1.3 as 16 szelepes suzukim van. A kocsi kihozta hibának az EGR szelepet amit kesőbb kitisztítattam de ugyanúgy hibának jelzi. Lehet, hogy a szerelő vert át? Valmint mit érdemes csinálni? (értem ez alatt, hogy cseréljem ki az EGR szelepet vagy inkább falaztassam be?)
Üdv! Van egy 98-as 1000-es Swiftem már 9 éve. Denso injektoros. Tönkre ment a gyári injektor fej, vettem bele aliexpressről, de az nem igazán frankó, gázadás nélkül nem indul be, és ha elfelejtem, akkor utána már azzal se, tocsog a benzinben a gyertya. Akkor már csak a gyertyacsere segít, úgy beindul. Ha beindul akkor már nem áll le, működik, bár gázelvételnél elég darabos a reakció. Szerintem sokat kap, néha alacsony az alapjárat, büdös a kipufogógáz, fogyasztást nem mértem még de a mutató mozgásából tuti hogy nem 5,3 mint korábban. Milyen injektor fejet érdemes venni bele? Csak a gyárit, de az 50-60 körül van bárhol néztem, vagy van kék színű Bosch utángyártott 30-ért az is jó? Vagy csak én fogtam ki rosszat az aliexpressről és rendeljek másikat, kb. 3000 Ft volt. Másnak megy Kínából rendelt injektor fejjel?
Link? Tekintve, hogy ha ugyan abbol az izzobol tennek be ujat, az s joval jobb lenne, nem meglepo az emelkedes. Oszre vizes leveles kodos utra nem ajanlott, en szoltam. Ha ez az, amire gondolok. De ha jobb, mint a regi, mar jo...
Barátom javaslatára vettem a szuszkába H.O.D.Magus Xenon nevezetű izzókat.A fényerő az általam elvárt szintre emelkedett,a tartósságról majd remélem hosszú idő múlva írhatok.
Benzint a kiszerelt hengerfejbe szoktunk önteni a szelepzárások vizsgálhatóak így . A himbatengely csavarjainak lazulása sajnos népbetegség . Annó gyári ajánlás volt , hogy szervizek alkalmával a szelepfedelet le kell venni , ezeket a csavarokat utánhúzni majd pontozóval vagy csapszegkiütővel biztosítani kell .
Adott egy '94es évj gti, aminek hidrotőkéi szólnak, vszínű hengerfejes is, és még a kettest is kidobálja. Tudnátok ajánlani valakit, aki nemcsak hogy rendbe teszi a motort és váltót, hanem komolyabb tuningot is hozzáértően tud csinálni? Vezérműtengelyek, hengerfej átdolgozás, lendkerék könnyítés, motorvezérlő, rövidebb váltó (ha jól tudom, WagonR váltó áttételeit szokták áttenni?), esetleg sperr stb. Köpci Péter ajánlható pl? Nem lenne mondjuk hátrány, ha BP lenne, de ez sokadlagos tényező... Köszi előre is! Üdv
Ez a motor megtalálható a WR+-ban a Swift 16v-s verziójában is . Minimális eltérések vannak a motorok illetve a vezérlőegységek közt de semmi komoly . Viszont a hidegindítás mintha nem egyforma módon lenne programozva . A WR+ képes akár 2000-es fordulat fölött is üzemelni hideg állapotban ha jól emlékszem a Swiftek már nem pörögtek ennyit . Valahol 1500-1800 körüli a hideg fordulatszám majd ahogyan melegszik ez csökken . Valahol 800-850 körül van a meleg alapjárat . Ha nehezen akar visszaesni akkor falslevegőre lehet gyanakodni de sokszor okoz problémát a karterszellőztető szelep is . A korábban már említett alapjárat állítót is érdemes ellenőrizni . Arra nem emlékszem , hogy ezen a motoron a fojtópotméter állítható-e . Ha igen és nincs a helyén akkor szintén anomáliákat szül .
Bocsánat, igazad van. Az alapjárat nem volt 100% előtte sem. De ez annyit jelentett szinte , hogy kiálltam a kapun mentem párazáz métert megálltam és akkora beállt rendesen. Szimeringezés után, ugyan így csinálta , pár 100 métern után beállt az alapjárat. De ha mentem vele , menet közben volt hogy dobálta magát, mindig 2000-3000 fordulat között. Lehet nem csinálta fél napig. Amikor nem volt meghülyülve pont nulla hibát mutatott, jó volt mint régen. Sok jelentőséget nem tulajdonítottam az alapjáratnak , de az már nem volt oké mikor beértem egy kereszteződésbe , kinyomtam a kuplungot és lefulladt. Holnap lesz a folytatás, megírom hogy mire jutottunk.
Azt írtad amióta szimmeringezték azóta csinálja szó nem volt róla , hogy előtte is problémás volt . Az alapjárat szabályzója szokott még hülyéskedni . Egy hengeres vezérlőszelep fordul el benne ami meg szokott néha szorulni . Ez a fojtószelep környékére van felszerelve 4 db kis csavar fogja fel megy rá egy elektromos csatlakozó . Próbáljátok meg ezt kitisztítani féktisztító mehet bele . Ha nem segít akkor diag kell , élőadatok értelmezése .
Kiszámithatatlan, hogy mikor jön rá a dolog. Alapjárat gond előtte is volt. Hideg indításnál felment 1500-ig, majd vissza is engedte 800-900 helyett 1100-ig. Kimentem az első sarokig, utánna már beállt 800-900 ra. Szerelés után már jó volt az alapjárat, viszont csinálja amit csinál. Chek Engine nem világít.
Tudom az hosszmotoros viszont nem emlékszem , hogy a vezérmű illetve a himbatengelyt melyik irányba lehet kihúzni . De ha előre kijön mindkét tengely akkor inkább kivenném a hűtőt minthogy levegyem a hengerfejet . De ez csak az én véleményem igaz kevesebb pénzt lehet lehúzni a gazdáról de ha nem muszáj ne bontsunk meg egy jól működő motort . Mivel neked darabokra szedték így a hibának sok okozója lehet . Ha a vezérlést jól rakták össze akkor fals levegő után kutatnék ez lehet egy rosszul berakott tömítés vagy a vákuumcsövek pontatlan elhelyezése .