Keresés

Részletes keresés

Tom_ Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9874
Azt én sem tudom, de a szakállának hosszát meg tudom adni. :-))))
Előzmény: Z. Z. (9873)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9873

Ne bántsam Enzot? OK.

 

Te TOM! Ki a csuda az a kapitály??

 

:-))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Tom_ (9872)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9872

Zézé légyszi ne csesztesd szegény Enzot! Tudni akarja, hogy milyen hosszú, mekkora tömegű, hány szemből és fülből áll, és hogy hány éves a kapitály stb.

:-))))

Előzmény: Z. Z. (9868)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9871

Oké Zsoké, ezt megvitattuk!

"Az ugyanaz??"

Kb. igen.

:)

Előzmény: Z. Z. (9870)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9870

Ami téged érdekel, az engem is érdekel:-))

Nem cikizlek, csak jó a kedvem, és nem hagyhattam ki. Az ugyanaz??

Előzmény: Enzo (9869)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9869

Nono!

És ha az ilyesmi engem érdekel, akkor mé' cikizel? Meregyébként éppen kérdezni akartam.

:)))

Előzmény: Z. Z. (9868)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9868

Enzo 1: A cicák és a láncok az kb. hány tonna, vagy hány100 kg?

Enzo 2: Ez kb. milyen hosszú?

 

Z. Z.: És hány szemből áll?

 

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: Enzo (9866)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9867
Még nem láttam a Moszkitót (vagy hogy is hívják) mozogni. Mostanáig. 10 perce jöttem át a Lánchídon, a Moszkva akkor fordult az Hotel Intercontinental alá.
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9866

3000-(2*750)=1500 kg.

Ez ugye 2 lánc. Akkor 1 lánc az cca.750 kg. Ez kb. milyen hosszú?

 

 

 

Előzmény: Bócman (9864)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9865

"ki lehet-e annyira melegíteni,  hogy visszacsalogassák a horpadás nagy részét"

 

Ezt hogyan csinálják?

Előzmény: Bócman (9862)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9864
Na de hát egy 521 tonnás Tigrincshez 750 kilós cica dukál...
Előzmény: Mad Scientist (9860)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9863

Hát, ez már elveszett a múlt homályában...

 

Vagy egy uszályt, vagy egy partfalat, vagy zsilipet, bármelyik lehetett...

Előzmény: Ep128 (9843)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9862
Hát elég buta helyen van, de a kollégák épp ma fogják megvizsgálni, ,hogy ki lehet-e annyira melegíteni,  hogy visszacsalogassák a horpadás nagy részét.
Előzmény: Ep128 (9842)
Bócman Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9861
Egyenlőre nem, mert az égiek befékezték a kezemet az ügyben.
Előzmény: LUCzI FERencz (9849)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9860

Bócman!

 

Én is szeretem a mérsékelten húsos idomokat, de azokat 3 tonnás cicákat azér' cseréljétek már le valami 90-60-90-esekre :-)))

 

Meg aztán a láncaikat is levehetnétek, szerintem anélkül is készségesen teljesítik a hajósok óhajait :-))))))))))

Előzmény: Bócman (9821)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9859
Ez így van.
Előzmény: Z. Z. (9857)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9858

Vitorlások vs. nagyhajók párharc képekben:

 

Először jött a Bakony, aki szépen leelőzte a mezőnyt. Tihanyrévnél való induláskor szerencséje volt, vagy 10 sec hátborzongatóan gyönyörű kürtszó után simán átjutott a mezőnyön.

Majd hatalmas tumultus lett, mire a Kossuth a indult. Nem sokat teketóriázott, teljes gázzal úgy elindult a mezőny felé,  hogy meghűlt bennem a vér...  Kissé durva volt.  A hajók egy rész oldalt fordult, a többiek a kormánylapát rángatásával  (mi ennek a szakszerű neve?) menekültek előre, de aztán nyitottak neki egy kis rést. A Széchenyi finomabban csinálta, igaz ő Szántód felől jött, jobban felkészülhettek rá.

Majd megjelent Siófok felől a Keszthely, és megállt udvariasan a hajózó úton kívül... Némi hezitálá után úgy döntött, nem esik neki a mezőnynek, és ellindult Szemes felé, továbbra is a hajózóúton kívül.

Előzmény: zjakabfi (9848)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9857
Csillag126 rangfokozatos hozzászólásából is azt a következtetést vonom le, hogy nagyságrendekkel nagyobb lehet ezen fórum olvasótábora, mint az aktív hozzászólók létszáma.
csillag126 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9856
Alezredes
Előzmény: LUCzI FERencz (9852)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9855

A hajóvezetők szeme előtt pedig az van, hogy néhány száz utast is visznek, akik bepánikolhatnak.

 

Akkor is bepánikolhatnak, amikor azt látják, hogy mindjárt összeütköznek valamivel, a hajóvezető meg csak megy (és esetleg dudál). Mint az amcsi filmekben, ahol keresztül megy a vonat az autón, aztán megállás nélkül továbbrobog.:-)

Előzmény: Tom_ (9854)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9854

Tom_: a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be
rezgaras: Betartják, ha tudják. Ha nincs szél, kishajóval nehéz elpucolni az útból. Ha látjuk, hogy géphajó jön, inkább arra sem megyünk. A vitorlás nagyhajóknak pedig egy pár év óta elvileg kötelezô a kikötôben motorral közlekedni. Ezt általában be is tartják, de oktatási célból azért szokás motor nélkül is indulni és érkezni. Elvégre nem lehet úgy vitorlázót kiképezni, hogy csak álljon, mint a Bálám szamara, ha betojik a motorja!

 

Sajnos én többször nem ezt vettem észre. Jön a nagyhajó, szinte kivétel nélkül hosszú hangjelet adnak induláskor és jóval a molófej előtt bejövetelkor, ha vitorlázót látnak. Ekkor a vitorlások nem azt teszik, hogy helyzetüktől függően visszafordulnak a nyílt vízre, vagy visszafordulnak a kikötőmedence vitorlásos részébe, hanem vagy megpróbálnak félrehúzódni, vagy megpróbálnak be/kislisszanni a hajó előtt. Ez a két dolog a lehető legrosszabb. Ugyanis a nagyhajók - mint tudjuk - elég nehézkesen manővereznek. Lassítani nem nagyon tudnak, mert elvesztik a kormányképességüket, és a köveken kötnek ki. A vizet viszont elég rendesen megmozgatják (szívóhatás). Pl. a földvári kikötőbejáratban a nagyobb hajók még géperőt szoktak ráadni, hogy be tudjanak fordulni a S-kanyarban. A szél még tovább rontja a helyzetet, még több hely kell a hajónak. Az egymotorosak (Bakony, Gulács, Kelén, Helka, Tünde, stb.) ha meghátráznak a molófejnél, akkor egy pillanat alatt keresztbe fordulnak vagy ha ellenkormányoznak, akkor meg ráborulnak az egyik molófejre és ezért ezt a módszer nem igazán fogják választani. A katamaránok pedig elég nagyok és szélesek, de a fő baj az, hogy a molófejnél a jó manőverezhetőség miatt két géppel (Z-hajtóművel) kormányoznak, így akkor még nincs hátrába állítva egyik hajtómű sem, tehát veszély esetén a megállás a hajtómű átforgatása után lehetséges, azaz 15-20 másodperc múlva kezd csak lassulni. A hajóvezetők szeme előtt pedig az van, hogy néhány száz utast is visznek, akik bepánikolhatnak. Sajnos molófejnél való elkerülhetelen összeütközés esetén az esetek nagy részében az elv az, hogy inkább törjön a vitorlás. Tényleg vigyázni kell a nagyhajókkal.

Előzmény: rezgaras (9847)
Enzo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9853

"nem akarom terhelni a modemes olvasókat"

Kár. :))))

 

Viccen kívül, nem szemrehányást akartam írni, csak szeretem a szép nagy képeket. Amúgy tényleg egyszerűbb, mostanában én sem raktam föl a tárra semmit.

Köszi a fotót!

Előzmény: Z. Z. (9851)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9852
OFF

Kérdés peterakiss-hez:

Az US Army-ban vagy az USAF-ban a LT. Col. milyen rendfokozatnak felel meg nálunk?

ON
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9851

Itt az Ederics 1280x960-ban, és valóban fehér a fara. Nem tudom, azt miért hagyták ki, így kevésbé ízléses.

 

Enzo! Egyszerűbbnek tartom a fórumba betenni a képet, mint felrakni a tárra. Mostanában csak akkor használom a kep.tar.hu-t, ha offtopic a téma, vagy esetleg uncsi, de még valamit szeretnék megmutatni, és ezzel nem akarom terhelni a modemes olvasókat.

Előzmény: Enzo (9841)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9850

Többször nem fordul elő

 

Kár.

Előzmény: viking star (9845)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9849
Bócman mester!

A Crescent csiga ügyében léptél már?

zjakabfi Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9848
A Kékszalag verseny napján voltam a Tihanyi révnél. A legtöbb vitorlás teljesen lelassult, szinte megállt (gondolom szélcsend volt), és iszonyúan betömörültek. Az akkor közlekedő 2 komp nagyon határozottan és ügyesen manőverezett, de azért így is voltak nagyon meleg pillanatok.
rezgaras Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9847
Tom_ írta:

> "dudálgatni" kellett a vitorlásoknak, hogy térjenek ki. Na de miért térjenek ki, ha a nyílt vizen elsőbbségük van?

Te, én 34 éve vitorlázom és ez a téma azóta is folytonosan napirenden van.

Konkrétan a kompnál az a helyzet, hogy a tihanyi ¨csô¨ miatt a vitorlás nagyhajók gyakorlatilag csak a tihanyi kompkikötô többé-kevésbé 200m-es körzetében kénytelenek átmenni. Ha ugyanis közelebb mennek a szántódi oldalhoz, akkor Zamárdi felé könyörtelenül felülnének. Gondolom, emiatt berzenkednek a komposok.

Másrészt azonban ritkán rendeznek vitorlásversenyt a hajózóútban, még ritkábban a komp útvonalában (Kék Szalag és társai). Annyit a komposok is kibírhatnának. Múlt héten figyeltem, egész héten át csak két komp járt.


> a kikötőben a nagyhajóknak van elsőbbségük (zöld lobogó), amit a vitorlázók nagyon nem tartanak be

Betartják, ha tudják. Ha nincs szél, kishajóval nehéz elpucolni az útból. Ha látjuk, hogy géphajó jön, inkább arra sem megyünk. A vitorlás nagyhajóknak pedig egy pár év óta elvileg kötelezô a kikötôben motorral közlekedni. Ezt általában be is tartják, de oktatási célból azért szokás motor nélkül is indulni és érkezni. Elvégre nem lehet úgy vitorlázót kiképezni, hogy csak álljon, mint a Bálám szamara, ha betojik a motorja!

De a Balatonban VALÓBAN van víz!!! (kicsit habzik... :-(((
Előzmény: Tom_ (9809)
zjakabfi Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9846
A Fonyód egy vizibusz volt 1991-ig, ami utána Szentendre nevet vette fel. Nyilván akkor anmikor a Szentendréből Gulács lett, ami az írások szerint 1991-ben volt. korábban járt a Dunán menetrendit. Előszezonban Budapest-Esztergomot is csinált a Váci ágban. De volt egy Szentendre -Esztergom járat is valamikor, azt is ő csinálta.Később úgy tudom a Balatonra vitték majd vissza. A G járatot, ha a főszezon eleje óta nem változott a Bakony csinálja.
viking star Creative Commons License 2004.07.13 0 0 9845

Véletlenül 1280x960-as felbontásban felejtettem a képeket:))

Nem baj, egyszer élünk. Többször nem fordul elő:)

Előzmény: viking star (9844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!