"Nem félre értetted nem szeretnék mindenáron cserélni.de akkor mondjatok valakit aki,ha oda megyek konkrétan meg mondja mi a probléma. Természetesen nincs kidobni való pénzem csak nem tudok olyan embert aki konkrétan azt mondja ez a hiba."
Mert nincs olyan ember (na jó, talán Gyurcsók). Szerinted röntgenszeme van a szerelőnek, vagy bármi egyéb csodálatos képessége, és csak ránéz valamire és megmondja hogy az a rossz? Nem. Alig néhány lehetősége van.
1.) Kicseréli a trafókat, majd a gyertyákat, majd az injektorokat, majd a jeladókat, szenzorokat, addig amíg meg nem javul vagy egy új motorod nem lesz. Ez a legdrágább módszer.
2.) Kiszereli az injektort, a gyertyát, elviszi sok pénzért megméretni, és ha csak egy kicsit is eltér akkor kicseréli - mindaddig amíg valamelyiktől megjavul. Ez a közepesen drága módszer.
3.) Kicserél egymással két alkatrészt és nézi, hogy mi történik (ahogy alább írtam) Amikor a változás megjön az a darab a hibás. Ez a legolcsóbb módszer.
Mindhárom módszer kísérletezgetés a maga módján. És mindhármat te fizeted. Szerintem inkább örülj, hogy nem az elsőt akarják veled végigcsináltatni, hanem a harmadik módszerrel kideríteni szeretnék a hiba okát.
Ja, bocs, van egy biztos módszer is. Veszel egy gyári új fűzött motort a sallangokkal. .
Igen erre voltam kíváncsi igazából mert nem tudtam eldönteni. Így már viszont igazad van rendesen húzós a 4 db cseréje. Viszont minden kép 4 db kellene. Van valaki ebben az országban aki konkrétan azt mondja itt a hiba ezt kell javítani létezik ilyen szintű műszer egyáltalán,ha igen hol?
Arra azért kíváncsi voltam, hogy honnan vesz nyolcezerért injektort, és kíváncsiságból rákerestem. Nos a bosch injektor 52170 ezer ft a Meat&Doria meg 63710 az autodocon - ebből a Bosch a javasolt.
Nem félre értetted nem szeretnék mindenáron cserélni.de akkor mondjatok valakit aki,ha oda megyek konkrétan meg mondja mi a probléma. Természetesen nincs kidobni való pénzem csak nem tudok olyan embert aki konkrétan azt mondja ez a hiba. Mint írtam beszéltem két olyan műhellyel is akik a javasolt kategóriában vannak és ők mondták,hogy csak ők is kísérletezgetni fognak,ha oda viszem az autót. Ez a rész mi a befecskendezőben ?
Az a 8 liter a kijelzőn van, vagy a kúton számolod? Amikor JTS-em volt, egy laza másfél-két liter különbség volt a kettő között. Most facelift előtti van, abban nincs kijelző. Tiszta zen. :)
Igen ezt mondták,hogy ők is csak kísérletezgetni tudnak. Ezért is gondoltam,hogy mind a négyet cserére bocsátom.Azt is mondták,hogy a JTS es nél 100000 Km nél általában csere mert be égnek. Ja azt nem mondtam,hogy a fogyasztása meg országúton meg 100 as tempónál 8 liter ez a service manuál szerinti.
Köszi nem cserélgetek inkább veszek 4 darabot mivel így is terveztem, A 8 ezer/darab nem vészes ár csak 57-60 ezer az már gáz. Után olvasgatva ebben gyárilag 1 furatos a befecskendező,de írták,hogy 4 esre cseréltek így azt gondoltam,hogy meg próbálom abból nagyobb gáz már úgysem lehet.
Bocs,hogy így sikerült,de amennyiben van olyan javasolt műhely aki konkrétan meg mondja,hogy mi a hiba ,akkor ne tartsátok magatokban mert ez így gáz,hogy kísérletezgetni kell.
A "csere" azt jelenti, hogy felcseréled a kettes hengerben lévő injektort a hármasban lévővel. Ha a hiba átmegy a kettes hengerbe akkor az injektor a bibis. Ha ugyanott marad akkor máshol kell keresgélni.
Persze ha nagyon akarod vehetsz újat is, :P de akkor én már egyből négy darabot javaslok. Az ami a képen van az az injektor. Tudtommal nem kell feltanítani ez nem dízel, elég lenullázni az adaptív paramétereket. Multiecuscannal meg tudod csinálni.
Találkozott e valaki ilyen jelenséggel amellyel jelenleg szenvedek?Kb.2 hete jött elő a következő tünet. Gyorsításkor egyszer csak elkezd érezhetően rángatni az autó és teljesítmény kimaradást okoz. A 2 sárga tengeralattjáró el kezd villogni és sípolni majd pár másodperc múlva elhallgat a motor jelzés is eltűnik. Ez mindig olyan 1200-3000 fordulatnál jelentkezik. Folyamatos 100 vagy nagyobb sebességnél nem. Ki olvasásnál mindig a 3 as henger égéskimaradás jön elő. Cseréltem trafót a hiba ua. A gyertya kb. 7000 km et futott a service manuálban le írt gyertya van bent.Úgy gondoltam próbáljuk meg kicserélni a benzin be fecskendezőt. Ezt két komolyabb Alfás szerelő javasolta. mivel konkrétat ők sem tudtak mondani a hibára csak annyit,hogy tippelni lehet a hibára.Azt javasolták első menetben a trafó csere majd a befecskendező csere ha akkor sem lesz meg a hiba akkor hengerfej le.Most eljött a befecskendező csere a kérdésem ehhez is társul mivel van egy olyan opció,hogy veszek 50 x ezerért komplett cuccot vagy veszek 8 ezerért a kisebbik rész amely a képen van. Elég e a kisebbik részt venni amely az ábrán van és ezt cserélni. Beszerelés előtt kell e kalibrálni? Ja ez egy 2.0 JTS köszi a segítséget
Ha már mindenképp ilyenre vágysz, akkor vegyél egy olyan utángyártottat amit kifejezetten régi autókba szántak, az nem hiányolja majd a CAN-t, lesz a csomagban gps antenna, és a navija is újabb, jobb lesz mint a 159-é.
a hiba korábban jön elő amikor melegebb az idő. amikor előjön akkor pl egy folytonos emelkedőn már fel sem tudok menni, rángat és csikorognak a kerekek is. leállítom 45 percre kb és utána felmegy az emelkedőn. Pályázni lehet vele, csak kis fordulaton 1-2 sebesség fokozatban jön elő a rángatás.
utoljára ilyet ősszel csinált, akkor volt egy lambda szonda hiba, azóta nem jött elő. kiolvasás kb 2 hete volt, akkor nem volt erre utaló hiba. most beszéltem valakivel akinek a busso-ja hasonlót csinált, nála a folytószelep takarítás megoldotta a problémát.
úgy képzeld el ezt az egészet hogy mész az autóval és egy idő után ha nagyon araszolni és közben megállni kell akkor nehezen rángatva indul meg, de ha mondjuk az M0 rákoskeresztúri lehajtójánál ami hosszú ívben emelkedik azon már nem tudsz vele feljútni, a motor szegény bőg, de nem nagyon tudsz haladni. alapjárat ilyenkor nem stabil.
szerintetek létezik olyan hogy lambda szonda csak 1-2 sebességben kis fordulaton okoz problémát ? rángat és torpan az auto, pályán megy a végtelenségig, de ahogy beérsz a városba a dugóban elkezdi. 147 2.0 TS. szóval csak kis fordulaton.