknál (hajótest) szilárdságilag talán a leglényegesebb, a maradék váz (gerinc+bordák) hajlani kezdenek a motorok súlya alatt. Visszahegeszted az új lemezt a meghajlott vázra, és kaptál egy kiflit. 

Én így képzelem, de nem vagyok mérnök, sem fizikus, úgyhogy kéretik megcáfolni!

Előzmény: Z. Z. (9799)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9803

A sebességgel kapcsolatosan (9742):

A Lelle úgy közlekedik a kikötőkben, hogy az egyik gép üresben, a másikat pedig ki-be kapcsoltja. A Siófok meg úgy közlekedik a kikötőben, hogy mindkét gép alapjárat felett (amíg az egyik kormányt nem forgatja át hátrába). Azért hozzá kell tenni, hogy a Siófok a kormányképesség miatt nyomat jobban. A két hajó mozgása pedig közel azonos a kikötőben.

Előzmény: Tom_ (9742)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9802

Bócman!

Szereztem harcsát is, és volt belsőség is-nem jöttél.....

Előzmény: Bócman (9796)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9801
Legközelebb inkább daruzni kellene a négy sarkánál megfogva, akkor talán helyrejönne.
Előzmény: Tom_ (9800)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9800
Ha még egyszer sólyázzák, és nem figyelnek, akkor majd annyira meggörbül, hogy a közepe ki fog lógni a vízből és quadmarán lesz belőle :-)))
Előzmény: Enzo (9798)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9799
Szerintem az a hajlítónyomaték, amiről írtál, pont ellenkezőleg görbítené.
Előzmény: Enzo (9798)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9798
Görbe ez üresen, és teli is. Nem is kell pálcát törni, úgy néz ki, mintha magától akarna törni. A hátulja lefele.
Előzmény: Bócman (9796)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9797
A nagyapám szerint (ex-hajóskapitány) az alumínium vízibuszok (301, 3011, 3012) elméletileg 15 éves élettartamra készültek (azaz kb. 1980-ig használhatók). Ahhoz képest még mindig járnak. Van erről valakinek valami infója?
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9796
Én azért megnéznék egy teljes terhelésnél készült képet is, mielőtt pálcát törnék a hajó felett...
Előzmény: Mad Scientist (9770)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9795

Az "Elegant Lady"-t nem inkább "Cyrano"-nak kellene nevezni? :-))

 

A hétvégi Baja-halászlé-naszád program nagyon jó volt, képek majd este, vagy holnap!

Előzmény: Pedrofon (9663)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9794

07.10.szombat reggel negyed 7:

 

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9793

OK.

Előzmény: Tom_ (9792)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9792

Z.Z.: A hűtést javítja a nyitott hátsó ajtó (a katamaránon)?

A Siófokon és a Badacsonyon természetes szellőzése nincs a gépháznak. A kormányállásba felvezető lépcsők alatt mindkét oldalon van két nagy (kb. 80cm átmérőjű) ventillátor, ami a szellőzést biztosítja. A probléma az velük, hogy iszonyatosan zajosak és a burkolat is zörög rajtuk, ezért nem szeretik használni. A hátsó nyitott ajtó csendesebb megoldás. Meg a parton kíváncsiskodók is bepillanthatnak a gépház rejtelmeibe. :-)))

 

 

Előzmény: Z. Z. (9769)
cavman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9791

Szia Enzo!

 

Sajnos a legnagyobb sajnálatomra nem mentünk el a versenyre.

Én egész héten készültem, javítgatások, akkuk töltögetése, stb..

Péntektől szobat reggelig dolgoztam, ezért hajtottam meg a hetet.

De még csütörtökön késő este jelezte a csepeli klub hogy ők nem jönnek.. X

Én meg egyedül így nem indultam el, meg amúgy is reggel 6-kor végeztem, még fáradt is voltam, de ez nem lett volna akadály. Hát az idei év a kihagyások ideje, mert még egyetlen versenyre sem mentünk.. Ilyen év még nem volt.

"Állítólag" a Városligeti tavon van kilátásban szeptember környékén egy verseny, amit a klubunk rendez.

 

Üdv:cavman

Előzmény: Enzo (9787)
LajA Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9790
Tegnap este hazafelé tartva a Börzsönybõl, véletlenül elcsíptünk a célegyenesben 22:00-tájt egy impozáns tüzijátékot. Mely hajóra sikerült ennyi municiót felrakni? A hajó sajnos nézõpontomból nem látszott, mert ÉNY volt a szél és a Lánchídnál álltunk meg. (A fényeknek (csak tüzijáték esetén) füstjük is van.) Egy pilanatra úgy tûnt egy zárt vizibuszt - bocs a pontatlan definicióért - látok. Arra meg nem tudom ráképzelni a hozzávalókat.
Kurdeejay Creative Commons License 2004.07.11 0 0 9789

Sajnos nincs, mert ez állt előtte:

Előzmény: Z. Z. (9786)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.11 0 0 9788
Most néztem a Hírtévében, hogy a zebegényi hajósmúzeum két éven belül átköltözik Nagymarosra, mert kinőtte a helyét. Az új helyet a nagymarosi önkormányzat biztosítja.
Enzo Creative Commons License 2004.07.11 0 0 9787

Cavman!

Mi újság Fehérváron?  Az AM-mel mentél? Vagy már a Keszthellyel? Nyertél?

Előzmény: cavman (9609)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.11 0 0 9786
És más szögből esetleg?
Előzmény: Kurdeejay (9785)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.07.11 0 0 9785

Saját a kép, és Korfu város kikötőjében készült kb két hete!

Nagyot döbbentem, amikor megláttam, csak sajnos nem tudtam közel menni!

Üdv!

Előzmény: Mad Scientist (9751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!