Keresés

Részletes keresés

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9867
Még nem láttam a Moszkitót (vagy hogy is hívják) mozogni. Mostanáig. 10 perce jöttem át a Lánchídon, a Moszkva akkor fordult az Hotel Intercontinental alá.
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9866

3000-(2*750)=1500 kg.

Ez ugye 2 lánc. Akkor 1 lánc az cca.750 kg. Ez kb. milyen hosszú?

 

 

 

Előzmény: Bócman (9864)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9865

"ki lehet-e annyira melegíteni,  hogy visszacsalogassák a horpadás nagy részét"

 

Ezt hogyan csinálják?

Előzmény: Bócman (9862)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9864
Na de hát egy 521 tonnás Tigrincshez 750 kilós cica dukál...
Előzmény: Mad Scientist (9860)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9863

Hát, ez már elveszett a múlt homályában...

 

Vagy egy uszályt, vagy egy partfalat, vagy zsilipet, bármelyik lehetett...

Előzmény: Ep128 (9843)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9862
Hát elég buta helyen van, de a kollégák épp ma fogják megvizsgálni, ,hogy ki lehet-e annyira melegíteni,  hogy visszacsalogassák a horpadás nagy részét.
Előzmény: Ep128 (9842)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9861
Egyenlőre nem, mert az égiek befékezték a kezemet az ügyben.
Előzmény: LUCzI FERencz (9849)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9860

Bócman!

 

Én is szeretem a mérsékelten húsos idomokat, de azokat 3 tonnás cicákat azér' cseréljétek már le valami 90-60-90-esekre :-)))

 

Meg aztán a láncaikat is levehetnétek, szerintem anélkül is készségesen teljesítik a hajósok óhajait :-))))))))))

Előzmény: Bócman (9821)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9859
Ez így van.
Előzmény: Z. Z. (9857)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9858

Vitorlások vs. nagyhajók párharc képekben:

 

Először jött a Bakony, aki szépen leelőzte a mezőnyt. Tihanyrévnél való induláskor szerencséje volt, vagy 10 sec hátborzongatóan gyönyörű kürtszó után simán átjutott a mezőnyön.

Majd hatalmas tumultus lett, mire a Kossuth a indult. Nem sokat teketóriázott, teljes gázzal úgy elindult a mezőny felé,  hogy meghűlt bennem a vér...  Kissé durva volt.  A hajók egy rész oldalt fordult, a többiek a kormánylapát rángatásával  (mi ennek a szakszerű neve?) menekültek előre, de aztán nyitottak neki egy kis rést. A Széchenyi finomabban csinálta, igaz ő Szántód felől jött, jobban felkészülhettek rá.

Majd megjelent Siófok felől a Keszthely, és megállt udvariasan a hajózó úton kívül... Némi hezitálá után úgy döntött, nem esik neki a mezőnynek, és ellindult Szemes felé, továbbra is a hajózóúton kívül.

Előzmény: zjakabfi (9848)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9857
Csillag126 rangfokozatos hozzászólásából is azt a következtetést vonom le, hogy nagyságrendekkel nagyobb lehet ezen fórum olvasótábora, mint az aktív hozzászólók létszáma.
csillag126 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9856
Alezredes
Előzmény: LUCzI FERencz (9852)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9855

A hajóvezetők szeme előtt pedig az van, hogy néhány száz utast is visznek, akik bepánikolhatnak.

 

Akkor is bepánikolhatnak, amikor azt látják, hogy mindjárt összeütköznek valamivel, a hajóvezető meg csak megy (és esetleg dudál). Mint az amcsi filmekben, ahol keresztül megy a vonat az autón, aztán megállás nélkül továbbrobog.:-)

Előzmény: Tom_ (9854)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9854

Tom_: a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be
rezgaras: Betartják, ha tudják. Ha nincs szél, kishajóval nehéz elpucolni az útból. Ha látjuk, hogy géphajó jön, inkább arra sem megyünk. A vitorlás nagyhajóknak pedig egy pár év óta elvileg kötelezô a kikötôben motorral közlekedni. Ezt általában be is tartják, de oktatási célból azért szokás motor nélkül is indulni és érkezni. Elvégre nem lehet úgy vitorlázót kiképezni, hogy csak álljon, mint a Bálám szamara, ha betojik a motorja!

 

Sajnos én többször nem ezt vettem észre. Jön a nagyhajó, szinte kivétel nélkül hosszú hangjelet adnak induláskor és jóval a molófej előtt bejövetelkor, ha vitorlázót látnak. Ekkor a vitorlások nem azt teszik, hogy helyzetüktől függően visszafordulnak a nyílt vízre, vagy visszafordulnak a kikötőmedence vitorlásos részébe, hanem vagy megpróbálnak félrehúzódni, vagy megpróbálnak be/kislisszanni a hajó előtt. Ez a két dolog a lehető legrosszabb. Ugyanis a nagyhajók - mint tudjuk - elég nehézkesen manővereznek. Lassítani nem nagyon tudnak, mert elvesztik a kormányképességüket, és a köveken kötnek ki. A vizet viszont elég rendesen megmozgatják (szívóhatás). Pl. a földvári kikötőbejáratban a nagyobb hajók még géperőt szoktak ráadni, hogy be tudjanak fordulni a S-kanyarban. A szél még tovább rontja a helyzetet, még több hely kell a hajónak. Az egymotorosak (Bakony, Gulács, Kelén, Helka, Tünde, stb.) ha meghátráznak a molófejnél, akkor egy pillanat alatt keresztbe fordulnak vagy ha ellenkormányoznak, akkor meg ráborulnak az egyik molófejre és ezért ezt a módszer nem igazán fogják választani. A katamaránok pedig elég nagyok és szélesek, de a fő baj az, hogy a molófejnél a jó manőverezhetőség miatt két géppel (Z-hajtóművel) kormányoznak, így akkor még nincs hátrába állítva egyik hajtómű sem, tehát veszély esetén a megállás a hajtómű átforgatása után lehetséges, azaz 15-20 másodperc múlva kezd csak lassulni. A hajóvezetők szeme előtt pedig az van, hogy néhány száz utast is visznek, akik bepánikolhatnak. Sajnos molófejnél való elkerülhetelen összeütközés esetén az esetek nagy részében az elv az, hogy inkább törjön a vitorlás. Tényleg vigyázni kell a nagyhajókkal.

Előzmény: rezgaras (9847)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9853

"nem akarom terhelni a modemes olvasókat"

Kár. :))))

 

Viccen kívül, nem szemrehányást akartam írni, csak szeretem a szép nagy képeket. Amúgy tényleg egyszerűbb, mostanában én sem raktam föl a tárra semmit.

Köszi a fotót!

Előzmény: Z. Z. (9851)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9852
OFF

Kérdés peterakiss-hez:

Az US Army-ban vagy az USAF-ban a LT. Col. milyen rendfokozatnak felel meg nálunk?

ON
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9851

Itt az Ederics 1280x960-ban, és valóban fehér a fara. Nem tudom, azt miért hagyták ki, így kevésbé ízléses.

 

Enzo! Egyszerűbbnek tartom a fórumba betenni a képet, mint felrakni a tárra. Mostanában csak akkor használom a kep.tar.hu-t, ha offtopic a téma, vagy esetleg uncsi, de még valamit szeretnék megmutatni, és ezzel nem akarom terhelni a modemes olvasókat.

Előzmény: Enzo (9841)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9850

Többször nem fordul elő

 

Kár.

Előzmény: viking star (9845)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9849
Bócman mester!

A Crescent csiga ügyében léptél már?

zjakabfi Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9848
A Kékszalag verseny napján voltam a Tihanyi révnél. A legtöbb vitorlás teljesen lelassult, szinte megállt (gondolom szélcsend volt), és iszonyúan betömörültek. Az akkor közlekedő 2 komp nagyon határozottan és ügyesen manőverezett, de azért így is voltak nagyon meleg pillanatok.
rezgaras Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9847
Tom_ írta:

> "dudálgatni" kellett a vitorlásoknak, hogy térjenek ki. Na de miért térjenek ki, ha a nyílt vizen elsőbbségük van?

Te, én 34 éve vitorlázom és ez a téma azóta is folytonosan napirenden van.

Konkrétan a kompnál az a helyzet, hogy a tihanyi ¨csô¨ miatt a vitorlás nagyhajók gyakorlatilag csak a tihanyi kompkikötô többé-kevésbé 200m-es körzetében kénytelenek átmenni. Ha ugyanis közelebb mennek a szántódi oldalhoz, akkor Zamárdi felé könyörtelenül felülnének. Gondolom, emiatt berzenkednek a komposok.

Másrészt azonban ritkán rendeznek vitorlásversenyt a hajózóútban, még ritkábban a komp útvonalában (Kék Szalag és társai). Annyit a komposok is kibírhatnának. Múlt héten figyeltem, egész héten át csak két komp járt.


> a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be

Betartják, ha tudják. Ha nincs szél, kishajóval nehéz elpucolni az útból. Ha látjuk, hogy géphajó jön, inkább arra sem megyünk. A vitorlás nagyhajóknak pedig egy pár év óta elvileg kötelezô a kikötôben motorral közlekedni. Ezt általában be is tartják, de oktatási célból azért szokás motor nélkül is indulni és érkezni. Elvégre nem lehet úgy vitorlázót kiképezni, hogy csak álljon, mint a Bálám szamara, ha betojik a motorja!

De a Balatonban VALÓBAN van víz!!! (kicsit habzik... :-(((
Előzmény: Tom_ (9809)
zjakabfi Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9846
A Fonyód egy vizibusz volt 1991-ig, ami utána Szentendre nevet vette fel. Nyilván akkor anmikor a Szentendréből Gulács lett, ami az írások szerint 1991-ben volt. korábban járt a Dunán menetrendit. Előszezonban Budapest-Esztergomot is csinált a Váci ágban. De volt egy Szentendre -Esztergom járat is valamikor, azt is ő csinálta.Később úgy tudom a Balatonra vitték majd vissza. A G járatot, ha a főszezon eleje óta nem változott a Bakony csinálja.
viking star Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9845

Véletlenül 1280x960-as felbontásban felejtettem a képeket:))

Nem baj, egyszer élünk. Többször nem fordul elő:)

Előzmény: viking star (9844)
viking star Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9844

Jóreggelt mindenkinek:)


Képekből párat feltettem, sokat nem csináltam, mert 2 szem aksim volt, amit tartalékolni kellett.
Az elmúlt hétvége eseményeit szavakkal nem lehet kifejezni.
Azokat át kell élni.

 

Sopron:
Hétvégén jönnék, és a szerdai tanácskozásra is. Bár 25-én vasárnap Horányba készültem, mivel másnap hétfőn lesz az éves Horányi Kabinos Nap, mivel idén nyáron ekkor lesz látható Horánynál a legtöbb (20 db). Persze még este ki tudok menni, (vagy esetleg partot tűzhetnénk a 1669nél:)))...igaz naszáddal, de ezt a manővert unásig gyakoroltuk:)

 

Balaton:
ex-fonyód?? Ki ő? A Lelle-Fonyód-Szántód hármas Fonyódja tudtommal még mindig Fonyód:) A moszkva bázison álló vizivillamos pedig fartükörnél Szentes, kerékállásnál Brigantin névre hallgat:) Ő lett volna Fonyód?
A G járatot akkor most ki is csinálja?:)

 

képek itten
Ep128 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9843
A zárójelbe tett kérdés újra: (Vajon mit "fejelt le" akkora erővel anno, hogy...?)
Későre (koránra? :-)) jár, bocs...
Előzmény: Ep128 (9842)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9842
OFF Az autó gyönyörű! ON
A Sopron orrán van (volt?) egy ronda nagy horpadás. (Vajon "fejelt le" akkora erővel, anno, hogy...) Festés előtt (!) nem volna célszerű azzal kezdeni valamit? Vagy túl nagy "rákészülést" jelentene?
Enzo Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9841

Az Edericsnek nem is áll olyan rosszul a fekete. Persze reklám nélkül. Valamelyik korábbi Tihanyban készült képeden mintha úgy láttam volna, hogy fartükröt meg nem festették be. Vajon az miért maradt fehér?

Az ex-Fonyódnak viszont kimondottan rosszul áll a sárga. Meg az új felépítmény is. Néha elborzadok, amikor az alsórakparton végigautózva meglátom valamelyik egykori pompázatos 301-est, amint az egész tetejét körbekerítették, és a kerékállást megmegasították. Nem tudom mit lehet még elkövetni ezeken a hajókon, bár néhány évvel ezelőtt láttam a HVG-ben egy fotót egy szlovák vízibuszról, amin 3 vagy négy szintes felépítmény volt. Hát elég extrém volt. Sajnos azóta sem találom azt az újságot.

 

A kocsi is szép. Megkérdezhetem, hogy mi alapján van az, hogy valamit teljes pompájában felraksz a képtárba, van amit meg lebutítva odaadsz a zIndexnek?

Előzmény: Z. Z. (9834)
hajóvontató Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9840
hát nem biztos hogy ez volt a kő főlőtt volt és akor még a szine is látszot a hátulja ivelt és gondolom a gépház é s a kerékállás kicsit fölé magasodott az elejében raktér szerű kialakités nem nagyobb mint egy kitűzőé ez ahhoz tényleg nagyon rossz állapotban van és 10év alatt nem romolhatott enyit
Előzmény: Thernitibi (9580)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9839

Offtopik leszek (ezért csak link), de szeretném megmutatni többeknek ezt a gyönyörű állapotban lévő NSU/Fiat veterán autót, amelyet tegnap fotóztam Tihanyban.

 

első kép  második kép   márkajel

 

On

LajA Creative Commons License 2004.07.12 0 0 9838
Köszönöm a választ + Z. Z. köszönöm a képet.
Előzmény: trophy (9832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!