Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Ez a csavarodás a magyar motorra meg elég érthetetlen, a pénztelenséget és berheléseket ismerve. Miből gondolod, hogy egy külföldi alapból szar, mert az nem magyar?
Nem itt van a hiba, a gond a sok rohadt magyar nepperrel van, aki a konténerből kikukázott romot összetákolja, megtekeri és eladja faszaként. Azért mondom, hogy nem érdemes vele foglalkozni, és ha valakinek van egy kis esze, vásárlás előtt körbenéz a neten és megtalálja a releváns, figyelmeztető írásokat róla.
Látom nekem ez a külföldi motor a kattanásod :D nyilván azért van annyi külföldi mert van rá igény, a magyar választék elég gyenge, bővíteni kell. Képzeld el a motoromat tavaly és is kint vettem, kiválasztottam, kiutaztam és behoztam, és rohadtul nem bántam meg. Igaz nem olasz, hanem német, de klasszisokkal jobb mint amit itthon néztem és megvehettem volna, arról nem is beszélve hogy mennyivel került kevesebbe. 1. tulajos, szervizkönyves, minden dokumentum megvan hozzá új kora óta, ilyen is van, nem csak a bontóból kell gondolkodni hogy mindenki ott veszi. Ha túllépsz ezen a témán hogy csak magyar motor az igazi, te is rájössz hogy van élet az itthoni tákolmányokon kívül is.
Tudom hogy bukok rajta akkor is tudtam mikor megvettem, ez van , már nem érdekel hogy mennyit bukok rajta ,lehet hogy meglesz még 30 év múlva is akkor majd nyerek rajta :):):)
Ha majd egyszer tényleg el akarom adni akkor felteszem a vaterára tavasszal minimál ár nélküli licitre és akkor aki kapja marja.
Az Oké, de ha végigveszed, hogy vettél magyar gépet drágán és beletettél 20e km-t sem az évek alatt, akkor kiszámíthatod, hogy mennyit buksz rajta, hogy ott álldogál nálad. Most árulod 700e ft-ért, de ha nem találsz rá madarat, akkor marad nálad majdnem örökre ezen az árazáson.
Így többet buksz rajta, mint én, aki megvettem, használtam 6e km-t és eladtam 250e ft-os buktával és inkább benyeltem, de átültem egy jobbra. Semmi bajom nem volt addig, míg nem kezdett el a gép nyüglődni, és elmondom neked, hogy a gép egy kis része volt a szívásnak. Szerelő nincsen, aki szívesen foglalkozna vele ma már, rohadtul sokba kerülne a javítása, a Kymco alkatrészeinek árairól nem is beszélve. Ez egy tipikus állatorvosi ló, vedd olcsón, javíttasd drágán és szervizeld sűrűn, mert így csinálták meg.
Éppen 21 darab 500-as Xciting van a HaHun, 300-250 összesen 8 darab, ez nem véletlen... sajnos (és a tied a második legdrágább, ez is tény, de ez a te dolgod)
Amíg megy addig megy utána meg majd lesz vele valami ,évente megyek vele 1-3000km-t mert kényelmes gyerek vagyok hidegben esőben nem motorozok , évente teszek bele új olajat meg szűrőket ha szétmegy akkor így jártam majd én is eladom keletre .
Mondjuk ezért nem is vettem nyugatról behozottat annak idején.
Találkoztál már olyan problémával hogy a motor (kymco s9 2t) rúgásra mindig elsőre indul, de önindítóval még nem is pöffen? Aksi s az önindító tökéletes, s teker is mind ahogy kell!
Egy 500-as blokk ne dőljön ki 60-70e km után, de ha ki is dől, meg lehessen csinálni, de sajnos nem lehet, ugyanis maga az anyag kopik ki, ami maga a hengerfej anyaga, nem tudsz vele mit csinálni.
Nézd, erről már sokat beszéltünk itt is, de én találkoztam sok Xcitingossal. Neked van egy géped, amibe tettél 20e km-t és nagyjából simogatod az évek alatt, de ezek a gépek odakint használva vannak, pörgetik őket rendesen és megkérik a speciális olajat és megfelelő karbantartást. Ez sajnos nem Honda, mondjon akármit is a Kymco, nem hiába dolgozták át 3* is a motort főleg az elégtelen olajzási furatok és megoldások miatt. Lehet ragaszkodni, de odakint rohadtul nem foglalkoznak ilyen felújítással, szétszedik, látják hogy kopott, eladják keletre.
Kymco ezzel a csapágyazás kialakítással lábon lőtte magát, akkor elméletileg minden motornak max 20 ekm alatt tönkre kellene mennie de sok olyan hirdetést lehet találni külföldi oldalakon ahol 60-70e km-t futott Xcitingokat is árulnak.
Nagyjából akár így is lehet fogalmazni, ugyanis nem mindegy a motor egyéb alkatrészeinek állapota sem, plkompressziója és a vezérlésének pontossága sem.
Megjegyzés a videóhoz, amit linkeltél.
Ezt a hengerfejet felújítani így sok értelme nincsen, szerintem, ugyanis a veztengely csapágyfészkein látni már komoly bemaródást, az meg maga a hengerfej anyaga. A Kymco ezzel a csapágyazás kialakítással lábon lőtte magát, mert ha elkezdődik a berágódás, az hamar megeszi az anyagot. A vezérműlánca kuka, nem is kicsit.
De itt a dekompresszor jónak tűnik, egyébként,persze ezt így biztosra mondani nem lehet, mert ha kotyog, kikopott a szabadonfutó része és nem zár vissza azonnal, akkor az is cserés.
Megkopik és nem működik ez oké így érthető de az nem érthető hogy miért van az hogy 10 esetből 10x pöcc röff indul majd 2hét múlva 10esetből 3x megszorul majd 1 hét múlva újra 10 esetből 10x indul majd ..... teljesen kiszámíthatatlan hogy mikor fog indulni és mikor fog szorulni.
Ha elkopott akkor kész mindig szoruljon meg mert nincs dekompresszor és akkora a kompresszió hogy az önidító nem képes átfordítani a dugattyút de hogy ilyen kiszámíthatatlanul nem indul akkor ott másnak kell lennie szerintem.
Alul van egy úgymond zár szerkezet ami mindig egy bizonyos ponton fixalja. Na az szokot megkopni és akkor nem működik. Akkor tud nehézen indulni. Az h holl áll meg s dugó nem okoz gondot.
0.30-0.33 sec között a bal oldalon a veztengely bütyük előtt ami a képen pont felfelé áll gondolom az lenne az .
Az hogy tud NÉHA gondot okozni?
Az gondolom mindig forog a veztengellyel együtt ha elkopik akkor mindig gondot kellene okoznia vagy azzal van összefüggésben, hogy leállításkor nem mindegy hogy a dugattyú a hengerben hol áll meg ?
A veztengelyen látszik. A bütyök mellet látszik egy réz egység amin van meg egy bütyök. És az nem úgy dekompreszor h van egy külön szelep neki. Azt csinálja h hosszában tartja nyitva a szelepet így csökkentve a kompressziót.