Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9844

Jóreggelt mindenkinek:)


Képekből párat feltettem, sokat nem csináltam, mert 2 szem aksim volt, amit tartalékolni kellett.
Az elmúlt hétvége eseményeit szavakkal nem lehet kifejezni.
Azokat át kell élni.

 

Sopron:
Hétvégén jönnék, és a szerdai tanácskozásra is. Bár 25-én vasárnap Horányba készültem, mivel másnap hétfőn lesz az éves Horányi Kabinos Nap, mivel idén nyáron ekkor lesz látható Horánynál a legtöbb (20 db). Persze még este ki tudok menni, (vagy esetleg partot tűzhetnénk a 1669nél:)))...igaz naszáddal, de ezt a manővert unásig gyakoroltuk:)

 

Balaton:
ex-fonyód?? Ki ő? A Lelle-Fonyód-Szántód hármas Fonyódja tudtommal még mindig Fonyód:) A moszkva bázison álló vizivillamos pedig fartükörnél Szentes, kerékállásnál Brigantin névre hallgat:) Ő lett volna Fonyód?
A G járatot akkor most ki is csinálja?:)

 

képek itten
Ep128 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9843
A zárójelbe tett kérdés újra: (Vajon mit "fejelt le" akkora erővel anno, hogy...?)
Későre (koránra? :-)) jár, bocs...
Előzmény: Ep128 (9842)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9842
OFF Az autó gyönyörű! ON
A Sopron orrán van (volt?) egy ronda nagy horpadás. (Vajon "fejelt le" akkora erővel, anno, hogy...) Festés előtt (!) nem volna célszerű azzal kezdeni valamit? Vagy túl nagy "rákészülést" jelentene?
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9841

Az Edericsnek nem is áll olyan rosszul a fekete. Persze reklám nélkül. Valamelyik korábbi Tihanyban készült képeden mintha úgy láttam volna, hogy fartükröt meg nem festették be. Vajon az miért maradt fehér?

Az ex-Fonyódnak viszont kimondottan rosszul áll a sárga. Meg az új felépítmény is. Néha elborzadok, amikor az alsórakparton végigautózva meglátom valamelyik egykori pompázatos 301-est, amint az egész tetejét körbekerítették, és a kerékállást megmegasították. Nem tudom mit lehet még elkövetni ezeken a hajókon, bár néhány évvel ezelőtt láttam a HVG-ben egy fotót egy szlovák vízibuszról, amin 3 vagy négy szintes felépítmény volt. Hát elég extrém volt. Sajnos azóta sem találom azt az újságot.

 

A kocsi is szép. Megkérdezhetem, hogy mi alapján van az, hogy valamit teljes pompájában felraksz a képtárba, van amit meg lebutítva odaadsz a zIndexnek?

Előzmény: Z. Z. (9834)
hajóvontató Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9840
hát nem biztos hogy ez volt a kő főlőtt volt és akor még a szine is látszot a hátulja ivelt és gondolom a gépház é s a kerékállás kicsit fölé magasodott az elejében raktér szerű kialakités nem nagyobb mint egy kitűzőé ez ahhoz tényleg nagyon rossz állapotban van és 10év alatt nem romolhatott enyit
Előzmény: Thernitibi (9580)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9839

Offtopik leszek (ezért csak link), de szeretném megmutatni többeknek ezt a gyönyörű állapotban lévő NSU/Fiat veterán autót, amelyet tegnap fotóztam Tihanyban.

 

első kép  második kép   márkajel

 

On

LajA Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9838
Köszönöm a választ + Z. Z. köszönöm a képet.
Előzmény: trophy (9832)
riversea Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9837
A 014-es és 023-as naszád bajai útjáról tettem fel néhány képet a naszádos topicba. Üdv: rs.
MALWIN Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9836

Szeva Bócman,

abból kiindulva, hogy a 25 literes bográcsba uszkve 14 kiló hal ment, nagyjából 35-40 kg kell a 80 literesbe.

A kérdésed első része hülyeség.

 

 

                                       HÁT PERSZE!!!!

Előzmény: Bócman (9810)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9835

A Szentes (Brigantin) vizibuszról lőtték a tüzijátékot a Francia Intézettel szemben a bal part közeléből. Idén most láttam először mozogni ezt a hajót. Már délelőtt a Garam utcai pontonnál pakolt.

 

Van képem hozzá:-))

 

Előzmény: trophy (9832)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9834
troppauer Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9833
Enzo, teljesen igazad van, kösz.. El vagyok kalandozva
trophy Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9832
A Szentes (Brigantin) vizibuszról lőtték a tüzijátékot a Francia Intézettel szemben a bal part közeléből. Idén most láttam először mozogni ezt a hajót. Már délelőtt a Garam utcai pontonnál pakolt.
Előzmény: LajA (9790)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9831
cernageza@freemail.hu -t akatál irni, nemde?
Előzmény: troppauer (9830)
troppauer Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9830
Szükségem volna egy vihar-csónakmotor robbantott rajzára, ha valaki esetleg tud segíteni, kérem írjon a www.cernageza.hu mailra.

Köszönettel: Troppauer
Aranyangyal Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9829
HURRÁ!:-)
Előzmény: Bócman (9828)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9828

Szolgálati közlemény:

 

24-én és 25-én a VLSZB névadója a hajó fedélzetére látogat!!!!!

 

:-))

Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9827

"üveges okmánybélyegek"

:)))

 

Köszi a választ!

Előzmény: Bócman (9825)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9826

Épp ezt bátorkodtam említeni, hogy a csaknem teljesen üres üzemanyagtartályok miatt már így is jóval kevesebbet merülünk a szokásosnál.

Inkább pont az a gond, hogy a gépház mögötti rész festéséhez az orrát kellene (nagyon) balasztolnunk, hogy kiemelje a farát...

 

Természetesen a merülő rész festéséről csak sólyán lehet szó!

Ezúttal csak a szürke (még a héten lefestik!!) és a víz közé eső vékony sáv lefestéséről lenne szó.

 

Amolyan "optikai tunning", de tényleg nagyon sokat dob a hajó megjelenésén!!

 

 

Előzmény: Z. Z. (9824)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9825

-proviant: élelmiszer és egyéb üveges okmánybélyegek

 

- a cicák és láncok a Mi Jó Tigrisünkön közel 3 tonnát nyomnak

 

Előzmény: Enzo (9822)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9824
Na de ahhoz, hogy korrekt vízvonalat festhessek, némileg ki kell emelni az alap merüléséből, nem?
Előzmény: Bócman (9821)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9823
avyg = vagy
Előzmény: Enzo (9822)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9822

"proviant"

dilettáns kérdés 1: Az mi?

 

dilettáns kérdés 2: A cicák és a láncok az kb. hány tonna, avyg hány100 kg?

Előzmény: Bócman (9821)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9821

Egyébiránt - a szó klasszikus értelmében vett - ballaszt nincs a Mi Jó Tigrisünkben!

Az üzemanyag, a vízkészlet, illetve a proviant adja az összes olyan terhelést, amely befolyásolja a hajó merülését.

 

Ezen felül már csak a cicák-láncok képviselnek akkora tömeget, ami lényegesnek mondható a merülés szempontjából.

Előzmény: Z. Z. (9818)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9820

Hát, a hajó gyakorlatilag üres...

 

Előzmény: Z. Z. (9818)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9819
Persze, ebben a nagy melegben 3-4 óra alatt megszárad...
Előzmény: Enzo (9816)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9818
És egyáltalán. Bizonyos ballasztokat ki kell venni a hajóból ehhez a művelethez??
Előzmény: Enzo (9816)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9817

A Hajótanács kapcsán még egy információ:

 

A Hajótánácson egy rendkívül fontos, bátran állíthatom, hogy szenzációs Sopron-hajózási programról is szó lesz, amelynek részleteit nem szeretném itt a nagy nyilvánosság előtt megtárgyalni.

Ezért fokozottan kérek MINDENKIT, aki el tud jönni, és szeretne a Sopronon egy felejthetetlen és páratlan úton résztvenni, az feltétlenül jöjjön el!

Előzmény: Bócman (9815)
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9816

"Vasárnap kora délelőtt a vízvonal pirosát is felkenjük. Délután - a jólvégzett munka felett érzett örömmel eltelten - széjjellükjük a tüzet, és lecsühögünk Budapestre."

 

Megszárad addig a piros festék?

Előzmény: Bócman (9812)
Bócman Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9815

Az alább elhangzottakkal kapcsolatban:

 

 

Szerda délután 19 órára összehívjuk a Hajótanácsot!!!

 

Helyszín: a "Kossuth" gs, mint rendesen!!

 

 

Várjuk MINDENKI megjelenését, aki szeretne (és módjában is áll) részt venni az elkövetkező hetekben a "Sopron" útjain!!!

 

A Hajótanácson való részvétel természetesen nem feltétele a hajózásban való részvételnek, de erősen ajánlott!!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!