Keresés

Részletes keresés

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 2060

A Verhovina 3-as kuplungja nem volt tisztességesen kihézagolva, belemart a kosárba a nagy fogaskerék:

Más baja nem volt. A bakelit lamellák külső körmei elég kopottak voltak. Maga a blokk jó állapotban van, egy alapos tisztítás ráfért.

Belenéztem ma a Verhó 6-osba is. Itt minden rendben van, a főtengely alig kopott, a kuplung szép. Egyedül a kilométerspirál meghajtójához továbbító kis négyszögletes fémlap hiánya árulkodott arról, hogy már vették le a deknit. Ezt pótoltam, összeraktam.

A blokk másik oldala viszont feladta a leckét. A lendkerék nem akart lejönni. Feri már beleszakított egy lendkeréklehúzót, szóval felkészültem, hogy küszködni kell vele. Egy 3/4 collos csődarab végére felhegesztettem egy 22-es anyát, aztán a csövet behegesztettem a lendkerékbe. Mivel a lendkerék alumínium része miatt csak egy kis perem látszik az acél agyból, nem volt tökéletes a hegesztés, az erőltetéstől kezdett szétszakadni. Szétfúrtam a lendkerék szegecseit, leszedtem az alumínium részt és az agyhoz hozzáhegesztettem tisztességesen a csövet. De nem akarta az igazságot; az erőltetéstől a 22-es csavar feje elnyalódott.

Aztán fogtam a flexet és szépen darabolni kezdtem a lendkerék agyát. Némi darabolás után újra erőltetni kezdtem a csavart és végre (kb. két órányi küszködés után) engedett.

 

 

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.28 0 0 2059

Nem nem. Semmi baj vele. 

Előzmény: vermestibi2 (2058)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 2058

A képek alapján nekem eloxáltnak tűnt. Nem rontja le nagyon a hűtést a festék?

Előzmény: Katonka Balázs (2057)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.28 0 0 2057

Letezett ilyen festett hengeres sőt festett blokk is de ide nem hoztak belole. Kepen viszont lattam. 

Előzmény: vermestibi2 (2056)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 2056

Képeket kaptunk a testvéri Hajdúböszörményből. Katonka Elvtárs műhelyéből néhány életkép:

 

 

Én is ezeket a lamellákat használom, nekem teljesen beváltak.

Ez a feketére eloxált henger/hengerfej gyári megoldás?

 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 2055

Én lényegében így jobban jártam.

A Verhó 3 a membrános projekt alanya, ehhez meg egyébként is fel akartam újítani a blokkot. A (remélhetőleg) megnövő teljesítményhez új és minőségibb csapágyakat akartam, a főtengelyt újra cserélni - van még egy gyári, zsírpapíros főtengelyem. A hengert is cserélni akartam - van egy bejáratós hengerem, S58-asról való, nagyobb hűtőbordás, azt terveztem rá. Lehet, hogy még reszelni is fogok rajta - majd erről is írok, amikor oda értem.

Szóval csupa olyan dolog van tönkremenve most a blokkon, amit egyébként is cseréltem volna. 

És magán a motoron meg szinte semmi javítanivaló nincs. Csak szétszedtem, megtisztítom, összerakom és kész. A kerekeken nem a legszebb a króm, de alig van bennük nyolcas meg alig ütnek - ez ennél a projektnél többet ér nekem. Ez egy patinás motor lesz.

Előzmény: darusferi (2054)
darusferi Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2054

Udv Tibi !

Ugy gondoltam hogy csak kuplug problemaja van ,hogy tobb  egyebb gond is van rendesen bant .

 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2053

Maga a kuplung működik, a bakelit lamellák külső fogai kopottak, de még működik a  szerkezet. Csak a kinyomó szemet mozgató kar van szétkopva, ami a képen is látszik. Érdekes, hogy a kinyomólap közepén lévő csúszószem sem nagyon kopott - úgy látszik, ez sokkal keményebb anyagból van.

Nagyobb baja a blokknak, hogy a törött gyűrű rendesen kivájta a henger falát. Meg hogy kopogósra van kopva a főtengely.

Előzmény: darusferi (2052)
darusferi Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2052

Sziasztok !

Persze a visszajelzo az utolagos igy van , jol mondja Katonka .

Tibi akkor a kuplung az egyebkent is mar a halalanal volt , nem pedig az egykerekezes olte meg ? ?

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2051

Hát igen, utánaolvastam: ha van az smkp-n távolsági világítás, akkor kell rá kék színű visszajelző. Ugyanakkor smkp-ra nem kötelező a távolsági világítás - de Rigáknál/Verhovináknál gyárilag van.

Szóval ha szabályosak akarunk lenni, vagy rakunk rá visszajelzőt. Vagy megszüntetjük a távolsági világítást - az én motorjaimon így van: direktbe van kötve (hiszen úgyis mindig égnie kell) a (többnyire LEDes) fényszóró.

Előzmény: Katonka Balázs (2050)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2050

A visszajelzo utolagos. Kresz eloiras. 

Előzmény: vermestibi2 (2048)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2049

Betyar ez a feher palca.  Eddig nem is figyeltem meg ilyet. 

Előzmény: vermestibi2 (2048)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2048

Ahogy nézegetem, hol fehér, hol bordó a pálca. Bordóról több képet találtam, de fehér is van bőven:

 

 

A kilométert én is sokallom, de nem tartom elképzelhetetlennek - 48 év alatt éppen összegyűlhet ennyi. Mindenesetre az óra mért amikor szétszedtem a motort és ezt mutatta:

 

Egyébként itt látszik a motoron a másik hozzápiszkálás nyoma: ugye a távolsági visszajelző nem gyárilag van rajta? Nagyon csodálkoznék, ha ez gyári lenne.

 

Előzmény: Katonka Balázs (2047)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2047

60 ezer?? 😁 Az azert komoly km ora hiba.  😁Miert lenne feher a palca. Enyemen se az meg en nem is lattam meg olyat. 

Előzmény: vermestibi2 (2046)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2046

Igen, se kinyomó szem, se zégergyűrű... És régóta így használhatták, mert nem egy-két kilométer alatt kopik le ennyire ez a kis kar.

De szerencsére más barbár megoldást nem találtam a motoron. Keveset szerelték, ez látszik a csavarokon is - a legtöbbjét még 1972-ben húzták meg a gyárban.

S 52 blokkos, már a blokk hajtja a kilométerórát. A blokkot még nem húzták szét, egyedül a hengert cserélték rajta (a nagyobb, szögletesebb van most rajta), a kuplungja is egyben van, nincs összekarcolászva a kinyomólap, a zégerek a helyén, szóval hozzáértő ember szerelte - mert valószínűleg szerelték már a kuplungot, erre utal az is, hogy kihagyták a kinyomószemet. Hatvanezer kilométer van a motorban, ez érződik is a főtengelyen, meg a csapágyakon - ezeket mind cserélni kell. Az egyik gyűrű törött, így használták már egy ideje, mert a törésnél alaposan végigkarcolta a hengert.

Érdekessége a motornak, hogy az első sárvédőtartó nem fehér, hanem az is bordó/vörös, és hogy az első sárvédő elején se matrica, se oroszlán embléma nincs.

Előzmény: Katonka Balázs (2045)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2045

Kinyomo es egyeb hianyok. 😊

Előzmény: vermestibi2 (2044)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 2044

Nem a legjobb a kép, de szerintem a lényeg kivehető. Ez a Verhovina 3.

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.04.26 0 0 2043

Pipecek. 😊

Előzmény: vermestibi2 (2042)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.26 0 0 2042

Tegnap sort kerítettünk némi motoros tranzakcióra: Feri eljött a 22-eséért, és hozott két Verhovinát: egy hármast fizetségképpen, egy hatost meg javítani.

 

 

darusferi Creative Commons License 2020.04.25 0 0 2041

Üdv Vermestibi !

A Verhovina  6  beindult , csak nem akart felpörögni még álóhelyzetben  sem .

darusferi Creative Commons License 2020.04.25 0 0 2040

Üdv Tibi ! 

Egész jól néz ki ez a  22 -es még a képek alapján is látszik hogy foglalkozva volt vele . Délután megyek , akár a gyerekek ugy várom hogy ki próbálhassam .

moyos Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2039

Szia!

Nem is képzeltem, hogy nálam merült föl az ötlet először. Asszem tavaly láttam a rallyn egy komárt (vagy rometet) star blokkal.

Gondoltam, hogy én meg megyek egyet Simhovinával :)

 

Előzmény: vermestibi2 (2037)
darusferi Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2038

 

Udvozollek a Riga rulezen puckandur !

A te megszakitos blokkos Riga motorodnak tul nagy es foleg koltseges baja nem lehet , en most a sok alas miat ki kemenyedo szimeringre gondolok , valamint a Tibi is irja ha tele szivta magat az egesz forgatyushazat is jol ki kell szelloztetni , valamint a gyujtas nal nagyon jo a Tibi ujitasa ,

vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2037

A Schwalbe-blokk beépítése Rigába/Verhovinába egyáltalán nem új dolog. Pl.: http://riga.hu/verszimo-avagy-a-hatartalan-perverzitas-tokeletes-megtestesitoje/

Én is gondolkodtam ilyesmiben, de aztán meggondoltam magam.

Előzmény: moyos (2032)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2036

Üdv!

A Riga gyújtás egy különleges dolog. Mostanában készültem el egy tirisztoros Riga felújításával, ott is minden rendben volt a mért értékek szerint, volt is szikra, de a motor meg sem pöffent. Cserealkatrészeket szereztem és addig cserélgettem, míg jó nem lett - nem a legtudományosabb, de ez a biztos recept.

Megszakítósnál a trafó a leggyengébb láncszem, én azt próbálnám lecserélni első körben; nagyjából bármilyen 6V-os trafóval működőképes a rendszer. A próbálkozásokhoz érdemes viszonylag kis megszakítóhézagot és gyertyahézagot beállítani.

Az is baj lehet, hogy a sok eredménytelen indítgatástól túlszívta magát a rendszer (a kipufogóból csöpögő benzin és a lucskos gyertya erre utal); ki kell szellőztetni a motort, gyertya nélkül kell pedálozni egy darabig, amíg a gyertyanyílásból áradó szúrós szag el nem múlik.

A karburátoron az alapjárati csavart érdemes jól betekerni - legfeljebb magas lesz az alapjárat, ha beindul, de majd akkor lentebb vesszük. A keverékállító csavar sem nagyon befolyásolja, hogy beindul-e a motor - kivéve persze akkor, ha teljesen be van csavarva, mert akkor lehet, hogy nem fog. Teljes betekerés után kifelé tekerünk rajta vagy hármat-négyet, így beindulni be fog, a finomhangolás meg majd a következő lépés. Hideg motornál csurgásig nyomott szivatóval be kell indulnia - ha a gyújtás jó.

De több más dolog is befolyásolhatja a dolgot. Elöregedett szimering, eltömődött kipufogó...

Előzmény: puckandúr (2034)
merciatros Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2035

Üdv Tibi köszi a képeket .A müszerfal egy régi csepel hátsolámpa burkolata ezt raktuk régen a rigákra eredetileg egy km ora egy mtz hömérö és egy zil gyujtáskapcsolo volt benne. most megprobálom vissza állitani egy kinai gyujtáskapcsolo és egy mtz hömérö kerül bele ha kész küldöm a képet rigás csabi.

Előzmény: vermestibi2 (2030)
puckandúr Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2034

Sziasztok!

 

Nagyon régen jártam errefelé. Valamikor tizenéve vettem egy Riga 4-est amolyan nosztalgia hobbimotornak.

Akkor pöccre indult. Motorzgattam párszáz kilométert, majd munkaügyben behavaztam. Ált a gépet sokat.

Két éve egyszer elővettem, a tankot kimostam, rozsdátlanítottam és gurultam vele 1 km-t. Többet nem indult be.

 

Eltelt ez a bizonyos két év. Hirtelen sok szabadidőm lett. (sajnos) Elővettem 50 éves Riganyómat. Szokásos pókháló mentesítés, tankmosás, és rajta. Na másodjára indult és azóta sem. Szabadban volt szikra, de gyertyát visszatéve csak beköpte. Sok-sok tekergetés után már szikra sem volt, hiába tisztítgattam a gyertyát.  Benzin biztosan eljut a hengerig, mert már csöpög a kipuffogó illesztésénél.

 

Trafót kimértem, a test és gyújtás kisfesz bekötése között 4,2 Ohm az ellenállás. Test és nagyfesz között kb 5 kOhm. Ellenállás nélküli rézkábel és 5 kOhmos pipa van fent. Gyertya szintén nulla ellenállásos. Zárt megszakítónál 1 Ohm az ellenálls, nyitottnál 3,2.

 

Itt elakadtam. Illetve arra vagyok kíváncsi, hogy a K35 karbinál a suber állító csavarjának ütközéstől mennyire kell kint leni alaphelyzetben és a keverékszabályozó csavar szintén hol álljon? (teljes karbitisztítás után nem találom a papírkámat)

 

Köszönöm a segítséget.

darusferi Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2033

Az igen 110 ???

Mindennapos hasznalatra  motorozni annyi penzert mar lehet kapni motort , robogot , gyujto meg  arra ra sem nez , finoman fogalmazva azert meg a fele is sok lenne .

moyos Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2032

Ennyi. Le van nyúlva az ötletem. Innen már csak koppinthatok.

Előzmény: vermestibi2 (2031)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2031

Aszongya:

"Egy nagyon ritka és szep állapotú motor."

110 ezer. A hülyének is...

https://www.kepesmotor.hu/simson-veteran_motor/p2171480

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!