Keresés

Részletes keresés

riversea Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9837
A 014-es és 023-as naszád bajai útjáról tettem fel néhány képet a naszádos topicba. Üdv: rs.
MALWIN Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9836

Szeva Bócman,

abból kiindulva, hogy a 25 literes bográcsba uszkve 14 kiló hal ment, nagyjából 35-40 kg kell a 80 literesbe.

A kérdésed első része hülyeség.

 

 

                                       HÁT PERSZE!!!!

Előzmény: Bócman (9810)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9835

A Szentes (Brigantin) vizibuszról lőtték a tüzijátékot a Francia Intézettel szemben a bal part közeléből. Idén most láttam először mozogni ezt a hajót. Már délelőtt a Garam utcai pontonnál pakolt.

 

Van képem hozzá:-))

 

Előzmény: trophy (9832)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9834
troppauer Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9833
Enzo, teljesen igazad van, kösz.. El vagyok kalandozva
trophy Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9832
A Szentes (Brigantin) vizibuszról lőtték a tüzijátékot a Francia Intézettel szemben a bal part közeléből. Idén most láttam először mozogni ezt a hajót. Már délelőtt a Garam utcai pontonnál pakolt.
Előzmény: LajA (9790)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9831
cernageza@freemail.hu -t akatál irni, nemde?
Előzmény: troppauer (9830)
troppauer Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9830
Szükségem volna egy vihar-csónakmotor robbantott rajzára, ha valaki esetleg tud segíteni, kérem írjon a www.cernageza.hu mailra.

Köszönettel: Troppauer
Aranyangyal Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9829
HURRÁ!:-)
Előzmény: Bócman (9828)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9828

Szolgálati közlemény:

 

24-én és 25-én a VLSZB névadója a hajó fedélzetére látogat!!!!!

 

:-))

Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9827

"üveges okmánybélyegek"

:)))

 

Köszi a választ!

Előzmény: Bócman (9825)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9826

Épp ezt bátorkodtam említeni, hogy a csaknem teljesen üres üzemanyagtartályok miatt már így is jóval kevesebbet merülünk a szokásosnál.

Inkább pont az a gond, hogy a gépház mögötti rész festéséhez az orrát kellene (nagyon) balasztolnunk, hogy kiemelje a farát...

 

Természetesen a merülő rész festéséről csak sólyán lehet szó!

Ezúttal csak a szürke (még a héten lefestik!!) és a víz közé eső vékony sáv lefestéséről lenne szó.

 

Amolyan "optikai tunning", de tényleg nagyon sokat dob a hajó megjelenésén!!

 

 

Előzmény: Z. Z. (9824)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9825

-proviant: élelmiszer és egyéb üveges okmánybélyegek

 

- a cicák és láncok a Mi Jó Tigrisünkön közel 3 tonnát nyomnak

 

Előzmény: Enzo (9822)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9824
Na de ahhoz, hogy korrekt vízvonalat festhessek, némileg ki kell emelni az alap merüléséből, nem?
Előzmény: Bócman (9821)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9823
avyg = vagy
Előzmény: Enzo (9822)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9822

"proviant"

dilettáns kérdés 1: Az mi?

 

dilettáns kérdés 2: A cicák és a láncok az kb. hány tonna, avyg hány100 kg?

Előzmény: Bócman (9821)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9821

Egyébiránt - a szó klasszikus értelmében vett - ballaszt nincs a Mi Jó Tigrisünkben!

Az üzemanyag, a vízkészlet, illetve a proviant adja az összes olyan terhelést, amely befolyásolja a hajó merülését.

 

Ezen felül már csak a cicák-láncok képviselnek akkora tömeget, ami lényegesnek mondható a merülés szempontjából.

Előzmény: Z. Z. (9818)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9820

Hát, a hajó gyakorlatilag üres...

 

Előzmény: Z. Z. (9818)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9819
Persze, ebben a nagy melegben 3-4 óra alatt megszárad...
Előzmény: Enzo (9816)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9818
És egyáltalán. Bizonyos ballasztokat ki kell venni a hajóból ehhez a művelethez??
Előzmény: Enzo (9816)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9817

A Hajótanács kapcsán még egy információ:

 

A Hajótánácson egy rendkívül fontos, bátran állíthatom, hogy szenzációs Sopron-hajózási programról is szó lesz, amelynek részleteit nem szeretném itt a nagy nyilvánosság előtt megtárgyalni.

Ezért fokozottan kérek MINDENKIT, aki el tud jönni, és szeretne a Sopronon egy felejthetetlen és páratlan úton résztvenni, az feltétlenül jöjjön el!

Előzmény: Bócman (9815)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9816

"Vasárnap kora délelőtt a vízvonal pirosát is felkenjük. Délután - a jólvégzett munka felett érzett örömmel eltelten - széjjellükjük a tüzet, és lecsühögünk Budapestre."

 

Megszárad addig a piros festék?

Előzmény: Bócman (9812)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9815

Az alább elhangzottakkal kapcsolatban:

 

 

Szerda délután 19 órára összehívjuk a Hajótanácsot!!!

 

Helyszín: a "Kossuth" gs, mint rendesen!!

 

 

Várjuk MINDENKI megjelenését, aki szeretne (és módjában is áll) részt venni az elkövetkező hetekben a "Sopron" útjain!!!

 

A Hajótanácson való részvétel természetesen nem feltétele a hajózásban való részvételnek, de erősen ajánlott!!

 

czegei Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9814
Nagyon sajnálom, hogy nem láthattam a naszádos felvonulást Baján. Sajnos mivel még hosszu ut volt előttünk nem tudtam megvárni, amig a hajó odaér . Remélem jól éreztétek magatokat!
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9813

A "Sopron" Budapestre érkezésének apropója a "Zoltán" gőzös átvétele.

 

Mint azt már korábban többször is elhangzott itt a topikban, az 1869-ben épült "Zoltán" gőzhajót a százhalombattai Erőmű a "Zoltán Alapítványnak" adományozza.

 

Az ünnepélyes átadásra 2004. július 31-én délelőtt 10 órakor kerül sor, az Erőmű hidegvízcsatornájában.

 

A "Sopron" 31-én reggel hétkor indul a Hajógyári szigetről.

 

A hajó fedélzetén természetesen ismét szívesen látjuk a Topiklakókat - azokat is, akik ezidáig még nem jutattak el a Sopronra!

 

A szokásos módon a hajószemélyzet döntő többségének kiállításában is számítunk a Tisztelt Társaságra!!!

 

Az ünnepséget követően kötélbe vesszük a "Zoltánt", és a Hajógyári szigetre vontatjuk.

Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9812

Hétvége a "Sopron" fedélzetén!!

 

 

Kedves Topiklakók!

 

Július 23-25-ére hétvégi találkozót, habzsidőzst, hajófestést és hajózást hirdetünk a Mi Jó Sopronunk fedélzetére!!

 

 

A "Terv":

 

Érkezés 23-án, pénteken, délután 15 órától folyamatosan.

 

Pénteken este röfögés a hajó fedélzetén.

 

(Ifjabbak kedvéért: beülünk a Vakarcs-szalonba, meg a pompázatos Új szálónba, italozó életmódot folytatunk, és megbeszéljük az elmúlt hetek-hónapok eseményeit. Kiválasztunk továbbá néhány (1-3) személyt, akit össznépileg "szeretgetünk", amitől mindenkinek (kivéve a kiszemelteknek) igen pompázatos jó kedve kerekedik.)

 

:-))

 

Szombaton kora reggel ÉBRESZTŐŐŐŐŐ!!!

 

A sebtében összedobott reggelit követően az ügyeskezű kollégák és kolleginák vízre szállnak, és megkezdik a hajótest szürkére piktorolását, majd a vízvonal felfestésének előkészületeit.

Természetesenilegice, az EREDETI vízvonalat fogjuk felfesteni, nem ezt az égbeszökő förmedvényt!!!

 

Eközben az Aranykezű (s cseppet sem mellékesen Olajostalpú) fittőházi kollegák a Gépház föstését fogják megkezdeni.

 

Estvetájt MALWIN mester frissen elhullott tavi és folyami hidegvérűekből összeüt elhíresült halászlevét tömjük majd magunkba.

(Alternatív program, Malwin akadályoztatása esetére - amit egyébiránt nem ajánlok!): valami más döghús, szintén bográcsban...)

 

Vasárnap kora délelőtt a vízvonal pirosát is felkenjük. Délután - a jólvégzett munka felett érzett örömmel eltelten - széjjellükjük a tüzet, és lecsühögünk Budapestre.

 

Kiszállás a Hajógyári szigeten, vasárnap este.

jakyg Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9811
A tegnap hazahajózás közben felmerült, hogy vajon honnan kapták az egykori szovjet "paradicsomos uszályok" a nevüket. De a választ nem találtuk meg. Tudja valaki?
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9810

Ne is mondjad!!!

Teljesen elfelejtkeztem róla, hogy szombatra elígérkeztünk falazást szakérteni...

 

:-))

 

Délután 5-re értünk haza, hát semmi kedvem sem volt már 200 km-t autózni.

Ráadásul ugye így a naszádozás is kútba esett.

 

Viszont:

 

Nem lenne kedved ezt a jólbegyakorolt halászlét újra elkövetni??

 

Mondjuk július 23-25-én, Neszmélyen, a "Sopron" mellett??

 

Mer' ha esetleg, akkor kezdjed sorolni, hogy egy 80 lityis kotlába mennyi hal köll!!

 

:-))

 

Előzmény: MALWIN (9802)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9809

Segítsen már valaki értelmezni a Hajózási szabályzatot! Történt ugyanis, hogy pénteken azt mondták a hajósok, hogy a vitorlásverseny idején úgy tudtak csak menni, hogy "dudálgatni" kellett a vitorlásoknak, hogy térjenek ki. Na de miért térjenek ki, ha a nyílt vizen elsőbbségük van? Szerintem még a kompnak sincs elsőbbségea nyílt vizen a vitorlásokkal szemben. A válasz lehetne az is, hogy a nagyhajók erősebbek, de most komolyan vizsgáljuk meg a kérdést! A komp kérdése is érdekes. Az elsőbbséget élvező szabadon közlekedő komp éjszakai jelzése az egymás alatt lévő zöld-zöld-fehér fény, de nappali jelzést a szabályzat nem definiál. Akkor nappal az egy zöld gömbből hogy lehet megállapítani, hogy elsőbbséget élvez, vagy nem? Tavaly a kompon egy hajóvezető azt mondta, hogy nekik van elsőbbségük. Lehet, hogy rosszul tudják a hajósok? Az biztos, hogy a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be, pedig saját érdekük lenne. Itt az érintett fejezet (kiemelve a lényeget):

 

HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT, II. rész
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG TERÜLETÉN LEVŐ BELVIZEKRE VONATKOZÓ KIEGÉSZÍTŐ RENDELKEZÉSEK
[...]
C. TAVAKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
8. Fejezet, ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
[...]
8.01 cikk - A vízi jármű jelzései

[...]

2. Tavon a menetrend szerinti forgalomban közlekedő személyhajó és komp, ha a kikötő térségében más hajótól közlekedése elősegítését kéri
- nappal: minden oldalról látható zöld lobogót,
- éjszaka: az I. rész 3.08 cikke 1. bekezdésének a), illetve 3.16 cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti fény fölött, legalább 1 m távolságban - minden irányból látható zöld fényt alkalmazhat.

[...]

8.05 cikk - Találkozás, útvonalak keresztezése és előzés

 

1. Az I. rész 6.04 cikkében foglalt rendelkezésektől eltérően, ha két géphajó találkozásakor az összeütközés veszélye áll fenn, mindkét hajónak jobbra kell tartania úgy, hogy az elhaladás a bal oldaluk felől történjen.

 

2. Az I. rész 6.04 cikkében foglalt rendelkezésektől eltérően, ha géphajó és vitorlás hajó találkozásakor az összeütközés veszélye áll fenn, a következő szabályok szerint kötelesek kitérni:
a) a kikötő vízterületén, illetve a bejáratban vagy annak 200 m-es körzetében az 1. pont szerint kell eljárni,
b) más vízterületen a géphajó köteles kitérni.
Nagyhajó és kishajó találkozásakor az I. rész 6.02 cikkének előírásai szerint kell eljárni.

 

3. Azonos fajtájú kishajók találkozásakor - a vitorlás kishajók kivételével - az 1. bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

 

4. Ha különböző fajtájú kishajók találkoznak, illetve egymást keresztező útvonalon haladnak, az I. rész 6.03-bis cikkének 3. bekezdését - annak utolsó mondata kivételével - kell alkalmazni.

 

5. Ha vitorlás kishajók találkoznak, illetve egymást keresztező útvonalon haladnak, az I. rész 6.03-bis cikkének 4. bekezdését - annak utolsó előtti mondata kivételével - kell alkalmazni.

 

6. Találkozáskor - az 1. bekezdésben foglaltaktól eltérően - az a géphajó, mellévett alakzat és kötelék, amelynek a bal oldala felé eső kikötőhelyen kell kikötni, illetve jobb oldali szél miatt nem tud a szembejövő hajó bal oldala felől elhaladni, kérheti a jobb oldal felőli találkozást, ha ezzel nem áll elő az összeütközés veszélye. Ilyen esetben a hajóknak kellő időben két rövid hangjelet kell adniuk. Ha a szemből közeledő hajó a jobb oldal felőli találkozást elfogadja, két rövid hangjelet köteles adni és elegendő helyet kell biztosítania a találkozáshoz.

Az e pontban foglalt találkozás esetén a hajóknak az I. rész 6.04 cikke 3. bekezdésének a) pontjában meghatározott fény, illetve lobogó/tábla jelzést nem kell alkalmazniuk.

 

7. Hajók jobb oldal felőli találkozása esetén - ha az összeütközés veszélye áll fenn - kötelesek egy, nagyon rövid hangokból álló hangsorozatot adni, továbbá a hajók vezetőinek minden szükséges és lehetséges intézkedést meg kell tenniük a veszély elhárítása érdekében.

 

8. A 6. és 7. bekezdésben foglalt rendelkezések a kishajók találkozásakor nem alkalmazhatók.

 

9. Ha két hajó útvonala keresztezi egymást - és az összeütközés veszélye áll fenn - az a hajó, amelyik a másikat a jobb oldala felől látja, köteles annak útjából kitérni, és ha a körülmények lehetővé teszik, el kell kerülnie az útvonal keresztezését a másik hajó előtt. Ez a szabály nem alkalmazható a kishajó (beleértve a csónakot és vízi sporteszközt) más hajóval történő találkozásakor.

 

10. Előzésnél az I. rész 6.09 cikke 1. bekezdésében és a 6.10 cikkének 1-2. bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni a következő kiegészítésekkel:
a) géphajó akkor előzhet, ha az utolért hajót sebességének és/vagy útirányának megváltoztatására nem kényszeríti,
b) az utolért hajó az előzést nem akadályozhatja.

 

11. Ha géphajó vitorlával haladó hajót ér utol, az előzést a szél alatti oldalon kell végrehajtania, legalább 20 m oldaltávolság megtartásával és eközben nem okozhat az előzendő hajót veszélyeztető mértékű hullámzást.

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9808

Lehet, hogy a sok balatoni fotó okozza a problémát.

 

Igaz, Bócman??? :-)))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Tom_ (9806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!