Kb akkoriban találkoztam az Ercsin egy kb. velem egykorú gyerekkel Bfüred környékén, amikor én vadul próbáltam lejegyzetelni a gyári tábla adatait a kicsi zöld füzetembe, ahova a hajókról készült vázlatokat és feljegyzéseket írogattam. Meg is beszéltük, hogy ez a kedvenc hajónk. Nem Te voltál az?
Mindjárt leszúrnak minket a téma miatt, ezért gyorsan beírom, hogy most láttam a híradóban tudósítást a nagymarosi veterán hajóversenyről, volt ott naszád, a Zala, amelyről a napokban volt szó itt a topikon esztergomi átkelőként, és Tom után szabadon Varsó típusú rendőrhajó.
"Szemmel láthatóan évtizedek óta pusztulásra van ítélve..."
Mint azt írtam, kezembe kerül anno 87 körül a Vitorlázás című újság egy száma, amely szerint 1988-91 között tervezték selejtezni mind a hármat. Kicsiny gyerek szívemet megis viselte az info, lelkibeteg is lettem. Ehhez képest még örüljünk :-(((
"Nem értem, ha az Zebegényt megérte megvenni és rendbehozni egy magánvállalkozónak, akkor ezeket vajon miért nem éri meg?"
Bízom benne, hogy megéri, csak nem a Balatonon. A BHRT-nek itt is megérné, de inkább vesznek még egy negyedik Lellét...
Csak aztán nehogy előkerüljön a lángvágó... Képzeld el, lehet, hogy jövőre egész használaton kívüli flotta fog áldogálni Siófokon...
By the way:
Nyertem a lottón!
1078 Ft-ot (kettes) Ebből max egy papírhajó alapanyagát tudom megvenni...
"Szombaton Enzoval is tartottunk mini topictalit a Fonyódon (L5-L6),"
Én csak az L6-on menetm.
:)
"A Gulács teljes erővel ment, ami ugye függ attól, hogy a motor végén lévő szabályzó kerék hogy van beállítva, általában 350-450-es fordulatra teszik"
Nekem tegnap 350 rpm-mel ment.
Egyébként a Gulácson nagyon látszik, hogy évek óta nem kapta meg azt a karbantartást ami jár neki, még festékből sem mindenhol. Szemmel láthatóan évtizedek óta pusztulásra van ítélve. Repedt üvegek, törött plexi, innen-onnan hiányzik ez-az, ami letörött, meghajlott, a bútorokról nem is beszélve. Nagyon kár érte! Nem értem, ha az Zebegényt megérte megvenni és rendbehozni egy magánvállalkozónak, akkor ezeket vajon miért nem éri meg?
Egyébként beszélgettem a gépésszel, és amikor elment szemben a Füred, kérdeztem tőle, hogy szerinte is meghajlott-e a hajó, mert nekem úgy tűnik, hogy már nem egyenes, hanem kicsit kifli alakú. Fotókon látszik is. Erre mondta, hogy valami a fenéklemez csere alatt történhetett, mert már többen is megjegyezték, hogy újabban szemmel láthatóan lóg a fara.
Hát igen. Én és a nejem tegnap a T2-vel tértünk haza Füredről. A képen a víz csendesnek tűnik, de a zászlókon látszik, hogy tépi a szél. Paloznakig mentünk az északi part védelmében, aztán Siófoknak fordultunk a sötétben. Ennyire még nem vártam a déli partot.
A Fonyódon van is egy tábla, hogy max. sebesség 24.
Hajótestileg elég jól sikerült, tényleg szépen hasítja a vizet, és nem ül meg úgy mint pl. a Lelle. Egyszer össze kéne ereszteni a Kelénnel versenyre :-)
Pénteken Z.Z.-vel tartottunk egy mini topictalit a Gulácson (E5-E6). Mértük GPS-sel a sebességet 14-15 km/h között változott. Szombaton Enzoval is tartottunk mini topictalit a Fonyódon (L5-L6), ott a sebesség 15-16 km/h volt. Egyszer indult meg jobban Tihanyrévből Földvár felé, ahol a kompok járnak ott 18 km/h volt rövid ideig a sebesség, de ez sem teljes erő volt. A Gulács teljes erővel ment, ami ugye függ attól, hogy a motor végén lévő szabályzó kerék hogy van beállítva, általában 350-450-es fordulatra teszik. A Fonyódon érezhető volt, hogy nagyon alapjárat közelében megyünk, mert manővernél (pl. a megállás előtti hátrában) nem sajnálták a géperőt, és hallatszott, hogy dolgoznak a motorok. Tehát a Fonyód alapjárat közelében tudja azt a sebességet, ami a Gulácsnak teljes géperő közelében sikerül. Most már csak a kíváncsiság miatt a Siófokot kellene megmérni... talán 10-12 km/h.
Igen ritka pillanat a balatonoi hajózásban: igen erős szélben és hullámokban az M járat (Révfülöp) megérkezik Aligára. Elég cudar idő volt. Aligára csak pénteken és szombaton jár hajó.
A Hévízben biztos, hogy RÁBA MAN 2156 HM6 (lásd honlapom, Hévíz adatlapja, sajtóanyag.) Szerintem a Keszthelyben is ez van, biztos nem Volvo. A motoradatoknál a kérdőjel azért van, mert a Várfalvi könyben régeik az infók. Mindekettőről most már van gépházfotó, össze lehet hasonlítani.